تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: اختلال عملکرد جنسی در مردان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 
 
 
در این موضوع
سایر موضوعات این فصل
مروری بر اختلال عملکرد جنسی در مردان
میل جنسی کم در مردان
اختلال در نعوظ
ناتوانی در انزال
انزال زودرس
انزال رتروگراد
مروری بر اختلال عملکرد جنسی در مردان
    عملکرد جنسی طبیعی در مردان
    فعالیت جنسی و بیماری قلبی
اصطلاح ناتوانی جنسی مردانه به مشکلاتی اطلاق می شود که یک مرد ممکن است در حین رابطه جنسی تجربه کند. ناتوانی جنسی شامل تعدادی از اختلالات است که هر یک از موارد زیر را تحت تأثیر قرار می دهد:
    میل جنسی
    توانایی ایجاد و حفظ نعوظ (اختلال نعوظ)
    توانایی انزال
    توانایی رسیدن به نعوظ بدون تغییر شکل آلت تناسلی
    توانایی رسیدن به ارگاسم (ارگاسم)
اختلال عملکرد جنسی ممکن است ناشی از عوامل فیزیکی یا روانی باشد. بسیاری از مشکلات جنسی ممکن است ناشی از ترکیبی از عوامل فیزیکی و روانی باشد. یک مشکل جسمی می تواند منجر به یک مشکل روانی (مانند اضطراب، افسردگی و استرس) شود که به نوبه خود ممکن است باعث تشدید این بیماری شود. مشکل جسمی. ممکن است مرد برای رسیدن به اوج عملکرد جنسی سخت کار کند، از طرف شریک جنسی خود برای عملکرد بهتر احساس فشار کند و اگر به آنچه می‌خواهد نرسد ممکن است احساس ناراحتی کند (اضطراب عملکرد جنسی). اضطراب عملکرد می‌تواند ناراحت‌کننده و محدودکننده باشد. توانایی مرد برای لذت بردن از رابطه جنسی
یکی از شایع ترین مشکلات اختلال عملکرد جنسی که مردان با آن مواجه هستند، اختلالات انزال است که این اختلالات نیز عبارتند از:
    انزال زودرس یا انزال بلافاصله پس از دخول ( انزال زودرس زود )
    انزال مثانه ( انزال رتروگراد )
    ناتوانی در انزال ( عدم انزال )
است اختلال یا ناتوانی جنسی، اختلالی که در مردان میانسال و مسن شایع است، میل جنسی پایین در برخی از مردان نیز
علل روانی ناتوانی جنسی
علل روانی ناتوانی جنسی
    عصبانیت از شریک جنسی
    اضطراب
    افسردگی
    دعوا با شریک جنسی یا احساس بی حوصلگی از او
    ترس از باردار شدن، وابستگی به شخص دیگری یا از دست دادن کنترل
    احساس جدایی از مقاربت جنسی یا شریک جنسی در حین مقاربت
    احساس گناه
    مهار افکار مربوط به رفتار جنسی یا ناآگاهی در مورد اعمال جنسی
    اضطراب عملکرد جنسی
    تجربیات بد جنسی قبلی (مانند تجاوز جنسی، آزار جنسی، یا اختلالات جنسی قبلی)
 عملکرد جنسی طبیعی در مردان
عملکرد جنسی طبیعی در مردان یک تعامل پیچیده بین ذهن و بدن است.سیستم های عصبی، گردش خون و هورمونی برای تحریک پاسخ جنسی با بدن تعامل دارند. هماهنگی و تعادل دقیق این سیستم ها پاسخ جنسی مرد را کنترل می کند.
میل جنسی تمایل فرد به فعالیت جنسی است. این میل می تواند با افکار، کلمات، مناظر، بوها یا لمس ها ایجاد شود. میل جنسی منجر به اولین مرحله از چرخه پاسخ جنسی می شود که هیجان است.
این هیجان یا هیجان جنسی تشدید می‌شود. در مرحله هیجان، مغز سیگنال‌های عصبی را به نخاع و سپس به آلت تناسلی می‌فرستد. شریان‌هایی که خون را به بافت نعوظ می‌رسانند با گشاد شدن واکنش نشان می‌دهند. شریان‌ها به شدت متسع می‌شوند. افزایش جریان خون خون به سمت این نواحی جریان می یابد که منبسط شده و پر از خون می شود.این انبساط منجر به اعمال فشار بر روی سیاهرگ هایی می شود که خون را در حالت طبیعی از آلت تناسلی خارج می کنند که جریان خون را کند می کند و خون به حالت عادی در می آید. حبس شدن خون در آلت تناسلی منجر به سختی آن و بروز نعوظ می شود.تنش عضلانی در سراسر بدن افزایش می یابد.
بعد ( در مرحله مرحله پلاتو) هیجان و تنش عضلانی به اوج خود می رسد.
است.در ارگاسم، تنش عضلانی در سراسر بدن افزایش می یابد، عضلات لگن منقبض می شوند و انزال به دنبال دارد. ارگاسم یا اوج لذت جنسی اوج لذت جنسی
زمانی اتفاق می‌افتد انزال که اعصاب انقباضات عضلانی آلت تناسلی، وزیکول‌های منی، غده پروستات، مجاری اپیدیدیم و مجاری مجرای دفران را تحریک کنند. مثانه منقبض می شود تا از بازگشت مایع منی به آن جلوگیری کند.
اندام تناسلی مرد
اندام تناسلی مرد
اگرچه انزال و ارگاسم همزمان اتفاق می‌افتند، اما دو رویداد مجزا هستند. در موارد نادر، انزال می‌تواند بدون ارگاسم رخ دهد. ارگاسم همچنین می‌تواند بدون انزال، به‌ویژه قبل از بلوغ، یا به عنوان یک عارضه جانبی برخی داروها (مانند داروهای ضد افسردگی) رخ دهد. افسردگی) یا بعد از جراحی (مانند برداشتن روده بزرگ یا غده پروستات) ارگاسم معمولاً بسیار لذت بخش است.
در مرحله آخر ، بدن به حالت غیر هیجان‌انگیز باز می‌گردد، به محض اینکه انزال یا ارگاسم اتفاق می‌افتد، شریان‌های آلت تناسلی منقبض می‌شوند و ماهیچه‌های صاف جسم کاورنوزوم و جسم اسفنجی منقبض می‌شوند که باعث کاهش احتباس خون و افزایش جریان آن می‌شود. در آلت تناسلی مرد که باعث کوچک شدن و نرم شدن آلت می شود مرد نمی تواند نعوظ را برای مدتی پس از رسیدن به ارگاسم ترمیم کند و این مدت در مردان جوان اغلب حدود 20 دقیقه یا کمتر است و ممکن است بیشتر از آن باشد. در مردان مسن دوره بین دو نعوظ در مرد با افزایش سن افزایش می یابد.
 فعالیت جنسی و بیماری قلبی
فعالیت جنسی نسبت به فعالیت های فیزیکی متوسط یا شدید استرس کمتری دارد، بنابراین معمولاً برای بیماران قلبی بی خطر است. اگرچه خطر حمله قلبی در طول فعالیت جنسی بیشتر از وضعیت استراحت افزایش می یابد، اما به طور کلی این خطر کم است.
صرف نظر از این، مردان فعال جنسی مبتلا به بیماری های قلبی عروقی (مانند آنژین صدری، فشار خون بالا، نارسایی قلبی، آریتمی، و انسداد آئورت (تنگی آئورت)) باید قبل از شروع فعالیت جنسی با پزشک مشورت کنند. فعالیت جنسی در صورتی که آسیب قلبی عروقی خفیف است، فقط علائم کمی ایجاد می کند و فشار خون طبیعی است. اگر آسیب قلبی عروقی متوسط یا شدید باشد، یا مرد آسیب های دیگری داشته باشد که خطر حمله قلبی را افزایش می دهد، ممکن است برخی از آزمایشات برای ارزیابی ایمنی فعالیت جنسی اگر آسیب قلبی شدید باشد یا قلب مرد بزرگ شده باشد که جریان خون را از بطن چپ مسدود می کند (کاردیومیوپاتی انسدادی)، باید از رابطه جنسی خودداری کند تا زمانی که درمان به نتیجه برسد. کاهش شدت علائم. بیماران باید مشورت کنند. پزشک بلافاصله پس از حمله قلبی در مورد بی خطر بودن انجام فعالیت جنسی انجمن قلب و عروق آمریکا (AHA) بیان می کند که اگر فعالیت بدنی متوسط یا خفیف باعث درد قفسه سینه نشود، امکان بازگشت به فعالیت جنسی یک هفته پس از حمله قلبی وجود دارد. یا تنگی نفس
اما مصرف سیلدنافیل، واردنافیل، آوانافیل یا تادالافیل برای مردانی که نیتروگلیسیرین مصرف می کنند خطرناک است زیرا فشار خون آنها می تواند بسیار پایین بیاید.
آزمایش‌هایی برای ارزیابی ایمنی رابطه جنسی شامل نظارت بر قلب و بررسی نشانه‌های پرفیوژن ضعیف در حین دویدن روی تردمیل است. اگر آزمایش خونرسانی ضعیف را در حین ورزش نشان دهد، ممکن است به طور قابل توجهی خطر حمله قلبی را در طول فعالیت جنسی افزایش دهد.