تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: استرس: چگونه آن را بشناسیم و مدیریت کنیم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
استرس: چگونه آن را بشناسیم و مدیریت کنیم؟
 
استرس به شر قرن تبدیل شده است. و از هیچ کس دریغ نمی کند: نوزادان، کودکان، نوجوانان، بزرگسالان، سالمندان... با این حال، کارشناسان "استرس خوب" را توصیف می کنند که منجر به واکنش سازگاری موثر با موقعیت ترسناک می شود. از طرف دیگر استرس مزمن هم سلامت روانی و هم سلامت جسمی ما را تضعیف می کند. روی دشمن عمومی شماره 1 تمرکز کنید.
استرس مرد به خاطر کار و بچه
درمان استرس در کرج
تعریف: استرس چیست؟
 
استرس . به تنش عصبی، محدودیت بدن در مواجهه با یک موقعیت ترسناک (حادثه ناگهانی، ضربه، احساس قوی، سر و صدا، کار بیش از حد) اشاره دارد
 
استرس مفهومی جدید است که برای اولین بار در قرن بیستم توسط دکتر هانس سلیه به گفته دکتر الکساندر هوبرت، روانپزشک کودک، (1907-1982)، متخصص غدد در موسسه پزشکی و جراحی تجربی در مونترال، کانادا تعریف شد. نویسنده کتاب Déjouer le stress à l'école ، منتشر شده توسط Éditions Nathan.
 
برای پیشگام مطالعات استرس، هانس سلیه، استرس به عنوان " حمله به بدن توسط یک عامل فیزیکی، روانی یا عاطفی که منجر به عدم تعادل می شود که باید با کار سازگاری جبران شود" تعریف می شود.
 
همانطور که دکتر الکساندر هوبرت توضیح می دهد، "استرس یک واکنش روانشناختی (و عاطفی) و فیزیکی (و فیزیولوژیکی) به یک عامل استرس زا است . فرد برای غلبه بر موقعیت ترسناک ... "و برای مشخص کردن:
 
    "وضعیت هوشیاری سوژه یک آبشار هورمونی با ترشح آدرنالین و کورتیزول ایجاد می کند که انرژی سوژه را بسیج می کند. سپس تظاهرات فیزیکی تجربه می شود: عرق کردن دست ها، لرزش، افزایش ضربان قلب..."
 
"استرس خوب" و "استرس بد"، quesaso؟
 
روان‌پزشک الکساندر هوبرت تاکید می‌کند: «آنچه ما استرس می‌نامیم عامل «استرس‌زا» را تعیین نمی‌کند، بلکه احساس ناتوانی فرد در کنار آمدن با آن را نشان می‌دهد. در واقع، پیامد استرس بر توانایی مدیریت موقعیت به مدت زمان آن بستگی دارد:
 
    استرس حاد و کوتاه مدت از آنجایی که تحرک دارد، «استرس خوب» نامیده می شود. به گفته دکتر الکساندر هوبرت، «در این مورد، هورمون‌های ترشح‌شده اجازه یک واکنش پویا را می‌دهند که هدف آن غلبه بر موقعیت دستگیرشده است، اگر بتوانیم با شرایط کنار بیاییم، از استرس انطباقی یا استرس خوب صحبت می‌کنیم».
    به گفته الکساندر هوبرت؛
    استرس مزمن و طولانی مدت اغلب «استرس بد» است زیرا ناتوان کننده است. پس از یک مرحله هشدار و سپس مقاومت، مرحله خستگی فرا می رسد "در این حالت، فرد واکنش موثری نشان نمی دهد و خود را در فرآیند نشخوارهای ذهنی یا اضطراب مزمن حبس می کند. او هورمون هایی ترشح می کند که استرس مداوم را به همراه دارد که منجر به اختلال و خستگی می شود. بدن» به گفته روانپزشک کودک. در نهایت، فرد در معرض خطر ابتلا به برخی عوارض مرتبط با این بیماری قرار می گیرد: اختلالات خواب، کاهش یا افزایش اشتها (افزایش یا کاهش وزن)، افسردگی و غیره.
 
آیا استرس واقعاً بیمار می کند؟
علل: مکانیسم استرس چیست؟
 
هر موقعیت ترسناکی نشان دهنده یک "محرک استرس" است که توسط مغز درک می شود. انتقال دهنده های عصبی امکان انتقال پیام استرس را بین مناطق مختلف مغز فراهم می کنند. این اولین مرحله است: ارزیابی موقعیتی که باعث ایجاد یا عدم ایجاد واکنش استرس می شود .
 
متعاقباً، فرد برای واکنش (با پرواز یا دفاع) آماده می شود. سپس به اصطلاح سیستم عصبی سمپاتیک بسیج می شود. این حالت هوشیاری منجر به ترشح هورمون‌های استرس می‌شود که باعث علائم فیزیکی می‌شود: "این مرحله دوم واکنش است. فرد می‌تواند در غلبه بر عامل استرس‌زا موفق شود، گاهی اوقات نمی‌تواند. خطر این است که وضعیت مزمن شود یا اینکه عامل استرس در درازمدت بدون امکان سازگاری فرد حفظ می شود. سپس از استرس مزمن به گفته این متخصص، صحبت می کنیم. به گفته این کارشناس
درک استرس توسط مغز
 
    هنگامی که با یک موقعیت یا عنصر ترسناک روبرو می شویم، یک محرک به چندین منطقه از مغز می رسد که درگیر احساسات و پاسخ به آنها است. پیام هشدار ابتدا به آمیگدال می رسد که یک احساس را فعال می کند و راه را برای پاسخ به آن هموار می کند.
    متعاقباً اطلاعات به هیپوکامپ (بخشی از مغز که در حافظه و سازگاری با محیط نقش دارد) می رسد.
    در نهایت، پیام استرس به قشر جلوی مغز (محل تصمیم گیری) می رسد که احساسات ما را با تنظیم فعالیت ساختارهای مغز اجدادی که از آنجا منشا می گیرند، تحت کنترل نگه می دارد.
 
انتقال دهنده های عصبی، سیستم هشدار ما
 درمان استرس در کرج
انتقال‌دهنده‌های عصبی . واسطه‌های شیمیایی هستند که توسط نورون‌ها سنتز و آزاد می‌شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهند پیام‌ها را با اتصال خود به سلول‌های دیگر منتقل کنند چندین انتقال دهنده عصبی در انتقال پیام های استرس نقش دارند. این اول از همه مورد گابا (گاما آمینوبوتیریک اسید) است که با مهار یک مرکز مشاوره تلاس اضطراب را تنظیم می کند. فعالیت سیستم عصبی های عصبی در پاسخ به استرس نقش دارند: سروتونین ، گلوتامات ، نوراپی نفرین ، استیل کولین و سایر انتقال دهنده دوپامین .
ترشح هورمون هایی که باعث بروز علائم استرس می شود
 
علائم فیزیکی استرس (عرق دست ها، لرزش، تپش قلب، و غیره) با ترشح برخی هورمون ها ایجاد می شود و عمدتا:
 
    نوراپی نفرین (پیش ساز آدرنالین) که توسط غدد فوق کلیوی ترشح می شود. این هورمون باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود.
    کورتیزول . نیز توسط غدد فوق کلیوی آزاد می شود ترشح گلوکز از ذخایر بدن را در پاسخ به یک محرک استرس افزایش می دهد.
 
همچنین می‌توان به سایر هورمون‌های دخیل در پاسخ استرس اشاره کرد: آدرنوکورتیکوتروفین یا ACTH (که توسط غده هیپوفیز ترشح می‌شود و باعث ترشح کورتیزول در غدد فوق کلیوی می‌شود)، اکسی توسین (تولید شده در هیپوتالاموس)، وازوپرسین (که دارای یک ضد ادرار است). و عمل منقبض کننده عروق).
عوامل خطر استرس چیست؟
 
منشا استرس چند عاملی است. ما به ویژه توجه می کنیم:
 
    فاکتورهای ارثی : نشان داده شده است که فرزندان والدینی که استرس دارند، تمایل به استرس دارند. علاوه بر این، فوبیا و موقعیت‌هایی که والدین از آنها می‌ترسند اغلب به فرزندشان منتقل می‌شود که آنها را به‌دلیل ترس تجربه‌شده توسط آنها تهدیدکننده معرفی کرده است. این انتقال لزوما ژنتیکی نیست، بلکه محیطی است، این یک یادگیری است که کودک از والدین خود می آموزد."
    عوامل محیطی: روابط با دیگران، تماس اجتماعی، تحصیلات، برخی رویدادهای زندگی (عزاداری، جدایی، اخراج، و غیره) می تواند واکنش به استرس را افزایش دهد.
    استعداد ناشی از یک اختلال اضطرابی زمینه ای: به گفته این متخصص، "افراد مبتلا به اختلال اضطرابی بیش از دیگران مستعد استرس هستند." در میان اختلالات اضطرابی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: اختلال هراس، اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) ، اختلال اضطراب فراگیر، آگورافوبیا، فوبیای خاص، هراس اجتماعی، اختلال اضطراب جدایی.
 
همچنین بخوانید
 
    اضطراب: چگونه می توان تفاوت استرس و اضطراب را تشخیص داد
 
علائم استرس چیست؟
 
هنگامی که استرس ظاهر می شود، اغلب خود را با موارد زیر نشان می دهد:
 
- علائم روانی:
 
    حالت تحریک پذیری؛
    بی قراری؛
    اضطراب، نگرانی؛
درمان استرس در کرج
    نیاز به تأیید یا کنترل؛
    مشکل در تمرکز؛
    بلاتکلیفی؛
    انسداد در انجام فعالیت های خود، عدم اقدام ...
 
- علائم جسمانی: استرس عامل بروز علائم جسمانی از جمله:
 
    سرگیجه یا از دست دادن تعادل؛
    اختلالات گوارشی: تهوع، استفراغ، اسهال و غیره؛
    تعریق بیش از حد اغلب با عرق کردن دست ها همراه است.
    افزایش ضربان قلب
 
استرس مزمن را بشناسید
 
هنگامی که استرس طولانی می شود و مزمن می شود، علائم دیگری ظاهر می شوند:
 مرکز مشاوره تلاس
    آستنیا _
    درد عضلانی و کمر درد؛
    میگرن ، سردرد تنشی؛
    از دست دادن اشتها یا برعکس افزایش اشتها؛
    اختلالات خواب: کم خوابی، بی خوابی؛
    غمگینی (حالت اضطرابی- افسردگی) یا نوسانات خلقی؛
    عزت نفس پایین، انزوای اجتماعی، مشکلات روابط؛
    مشکل در توجه و تمرکز...
 
همچنین بخوانید
 
    6 نشانه استرس که متوجه نشدید
 
علاوه بر این، اتفاق می افتد که استرس حاد دروازه ای برای یک اختلال روانپزشکی مزمن (اضطراب یا اختلال خلقی، اختلالات روان پریشی و غیره) یا سندرم استرس پس از سانحه است. مشاوره با پزشک توصیه می شود.
چگونه از استرس جلوگیری کنیم؟
سبک زندگی بهتری را در پیش بگیرید
 
به گفته دکتر الکساندر هوبرت، "برخی اقدامات سبک زندگی به مدیریت بهتر یا حتی پیشگیری از وضعیت استرس کمک می کند."
 
    یک رژیم غذایی سالم و متعادل اتخاذ کنید؛
    اجتناب یا محدود کردن مصرف محرک ها (قهوه، چای، تنباکو، الکل و غیره)؛
    انجام فعالیت بدنی منظم: "در صورت استرس روانی ، غدد آدرنال همان هورمون هایی را که در طول فعالیت بدنی شدید (کورتیزول، آدرنالین و غیره) ترشح می کنند. ورزشکار انجام می دهد. بنابراین عاقلانه است که در صورت استرس مزمن ورزش کنید تا این انرژی تخلیه شود و از برهم خوردن تعادل بین منابع بسیج شده و مصرف آنها در طولانی مدت جلوگیری شود.

درمان استرس در کرج

از تکنیک های آرام سازی و طب جایگزین استفاده کنید
 
می تواند تکنیک های آرام سازی به جلوگیری از استرس مزمن کمک کند: مدیتیشن ، یوگا، چی گونگ، تای چی، سوفرولوژی ، هیپنوتیزم...
 
    الکساندر هوبرت، روان‌پزشک کودک می‌گوید: «مدیتیشن به‌ویژه مؤثر است، به شرطی که به طور منظم تمرین شود.
 
( تکنیک‌های تنفسی مانند انسجام قلبی ، تنفس مربعی و غیره) به جلوگیری از حملات استرس حاد (حملات اضطرابی یا اسپاسموفیلی) کمک می‌کنند.
همچنین بخوانید
 
    تمرینات تنفسی
    تمرینات تنفسی ما برای مبارزه با استرس و اضطراب
 
چگونه استرس را تشخیص دهیم؟
 
در طول یک مشاوره، معاینه پزشکی می تواند تعیین کند که آیا تظاهرات استرس به یک آسیب شناسی خاص (روانپزشکی یا غیر روانپزشکی مرتبط است یا خیر): به گفته روانپزشک، "یک وضعیت استرس مزمن شک به یک اختلال اضطرابی زمینه ای را ایجاد می کند". .
راه های درمان استرس چیست؟
مرکز مشاوره تلاس
 
هرکس استرس خود را به روش خود مدیریت می کند (کنترل تنفس، ورزش بدنی و ...) تا از رفتار نامناسب (عصبانیت، مصرف بیش از حد الکل/مواد مخدر و غیره) جلوگیری کند.
 
با این حال، زمانی که این تکنیک ها کافی نباشد، راه حل های دیگری نیز وجود دارد. بین دیگران:
 
    ایجاد روان درمانی : "استفاده از روانشناس یا روانپزشک در صورت استرس مکرر ارجحیت دارد. درمان ها انواع مختلفی دارند؛ برخی جهت گیری تحلیلی دارند، برخی دیگر رفتاری (مانند شناخت درمانی و رفتاری یا CBT) " . به دکتر الکساندر هوبرت.
    استفاده از درمان‌های مختصر ( هیپنوتیزم ، NLP، EFT، EMDR، سوفرولوژی، کوچینگ، هنردرمانی و ...): این روش‌ها که رو به افزایش هستند، راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهند اما به دنبال علل استرس نیستند.
 
همچنین بخوانید
 
    اختلال استرس پس از سانحه چیست؟
 
داروهایی برای حملات اضطرابی یا اختلالات اضطرابی
 
    داروهای ضد اضطراب ) در طول رویدادهای استرس زا یا به طور خلاصه: "این داروها باید در صورت بروز بحران ترجیح داده شوند، اما به دلیل خطر اعتیاد، درمان اساسی نیستند. علاوه بر این، من آنها را در "توصیه نمی کنم" دکتر الکساندر هوبرت توضیح می دهد کودک. (یا بنزودیازپین ها
    داروهای ضد افسردگی SSRI ها و به ویژه (مهارکننده های بازجذب سروتونین) در درمان اساسی اختلالات اضطرابی استفاده می شوند.
 
هومیوپاتی، داروهای گیاهی و طب طبیعی می توانند در تسکین علائم مرتبط با استرس موثر باشند .
هومیوپاتی و استرس
 
علاوه بر درمان مناسب، هومیوپاتی می تواند مفید باشد:
- در حالت استرس پس از کار بیش از حد حرفه ای: Nux vomica 7 CH، 3 گرانول در صبح و در صورت لزوم در طول روز.
- اگر استرس بعد از یک هیجان یا ناراحتی ظاهر شود: ایگناتیا 7 CH، 3 گرانول صبح و در صورت لزوم در طول روز.
فیتوتراپی و استرس
 
می تواند در مواقع استرس مفید باشد. فیتوتراپی علاوه بر درمان مناسب
 
اسپیرولینا ، یک جلبک غنی از عناصر کمیاب و نمک های معدنی، احیا می کند.
 
جینسینگ، کولا، رز هیپ (گل رز غنی از ویتامین C) خستگی را کاهش می دهد.
 
الوتروکوکوس (جین سینگ روسی)، زنجبیل، گلپر چینی، دارچین، گوارانا، میخک، مرزه، گزنه، جوز هندی، مریم گلی محرک هستند.
درمان استرس در کرج
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointhttp://lactogenicfactor.rulacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyсайтsemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting