تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: راه های درمان اختلال وسواس فکری جبری چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
راه های درمان اختلال وسواس فکری جبری چیست؟
 
درمان اختلال وسواس فکری اجباری به استفاده از تکنیک‌های روان‌درمانی و احتمالاً داروهای ضد افسردگی ، به‌ویژه مهارکننده‌های بازجذب سروتونین متکی است . هدف روان درمانی حفظ یک زندگی اجتماعی و عاطفی علیرغم تداوم احتمالی برخی علائم در پایان درمان است. این اتفاق می افتد که درمان تنها پس از 2 ماه موثر است. این نباید بیماران را از پیگیری آن منصرف کند. قطع درمان باید تدریجی و چند ماهه باشد.
چه تکنیک های روان درمانی در درمان OCD استفاده می شود؟
 درمان وسواس در کرج
. رفتار درمانی اغلب در درمان اختلال وسواس فکری جبری استفاده می شود این بر اساس تکنیکی است که به عنوان مواجهه پیشرونده با حساسیت زدایی شناخته می شود . در طول چهل تا پنجاه جلسه، فرد مبتلا به OCD به طور داوطلبانه با موقعیت هایی که باعث اضطراب می شود، ابتدا ذهنی و سپس در واقعیت مواجه می شود. فرد به شدت توسط روانپزشک، روان درمانگر و نزدیکان خود تشویق می شود تا دیگر مراسم خود را انجام ندهد و ابزارهای دیگری برای کنترل اضطراب خود ایجاد کند.
 
در عین حال، می توان شناخت درمانی را نیز انجام داد. این به بیمار کمک می کند تا افکار مهاجم خود را به شیوه ای عینی تر تفسیر کند و او را به برجسته کردن جنبه غیرمنطقی و غیر موجه آنها سوق دهد. این درمان ها اغلب موثر هستند. با این حال، ناپدید شدن OCD گاهی اوقات می تواند پس از مدتی منجر به ظهور یک علامت دیگر از نوع اضطراب فوبیا ، حمله پانیک ) شود. ( به عنوان مثال
 
روانکاوی علائم و روان درمانی الهام تحلیلی که نیاز به سرمایه گذاری طولانی تری دارد، به سختی در تسکین در کوتاه مدت مؤثر است. با این وجود، آنها می توانند به کشف منشأ درگیری که باعث مشکلات شده و در نتیجه به رفاه پایدار منجر شود، کمک کنند.
چه داروهایی برای OCD استفاده می شود؟
 
داروهای ضد افسردگی . اصلی ترین داروهای مورد استفاده هستند و در حدود 60 درصد موارد موثر خواهند بود اغلب، علائم شدت بدون ناپدید شدن کامل کاهش می یابد. دو نوع از داروهای ضد افسردگی استفاده می شود: برخی از مهارکننده های بازجذب سروتونین ( SRIs ) و یک ضد افسردگی ایمی پرامین آن ، کلومیپرامین (Anafranil و ژنریک های ). به نظر می رسد داروهای ضد افسردگی بر روی ایده های وسواسی موثرتر از اجبارها هستند. دوزهای مورد استفاده اغلب بیشتر از درمان افسردگی است .
 
این اتفاق می افتد که درمان تنها پس از دو ماه موثر است. این نباید بیماران را از پیگیری آن منصرف کند. قطع درمان باید تدریجی و چند ماهه باشد.
مرکز مشاوره تلاس
 
 
درمان اختلال وسواس فکری جبری (OCD)
دو رویکرد درمانی در اکثر موارد در درمان اختلال وسواس فکری اجباری (OCD) موثر هستند.
 
( درمان های رفتاری و شناختی CBT) مبتنی بر آموزش به بیمار برای شناسایی و درک مکانیسم های اختلالات خود و اصلاح تدریجی الگوهای رفتاری و فکری خود است.
 
