تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شقاق چیست + آیا در خانه و با طب سنتی درمان می شود؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مقعد که قسمت انتهایی دستگاه گوارش می باشد دارای یک حلقه ماهیچه ای شکل به نام اسفنکتر می باشد که برای عبور مدفوع هنگام اجابت مزاج باز می شود. اگر اجابت مزاج شما به دلیل یبوست و یا هر چیز دیگری سخت باشد ممکن است دیواره و بافت مقعد دچار کشش شود و در نتیجه این کشش شقاق مقعدی ایجاد می شود.

شقاق مقعدی یک پارگی بر روی پوست مقعد است که معمولاً در اثر مدفوع سفت یا زور زدن بیش از حد در حین حرکت روده ایجاد می‌شود. بسیاری از افراد مبتلا به شقاق مقعدی متوجه می شوند که ناراحتی و درد ممکن است به زودی پس از هر بار اجابت مزاج به سراغشان بیاید. جالب است بدانید که از هر 5 نفر یک نفر به شقاق دچار می شود اما با توجه به حساسیت ناحیه این عارضه و عدم آگاهی برخی افراد و یا حس خجالت که از مراجعه به پزشک خودداری می کنند ممکن است این آمار خیلی دقیق نباشد.

در واقع شقاق مقعدی یک بیماری شایع و دردناک است که باعث ایجاد شکاف و پارگی هایی روی بافت اطراف مقعد و اسپاسم عضلات اسفنکتر داخلی می شود. این پارگی‌های کوچک و زخم می‌توانند منجر به درد شدید در حین حرکات روده و همچنین خونریزی مزمن شوند. خوشبختانه، روش‌های درمانی زیادی برای کمک به بهبود شقاق مقعدی وجود دارد تا دیگر مجبور نباشید رنج بکشید! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بیماری می توانید مطلب شقاق چیست از سایت partoclinic را مطالعه نمایید.

آیا درمان شقاق مقعدی در خانه و با استفاده از طب سنتی ممکن است؟
در مراحل اولیه بروز بیماری معمولاً اولین اقدام در برابر شقاق مقعد، انجام اقداماتی در خانه برای تسکین درد است. به نقل از mayoclinic :

چندین تغییر در شیوه زندگی ممکن است به تسکین ناراحتی و بهبود شقاق مقعد و همچنین جلوگیری از عود کمک کند. مانند اصلاح رژیم غذایی با افزایش مصرف فیبر و مایعات:

افزودن فیبر به رژیم غذایی خوردن حدود 25 تا 35 گرم فیبر در روز می تواند به نرم نگه داشتن مدفوع و بهبود شقاق کمک کند. غذاهای غنی از فیبر شامل میوه ها، سبزیجات، آجیل و غلات کامل هستند. همچنین می توانید مکمل فیبر مصرف کنید. افزودن فیبر ممکن است باعث ایجاد گاز و نفخ شود، بنابراین مصرف خود را به تدریج افزایش دهید.
ادامه در ایلنا :
https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1349747