تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مشاوره ازدواج: مفید است یا خیر؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مشاوره ازدواج: مفید است یا خیر؟
ازدواج در بحران ، روابط ، روانشناسی
 
مشاوره ازدواج یک موضوع بحث برانگیز است زیرا برخی از زوج ها ادعا می کنند که به آنها کمک شده است و برخی دیگر نه. حقیقت این است که عوامل زیادی در موفقیت یا شکست مشاوره زوجین نقش دارند و درک این عوامل به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا واقعاً به دنبال راه حل هستید یا خیر.
 مشاوره ازدواج در کرج
یک مطالعه اخیر نشان داد که مشاوره ازدواج به 7 زوج از هر 10 زوج کمک می کند تا از ازدواج خود رضایت داشته باشند. اما در مطالعه دیگری نشان می دهد که مشاوره ازدواج به اندازه سایر روش ها موثر نیست. علیرغم نتایج متناقض، کارشناسان موافقند که مشاوره یک رابطه سه نفره (زن و شوهر و مشاور ازدواج) است و مسئولیت درمانگر نیست که ازدواج را "اصلاح کند". مشاور ازدواج همان چیزی است که کلمه «مشاور» می گوید، نه ثابت کننده.
 
تبلیغات
 
مزیت دیگر مراجعه به موقع به چنین مشاوری است. تحقیقات نشان داده است که اکثر زوج هایی که به مشاور ازدواج مراجعه می کنند به طور متوسط حدود 6 سال در زندگی زناشویی خود دچار مشکل شده اند. هر چه زن و شوهر بدون درخواست کمک بیشتر منتظر بمانند، مشکل عمیق‌تر می‌شود، تا زمانی که برای هر گونه مشاوره یا مداخله دیگر خیلی دیر شود. در زیر خواهید دید که در چه شرایطی نمی توان از طریق مشاوره ازدواج به یک زوج کمک کرد:
 
    زمانی که مشکلات در ازدواج آنها طولانی مدت است و مشاوره زمینه ای برای ثمربخشی پیدا نمی کند
    زمانی که یکی یا هر دوی آنها قبلاً تصمیم به پایان ازدواج گرفته اند و به سادگی به مشاور ازدواج مراجعه می کنند تا آن را به یکدیگر اعلام کنند.
    زمانی که اعتیاد یا بیماری های روانی یکی یا هر دو قبل از مشاوره زوجین درمان نشده باشد.
    هنگامی که آزار کلامی یا فیزیکی باعث می‌شود یکی از شریک‌ها برای امنیت خود ترس داشته باشد، بنابراین «مجبور» می‌شوند که برخلاف میل خود در مشاوره شرکت کنند.
    زمانی که یکی یا هر دوی آنها تمایلی به انجام کارهای کتبی مورد نیاز در مشاوره ندارند.
    زمانی که درمانگر دارای گواهینامه یا واجد شرایط در زوج درمانی نیست یا زمانی که درمانگر دارای گواهینامه/صلاحیت است اما با زوجین ارتباط شیمی خوبی ندارد.
 
یکی از مهم ترین عواملی که اثربخشی مشاوره ازدواج را تعیین می کند این است که هر فرد چقدر انگیزه دارد و تا چه اندازه است. برای برخی از زوج ها، مشاوره ازدواج در واقع مشاوره طلاق است، زیرا آنها قبلاً تسلیم شده اند و تصمیم گرفته اند که به سمت طلاق می روند. زوج های دیگر هنوز وقت ندارند یا به خود زحمت نداده اند تا مشاور ازدواج مناسب خود را پیدا کنند. به عنوان مثال، آلیس به دفتر من آمد زیرا شوهرش را متقاعد کرد که به یک مشاور ازدواج مراجعه کند تا جلسات به خوبی پیش نرود.
 
علیکی، 40 ساله، مادر دو پسر است: «هرمس در جلسات صحبت نمی‌کند و شاکی است که نمی‌تواند برای حضور در جلسات زودتر کار را ترک کند. نمی دانم آیا باید به او اجازه دهم آن درمانگر را انتخاب کند زیرا او ادعا می کند که درمانگر طرف من را می گیرد. این درست نیست، اما چون بعد از این همه جلسه نتیجه ای ندیدم، شاید راه حل باشد.»
 مشاوره ازدواج در کرج
تبلیغات
 
زوج‌های متاهل مراحل مختلفی را در روابط خود طی می‌کنند و آلیس و هرمس با تغییرات اخیری که برایشان اتفاق افتاده بود، روزهای سختی را سپری می‌کردند. آنها به من فاش کردند که برای بزرگ کردن بچه ها بدون کمک کسی دست و پنجه نرم می کنند، هرمس شغلش را عوض کرده و این زوج تازه خانه ای خریده اند. اگرچه این تغییرات مثبت به نظر می رسد (تغییر شغل و خانه)، اما نشان دهنده افزایش اضطراب بین زوجین به دلیل افزایش ساعات کاری و هزینه های جاری ناشی از وام مسکن است. و در حالی که مشاوره ازدواج ممکن است برای آلیس و هرمس کارساز باشد، هر دو باید به این روند متعهد باشند تا بتوانند موفق شوند.
 
همه زوج ها عصبانی می شوند یا بحث می کنند. چیزی که زن و شوهر را سالم می کند نحوه مشاجره آنهاست. این است که چگونه آنها حتی زمانی که با هم اختلاف دارند کنار هم می مانند و چگونه به جای اینکه قضاوت کنند و سعی کنند به یکدیگر آسیب برسانند، اختلافات خود را با محبت، نگرانی و احترام متقابل مدیریت می کنند. پس چگونه مشاوره ازدواج می تواند به یک زوج کمک کند؟
 
    زن و شوهر می توانند مشکلات خود را از منظر جدیدی بررسی کنند.
    زوج می توانند راه های جدیدی را برای تشخیص و حل اختلافات خود در نتیجه «ابزاری» که درمانگر در اختیارشان قرار داده است، بیاموزند.
    شرکا می توانند ارتباطات خود را بهبود بخشند و توانایی خود را برای آسیب پذیر بودن و اعتماد به یکدیگر بازیابند.
    زن و شوهر می توانند مسائل خود را در زمینی خنثی حل کنند تا مسائل خود را کنار بگذارند و ادامه دهند.
    زوج ممکن است تصمیم بگیرند که ازدواج خود را بازسازی کنند و تعهد خود را نسبت به یکدیگر تجدید کنند یا روشن کنند که چرا می‌خواهند از هم جدا بمانند یا برای همیشه به ازدواج پایان دهند.
 
در خاتمه، برای اینکه مشاوره ازدواج مؤثر واقع شود، هر دو طرف باید مایل باشند که مسئولیت مشکلات خود را بپذیرند، اشتباهات یکدیگر را بپذیرند و برای اصلاح رابطه خود انگیزه داشته باشند . داشتن انتظارات واقع بینانه برای زوج ها مهم است زیرا تنها با چند جلسه می توانند پویایی ازدواج خود را روشن کنند و روند تغییر را آغاز کنند.
مشاوره ازدواج
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоlactogenicfactor.ruинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоhttp://selectivediffuser.ruинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо