تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شناخت و نحوه ترک کردن عادت های بد ذهنی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  bedd5dab-9b16-44f9-8a41-787de6299cbe.jpg]


ترک کردن عادت‌های بد نیازمند اراده‌ی قوی و تلاش‌های سخت و زیاد است. شاید شما هم شنیده باشید که برای رسیدن به موفقیت باید روی نقاط قوت خود تمرکز کنید؛ اما انجام این کار کافی نیست. تمرکز کردن روی عادات خوب باید با تلاش برای ترک عادات بد همراه باشد. به‌عنوان مثال زمانی که به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید او به شما خواهد گفت که برای کاهش وزن باید بیشتر سبزیجات بخورید و مصرف غذاهای مضر را به حداقل برسانید. تقویت قدرت ذهنی هم علاوه بر تمرین کردن روی عادات خوب نیازمند ترک کردن عادت‌های بد است. ما معمولا هنگام طی کردن مسیر زندگی یک پایمان را روی پدال گاز و پای دیگر را روی پدال ترمز فشار می‌دهیم؛ اما از بین بردن عادات بد ذهنی مانند این است که پایمان را از روی پدال ترمز برداریم. برای ترک کردن این عادت باید ابتدا آن‌ها را به خوبی بشناسیم. در ادامه این مقاله زومیت ۱۳۳ مورد از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.


[تصویر:  fcee3a4c-d7be-4bf2-b89f-c1416484f7bd.jpg]


[font=IRANSans, Tahoma]۱- هدر دادن زمان با تاسف خوردن
[/font]

احساس غم و ناراحتی یکی از مراحل فرآیند درمان است. اما تاسف خوردن برای خودتان باعث می‌شود تا سختی‌ها و مشکلات بیش از پیش بزرگ جلوه کنند. تا حدی که شاید نتوانید حتی خودتان را از این وضعیت نجات دهید.
۲- تحت تاثیر حرف‌های دیگران بودن

به هیچ‌کس اجازه ندهید که کاری کند تا شما در مورد خودتان احساس بدی داشته باشید. این کار باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند قدرت احساسات شما را در دست بگیرند. باید بدانید که طرز تفکر، احساسات و رفتار شما باید تحت کنترل خود شما باشند.
۳- هراس داشتن از ایجاد تغییر
[font=IRANSans, Tahoma]تغییر کردن ترسناک است. زیرا هیچ ضمانتی وجود ندارد که ایجاد تغییر در شیوه زندگی بتواند زندگی شما را بهبود ببخشد. اما ترسیدن مانع از رشد و قوی شدن شما می‌شود. دنیا در حال تغییر کردن است و موفقیت شما به توانایی‌تان برای تغییر کردن بستگی دارد.
[/font]


[تصویر:  c3a2a507-6d0b-4b12-9521-ed73ba559c48.jpg]


[font=IRANSans, Tahoma]۴- تمرکز کردن روی موضوعات غیرمهم
[/font]

زمان و انرژی منابع محدودی هستند بنابراین باید روی مسائل قابل‌کنترل گذاشته شوند. شما نمی‌توانید جلوی طوفان را بگیرید؛ اما می‌توانید خودتان را برای روبه‌رو شدن با آن آماده کنید.
۵- راضی نگه داشتن دیگران

همان‌طور که شما نباید احساسات دیگران را کنترل کنید آن‌ها هم نباید در زندگی شما دخالت کنند. شما وظیفه ندارید که دیگران را از خودتان راضی نگهدارید. درواقع این کار باعث می‌شود تا ارزش شما و کارهایتان وابسته به نظر دیگران باشد.
۶- ریسک نکردن
[font=IRANSans, Tahoma]اینکه انجام برخی کارها برای شما ترسناک است به معنای خطرناک بودن آن‌ها نیست. احساسات خود را با استفاده از منطق متعادل نگهدارید تا بتوانید ریسک‌ها را ارزیابی کنید. ریسک کردن باعث افزایش توانمندی‌های شما می‌شود.
[/font]


[تصویر:  c511e8da-6fff-49b0-a16f-f3c32d96641d.jpg]


[font=IRANSans, Tahoma]۷- فکر کردن به گذشته
[/font]

 تامل کردن در اتفاقات زمان گذشته کار درستی است اما غرق شدن در آن مانع از پیشرفت شما می‌شود. شما نمی‌توانید گذشته را تغییر دهید. بنابراین در زمان حال زندگی کنید و برای بهبود اوضاع تلاش کنید.
۸- تکرار کردن اشتباهات

انرژی خود را روی یادگرفتن از اشتباهات بگذارید. آن‌ها را بپذیرید و سعی کنید در آینده بهتر عمل کنید.
۹- خوشحال نشدن از موفقیت دیگران

 مقایسه کردن خودتان با دیگران احساس خشم را در شما تشدید می‌کند. و به مرور زمان تبدیل به تند رفتاری می‌شود. تنها شخصی که شما باید خودتان را با آن مقایسه کنید، انسانی است که دیروز بوده‌اید.
۱۰- ناامید شدن بعد از اولین شکست
[font=IRANSans, Tahoma]شکست خوردن به معنای تلاش کردن شما برای از بین بردن محدودیت است. اینکه یک بار شکست بخورید به معنای بازنده بودن شما نیست. از آگاهی خود استفاده کنید و شکست‌ها را به شانسی برای موفقیت تبدیل کنید.
[/font]


[تصویر:  d3652878-4805-4b5c-9af5-82f68e497d23.jpg]


[font=IRANSans, Tahoma]۱۱- ترسیدن از تنهایی
[/font]

در دنیایی که با سرعت زیاد رو به جلو حرکت می‌کند تنها شدن یک کار چالش برانگیز است. اما سعی کنید هرازگاهی با خودتان خلوت کنید و ببینید که چه توقعاتی از زندگی خودتان دارید. سپس برای پیشرفت خودتان برنامه‌ریزی کنید.
۱۲- احساس طلبکار بودن از دیگران

برای به‌دست آوردن باید ابتدا بخشندگی را یاد بگیرید. دنیا هیچ چیزی را به شما بدهکار نیست. اگر این طرز تفکر طلبکارانه را در خودتان پرورش دهید، تبدیل به مسافری در مسیر زندگی خودتان می‌شوید نه راننده آن.
۱۳- سریع به نتیجه رسیدن
[font=IRANSans, Tahoma]اگرچه امروزه تکنولوژی کارها را راحت‌تر کرده است؛ اما تغییرات واقعی زمان می‌برند. انتظار نداشته باشید که یک شبه به همه اهداف خود در زندگی برسید. این طرز تفکر انگیزه شما را از بین می‌برد. به اهداف خودتان مانند دوی ماراتن نگاه کنید و برای به نتیجه رسیدن به آن‌ها زمان دهید.[/font]