تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کشیدن دندان عقل درد دارد؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در فرآیند جراحی دندان در بهترین شرایط و زیر دست بهترین جراح نیز بافت لثه و استخوانی که زمانی بستر دندان عقل بوده برش داده می‌شود و به اطراف کشیده می‌شوند.

بنابراین حداقل ناحیه‌ی جراحی حساس و دردناک است. بعد از این که اثر بی‌حسی از بین رفت این درد و ناخوشی بیشتر می‌شود که کاملاً طبیعی است. البته این میزان درد طبیعی برای هرکس متفاوت است و بستگی به پیچیده یا آسان بودن پروسه برداشتن دندان دارد.

درد کشیدن دندان عقل چه مدت ادامه دارد؟
اکثر بیماران بین ۳ الی ۴ روز پس از کشیدن دندان بهبود می‌­یابند و معمولاً بعد از این مرحله می‌توانند به فعالیت­‌های روزمره خود ادامه دهند. هرچند برای مواردی که عمل جراحی پیچیده بوده یا بیش از یک دندان برداشته شده است، التیام و بهبودی کامل می‌­تواند بین ۷ تا ۱۰ روز به طول انجامد.
درست مانند هر جراحی دیگر، استراحت بسیار واجب و ضروری است. استراحت به زخم‌ها کمک می‌کند تا سریع‌­تر التیام پیدا کنند. همچنین هنگام خواب بدن ما گلبول‌های سفید بیشتری تولید می‌کند که خود در ادامه با انواع عفونت مقابله می‌­کند.

حداقل در ۲۴ ساعت ابتدایی توصیه می‌شود از هرگونه فعالیت ورزشی یا تحرک شدید خودداری کنید.

در جایی راحت بنشینید یا دراز بکشید به صورتی که سرتان کمی بالاتر از بدنتان قرار بگیرد.

هر حرکت شدید بلافاصله بعد از عمل جراحی می‌­تواند درد را بدتر کند.

درمان خانگی درد دندان بعد از کشیدن دندان عقل

در بیشتر موارد درد ناشی از این عمل جراحی را می‌­توان با مسکن­‌هایی که در کمد­های هر خانه­‌ای یافت می‌­شود، مانند ایبوپروفن، کنترل کرد.
البته که مسکن‌­هایی توسط خود دندان‌­پزشک تجویز می‌شود. عمدتاً توصیه می‌­شود که روزی دو یا چند قرص مصرف کنید تا هر نوع ناخوشی و درد را تسکین دهد.
علاوه بر این­‌ها دندان‌­پزشک به شما خواهد گفت که در فواصل منظم کیسه یخ بر روی محل جراحی قرار دهید تا ورم و کوفتگی را کاهش دهد.
اما اگر جراحی دندان شما پیچیده‌تر و شدیدتر بود نیاز به مسکن‌های قوی­تری خواهید داشت تا با درد‌های شدید­تر احتمالی مقابله کنید. در هر صورت درد ناشی از هر نوع جراحی دندان باید با مصرف قرص مسکن تحت کنترل قرار بگیرد.

مقاله مفید: کشیدن دندان عقل درد دارد؟ 

نوشته: دکتر محمد نیکزاد جراح و دندانپزشک