تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مشاوره ازدواج و مشاوره زوجین چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
زوج درمانی و مشاوره ازدواج
 
اولاً می توان گفت که اصطلاحات مشاوره ازدواج، مشاوره زوجین و زوج درمانی بیشتر به همین معنا هستند. اکثر درمانگران چیزی را که ارائه می دهند زوج درمانی می نامند زیرا کلمه مشاوره ازدواج این تصور را القا می کند که زوج ها برای دریافت مشاوره باید ازدواج کنند. البته زوج های مجرد هم می توانند کمک بگیرند. علاوه بر این، بیشتر ارائه دهندگان اصطلاح درمانی را به مشاوره ترجیح می دهند. زیرا کلمه نصیحت این تصور را به وجود می‌آورد که مشاور فقط باید توصیه‌های خوبی به زوجین بدهد تا به رابطه آنها کمک کند تا دوباره به مسیر اصلی خود باز گردند. زوج درمانی بسیار عمیق تر از آن است. این فقط مشاوره نیست، بلکه حمایت روانی و درمانی در برخورد با مشکلات است. همچنین باید به بازتاب احساسات اولیه نسبت به یکدیگر و دلایل زوجین به این رابطه ورود کمک کند. به گفته متخصصان، اصطلاح زوج درمانی مناسب ترین اصطلاح برای کار از طریق رابطه یا ازدواج با یک درمانگر است. مشاوره ازدواج / زوج درمانی نیز توسط کشیش در دسترس است.
مهم ترین نکاتی که برای شما در مورد "زوج درمانی/مشاوره ازدواج" دارد:
 مرکز مشاوره تلاس
    زوج درمانگر - صرف نظر از اینکه روانشناس هستند یا روان درمانگر - با هر دو طرف کار می کنند.
    کلیسا همچنین مشاوره ازدواج / زوج درمانی / مشاوره زوجین را ارائه می دهد. کشیشان آموزش دیده ویژه مشاوره زندگی ارائه می دهند. آنها به ترس ها و استرس ها و همچنین مشکلات روابط و بحران های زناشویی کمک می کنند .
    اگر خانواده دیگر کار نمی کند، مشاوره خانواده می تواند کمک کند.
    اگر یکی از شرکا بی حال باشد یا از یک اختلال جنسی ناشی از یک بیماری رنج می برد، بیش از همه می تواند کمک کننده باشد.
    اگر مشاوره زوجین دیگر نمی تواند کمک کند، مشاوره جدایی پشتیبانی می کند.
 
فهرست مطالب
 
    زوج درمانی با روانشناس یا زوج درمانگر آموزش دیده خاص
    مشاوره ازدواج / زوج درمانی با کشیش
    مشاوره خانواده
    مشاوره جنسی
    مشاوره جدایی
    لینک های مربوطه
 
زوج درمانی با روانشناس یا زوج درمانگر آموزش دیده خاص
 
بسیاری از افراد به دنبال یک مشاور روابط یا روانشناس یا روان درمانگر هستند که در زمینه زوج درمانی یا مشاوره ازدواج تخصص دارد. به هر تعداد زوج درمانگر، به همان اندازه رویکردها و نظریه های مشاوره متفاوت وجود دارد. اما اساساً می توان گفت که زوج درمانگر - صرف نظر از اینکه روانشناس باشند یا روان درمانگر - با هر دو طرف همکاری می کنند. مهمتر از همه، در بیشتر روابط بحران زده، این در مورد مجدد ارتباط بین شرکا بهبود است . اما این همچنین در مورد کشف مجدد خواسته های خود و اجرای آنها در رابطه است و در عین حال به شریک زندگی خود فضایی برای توسعه می دهد. علاوه بر این، همسران یا شرکای زندگی یاد می گیرند که خود را به جای طرف مقابل بگذارند و دیدگاه آنها را درک کنند . زوج‌درمانی/مشاوره ازدواج نیز می‌تواند کمک کند اگر اعتماد به شریک زندگی‌تان شکسته شود، مثلاً بعد از یک رابطه نامشروع.
مشاوره ازدواج / زوج درمانی با کشیش
 مشاوره ازدواج
کلیسا همچنین مشاوره ازدواج / زوج درمانی را ارائه می دهد. کشیشان آموزش دیده ویژه مشاوره زندگی ارائه می دهند. آنها به ترس ها و استرس ها و همچنین مشکلات رابطه کمک می کنند. بیشتر پیشنهادها بر اساس مبانی کتاب مقدس است، اما برای افراد سایر ادیان نیز قابل دسترسی است. مشاوره زندگی مسیحی یا مشاوره برای زوج ها معمولاً به این معنی است که کشیش ها تصویری مسیحی از انسان دارند و نشان دهنده آن هستند و بر این اساس با افرادی که به دنبال کمک از آنها هستند کار می کنند.
 
کشیش ها متفاوت کار می کنند. اما آنها نیز بیشتر سعی در احیای ارتباط زوجین و در بحران ها مداخله دارند . آنها با جستجو و تقویت زمینه های مشترک به تقویت رابطه کمک می کنند. سپس می توان رابطه را به طور پایدار دوباره برقرار کرد .
مشاوره خانواده
 
گاهی اوقات همه چیز در کل خانواده اشتباه می شود. بچه ها مشکل ایجاد می کنند و در نتیجه روابط بین والدین آسیب می بیند. فقط در کل خانواده بحث و جدل وجود دارد یا همه اعضا به نحوی در کنار هم زندگی می کنند. هیچ کس خوشحال نیست. هیچ‌کس در خانواده احساس راحتی نمی‌کند، خانواده‌ای که در واقع باید یک پناهگاه امن باشد و احساس امنیت ، حفاظت و تعلق داشته باشد .
 
اگر خانواده دیگر کار نمی کند، مشاوره خانواده می تواند کمک کند. چنین مشاوره ای بر کل خانواده و همه اعضای آن متمرکز است. این در مورد ساختار اجتماعی درون خانواده و روابط بین تک تک اعضای خانواده است. روابط بین افراد باید با کمک یک درمانگر بهبود یابد. این روش مشابه زوج درمانی یا مشاوره ازدواج عمل می کند: نکته اصلی این است که همه اعضای خانواده یاد بگیرند که با یکدیگر صحبت کنند و یکدیگر را بهتر درک کنند. شما همدلی ، درک موقعیت و احساسات دیگران را یاد می گیرید. درمانگرها بازیگر نمی شوند. به اعضای خانواده ارائه دهند در عوض، آنها سعی می‌کنند نکات، پیشنهادات و خوراکی برای فکر کردن . والدین و فرزندان باید خودشان یاد بگیرند که چگونه مشکلات را حل کنند، چگونه با یکدیگر برخورد کنند و چگونه از تعارضات بعدی جلوگیری کنند. با این حال، مشاوره خانواده همچنین شامل آوردن ساختارها به خانواده و نشان دادن چگونگی عملکرد یک خانواده است، چه کسی در چه موقعیتی قرار دارد و محدودیت های تک تک اعضای خانواده در کجا قرار دارد - صرف نظر از اینکه والدین باید از محدودیت هایی پیروی کنند یا محدودیت هایی که فرزندان باید رعایت کنند. مطابقت داشته باشد. زیرا هر فردی در خانواده بسته به جایگاهی که در ساختار خانواده دارد، حقوق و تکالیف خود را دارد.
 
در آلمان مراکز مشاوره تحصیلی وجود دارد که مشاوره خانواده را ارائه می دهند. روانشناسان و روان درمانگران نیز می توانند این کمک را ارائه دهند.
مشاوره جنسی
 
در آغاز، شور و شوق همچنان شعله ور بود: شرکا بیشتر روز را در رختخواب با هم می گذراندند. اما در مقطعی این اشتیاق فروکش کرده است، رابطه جنسی با یکدیگر دیگر رضایت بخش نیست یا شاید دیگر وجود نداشته باشد. کاهش رابطه جنسی در طول زمان طبیعی است. با این حال، برخی از زوج ها رابطه جنسی بسیار کمی دارند یا اصلاً رابطه جنسی ندارند. گاهی اوقات این ممکن است به دلیل بیماری های شریک زندگی باشد. می تواند خسته کننده باشد . با این وجود، زمانی که زیباترین چیز در جهان دیگر اتفاق نمی افتد یا بسیار نادر است،
 مرکز مشاوره تلاس
اگر یکی از شرکا بی حال باشد یا حتی از یک اختلال جنسی ناشی از یک بیماری رنج می برد، سکس درمانی می تواند بیشتر از همه کمک کند. دلایل متعددی وجود دارد: آنها می توانند ریشه در مشکلات رابطه داشته باشند، اما همچنین در آسیب های اولیه دوران کودکی، در تجربیات آزاردهنده، در اختلالات روانی یا در بیماری ها یا ناتوانی های جسمی. درمانگر جنسی آموزش دیده کمک می کند تا علل را بیابد و از طریق آن کار کند تا زوج بتوانند دوباره از جنبه پرشور رابطه لذت ببرند.
مشاوره جدایی
 
گاهی اوقات حتی زوج درمانی یا مشاوره ازدواج دیگر کمکی نمی کند: رابطه یا ازدواج تمام شده است، درگیری ها از کنترل خارج می شود و جبهه ها سخت تر می شوند. و به نوعی عشق نیز گم شد. شاید هر دو شریک بعد از سال ها دیگر با هم تناسب نداشته باشند زیرا آنها برای مدت طولانی در کنار هم زندگی کرده اند و در جهات مختلف رشد کرده اند. سپس حتی مشاور گاهی اوقات فقط می تواند به تمیز و منظم جدایی کمک کند . اما زوج درمانی، مشاوره ازدواج یا مشاوره زوجین نیز می توانند مفید و معقول باشند. زیرا جدایی معمولاً با احساسات جریحه دار، تلخی، خشم و اندوه فراوان همراه است. یک درمانگر، از جمله در جلسات انفرادی، می تواند به بیان و پردازش این احساسات کمک کند. این می تواند به جلوگیری از جنگ گل رز و نزدیک شدن به جدایی به شیوه ای منظم و منصفانه کمک کند. این امر به ویژه در صورتی که زوجین دارای فرزند باشند بسیار مهم است. یک درمانگر می تواند کمک کند و در مواقعی که مقرراتی برای آن وجود دارد تعدیل کند ساعات تماس ، حضانت و نفقه رعایت شده است.
لینک های مربوطه
 
    مقاله: مشاوره ازدواج و مشاوره زوجین چیست؟
    چگونه می توانم مشکلات زناشویی خود را حل کنم؟
    چگونه می توانم بر بحران زناشویی خود غلبه کنم؟
    حسادت مشاور
    راهنمای میانجیگری
    راهنمای جداسازی
    راهنمای نگهداری

مشاوره ازدواج
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтlactogenicfactorсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтselectivediffuser.ruсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт