تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: روانشناسی کودک
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
روانشناسی کودک، توضیح داد
 
    توسط مرکز گیلاس
 مشاوره کودک
روانشناسی کودک، توضیح داد
 
زمینه و اهمیت را در نظر بگیرید
 
متعدد روانشناسی روانشناسی کودک یکی از شاخه های و یکی از رشته های تخصصی است که اغلب مورد مطالعه قرار گرفته است. این شاخه خاص بر ذهن و رفتار کودکان در دوران نوجوانی تمرکز دارد. روانشناسی کودک نه تنها به چگونگی رشد فیزیکی کودکان می پردازد، بلکه به رشد ذهنی، عاطفی و اجتماعی آنها نیز می پردازد.
 
از نظر تاریخی، کودکان بیشتر نسخه‌های کوچک‌تر از بزرگسالان را می‌بینند. هنگامی که ژان پیاژه پیشنهاد کرد که کودکان متفاوت از بزرگسالان فکر کنند ، آلبرت انیشتین اظهار داشت که "آنقدر ساده است که فقط یک نابغه می تواند آن را فکر کند."
 
 مشاوره کودک و نوجوان
امروزه، روانشناسان تشخیص می دهند که روانشناسی کودک منحصر به فرد و پیچیده است، اما بسیاری از آنها در دیدگاه های منحصر به فردی که هنگام نزدیک شدن به رشد دارند، متفاوت هستند. روانشناسی کودک ، مانند اینکه آیا تجربیات قبلی مهمتر از تجربیات بعدی هستند یا اینکه آیا رشد طبیعی یا مهارتی نقش مهمی در فرآیندهای رشد خاصی دارد، متفاوت هستند. برخی از سوالات بزرگ کارشناسان در پاسخ به
 
از آنجا که دوران کودکی نقش مهمی در بقیه زندگی ایفا می کند، این موضوع در روانشناسی، جامعه شناسی و آموزش اهمیت زیادی پیدا کرده است. کارشناسان نه تنها بر تأثیرات بسیاری که در رشد کودکان نقش دارند، بلکه بر عوامل بسیاری که می تواند منجر به مشکلات روانی در دوران کودکی شود نیز تمرکز می کنند.
 
عزت نفس، مدرسه، فرزندپروری، فشارهای اجتماعی و موضوعات دیگر مورد توجه روانشناسان کودک هستند که به رشد و رشد کودکان به روش های سالم و مناسب کمک می کنند.
زمینه های مختلف روانشناسی کودک
 
وقتی به توسعه فکر می کنید چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً به عوامل درونی که بر نحوه رشد کودک تأثیر می‌گذارند، مانند ژنتیک و ویژگی‌های فردی فکر می‌کنید.
 
با این حال، پیشرفت بسیار بیشتر از تأثیری است که از درون یک فرد نشات می‌گیرد. عوامل محیطی مانند روابط اجتماعی و فرهنگی که در آن زندگی می کنیم نیز نقش مهمی دارند.
 
 
در تحلیل خود از روانشناسی کودک، ما باید چند زمینه کلیدی را در نظر بگیریم:
 
زمینه اجتماعی
 
روابط با همسالان و بزرگسالان بر تفکر، یادگیری و رشد کودکان تأثیر می گذارد. خانواده ها، مدارس و گروه های همسالان، همه بخش مهمی از بافت اجتماعی را تشکیل می دهند.
 
بافت فرهنگی
 
فرهنگی که فرد در آن زندگی می کند، ارزش ها، آداب و رسوم، مفروضات مشترک و شیوه ای از زندگی را فراهم می کند که بر رشد در طول زندگی تأثیر می گذارد. فرهنگ می تواند در نحوه ارتباط کودکان با والدین، نوع آموزش و نوع مراقبت از کودک نقش داشته باشد.
 
بافت اجتماعی-اقتصادی
 
طبقه اجتماعی نیز می تواند نقش مهمی در رشد کودکان خردسال داشته باشد. وضعیت اجتماعی-اقتصادی (اغلب به عنوان SES ترکیب می شود)، بر اساس عوامل مختلفی از جمله میزان تحصیلات افراد، میزان درآمد آنها، یافتن شغل و محل زندگی آنها است. فرزندان خانواده‌هایی با وضعیت اجتماعی-اقتصادی بالاتر باید به فرصت‌ها دسترسی داشته باشند، در حالی که خانواده‌هایی با وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین‌تر دسترسی کمتری به مواردی مانند مراقبت‌های بهداشتی، تغذیه با کیفیت و آموزش دارند.
 
چنین کارهایی می تواند تاثیر زیادی بر روحیه کودکان داشته باشد.
 
به یاد داشته باشید، هر سه زمینه دائما در حال تعامل هستند. کودکانی که از وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایینی برخوردارند ممکن است فرصت های کمتری داشته باشند، اما تقویت روابط اجتماعی و پیوندهای فرهنگی غنی می تواند به رفع این عدم تعادل کمک کند.
نکات مهم در مورد روانشناسی کودک
 
روانشناسی کودک طیف وسیعی از موضوعات از تأثیرات ژنتیکی بر رفتار تا فشارهای اجتماعی بر رشد را پوشش می دهد. در زیر برخی از موضوعات مهمی که نیاز به مطالعه روانشناسی کودک دارند آمده است:
 
    ژنتیک
    اثرات زیست محیطی
 
    رشد قبل از تولد
    رشد اجتماعی
    رشد شخصیت
    زبان
    نقش جنسیت
    توسعه شناختی
    رشد جنسی
 
روانشناسان متخصص به کودکان کمک می کنند تا با مسائل خاص رشدی برخورد کنند یا رویکرد کلی تری در پیش می گیرند. در هر صورت، این متخصصان سعی می کنند به کودکان کمک کنند تا مشکلات بالقوه را حل کنند و به گونه ای رشد کنند که منجر به نتایج سالم شود. برای مثال، روانشناسان کودک ممکن است ببینند که کدام ترتیبات و شیوه های تربیت کودک بهترین نتایج روانی را به همراه دارد یا اینکه آیا آنها بر رشد کودکان تأثیر می گذارند.
 
ذهنیت کمک خواهد کرد. به توسعه
 
افکار نهایی
 
آنچه کودکان در مورد ساعت درک می کنند، کار بسیار بزرگی است، بنابراین مطالعه روانشناسی کودک هم گسترده و هم عمیق است. و سایر زمینه‌های متمرکز بر مزایای کودکان فرزندپروری، آموزش، مراقبت از کودک، روانپزشکی هدف نهایی این رشته مطالعه تأثیرات متعددی است که با کودکان در تعامل است تا از این اطلاعات برای بهبود استفاده شود. والدین و متخصصانی که با کودکان کار می کنند، با داشتن درک درستی از تفکر و رفتار تربیتی کودک، می توانند آمادگی بیشتری برای مراقبت از فرزندان خود داشته باشند.
//////////////////////////////
اهمیت روانشناسی کودک | اهمیت روانشناسی کودک
 
    توسط مراتی بنا 22 اکتبر 2021 8 نظر
 
اهمیت
اهمیت روانشناسی کودک اهمیت روانشناسی کودک روانشناسی کودک چیست و چرا اهمیت دارد؟
 
همانطور که فرزندان ما از نظر جسمی و ذهنی رشد می کنند. شناخت آنها یکی از مهم ترین مسئولیت های والدین بودن است. کودکان اعضای خانواده را مشاهده می کنند. چگونه صحبت می کنید، چگونه رفتار می کنید، چگونه راه می روید. این را دنبال می کنند. چیزهای خوب باید آموزش داده شوند؛ کودکان با مشاهده کردن، حتی بدون گفتن چیزهای بد، یاد می گیرند. یادگیری نحوه نگرش فرزندانتان به جهان، آموزش مهارت های جدید به کودکان؛ و راهنمایی آنها در پردازش احساسات و تغییرات. بخشی از والدین بودن است، اما آسان نیست. (اهمیت روانشناسی کودک)
 
همانطور که کودک بزرگ می شود، رشد می کند. به این ترتیب مراحل توسعه تدریجی را طی می کند. از تولد تا بزرگسالی؛ عوامل محیطی، ژنتیکی و فرهنگی؛ همه اینها می تواند بر رشد کودک تأثیر بگذارد. و چقدر سریع از یک مرحله توسعه به مرحله دیگر پیشرفت می کنند. روانشناسی کودک را مطالعه می کند. بچه ها چه مرحله ای را پشت سر می گذارند. توضیح آن دشوار است. تجزیه و تحلیل احساسات آنها؛ بسیار دشوار است اینجاست که روانشناسی کودک برای شما اهمیت دارد. و می تواند به ارائه اطلاعات ارزشمند کمک کند.
 
Table of Contents
 
    روانشناسی کودک چیست؟ (اهمیت روانشناسی کودک)
    چرا روانشناسی کودک مهم است؟
    رشد جسمانی (اهمیت روانشناسی کودک)
    رشد شناختی (اهمیت روانشناسی کودک)
    رشد عاطفی و اجتماعی
    رشد فرهنگی (اهمیت روانشناسی کودک)
    توسعه اجتماعی-اقتصادی
    نتیجه گیری (اهمیت روانشناسی کودک)
 
روانشناسی کودک چیست؟ (اهمیت روانشناسی کودک)
اهمیت
اهمیت روانشناسی کودک/ عکس Pixabay در Pexels.com
 
روانشناسی کودک ناخودآگاه و آگاهانه; مطالعه رشد کودکی است. روانشناسان کودک برای درک رشد ذهنی کودکان؛ مشاهده کنید که کودکان چگونه با والدین، خود و جهان ارتباط برقرار می کنند.
 
روانشناسی کودک حوزه وسیعی است. از جمله چگونگی تغییر کودکان از تولد تا نوجوانی. سعی می کند توضیح دهد. کودکان 3 ساله، کودکان 7 ساله و کودکان نوجوان؛ آنها فقط به دلیل تجربیاتشان با هم تفاوت دارند. به طور کلی این جنبه های فیزیکی و شناختی کودکان عبارتند از یادگیری، حافظه و .... و مبتنی بر رشد اجتماعی و عاطفی است. روانشناسان کودک از هر جنبه ای از رشد کودک؛ سعی می کنند آگاه کنند. از جمله اینکه کودکان چگونه از اطرافیان خود یاد می گیرند. فکر می کند، ارتباط برقرار می کند و از نظر احساسی پاسخ می دهد، دوست پیدا می کند، احساسات را درک می کند. و شخصیت، خلق و خو و مهارت های در حال رشد خود را درک کنند.
چرا روانشناسی کودک مهم است؟
اهمیت روانشناسی کودک
اهمیت روانشناسی کودک/ عکس شارون مک کاچئون در Pexels.com
 
همه می خواهند فرزندشان رشد سالمی داشته باشد. اما رفتار کودک نشانه رشد طبیعی یا نشانه نابهنجاری است; این همیشه واضح نیست. یک روانشناس کودک به شما کمک می کند تا تفاوت بین: می تواند کمک کند الگوهای روانی طبیعی و غیرطبیعی کودک؛ فهمیدن چگونه والدین می توانند به بهترین نحو با فرزند خود ارتباط برقرار کنند. و نحوه ارتباط با آنها این ممکن است به درک کمک کند. می توانند به کودک خود مکانیسم های مقابله ای را برای مدیریت احساسات آموزش دهند. و پیشرفت فرزندشان در هر مرحله جدید رشد. و می تواند به پیشرفت کمک کند.
 
روانشناسان کودک می توانند رفتار غیرعادی را زود تشخیص دهند. به یافتن ریشه مشکلات رفتاری رایج کمک می کند. مانند مشکلات یادگیری، بیش فعالی یا اضطراب؛ و به کودکان کمک می کند تا از آسیب های دوران کودکی بهبود یابند. به تأخیرهای رشدی مانند اوتیسم؛ یا برای جلوگیری، ارزیابی یا تحریف؛ و می تواند به تشخیص کمک کند.
 
روانشناسی کودک تعامل برخی حوزه های کلیدی رشد را مطالعه می کند.
رشد جسمانی (اهمیت روانشناسی کودک)
 
رشد جسمانی در کودکان به طور کلی; رویدادها دنباله ای قابل پیش بینی دارند. فرزند شما سرش را بلند می کند، می گذارد پایین، غلت می زند و می خزد. راه می رود و می دود. به این ترتیب، روانشناس کودک خود را به متخصص اطفال خود. می تواند به نظارت بر رشد فیزیکی کودک شما کمک کند. در صورت وجود هر گونه ناهنجاری؛ آنها ممکن است نشان دهنده بی نظمی رشد باشند. یک روانشناس کودک پیشرفت کودک شما را در رسیدن به نقاط عطف رشد زیر نظر خواهد داشت. به طوری که کودک شما به طور طبیعی رشد می کند. تأخیر عمده در رشد جسمانی ممکن است مشکلات زیربنایی رشدی دیگر را نشان دهد. که پس از آن به سرعت قابل حل است.
رشد شناختی (اهمیت روانشناسی کودک)
 
درک بالینی رشد شناختی در دوران کودکی. در زمان های اخیر خیلی چیزها تغییر کرده است. اکنون می دانیم که؛ نوزادان تازه متولد شده نیز از محیط خود آگاه هستند. و به آن علاقه دارند; قبل از آن زبانی برای بیان آن وجود داشت.
 
رشد شناختی یعنی؛ آموزش فکری و فرآیند فکری کودک. این شامل مشاهده و درک جهان اطراف است. یادگیری زبان، حافظه، تصمیم گیری و حل مسئله. چگونه کودک از تخیل خود استفاده می کند. و چگونه کودک از استدلال اساسی استفاده می کند. این شامل همه این عوامل شامل ژنتیک کودک می شود. و محیط زیست را تحت تاثیر قرار دهد.
رشد عاطفی و اجتماعی
اهمیت روانشناسی کودک
اهمیت روانشناسی کودک/ عکس از بس حامیتی در سایت Pexels.com
 
رشد عاطفی و اجتماعی در عمق؛ به یکدیگر متصل هستند. رشد عاطفی به این اشاره دارد که کودک چگونه احساسات خود را احساس می کند. نشان می دهد که می فهمند و بیان می کنند. از طریق بیان احساسات اساسی ترس، شادی، خشم و غم. رشد عاطفی در کودکان بسیار کوچک بیان می شود.
 مشاوره کودک و نوجوان
همانطور که کودک رشد می کند، اعتماد به نفس، امید، احساس گناه. و احساسات پیچیده تری مانند غرور به وجود می آیند. از طریق همدلی در رشد عاطفی؛ حس کردن احساسات دیگران؛ و شامل توانایی کودک در درک است. یادگیری تنظیم و بیان مناسب احساسات؛ برای خیلی از بچه ها سخت است.
 
کمک به کودکان برای درک زودهنگام احساساتشان؛ در مورد رشد عاطفی فعلی و آینده؛ می تواند تأثیر قدرتمندی داشته باشد. روانشناس کودک به کودک شما کمک می کند تا احساسات خود را به شیوه ای سالم و مثبت درک کند. و می تواند به بیان کمک کند. بخوانید: همه چیز را در مورد سرطان بدانید | علل سرطان، پیشگیری، تشخیص و درمان
 
رشد عاطفی به رشد اجتماعی کمک می کند. درست است. به دلیل روشی که نوزادان احساسات خود را احساس می کنند. درک و بیان کنید؛ اثر مستقیم آن؛ این بستگی به نحوه تعامل شما با افراد دیگر دارد.
 
رشد اجتماعی به ارزش ها، آگاهی لازم برای ارتباط کودک با افراد اطراف اشاره دارد. و چگونه مهارت های اجتماعی را توسعه می دهد. والدین، همسالان، شخصیت‌های معتبر. و حیوانات روابط اولیه کودک بر رشد مهارت های اجتماعی متناسب با سن آنها تأثیر می گذارد. می تواند تاثیر زیادی بگذارد. اعتماد، دوستی، مدیریت تعارض و احترام به قدرت؛ اینها نمونه هایی از توسعه اجتماعی است.
 
روانشناسی کودک سلامت خانواده; شاخه مهمی است این به والدین منابعی می دهد تا به فرزندانشان کمک کنند تا مراحل رشد را طی کنند. و پزشکان به سلامت روان و یادگیری یا تفاوت های اجتماعی کودکان; یا چالش های بالقوه مربوط به تاخیرهای رشدی را بررسی می کند.
 
روابط با همسالان و بزرگسالان؛ تفکر، یادگیری و رشد کودکان تحت تأثیر قرار می گیرد. خانواده، مدرسه و گروه همسالان؛ همه اینها بخش مهمی از بافت اجتماعی را تشکیل می دهند.
رشد فرهنگی (اهمیت روانشناسی کودک)
 
فرهنگی که کودک در آن زندگی می کند؛ این مناسک شامل ارزش ها، آداب و رسوم، فرضیات مشترک است. و سبک زندگی کمک می کند. که در طول زندگی بر رشد تأثیر می گذارد. چگونه فرزندان با والدین خود ارتباط برقرار می کنند. چه نوع تحصیلاتی دریافت می کنند؛ و چه نوع مراقبت از کودک ارائه می شود. فرهنگ می تواند در این امر نقش داشته باشد.
توسعه اجتماعی-اقتصادی
دختر در حال بالا بردن دست در داخل کلاس درس
اهمیت روانشناسی کودک/ عکس آناستازیا شورائوا در Pexels.com
 
همچنین طبقه اجتماعی در رشد کودک; می تواند نقش بزرگی داشته باشد. وضعیت اجتماعی-اقتصادی؛ مردم چقدر تحصیل کرده اند چقدر پول به دست می آورند، کار می کنند و کجا زندگی می کنند. این بر اساس بسیاری از عوامل مختلف است.
 
کودکانی که در خانواده هایی با وضعیت اقتصادی-اجتماعی بالا بزرگ شده اند. انواع فرصت ها به راحتی در دسترس هستند. با توجه به اینکه خدمات بهداشتی برای کودکان خانواده های دارای وضعیت اقتصادی-اجتماعی پایین. تغذیه و آموزش با کیفیت؛ چنین چیزهایی می توانند شانس کمتری داشته باشند. چنین عواملی می توانند تأثیر زیادی بر روانشناسی کودک داشته باشند.
نتیجه گیری (اهمیت روانشناسی کودک)
 
به یاد داشته باشید، این سه زمینه پیوسته در حال تعامل هستند. به دلیل وضعیت اقتصادی-اجتماعی پایین؛ یک کودک ممکن است فرصت های کمتری داشته باشد. با غنی سازی روابط اجتماعی و پیوندهای فرهنگی قوی؛ این می تواند به اصلاح عدم تعادل کمک کند.
 
روانشناسان کودک، مراکز مراقبت از کودک؛ و روش ها می توانند به بهترین وجه به پیامدهای روانشناختی بپردازند. یا می توانند به رشد ذهنیت کودکان کمک کنند. بخوانید: چگونه قد کودکان را افزایش دهیم | چگونه قد کودکان را افزایش دهیم
 
روانشناسان کودک می توانند به کودکان در برخورد با مسائل رشدی خاص کمک کنند. یا می توانند رویکرد کلی تری داشته باشند. در هر صورت، این کودکان بر مشکلات احتمالی غلبه می کنند. و برای کمک به راهنمایی افراد در مسیرهای رسیدن به نتایج سالم تلاش کنند.
 
پست های مرتبط
 
    چگونه کودک را در ورزش تشویق کنیم کودکان را تشویق کنید که در بازی "دوست داشته باشند".
    اهمیت ورزش و بازی در زندگی دانشجویی
مشاوره کودک
    نقش معلم در حمایت از کودکان
    چگونه لغات جدید را حفظ کنیم | چگونه لغات جدید را حفظ کنیم
مشاوره کودک
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.ruсайтlacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruинфоsemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru