تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: افسردگی و درمان آن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
افسردگی و درمان آن
افسردگی
افسردگی چیست؟
 
همه ما عادت داریم با حالات بد و افسردگی کنار بیاییم، اما در عین حال، این وضعیت موقتی است و فقط زندگی روزمره را به میزان کمتری تحت تاثیر قرار می دهد. زمانی که خلق و خوی بد زندگی ما را فرا می گیرد، واقعاً می توانیم از اصطلاح افسردگی استفاده کنیم. شرح افسردگی را می توان در قدیمی ترین نوشته های بشر نیز یافت. اصطلاح مالیخولیا توسط بقراط ابداع شد و در اسناد پزشکی باستانی آمده است. در میان مفاهیم روانشناسی، شاید افسردگی همانی است که به عنوان مترادف خلق افسرده، بیش از همه در زبان رایج نفوذ کرده است. با این حال، نام افسردگی گروهی از بیماری ها را در بر می گیرد . این یک بیماری بسیار متنوع است، می تواند انواع مختلف و علائم مختلفی داشته باشد .
علائم افسردگی
 
در مورد علائم افسردگی، علائم می توانند در 5 حوزه مهم زندگی ظاهر شوند :
علائم عاطفی : افرادی که از افسردگی رنج می برند غم و اندوه عمیق، ناامیدی، طرد شدن و پوچی را تجربه می کنند. آنها در هیچ چیز لذت نمی برند، احساس اضطراب زیادی می کنند، گاهی اوقات عصبانی می شوند و اغلب اوقات گریه می کنند.
علائم انگیزشی : آنها علاقه خود را به دنیای بیرون از دست می دهند، ابتکار عمل را از دست می دهند، میل جنسی آنها کاهش می یابد، نسبت به چیزهای زندگی بی تفاوت هستند.
علائم رفتاری : آنها از کمبود انرژی عمومی رنج می برند، سرعت آنها کاهش می یابد، فعالیت و بهره وری آنها کاهش می یابد. در موارد شدید، آنها حتی از رختخواب خارج نمی شوند. حالت آنها خمیده است، گفتارشان نرم است، صورتشان بی بیان است، از تماس چشمی اجتناب می کنند.
علائم شناختی : افراد افسرده با به اصطلاح مشخص می شوند سه گانه شناختی: دیدگاه منفی خودکار، تکرار شونده، دشوار کنترل شده نسبت به خود، جهان و آینده. به دلیل تصور منفی از خود، آنها فقط بر چیزهای بد شخص خود تأکید می کنند. آنها خود را کم ارزش و پست می بینند. آنها تجربیات خود را منفی تفسیر می کنند، جهان را با یک نوع عینک تیره می بینند، آنها فقط متوجه بدی ها در همه چیز می شوند. آنها آینده خود را ناامید می دانند، همیشه برای بدترین ها آماده می شوند، بنابراین همه چیز را به تعویق می اندازند. مشخصه آن‌ها نشخوار فکری طولانی است که با احساس گناه همراه است، و در نتیجه ناتوانی در تصمیم‌گیری. پردازش اطلاعات نیز در جهت منفی تحریف می شود، خاطرات ناخوشایند به طور انتخابی یادآوری می شوند.
علائم فیزیکی : سردرد، سوء هاضمه، سرگیجه، سفتی ناخوشایند در قفسه سینه، درد با منشأ نامشخص که در نواحی مختلف بدن ظاهر می شود. از دست دادن اشتها یا پرخوری، طیف گسترده ای از اختلالات خواب و خستگی مزمن شایع هستند.
انواع افسردگی
 
تمایز بین افسردگی اساسی (درون زا) و عصبی (واکنشی) مهم است. اساسی افسردگی به معنای تغییر جدی و منفی در زندگی عاطفی شماست. عوامل ژنتیکی و بیولوژیکی نقش عمده ای در رشد آن دارند : فرآیندهای شیمیایی مغز، تعادل هورمونی. در چنین مواردی، خلق و خوی تغییر روزانه مشخصی را نشان می دهد، در صبح بدترین حالت است و در عصر بهتر می شود. عصبی افسردگی - همچنین به عنوان دیس تایمیا شناخته می شود - واکنشی است به رویدادهای مربوط به محیط و دارای سابقه است . رویدادهای زندگی مانند تجارب از دست دادن (مرگ، طلاق)، مشکلات جدی رابطه، تنهایی، بیکاری، استرس شغلی مداوم، بیماری های مزمن نقش تعیین کننده ای دارند. در این نوع، شکل خفیف تری از افسردگی ظاهر می شود. خلق و خوی به همان اندازه افسرده بود، اما شیوه زندگی کمتر تحت تأثیر قرار گرفت.
تصاویری از افسردگی وجود دارد که با مراحل زندگی مرتبط است، مانند بحران میانسالی و افسردگی سالمندی . اگرچه زنان ذاتاً در معرض خطر بیشتری برای افسردگی عمومی هستند، اما در معرض خطر اختلالات افسردگی ناشی از هورمون‌های تولید مثل مانند نارسایی پیش از قاعدگی یا افسردگی پس از زایمان نیز هستند . مهم است . در نهایت، جدا کردن اختلال دوقطبی ، یعنی اختلال شیدایی- افسردگی ، که در آن خلق افسرده با افزایش فعالیت و هیجان جایگزین می‌شود،
ایجاد افسردگی و عوامل محرک آن
 
افسردگی را که می توان به علل بیولوژیکی ردیابی کرد و افسردگی که با دلایل روانی قابل توضیح است را نمی توان به شدت از یکدیگر جدا کرد، آنها اغلب با هم همپوشانی دارند. بنابراین بهتر است بگوییم که عوامل پیچیده ای در بروز افسردگی دخیل هستند . پس زمینه ژنتیکی با تجمعات خانوادگی نشان داده می شود. علاوه بر این، تجربیات سال‌های اولیه زندگی، فضای آزاردهنده و غفلت‌آمیز والدین، بیماری‌های روان‌پزشکی والدین یا از دست دادن زودهنگام آنها، همگی به این واقعیت کمک می‌کنند که فرد بعداً به تأثیرات استرس بزرگسالی با افسردگی واکنش نشان دهد . بنابراین اثرات استرس به خودی خود منجر به افسردگی نمی شود. بر اساس تئوری آسیب پذیری، رویدادهای منفی زندگی و عوامل استرس زا به عنوان عوامل تحریک کننده عمل می کنند، اما وزن و تفسیر آنها به پیشایندهای رشد شخصیت بستگی دارد . برخی از افراد موقعیت های استرس زا را راحت تر پردازش می کنند، اما حساسیت فردی یک فرد مستعد افسردگی می تواند بر اساس تجربیات دوران کودکی بسیار بالاتر باشد. در اینها نقش واسطه ای دارند عوامل شخصیتی که با بروز افسردگی ارتباط دارند. از جمله ویژگی های شخصیتی می توان به عزت نفس پایین، کمال گرایی، انتقاد بیش از حد از خود، از خود گذشتگی، رفتار مطیع و احساس بی کفایتی در روابط اجتماعی اشاره کرد.
چگونه می توانیم خلق و خوی خود را به طور طبیعی بهبود بخشیم؟
 
فعالیت های ما ابزاری ساده اما قدرتمند برای بهبود خلق و خوی ما هستند. نتایج تحقیقات تأیید می کند که فعالیت های خوب انتخاب شده به خودی خود در غلبه بر خلق و خوی افسردگی موثر است . می تواند کمک زیادی به شما کند فعالیت های شادی آور . این می تواند هر چیزی باشد که ما را خوشحال می کند، حمام آب گرم یا پیاده روی بیرون. از سوی دیگر، اگر کاری را انجام دهیم که حس موفقیت را به همراه دارد یا با این احساس که تحت کنترل خود هستیم، ما را تقویت کند . همچنین می تواند یک کار کوچک باشد که برای مدت طولانی به تعویق افتاده است، برای مثال شستن ظرف ها یا پاسخ دادن به نامه ها. ما می‌توانیم از فعالیت‌هایی که باعث شادی و احساس موفقیت می‌شوند، بیشترین بهره را ببریم، اگر آن‌ها را در کارهای عادی خود بگنجانیم. یک روش موثر ثابت شده برای حفظ سلامت جسمی و روانی ماست حرکت . حداقل ده دقیقه پیاده روی پرانرژی در روز حداقل است ، اما اگر می توانیم، باید دویدن، شنا و یوگا را در نظر بگیریم. توجه به این نکته مهم است که انگیزه در حالت افسردگی معکوس عمل می کند. ما نمی توانیم صبر کنیم تا زمانی که می خواهیم کاری انجام دهیم، فقط آن را انجام می دهیم! اینگونه می توانیم حال و هوای ادامه را پیدا کنیم. ابزاری عالی در برابر بدخلقی و خستگی ناشی از استرس مداوم استراحت . ، روابط اجتماعی زمان گذراندن با هم، گفتگوهای دلپذیر نیز مرا شاد می کند. بدن تماس هورمون هایی تولید می کند که تأثیر مثبتی بر خلق و خوی ما دارند، پس بیایید عزیزانمان را با شجاعت در آغوش بگیریم! در نهایت، رژیم غذایی سالم (مصرف بیشتر میوه و سبزیجات، مصرف قند کمتر) بر خلق و خوی حمایت می کند. شواهد بیشتر و بیشتری از تأثیر مثبت یک
برای افرادی که دارای روحیه کارآفرینی هستند و همچنین دوست دارند از طریق خودیاری برای زندگی بهتر تلاش کنند ، حضور آگاهانه در عمل را کتاب برای مطالعه و پردازش توصیه می کنم. این کتاب در واقع یک برنامه شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی است که به طور خاص برای درمان افسردگی و اضطراب ایجاد شده است.
درمان افسردگی
 
اگر ابزارهای فوق تغییر قابل توجهی در زندگی ما ایجاد نکنند، نشان دهنده این است که مشکلی است که برای حل آن نیاز به متخصص دارد. شایسته است در اسرع وقت از کمک حرفه ای روانشناس استفاده کنید. در حالی که می توان به طور مؤثر در مقابله با روان درمانی در موارد افسردگی خفیف اولیه کمک کرد، اما در موارد متوسط و شدید مصرف داروهای تقویت کننده خلق و خو ضروری می شود . با این حال، کار عاطفی نیز برای بهبودی کامل و جلوگیری از عود ضروری است. وظایف درمانی شامل کاوش، پردازش و بازنگری مشکلات ریشه‌دار افسردگی، رویدادهای سنگین زندگی، شکست‌ها، شکست‌ها و عوامل شخصیتی است. می‌تواند به عنوان یک روش درمانی مؤثر در این کار استفاده شود روان‌درمانی تخیلی کاتاتیمی (KIP) که از دنیای نمادها و تصاویر برای التیام لایه‌های عمیق‌تر شخصیت استفاده می‌کند. در رویکرد یکپارچه، به تکنیک‌های شناخت درمانی که بر نقشه‌برداری و تصحیح خطاهای فکری، تحریف‌های شناختی و پردازش اطلاعات در جهت منفی تمرکز دارند، فضای بیشتری داده می‌شود.
دسته بندی ها
خود شناسی