درمان قرار گرفتن در معرض و پیشگیری شامل قرار دادن بیمار در موقعیت ها یا افرادی است که به طور کلی وسواس های او را تحریک می کند و در عین حال او را از انجام مناسک اجباری باز می دارد.
 
به عنوان مثال، از یک بیمار که در معرض خطر آلودگی وسواس است و مراسم او شستن بیش از حد دست است، می توان از او خواست که شیئی را که به نظر او "کثیف" می‌داند، بدون اینکه فوراً به شستن دست متوسل شود، دست بزند.
 
این روش شناسی مکرر امکان ایجاد یک مکانیسم عادت را فراهم می کند که به تدریج اضطراب ناشی از قرار گرفتن در معرض را کاهش می دهد.
 
بیمارانی که موفق به تسلط بر این تکنیک می شوند می توانند به تنهایی در خارج از جلسات درمانی از آن استفاده کنند.
 
با این حال، برخی از بیمارانی که به این درمان پاسخ نمی‌دهند، برای کاهش اضطراب ، دارو مصرف می‌کنند ، معمولاً داروهای ضد افسردگی. این درمان‌ها روی سروتونین ، مولکولی که امکان برقراری ارتباط را از طریق تکانه‌های عصبی، بین نورون‌ها به نام انتقال‌دهنده عصبی امکان‌پذیر می‌کند، عمل می‌کنند.
 
این درمان‌های ocd با افزایش غلظت سروتونین در سیناپس (فاصله بین دو نورون) با تقلید از تحریک مکرر نورون پس سیناپسی عمل می‌کنند که تأثیر آن بر کاهش اضطراب است.
 
در حال حاضر ترکیبی از درمان های شناختی و دارویی رویکردی موثر به نظر می رسد.
 مرکز مشاوره تلاس
با این حال، 20٪ از بیماران OCD به این درمان ها پاسخ نمی دهند و به درمان دیگری نیاز دارند که به راه حل های درمانی نوآورانه نیاز دارد.
 
، تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال که برای بیش از 10 سال در درمان افسردگی استفاده می شود، نتایج مثبت اولیه را در OCD نشان می دهد. این تکنیک شامل استفاده از یک میدان مغناطیسی برای اصلاح فعالیت الکتریکی (تکانه‌های عصبی) نورون‌های مغز است.
 
، تحریک عمیق مغز که با استفاده از الکترودهای کاشته شده در نواحی خاصی از مغز انجام می‌شود و تحریک الکتریکی دائمی را به نورون‌ها در نواحی بسیار هدفمند مغز می‌رساند، می‌تواند جایگزینی برای درمان‌های معمولی باشد.
 
در سال 2008، در یک مطالعه آینده نگر، تصادفی و دوسوکور، تیم Pr Luc MALLET، روانپزشک و محقق در Institut du Cerveau، ایمنی و اثربخشی تحریک عمیق مغز را در درمان OCD شدید و مقاوم نشان دادند. در این مطالعه مشاهده می کنیم که پس از 3 ماه تحریک، بیش از یک چهارم علائم در بیش از یک سوم بیماران تحت درمان از بین می رود.
 
امروزه بیش از ده بیمار مبتلا به OCD شدید و مقاوم کاشته می شوند.
درمان وسواس در کرج
اختلالات وسواسی جبری (OCD)
درمان وسواس در کرج
اختلالات وسواسی جبری (OCD)
خلاصه
 
تصور می شود که OCD به دلیل کمبود سروتونین در مغز باشد. چه درمان هایی برای OCD مناسب هستند؟
 
تمام جزئیات را می توان در این برگه یافت.
اختلالات وسواسی جبری (OCD): درمان
داروها
 
تصور می شود که OCD به دلیل کمبود سروتونین در مغز باشد. داروهایی که عمدتاً مورد استفاده قرار می‌گیرند، با جلوگیری از بازجذب سروتونین، میزان سروتونین را در سیناپس‌ها (محل اتصال بین دو نورون) افزایش می‌دهند.
 
این داروها مهارکننده های بازجذب سروتونین نامیده می شوند. آنها عبور پیام عصبی را تسهیل می کنند.
 
داروهای ضد افسردگی اصلی بازدارنده بازجذب سروتونین (SSRI) تجویز شده عبارتند از:
 
    فلووکسامین (Floxyfral® / Luvox®)؛
    فلوکستین (Prozac®)؛
    سرترالین (Zoloft®)؛
    پاروکستین (Deroxat® / Paxil®)؛
    اسیتالوپرام (Seroplex® / Lexapro®)؛
    سیتالوپرام (Seropram® / Celexa®).
 
آنها پس از چند هفته درمان روی OCD موثر هستند. درمان معمولا چندین سال طول می کشد. در صورت بروز مجدد اختلالات، می توان دوز را افزایش داد یا مولکول جدیدی را امتحان کرد. بیش از نیمی از بیماران به لطف درمان دارویی مناسب، وضعیت خود را بهبود می بخشند.
 
، و اولین موردی بود که در OCD اثربخش بود، نیز می تواند تجویز شود کلومیپرامین (Anafranil®)، که متعلق به دسته دیگری از داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای است . اگر داروهای اول موثر واقع نشده باشند، معمولاً خط دوم است، زیرا عوارض جانبی آن می تواند قابل توجه باشد.
 
دوزهای تجویز شده برای OCD معمولاً بیشتر از درمان افسردگی است. اگر درمان ناکارآمد باشد، باید با روانپزشک مشورت کرد زیرا مولکول های دیگری مانند لیتیوم یا بوسپیرون (Buspar®) را می توان امتحان کرد.
 مرکز مشاوره تلاس
داروهای ضد اضطراب متعلق به کلاس بنزودیازپین ها را می توان به منظور کاهش اضطراب تجویز کرد. برای مثال، کلونازپام (Rivotril®)، تا حدی در درمان OCD اثربخشی نشان داده است. با این حال، خطرات تغییر خلق و خو، تحریک پذیری و افکار خودکشی گزارش شده است 17 .
تحریک الکتریکی
 
تحریک الکتریکی، که در بیماری پارکینسون استفاده می شود، نتایجی را در OCD شدید یا مقاوم به درمان به دست آورده است . تحریک عمیق مغز (DBS) شامل کاشت الکترودها در مغز و اتصال آنها به محرکی است که جریان الکتریکی را منتقل می کند.
 
این تکنیک تهاجمی هنوز آزمایشی است 19 . تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال کمتر تهاجمی (ارسال یک پالس مغناطیسی بدون درد با استفاده از یک سیم پیچ) می تواند پیشنهاد شود.
درمان ها
 
اختلالات مرتبط با OCD نیز باید مراقبت شود.
 
اختلال وسواس اجباری اغلب با رفتار درمانی و شناخت درمانی درمان می شود. هدف این درمان کاهش اضطراب های مرتبط با وسواس و کاهش اجبارهای ناشی از این وسواس است.
 
این جلسات می تواند از تمرینات عملی تشکیل شود، فرد خود را با موقعیت هایی که از آن می ترسد، آرامش یا ایفای نقش مواجه می شود.
 
داروها و روان درمانی ها را می توان با هم ترکیب کرد و اثربخشی خود را نشان داده است. در واقع، دو سوم بیماران تحت درمان شاهد کاهش اختلالات خود خواهند بود. ترکیب این دو به طور کلی در صورت بروز اختلالات شدید یا پس از شکست یک دارو به طور مستقیم پیشنهاد می شود.
 
گاهی اوقات این بیماری به درمان مقاوم است. این به طور کلی مربوط به افرادی با اختلالات شدید است که از اختلالات دوقطبی و اختلالات خوردن نیز رنج می برند. در این صورت ممکن است بستری شدن در بیمارستان ضروری باشد.
درمان وسواس در کرج
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.ruсайтlacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruинфоsemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru