تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: افسردگی چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟(درمان افسردگی در کرج)
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
افسردگی چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟
 
افسردگی . بیماری است که بیش از 10 درصد از جمعیت جهان را درگیر می کند به طور خاص، 350 میلیون نفر با نوعی از آن مواجه هستند.
 درمان افسردگی در کرج
این مهم ترین علت ناتوانی در جهان است و می تواند افراد را در هر سن و جنسیتی تحت تاثیر قرار دهد. افسردگی می تواند کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و سالمندان، مردان و زنان را تحت تاثیر قرار دهد.
 
افسردگی بسیار پیچیده تر از یک رکود عاطفی ساده یا نوسانات خلقی است. این یک بیماری جدی در نظر گرفته می شود و در موارد شدید حتی می تواند منجر به خودکشی شود . این دومین عامل مرگ و میر جوانان پس از حوادث رانندگی است.
 
افسردگی اغلب با از دست دادن علاقه و لذت شروع می شود. فرد ممکن است خستگی شدید و غیر قابل توضیح و احساس بی ارزشی و گناه را تجربه کند. غم و اندوه و مالیخولیا هر روز شروع می شود و کناره گیری از روابط اجتماعی و بین فردی وجود دارد. فرد احساس درماندگی می کند، حس در بن بست بودن تشدید می شود و ناامیدی را تجربه می کند.
اشکال افسردگی
 
    اختلال افسردگی اساسی: علائم شدیدی که روزانه حداقل به مدت دو هفته وجود دارد و با تغییر در عملکرد قبلی فرد همراه است.
    افسردگی غیر معمول: یک واکنش عاطفی به یک رویداد مثبت وجود دارد، با این حال، عمدتاً با حساسیت بیش از حد به انتقاد و طرد اجتماعی، افزایش وزن، پرخوابی و اندام های سنگین مشخص می شود.
    دیستیمیا (اختلال افسردگی مداوم): خلق افسرده حداقل دو سال طول بکشد.
    اختلال افسردگی پری ناتال (پس از زایمان): اختلال افسردگی با شروع در دوران بارداری یا بعد از زایمان.
    افسردگی روانی: اختلال افسردگی اساسی همراه با نوعی از علائم روان پریشی.
    افسردگی فصلی: در ماه های زمستان شروع می شود و حدود 2 درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد و به دلیل تغییر دما و کاهش تابش آفتاب ایجاد می شود.
 
علائم افسردگی چیست؟
 
علائم . و نشانه های افسردگی می تواند جسمی یا خلقی باشد و معمولاً از فردی به فرد دیگر متفاوت است افسردگی را همه به یک شکل تجربه نمی کنند. به طور خاص، علائم بخشی از زندگی روزمره هستند و زمانی که به طور مکرر عود می کنند غیر قابل تحمل می شوند. در واقع با گذشت زمان این علائم بیشتر و بیشتر می شوند. آنها می توانند از زندگی حرفه ای یا شخصی شما بیایند. آنها به شرح زیر خلاصه می شوند:
 
    مدام در حال بد است
    از دست دادن علاقه
    از دست دادن لذت
    فرد احساس ناتوانی می کند
    فرد احساس بی ارزشی می کند
    احساس گناه
    نگرش منفی نسبت به خود
    کاهش توانایی تمرکز
    حافظه بد
    افکار مرگ یا خودکشی
    کاهش سرعت
    خستگی / کمبود انرژی
    مشکلات خواب
    اختلال اشتها (کاهش/افزایش وزن)
 درمان افسردگی در کرج
موارد فوق برخی از علائم شایع‌تر هستند که معمولاً به صورت تجمعی رخ می‌دهند و تکراری هستند. اگر هر یک از اینها را احساس کردید، خودتان تشخیص ندهید. با یک متخصص مشورت کنید و عجولانه و خودسرانه نتیجه گیری نکنید.
با یک متخصص افسردگی مشورت کنید
 
برخی از افرادی که از علائم افسردگی رنج می برند به دلیل ترس از ابتلا به این بیماری تمایلی به کمک گرفتن ندارند. برخی دیگر نگران صحبت های خانواده و دوستانشان هستند و می ترسند که افسردگی را به عنوان یک ضعف درک کنند. کسانی هم هستند که نمی خواهند وقت و هزینه خود را صرف درمان کنند. اغلب، آنها نمی خواهند برای درمان دارویی به یک دانشمند سلامت روان مراجعه کنند.
 
به هر دلیلی که علائم افسردگی را تجربه می کنید، باید برای جلوگیری از بدتر شدن آن کمک بگیرید. اگر از خانواده یا دوستان حمایت لازم را دریافت نمی‌کنید، باید با یک متخصص تماس بگیرید که می‌تواند مشکل را مدیریت کند و به شما کمک کند.
 
    درمان: به شما کمک می‌کند بفهمید چه چیزی شما را آزار می‌دهد و چگونه می‌توانید به خودتان انگیزه دهید تا اقدامات لازم را انجام دهید تا احساس بهتری داشته باشید و عود نکنید.
    دارو: در صورت داشتن رفتار خشونت آمیز و خود ویرانگر حیاتی است. دارو از یک طرف می تواند علائم افسردگی را تسکین دهد، اما از طرف دیگر می تواند اثرات دیگری نیز داشته باشد. بنابراین، مهم است که قبل از تصمیم گیری، مزایا و معایب آن را بدانید.
 
تشخیص افسردگی
 
تشخیص افسردگی همیشه کار آسانی نیست. و این، زیرا در بسیاری از مواقع می‌توانیم آن را با اضطراب، غم، عزاداری معمولی و یا با سایر بیماری‌هایی که علائم آن مشابه است اشتباه بگیریم. اگر متوجه شدید که از بسیاری از علائم ذکر شده در بالا رنج می برید، ممکن است لازم باشد به یک متخصص مراجعه کنید. سعی نکنید خودتان پزشک باشید.
 
به یک روانشناس/روانپزشک مراجعه کنید و او به شما کمک می کند تا بفهمید دقیقاً چه احساسی دارید، و همچنین اینکه آیا واقعاً به کمک نیاز دارید یا خیر. در طول معاینه بالینی، درمانگر شرح حال و علائم شما را ثبت می کند و یک سری سوالات از شما می پرسد. او با دقت به آنچه برای شما اتفاق می افتد گوش می دهد تا نیازهای خاص شما را درک کند و درمان مناسب را پیشنهاد دهد.
علل افسردگی
 
بیشتر بیماری ها از یک علت بالینی خاص ناشی می شوند که درمان آنها را آسان تر می کند. مورد افسردگی بسیار پیچیده تر است، زیرا می توان علت را به تنهایی یا در ترکیب با علل دیگر شناسایی کرد.
 
علل بیوشیمیایی: افسردگی زمانی رخ می دهد که انتقال دهنده های عصبی مغز از تعادل خارج شوند. انتقال دهنده های عصبی به بخش های مختلف مغز کمک می کنند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و با استرس و خلق و خوی مرتبط هستند.
 
علل ژنتیکی: اگر اعضای نزدیک خانواده از تغییرات خلقی یا افسردگی رنج ببرند، خطر ابتلا به افسردگی افزایش می یابد.
 
اختلالات خواب: گاهی کمبود خواب همراه با دلایل روانی دیگر می تواند زمینه ساز افسردگی شود.
 
بیماری های جسمی وخیم: برخی از بیماری ها با درد و استرس زیادی همراه بوده و بر وضعیت روحی فرد تأثیرات منفی می گذارد. اخیراً بررسی نقش التهاب در افسردگی آغاز شده است.
علل اجتماعی
 
سوء استفاده: افرادی که مورد بی توجهی قرار گرفته اند یا مورد آزار قرار گرفته اند یا در گذشته خشونت خانگی را تجربه کرده اند، بیشتر در معرض خطر افسردگی اساسی هستند.
 
جنسیت: مطالعات نشان داده است که زنان حداقل یک بار در طول زندگی خود دو برابر بیشتر از مردان در معرض افسردگی هستند و اغلب نیاز به درمان دارند. در دوران بارداری و پس از زایمان، زنان بیشتر در معرض افسردگی هستند.
 
فقدان حمایت اجتماعی: شایع ترین علل افسردگی انزوای اجتماعی، کمبود دوستان یا روابط حمایتی است. احساس تنهایی یا طرد شدن ممکن است باعث یک دوره افسردگی در افرادی شود که مستعد نوسانات خلقی هستند.
 
رویدادهای مهم زندگی: بسیاری از چیزها در زندگی، چه ناخوشایند و چه خوشایند، می توانند با استرس مرتبط باشند و خطر افسردگی را افزایش دهند. مثلا خرید خانه، انتظار بچه دار شدن، طلاق، شغل جدید و غیره.
علل افسردگی مرتبط با مواد
 درمان افسردگی در کرج
سوء مصرف مواد: مواد مخدر و الکل خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهند زیرا می توانند منجر به تغییرات شیمیایی در مغز شوند.
 
داروها: برخی از داروها (آرام‌بخش‌ها، خواب‌آورها، استروئیدها، مسکن‌ها و غیره) با افسردگی مرتبط هستند. در مورد هر گونه نگرانی که ممکن است در مورد آنها داشته باشید با متخصص سلامت روان خود صحبت کنید. در هر صورت درمان خود را بدون رضایت او قطع نکنید.
هزینه درمان افسردگی
 
هزینه به تعداد بخیه های مورد نیاز برای تکمیل دوره درمان بستگی دارد.


درمان افسردگی در کرج
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.ruсайтlacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruинфоsemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru