تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آیا می توان افسردگی را به طور طبیعی درمان کرد؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آیا می توان افسردگی را به طور طبیعی درمان کرد؟
آیا درمان طبیعی افسردگی امکان پذیر است؟
برچسب‌ها: افسردگی/استرس
مواد مغذی و روش هایی که می توانند به کاهش علائم افسردگی کمک کنند
 
افسردگی یک بیماری شایع در سراسر جهان است، وقوع آن تا حدودی در نیمکره شمالی شایع تر است. در مجارستان، نزدیک به 200000 نفر با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند (این فقط به معنای بیمارانی است که تشخیص داده شده اند)! اگرچه افسردگی یک بیماری است که نمی توان جدیت آن را دست کم گرفت، اما در داروخانه طبیعت مواد مغذی وجود دارد که علاوه بر درمان دارویی، درمان افسردگی نیز البته امکان پذیر است. بیایید ببینیم آنها چه هستند!
 
مواد مغذی و روش هایی که می توانند به کاهش علائم افسردگی کمک کنند
افسردگی چیست؟
 
"افسردگی، بنا به تعریف، حالتی بد خلق و غم انگیز را نشان می دهد که در آن جهان تیره و تار به نظر می رسد و مشکلات غیر قابل حل به نظر می رسند." (1)
 
پس زمینه افسردگی فرآیندهای بیوشیمیایی پیچیده است، همچنین به سطح سروتونین، نوراپی نفرین و دوپامین مربوط می شود که در این صورت تعادل این مواد حامل محرک (انتقال دهنده های عصبی) مختل می شود.
 
آیا می دانستید؟ سوابق افسردگی به گذشته های دور برمی گردد. حتی بقراط هم آن را تشخیص داد، اما همچنان آن را مالیخولیا نامید. این بیماری از قرن نوزدهم توسط پزشکی به عنوان یک بیماری مستقل شناخته شده است.
افسردگی یا غم؟
 
افسردگی را نباید با غم ساده اشتباه گرفت! غم و اندوه کوتاه مدت است و حالتی «عمیق» مانند افسردگی نیست. اگرچه غم و اندوه نیز می تواند از علائم افسردگی باشد، اما وجود طولانی مدت آن همراه با علائم دیگر (حداقل دو هفته) برای تشخیص افسردگی (توسط پزشک) ضروری است.
 
در عین حال، همه ما در طول زندگی خود با علائم افسردگی (سندرم افسردگی) مواجه خواهیم شد، به عنوان مثال. در ایام عزاداری، اما در این مورد خود تشخیص افسردگی هنوز صورت نگرفته است.
 
می بینیم که خطی که غم و اندوه، سندرم افسردگی و خود افسردگی را از هم جدا می کند بسیار نازک است.
 
افسردگی چیست؟ افسردگی یا غم؟
افسردگی چگونه ایجاد می شود؟
 
عوامل متعددی می توانند در بروز افسردگی نقش داشته باشند. به طور کلی می توان گفت که یک استعداد ژنتیکی برای افسردگی وجود دارد، اما یک عامل اضافی که "فرآیند را شروع می کند" ضروری است.
 
بیایید به شایع ترین علل نگاه کنیم!
 
    وراثت: کسانی که سابقه خانوادگی افسردگی، اختلال اضطراب یا اعتیاد به الکل دارند، بیشتر در معرض افسردگی هستند.
    محیط کودکی نیز تعیین کننده است (محیط سرد و طرد کننده خانواده)
    استرس شدید
    داروهای خاص
    سوء استفاده از مواد مخدر و محرک های تغییر دهنده ذهن
 
نقش هورمون ها در بروز افسردگی
 
موضوع تحقیق است میزان نقش تغییرات هورمونی در بروز افسردگی ، فقط به افسردگی پس از زایمان فکر کنید.
 
علائم افسردگی برای کسانی که از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برند معمولی است، اما آنها همچنین بخشی از مجموعه علائم مشخصه یائسگی هستند . حتی در مورد بیماری های مرتبط با عدم تعادل هورمونی، مانند PCOS ، آنها ارتباطی با افسردگی نشان می دهند. (2)
 
دلایل هورمونی می تواند تا حدودی توضیح دهد که چرا افسردگی بیشتر مشخصه زنان است (اگرچه نمی توان رد کرد که دقیقاً همین تعداد از مردان افسرده هستند، فقط احتمال کمتری دارد که تشخیص داده شوند).
ارتباط روده و مغز و افسردگی
 
اکنون ثابت شده است که روده و مغز با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و همچنین مسلم است که سلامت میکروبیوم (یعنی ترکیب، کمیت و کیفیت باکتری های روده) بر روحیه و سلامت روان ما تأثیر دارد. . (3)   وجود برخی از باکتری های روده مستعد ابتلا به افسردگی است ، و برخی ممکن است در واقع در ایجاد افسردگی نقش داشته باشند. (4)
 
بیماری های التهابی روده و افسردگی به صورت متقابل با یکدیگر ارتباط دارند. (5)
 
افسردگی چگونه ایجاد می شود؟
علائم افسردگی چیست؟
 
اگر حداقل پنج مورد از موارد زیر به طور همزمان رخ دهد، حداقل برای دو هفته، می توانیم در مورد افسردگی صحبت کنیم:
 
    خلق و خوی بد، که معمولاً در صبح بدترین حالت است
    احساس کسالت، از دست دادن توانایی لذت بردن (فعالیت هایی که قبلاً باعث لذت می شدند، دیگر لذت نمی برند)
    انجام فعالیت های روزانه یک مشکل است
    عزت نفس پایین، از دست دادن اعتماد به نفس، نشخوار فکری در مورد چیزهای بی اهمیت
    اختلال خواب، ناتوانی در خواب، اما همچنین می تواند خواب بیش از حد باشد
    مشکلات تمرکز و حافظه، تصمیم گیری های دشوار،
    کاهش وزن یا افزایش وزن در مدت زمان کوتاه
    بی قراری، تحریک پذیری، یا درست برعکس، سستی، فقدان احساسات
    خستگی، انرژی کم
    افکار در مورد مرگ
 
افسردگی اغلب با علائم فیزیکی مانند درد شکم، شکایات گوارشی و سردرد همراه است.
 
علائم افسردگی چیست؟
چگونه می توان افسردگی را درمان کرد؟
 
    روان درمانی - در موارد خفیف تر، اگر علائم افسردگی برای اولین بار ظاهر شود، استفاده می شود. در میان روش‌های ممکن، یکی از رایج‌ترین روش‌های مورد استفاده، درمان شناختی رفتاری است که با هدف تغییر افکار منفی ریشه‌دار و الگوهای رفتاری منفی انجام می‌شود.
    تغییر سبک زندگی - اهمیت ورزش باید برجسته شود، اگر فقط به این دلیل که ورزش منظم، به عنوان مثال. خطر ابتلا به افسردگی را اندکی کاهش می دهد. اما موارد جدی وجود دارد که ممکن است سبک زندگی ما نیاز به تغییر محل کار، شغل یا حتی محل زندگی داشته باشد.
    درمان دارویی - در موارد شدید، یا اگر علائم افسردگی چندین بار عود کند، نمی توان از مصرف دارو اجتناب کرد. بسیار مهم است که حتی اگر بهبودی در وضعیت خود احساس می کنید، توصیه نمی شود آنها را متوقف کنید، زیرا عود بسیار شایع است. کاهش داروها و ترک دارودرمانی باید همیشه با پزشک در میان گذاشته شود و با او کار شود.
 
ما باید اهمیت یک محیط حمایتی را برجسته کنیم! هم در شناخت افسردگی و هم در درمان افسردگی. مشکل را نباید دست کم گرفت.
 
چگونه می توان افسردگی را درمان کرد؟
درمان افسردگی البته این است: مواد مغذی که به کاهش علائم کمک می کنند
در مقابل افسردگی البته با فولات
 
تحقیقاتی که از سال 1990 به طور مداوم منتشر شده است ثابت می کند که میزان فولات در مغز با خلق و خوی روزمره ما، عملکردهای ذهنی، به ویژه افسردگی مرتبط است. (6)
 
فولات در تولید هورمون های شادی سروتونین و دوپامین نقش دارد و به همین دلیل به آن ویتامین شادی نیز می گویند. سیستم عصبی بدون فولات نمی تواند کار کند و نشان داده شده است که کمبود فولات تولید انتقال دهنده های عصبی را مختل می کند و باعث نوسانات خلقی، خستگی مزمن و افسردگی می شود.
 
تحقیقات نشان می دهد که میزان افسردگی با میزان کمبود فولات متناسب است ، به همین دلیل است که مصرف فولات می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند. (7)
 
نسل چهارم فولات Quatrefolic® (فولات فعال زیستی)   یک فرم بسیار زیستی فولات است که توسط یک پتنت جهانی محافظت می شود.
 
    این کاملا در آب محلول است، بنابراین بهتر از طریق سلول های غشای مخاطی جذب می شود که ورود آن به گردش خون را تسهیل می کند.
    قرص ها واقعا کوچک هستند، بنابراین حتی کسانی که مشکل بلع دارند می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند.
    وگان، بدون گلوتن و لاکتوز را می توان از سن 3 سالگی مصرف کرد.
 
ضد افسردگی با گیاهان: آداپتوژن ها کمک می کنند!
 
گیاهان آداپتوژنیک به بازیابی حالت تعادل بدن کمک می کنند. آنها می توانند استرس جسمی و روانی را که ما با آن روبرو هستیم متعادل کنند، به لطف این ویژگی آنها به عنوان "ضدافسردگی های طبیعی" کانون تحقیقات در مورد افسردگی قرار گرفته اند.
 
نتایج تحقیق بسیار دلگرم کننده است:
 
    ریشه گل رز سطح سروتونین و دوپامین را افزایش می دهد و به تمرکز و خلق و خوی بهتر کمک می کند (8)
    آشواگاندا ممکن است به کاهش اضطراب، علائم افسردگی و بی خوابی کمک کند (9)
    به عنوان یک "ضدافسردگی طبیعی"، جینسینگ پاناکس بر تعادل انتقال دهنده های عصبی به روشی مشابه ریشه گل رز تاثیر می گذارد (10)
    ماکا می تواند علائم افسردگی را در زنان یائسه کاهش دهد (11)
    و به همین ترتیب گون (خلان) می تواند به طور موثر علائم افسردگی را کاهش دهد (12)
 
کپسول های Stress Control-R حاوی ترکیبی هم افزایی از این پنج گیاه سازگار زا هستند. این بدان معناست که عصاره‌های گیاهی که با هم کار می‌کنند، همراه با ویتامین‌های B و منیزیم، درمان را حتی موثرتر می‌کنند.
 
ضد افسردگی با گیاهان: آداپتوژن ها کمک می کنند!
منیزیم: می تواند به درمان افسردگی به طور طبیعی کمک کند
 
سطوح کافی منیزیم برای عملکرد طبیعی سیستم عصبی ضروری است و کمبود منیزیم می تواند با علائمی مانند تحریک پذیری، عصبی بودن یا اضطراب همراه باشد . در صورت کمبود شدید منیزیم، سطح اضطراب افزایش می یابد، اختلال هراس و افسردگی نیز ممکن است ایجاد شود.
 
در تحقیقات ، منیزیم در درمان افسردگی نیز موثر است ، به طوری که حتی در علائم افسردگی شدید با دوز کافی منیزیم، بهبود قابل توجهی مشاهده شد. (13)
 
البته، این نیاز به یک مکمل منیزیم با کیفیت بالا دارد. منیزیم بیس گلیسینات در حال حاضر موثرترین نوع منیزیم در نظر گرفته می شود، زیرا هم جذب و هم فراهمی زیستی آن مطلوب است، این دو با هم موفقیت درمان منیزیم را تضمین می کنند.
 
منیزیم: می تواند به درمان افسردگی به طور طبیعی کمک کند
 
نکته آناتور! آیا فکر می کردید که حتی افسردگی مزمن را می توان به طرز شگفت انگیزی با رایحه درمانی بهبود بخشید؟ رایحه دلپذیر شکوفه پرتقال خلق   و خو را بهبود می بخشد، رایحه اسطوخودوس تسکین   می دهد، از آن برای ماساژ، روغن حمام یا حتی برای مراقبت از بدن استفاده کنید!
 
مهم! مواد مغذی فهرست شده در این وبلاگ می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند، اما این بدان معنا نیست که می توانیم درمان و داروهای مداوم خود را رها کنیم. از سوی دیگر، می‌توانیم با مشورت با پزشک و نظرخواهی از او شروع به مصرف آن‌ها کنیم و آنها را در درمان کنونی بگنجانیم. فراموش نکنیم که در مقابله با افسردگی، نه یک یا آن راه حل، موفقیت پایدار را به همراه خواهد داشت، بلکه استفاده ترکیبی از آنهاست که لازم است از عزیزان، دوستان و متخصصان خود کمک بخواهیم. از این نترسیم!