تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مزایای استفاده از نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بسیاری از دانشجویان رشته‌های مهندسی پس از فارغ‌التحصیلی مردد هستند که آیا در آزمون‌های نظام مهندسی شرکت کنند یا خیر. تمام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته ‎های هفتگانه مرتبط با ساختمان باید توجه داشته باشند که اگر مایل هستند پروانه کاری مستقل داشته باشند، باید در این آزمون شرکت کرده و رتبه قبولی را کسب کنند. همچنین قبولی در آزمون نظام مهندسی نه فقط برای دست یافتن به پروانه اشتغال است، بلکه فراهم کردن موقعیت شغلی بهتر را در برمی‌گیرد. برای قبولی در این آزمون نیاز است علاوه بر خواندن منابع، به نمونه سوالات آزمون هم توجه کنید. ما در ادامه مزایای استفاده از نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی را برای شما توضیح خواهیم داد.


[تصویر:  images_1683375771_6456469b761b5-500x500.jpg]


آزمون نظام مهندسی چیست؟
در سال ۱۳۷۴ که سازمان نظام مهندسی تاسیس شد، هدف کار خود را فراهم کردن زمینه مشارکت وسیع‌تر مهندسان در کارهای حرفه‌ای خود قرار داد. این آزمون تاثیر زیادی در آینده شغلی تمام مهندسان رشته‌های هفتگانه ساختمان شامل عمران، برق، معماری، مکانیک، ترافیک و نقشه‌برداری دارد. برای قبولی در آزمون باید اطلاعات لازم را در مورد منابع، مواد امتحانی، روش مطالعه آزمون و نمونه سوالات بدانید.
نظام مهندسی کشور، در هر سال معمولا در دو تاریخ مشخص کرده و در آن تاریخ‌ها در هفت رشته ساختمان آزمون نظام مهندسی را برگزار می‌کند. این آزمون ۶۰ سوال تستی بوده و پایه ۳، پایین‌ترین درجه پروانه اشتغال به کار آن است. مهندسانی که در آزمون پذیرفته شده و پروانه اشتغال به کار پایه ۳ را دریافت کنند، طبق ماده یازده آیین نامه قانون سازمان نظام مهندسی، می‌توانند پس از چهار سال از پایه ۳ به پایه ۲ رفته و پس از پنج سال از پایه دو به یک ارتقا پیدا کنند. در نهایت هم به پایه ارشد می‌رسند.
 مزایای قبولی در آزمون نظام مهندسی

شرکت در آزمون نظام مهندسی، استفاده از نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی و قبولی در آزمون مزایای زیادی را برای مهندسان رشته‌های ساختمانی به همراه دارد. مهم‌ترین مزایای قبولی در آزمون نظام مهندسی عبارتند از:
[list]
[*]دریافت پروانه اشتغال به کار

[*]کسب اعتبار در میان مهندسان رشته‌های ساختمانی

[*]تاسیس دفتر ساختمانی مستقل و شخصی

[*]یافتن موقعیت شغلی بهتر

[*]استفاده از تسهیلات و خدمات سازمان نظام مهندسی

[*]دریافت پایه سوم پروانه اشتغال و مهر نظام مهندسی

[*]سرپرستی در پروژه‌های طراحی، محاسبات، نظارت و ساخت و ساز

[*]شریک شدن در پروژه‌های بزرگ عمرانی و یا به عهده گرفتن مسئولیت کل پروژه
[/list]
کتاب‌های نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی

یکی از روش‌های کاربردی جهت قبولی در آزمون نظام مهندسی، استفاده از کتاب‌های نمونه سوالات است. این کتاب‌ها که برای تمامی رشته‌های آزمون نظام مهندسی تالیف شده‌اند، در موسسات و سایت‌های مختلف قابل دسترس هستند. ویژگی‌های کتاب‌های نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی به صورت زیر است.
[list]
[*]معمولاً تمامی تست‌های کتاب با پاسخ تشریحی همراه هستند.

[*]در تمام کتاب‌ها، نکات کاربردی و اجرایی مربوط به آزمون نظام مهندسی گنجانده شده است.

[*]تمام پاسخنامه‌های موجود در کتاب بر اساس منابع اصلی آزمون و به صورت تشریحی هستند.

[*]نکات جامع کاربردی، خلاصه درس‌های مرتبط با آزمون و نکات مهم اجرایی در تمام کتاب‌ها به صورت خلاصه آورده شده است.
[/list]

مزایای استفاده از کتاب‌های نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی

برای قبولی در آزمون نظام مهندسی، مانند کنکور، نیاز است تا از منابع اصلی و کاربردی استفاده کنید، روش مطالعه را بدانید و برای تسلط بر سوالات از کتاب‌های نمونه سوال مرتبط با آزمون استفاده کنید. بهترین روش مطالعه‌ای که می‌توانید برای قبولی در پیش بگیرید این است که زمان خود را مدیریت کنید تا وقت کافی برای خواندن و مرور تمام منابع داشته باشید.
از آزمون سال‌های قبل غافل نشوید. حل سوالات آزمون نظام مهندسی سال‌های قبل یکی از بهترین روش‌های مطالعه برای آزمون نظام مهندسی است. علاوه بر این استفاده از کتاب‌های نمونه سوالات آزمون است که بهره‌گیری از این کتاب‌ها مزایای خاص خود را دارد.

مزایای استفاده از کتاب‌های نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی

برای قبولی در آزمون نظام مهندسی، مانند کنکور، نیاز است تا از منابع اصلی و کاربردی استفاده کنید، روش مطالعه را بدانید و برای تسلط بر سوالات از کتاب‌های نمونه سوال مرتبط با آزمون استفاده کنید. بهترین روش مطالعه‌ای که می‌توانید برای قبولی در پیش بگیرید این است که زمان خود را مدیریت کنید تا وقت کافی برای خواندن و مرور تمام منابع داشته باشید.
از آزمون سال‌های قبل غافل نشوید. حل سوالات آزمون نظام مهندسی سال‌های قبل یکی از بهترین روش‌های مطالعه برای آزمون نظام مهندسی است. علاوه بر این استفاده از کتاب‌های نمونه سوالات آزمون است که بهره‌گیری از این کتاب‌ها مزایای خاص خود را دارد.
· درجه سختی سوالات این کتاب‌ها تعیین شده است.
 برای هر سوال درجه سختی آسان، متوسط و سخت در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه زمان پاسخ دادن به سوالات آزمون محدود است و همه سوالات ارزش یکسانی دارند، با مطالعه کتاب‌های نمونه سوال می‌توانید به تعیین درجه سختی سوال عادت کنید. فراموش نکنید که آزمون‌های نظام مهندسی جزوه باز هستند.
· سوالات مشابه را تشخیص دهید.
با استفاده از کتاب‌های نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی می‌توانید سوالات مشابهی که در آزمون دوره‌های قبلی تکرار شده است را بشناسید. همچنین این موضوع باعث می‌شود، متوجه شوید چه مطالب و مباحثی مهم‌تر است و بیشتر تکرار شده است. علاوه بر این، برای اینکه یک موضوع را به‌طور عمیق یاد بگیرید، حل سوالات مشابه راه‌حل خوبی است.
·کلید واژه هر سوال را تشخیص دهید.
استفاده از کتاب‌های کلید واژه و تشخیص درست کلید واژه‌های هر سوال در آزمون نظام مهندسی نقش بسیار تاثیرگذاری دارد. اگر کلید واژه را اشتباه تشخیص دهید، در واقع زمان زیادی را به اشتباه صرف جستجو خواهید کرد. در کتاب‌های نمونه سوال آزمون نظام مهندسی برای هر سوال کلید واژه تعیین شده است تا راهنمایی برای تشخیص بهترین کلید واژه‌ها باشد و بتوان از کتاب کلید واژه استفاده بهینه کرد.
·سوالات قدیمی در کتاب طبق آخرین ویرایش‌ها اصلاح شده است.
در مباحث و آیین‌نامه‌های سوالات آزمون نظام مهندسی تغییراتی به وجود آمده است و به همین دلیل پاسخ به برخی سوالات دوره‌های قبل امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل سوالات با توجه به تغییرات جدید ویرایش شده و در کتاب نمونه سوال آزمون نظام مهندسی، تمامی سوالات با توجه به آخرین تغییرات مباحث ارائه می‌شوند.
·ارائه شکل و توضیحات مرتبط با هر سوال
در کتاب‌های نمونه سوال آزمون نظام مهندسی، توضیحات و شکل‌های مرتبط در هر پاسخ ارائه شده است که به این شکل خواندن را قابل فهم‌تر و روان‌تر کرده است

برگ برنده قبولی در آزمون نظام مهندسی در دست چه کسانی است؟

همه افراد بر اساس زمانی که صرف خواندن منابع و حل نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی کرده‌اند، می‌توانند در این آزمون قبول شوند اما رعایت یک سری نکات درصد قبولی شما را افزایش می‌دهد. این نکات عبارتند از:
[list]
[*]سرعت عملکرد بهتر در حل سوالات

[*]با توجه به جزوه‌باز بودن آزمون، پیدا کردن سریع سوالات و پاسخ دادن به آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

[*]تقویت کردن اعتماد به نفس و کاهش استرس

[*]پاسخ دادن به نمونه سوالات آزمون دوره‌های گذشته نظام مهندسی

[*]یافتن سریع و صحیح کلید واژه هر سوال

[*]مدیریت کردن درست زمان

[*]همزمان با پیدا کردن سوالات، پاسخ آن‌ها را در پاسخنامه وارد کنید.
[/list]
[تصویر:  images_1683376783_64564a8f157bd-700x397.jpg]


سخن آخر در مورد نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی
در شرایط فعلی که هر ثانیه رقبای کاری در حوزه‌های ساختمانی در حال افزایش هستند، داشتن مزایا و برتری‌های مختلف نسبت به دیگران، منجر به نتایج غیر قابل انکاری خواهد شد. یکی از این مزیت‌ها برای مهندسان رشته‌های ساختمانی، شرکت در آزمون نظام مهندسی، کسب پروانه اشتغال به کار و مهر نظام مهندسی است. با توجه با اینکه در سال‌های اخیر تعداد متقاضیان شرکت در آزمون رشد چشمگیری داشته است، سطح سختی سوالات طراحی شده افزایش یافته و ورود مهندسین به این عرصه را با مانع بزرگی روبرو کرده است.
بنابراین مهندسینی که در نظر دارند پروانه نظام مهندسی را کسب کرده و از موقعیت شغلی بهتری بهره‌مند شوند، برای کسب رتبه قبولی باید تمام تلاش خود را به کار گیرند. افراد زیادی زمان خود را صرف مطالعه منابع کرده و تمام تمرکز خود را بر روی این کتاب‌ها می‌گذارند، اما فراموش نکنید که استفاده از [font=Num_Light, Arial, sans-serif]نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی یکی از بهترین روش‌ها جهت آشنایی بیشتر با سوالات و تمرین و تکرار مباحث آزمون است. امیدواریم این مطالب در مورد مزایای استفاده از کتاب‌های نمونه سوال آزمون نظام مهندسی انتشارات نوآور مورد توجه شما قرار گرفته باشد[/font]