تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مدیریت استرس، اما چگونه؟ - روش های مدیریت استرس
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مدیریت استرس، اما چگونه؟ - روش های مدیریت استرس
امروزه مدیریت استرس یک کلمه بسیار شیک است که در بسیاری از انجمن ها به دو شکل علمی و عقل سلیم یافت می شود. همچنین شنیدن "استرس بیش از حد" یا "در مورد آن استرس نداشته باشید" در رابطه با برخی مشکلات سلامتی غیرمعمول نیست. همه اینها خوب و خوب است، اما منظور ما از مدیریت استرس چیست؟ ما به عنوان مردم عادی برای زندگی روزمره بدون استرس چه کاری می توانیم انجام دهیم؟
 
تعریف استرس خود کار نسبتاً دشواری است. ممکن است کمی شبیه تلاش برای متراکم کردن مفهوم عشق در یک تعریف واحد باشد، اگرچه این امر به تجربه شخصی و شخصی هرکس بستگی دارد. برخی افراد حتی اگر صبح اتوبوس را از دست بدهند استرس می گیرند، در حالی که برای برخی دیگر این محدودیت بسیار بیشتر شده است. یک چیز مسلم است: استرس به هر شکلی اساساً در زندگی همه ما وجود دارد. به همین دلیل است که هدف لزوماً از بین بردن استرس نیست (زیرا غیرممکن است)، بلکه شناسایی و مقابله با آن مزاحمت های کوچک روزمره است که لزوماً آگاهانه نیستند، اما اغلب جمع می شوند، ما را تحت تأثیر قرار می دهند و گاهی اوقات زندگی روزمره را بسیار دشوار می کنند.
چه زمانی "مشکل" وجود دارد؟
 
تاکید بر این نکته ضروری است که برای حفظ سلامت جسمی و روحی خود به انواع استرس نیاز داریم. مطمئناً بسیاری از مردم احساس می کنند که در یک موقعیت چالش برانگیز، به عنوان مثال. در محل کار، ما در رابطه با تربیت کودکان بهتر از آنچه انتظار می رود عمل می کنیم یا واکنش نشان می دهیم. به این استرس مثبت که اصطلاحاً به آن استرس مثبت گفته می شود، eustress نیز گفته می شود که می تواند عملکرد ما را افزایش دهد و اغلب تأثیر انگیزشی روی ما دارد.
 
هر کس محدوده مطلوب خود را دارد، اما اگر استرس مزمن از این محدوده فراتر رود، اغلب می تواند منجر به بیماری های جسمی و روانی شود که ما آن را پریشانی می نامیم .
 
بیشتر بخوانید استرس روزمره چگونه کار می کند؟
 
آگهی
مدیریت استرس چیست؟
 
در واقع، همه ما مدیریت استرس را به شکلی انجام می دهیم، اما اغلب به صورت خودکار، بنابراین لزوماً از آن آگاه نیستیم. وقتی یک سیگاری در یک موقعیت استرس زا روشن می شود، وقتی بعد از یک روز طولانی برای دویدن می رویم، یا زمانی که با یک دوست برای "شکایت" تماس می گیریم، همه ما در واقع با استرس روبرو هستیم.
 
با این حال، می‌توانیم ببینیم که اشکال سازنده و غیرسازنده کاهش استرس وجود دارد که همه ما آگاهانه یا ناخودآگاه از آنها استفاده می‌کنیم. اولی معمولاً یک شکل فعال مقابله است (مانند ورزش، جستجوی حمایت اجتماعی)، در حالی که دومی بیشتر یک شکل مقابله ای منفعلانه و اجتنابی است (مانند سیگار کشیدن، جویدن ناخن). هر دو می توانند در کوتاه مدت مفید باشند، اما در عین حال، به خاطر تأثیر طولانی مدت، تلاش برای کسب و کاربرد آگاهانه تر اشکال سازنده مدیریت استرس ارزشمند است.
ایده هایی برای مدیریت سازنده استرس
 
اینکه کدام شکل از مدیریت استرس برای چه کسی کار می کند در واقع بسیار فردی است. همچنین می تواند به سن، شخصیت یا موقعیت خاص بستگی داشته باشد، به همین دلیل است که هیچ کس نباید فکر کند که مدیتیشن و دوره یوگا تنها راه حل های خوب هستند (اگرچه هر دو روش واقعا خوبی هستند).
 
هیچ «دستورالعمل یکسانی» برای مدیریت استرس وجود ندارد، اما روش‌های سازنده (بدون نیاز به کامل بودن) وجود دارد که برای اکثر افراد مؤثر است:
 
خود مشاهده
 
روزنامه نگاری یک راه مفید و خوب برای مقابله با استرس است که می تواند کمک زیادی به شناخت خود، شناسایی عوامل استرس زا و در نتیجه یافتن شکل مدیریت استرس نزدیک به ما کند. برای چند روز یک دفتر خاطرات استرس داشته باشید که شامل موارد زیر در جدول باشد: تاریخ، شرایط محرک (یعنی آنچه باعث استرس من شد)، علائم جسمی، احساسات/افکار، آنچه به من کمک کرد آرام شوم. ما تعجب خواهیم کرد که چقدر چیزها در زندگی روزمره به ما کمک می کنند تا به آرامش برسیم، که تا به حال حتی آگاهانه از آنها استفاده نکرده ایم.
 
تمرین فیزیکی
 
فکر نکنید ورزش فقط برای دوستداران ورزش است! علاوه بر دویدن یک مسافت 10 کیلومتری، ما فرصت های زیادی برای حرکت در اطراف و یافتن فرم مناسب ورزش برای خود داریم. برای شروع، بهتر است به جای آسانسور پله ها را انتخاب کنید و به جای ماشین با دوچرخه یا پیاده به فروشگاه یا مهدکودک بروید. بیایید به دنبال یک تمرین حرکتی 5-10 دقیقه ای در اینترنت باشیم که بتوانیم آن را در برنامه صبحگاهی خود قرار دهیم (و اتفاقاً زمان بسیار کمتری نسبت به مرور اخبار اینترنتی صرف می کند و همچنین تأثیر بسیار مطلوب تری بر استرس ما دارد. سطوح). اگر می توانیم آخر هفته برویم پیاده روی یا دوچرخه سواری! همچنین ببینید: سلاح معجزه آسا در برابر استرس: حرکت
 
روش های مدیتیشن و آرامش
 
ما لزوماً مجبور نیستیم فوراً در یک دوره یوگا یا مدیتیشن کاسه صدا ثبت نام کنیم، همانطور که هیچ کس از ما انتظار ندارد تمام روز در وضعیت نیلوفر آبی بنشینیم! در عین حال، این یک واقعیت شناخته شده است که حتی با کاهش سرعت تنفس می توانیم کارهای زیادی برای آرامش انجام دهیم. بسیاری از مردم باید قبلاً متوجه شده باشند که وقتی عصبی هستیم، نفس‌های مکرر و سطحی‌تری نیز می‌کشیم که باعث حفظ حالت تنش و استرس می‌شود. بهترین روش برای این کار به اصطلاح تنفس شکمی است. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که دست یا کتابی را روی شکم خود قرار دهید و هر بار که دم می کنید بالا آمدن آن را تماشا کنید. البته روش های بسیار دیگری در قالب فیلم، مطالب صوتی و کارگاهی وجود دارد. ارزش این را دارد که به اطراف بگردیم و روشی را پیدا کنیم که برای ما مناسب است. همچنین ببینید: با آرامش در برابر اضطراب و استرس
 
ایجاد
 
برای کاهش استرس روزمره لازم نیست برای خلاقیت استعداد داشته باشید. علاوه بر طراحی، نقاشی، رنگ‌آمیزی، نوشتن و پخش موسیقی، فعالیت‌های روزمره مانند پختن غذا، آشپزی، DIY یا زیباسازی آپارتمان ما نیز می‌تواند در اینجا فهرست شود.
 
فعالیت های شاد
 
هر چیزی که به شما احساس خوبی می دهد در این دسته بندی تا حدی گریزان قرار می گیرد. برای برخی، این به معنای یک کتاب خوب، حمام حباب یا برخی رویدادهای اجتماعی است، در حالی که برای برخی دیگر، در کمال تعجب، به معنای تمیز کردن است.
 
حمایت اجتماعی
 
بیایید جرات کنیم از مشکلات خود صحبت کنیم و در سکوت رنج نکشیم! با یکی از اعضای خانواده یا دوست خود تماس بگیرید و به آنها بگویید چه چیزی شما را آزار می دهد. حتی اگر آنها لزوما قادر به کمک نباشند، اگر بتوانیم در مورد مشکلات خود صحبت کنیم، اغلب احساس بهتری داریم.
 
طبیعت، تغییرات محیطی
 
بیایید محل منبع استرس را ترک کنیم! اگر از رئیسمان ناراحتیم، پس باید برای ناهار به جایی بیرون یا پارک برویم. اگر در مورد بازسازی خانه عصبی هستید، قدم بزنید یا دوستان خود را ملاقات کنید! هرچه فرصت بیشتری برای قرار گرفتن در محیطی سبز و آرام داشته باشیم، احساس بهتری در پوست خود خواهیم داشت.
 
یک تکنیک دیگری را کنار نمی‌گذارد، یعنی ممکن است در موقعیت‌های خاص یک کتاب خوب اتفاق بیفتد، در حالی که در مواقعی گروهی از دوستان که با صدای بلند فریاد می‌زنند، می‌تواند برای ما خروجی و آرامش باشد.
چه زمانی باید با متخصص تماس بگیریم؟
 
می توانستیم ببینیم که استرس به نوعی در زندگی همه وجود دارد. این سوال به درستی مطرح می شود که چه زمانی به یک متخصص نیاز است و زمانی که تکنیک های مدیریت استرس ذکر شده در بالا ناکافی هستند، محدودیت کجاست.
 
زمانی که استرس از محدوده مطلوب فرد تجاوز کند، یعنی به طور دائم بر خلق و خو، انجام فعالیت های روزمره (مثلاً نمی توانیم به مدرسه یا محل کار برویم) و سلامتی (مثلاً بیماری های قلبی عروقی، به عنوان مثال فشار خون بالا، ناراحتی های معده) تأثیر می گذارد. ، میگرن، اختلالات خواب، حملات پانیک)، پس قطعاً ارزش تماس با یک متخصص را دارد.
 
یک متخصص می تواند یک پزشک، یک روانشناس یا حتی یک مربی یا حتی یک مربی واجد شرایط یوگا باشد. نکته این است که متخصص مناسب خود را پیدا کنیم و مشکل را زیر فرش جارو نکنیم!
 
بسیار رایج است که بیماران با مشکل دیگری، معمولاً برخی از علائم فیزیکی، بارها به پزشک مراجعه کنند. اگر پزشک به اندازه کافی مراقب باشد و علل پزشکی زمینه‌ای را رد کرده باشد، به راهنمایی شما ادامه می‌دهد و در حالت ایده‌آل، سعی می‌کند علائم فیزیکی را از جنبه معنوی درمان کند.


درمان استرس در شهریار