تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: علائم و دلایل استرس چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کدام داروهای استرس؟
داروی استرس
 
علائم و دلایل استرس چیست؟ در چه مواردی باید مشورت کرد؟ و بهترین داروها برای استرس و اضطراب کدامند؟
 
محتویات این مقاله
 درمان استرس در کرج
• اضطراب چیست؟
 
• چه درمان هایی برای مبارزه با استرس و اضطراب؟
 
• پیشگیری، بهترین درمان در برابر استرس
 
وقتی بدن خود را در یک زمینه غیرعادی می‌بیند، واکنش نشان می‌دهد: این واکنش (کاملاً طبیعی) است که استرس نامیده می‌شود. استرس می تواند مثبت باشد: باعث تشویق به عمل می شود و واکنش موثر به موقعیت جدید را ممکن می سازد. اما همچنین می تواند منفی باشد، ارگانیسم را فلج کند و از مقابله با آن جلوگیری کند. سپس باعث ایجاد احساسات ناخوشایند مانند اضطراب می شود. در برخی از افراد، گاهی اوقات این احساس به شکل قابل توجهی احساس می شود و تا آنجا پیش می رود که زندگی روزمره آنها را مختل می کند: سپس از "اختلالات اضطرابی جدی" صحبت می کنیم.
 
اضطراب چیست؟
 
یک واکنش طبیعی زمانی که فقط موقتی باشد، اضطراب زمانی می تواند به یک بیماری تبدیل شود که به طور غیر قابل توجیه، به طور منظم یا مکرر رخ دهد. اختلالات اضطرابی مزمن و ناتوان کننده روزانه می توانند اشکال مختلفی داشته باشند و خود را از طریق بروز علائم متعدد نشان دهند. توضیحات
 
 درمان استرس در کرج

انواع مختلف اختلالات اضطرابی
 
بسته به مشخصات بیمار، سن و سابقه شخصی و خانوادگی، اختلالات اضطرابی می تواند به شکل بیماری های مختلفی باشد:
 
    اضطراب فراگیر : استرس باعث هوشیاری شدید و نگرانی مداوم روزانه می شود. این نگرانی حداقل به دو موضوع مختلف مربوط می شود (پول، سلامت، کار، آینده...) اضطراب قابل کنترل نیست و طولانی مدت (بیش از 6 ماه).
 
    فوبیا : علائم شدید در موقعیت های خاص خاص ظاهر می شود. فوبیای جدی می تواند فرد را در زندگی روزمره خود دچار نقص کند. این می تواند یک فوبی اجتماعی (ترس از روابط اجتماعی) یا یک فوبی خاص (ترس شدید ناشی از یک شی، یک عنصر طبیعی، یک حیوان یا یک موقعیت خاص) باشد.
 
    اختلالات هراس (یا حمله اضطراب): اضطراب به شدت ایجاد می شود و علائم بسیار شدیدی را در یک دوره بسیار کوتاه ایجاد می کند. در مورد حملات پانیک نیز صحبت می شود. آنها همچنین در منشأ احساس ترس در انتظار (ترس از رنج بردن از یک حمله جدید) هستند.
 
    اختلالات وسواس فکری اجباری (OCD): این اختلالات که با وسواس (افکار یا تکانه) یا اجبار (اعمال تکراری یا تشریفات) آشکار می شوند، می توانند به ویژه در زندگی روزمره و خارج از آن دردسرساز شوند.
 مرکز مشاوره تلاس
    حالت استرس پس از سانحه : بعد از یک رویداد آسیب زا (یک تصادف جدی، یک حمله، یک قتل، یک صحنه جنگ و غیره) ظاهر می شود. این حالت مضطرب بیش از یک ماه طول می کشد و باعث ایجاد چندین علامت خشونت آمیز (کابوس، اجتناب، هوشیاری بیش از حد، بی خوابی، مشکلات اجتماعی و غیره) می شود.
 
 
چه عللی دارد؟
 
حالت های اضطرابی می تواند توسط عوامل زیادی ایجاد شود که گاهی اوقات تشخیص آنها دشوار است:
 
    وضعیت استرس شدید و منظم، که منجر به خستگی ذهنی و/یا فیزیکی می‌شود (به عنوان مثال استرس مزمن در محل کار، که می‌تواند باعث «فرسودگی» شود).
 
    یک موقعیت حرفه ای نامطمئن، یک تجربه منفی یا یک رویداد آسیب زا (یک حمله)؛
 
    تغییر در زندگی روزمره (ورود فرزند جدید، طلاق، بازنشستگی)، تغییر هورمونی (مثلاً در زمان یائسگی).
 
    وقوع یک بیماری، مرگ، آسیب شناسی خاص (افسردگی، اسکیزوفرنی و غیره)؛
 
    سابقه خانوادگی اختلالات اضطرابی؛
 
    مصرف الکل یا مواد مخدر، مصرف برخی داروها.
 
 
چه علائمی؟
 
تظاهرات اصلی استرس و اضطراب متعدد و متنوع به شرح زیر است:
 
    علائم روانشناختی : ترس غیرمنطقی، دلهره، افکار نگران، اضطراب، عصبی بودن، مشکل در تمرکز، حواس پرتی، کاهش عملکرد فکری، تحریک پذیری، تکانشگری، عصبانیت، رفتار اجتنابی، وابستگی عاطفی، دید منفی...
 
    علائم فیزیکی : سردرد، سرگیجه، تنش عضلانی، تعریق، تپش قلب، لرزش، گرگرفتگی سرد یا گرم، عرق کف دست، احساس خفگی، احساس توده در گلو یا معده، مشکلات گوارشی، حالت تهوع، پرخوری عصبی یا از دست دادن اشتها، بی خوابی، خواب آلودگی در طول روز، خستگی...
 
 
چه زمانی مشورت کنیم؟
 
اگر اضطراب زودگذر و وقت شناس باشد، می توان خود درمانی کرد. چندین دارو و درمان طبیعی برای مقابله با استرس در داروخانه ها موجود است. برای کسب اطلاعات بیشتر، از داروساز خود دریغ نکنید.
 مرکز مشاوره تلاس
 
از سوی دیگر، هنگامی که این علائم مکرر هستند یا تهاجمی می شوند، اضطراب را می توان غیرطبیعی دانست. سپس لازم است با پزشک خود مشورت کنید تا بتواند تأثیر اضطراب را بر زندگی روزمره ارزیابی کند و درمان مناسب را تجویز کند. علاوه بر اینکه اختلالات اضطرابی به طور خاص روزانه ناتوان کننده هستند، در واقع می توانند به افسردگی یا رفتارهای پرخطر (الکلیسم، مصرف مواد مخدر، اقدام به خودکشی و غیره) منجر شوند.
 
 درمان استرس در کرج
پس از اینکه پزشک در مورد علائم شما (اختلالات احساس شده، فراوانی آنها، لحظه ظهور آنها در طول روز، محرک های احتمالی و عواقب زندگی روزمره و غیره) از شما سؤال کرد، به دنبال هرگونه سابقه خانوادگی بیماری های روانپزشکی می شود. او همچنین از شما در مورد بیماری هایی که ممکن است مصرف کرده اید، داروها و مصرف الکل یا مواد مخدر شما را می پرسد. همه این عناصر به او این امکان را می دهد که تشخیص خود را تأیید کند و مناسب ترین درمان را در نظر بگیرد.
 
 
چه درمان هایی برای مبارزه با استرس و اضطراب وجود دارد؟
 
 
هنگامی که تشخیص اختلالات اضطرابی انجام شد، چندین رویکرد توسط پزشک (پزشک عمومی و/یا روانپزشک) در نظر گرفته می شود. درمان به طور کلی مبتنی بر ایجاد روان درمانی است. داروهای استرس و اضطراب نیز در برخی موارد تجویز می شود.
 
 
چه داروهایی برای استرس و اضطراب؟
 
برای مبارزه با استرس، زمانی که اختلالات اضطرابی ناشی از آن به طور روزانه ناتوان می شود، دو نوع دارو می توان تجویز کرد:
 
    داروهای ضد افسردگی خاص : درمان اساسی اختلالات اضطرابی (به جز فوبیا)، داروهای ضد افسردگی باید به طور منظم و برای چندین ماه مصرف شوند، حتی اگر علائم ناپدید شوند. اولین اثرات مفید این دارو در برابر استرس و اضطراب 2 تا 4 هفته پس از شروع درمان ظاهر می شود شود.

درمان استرس در کرج


 
 
هر دارویی که برای استرس و اضطراب تجویز می شود، دستورات پزشک و مقدار مصرف باید کاملاً رعایت شود. از سوی دیگر، خطر قابل توجهی از تداخل بین داروهای ضد اضطراب و برخی داروها وجود دارد. همچنین در صورت بارداری مصرف آنها توصیه نمی شود. ضروری است که به بنابراین در صورت مصرف داروهای ضد اضطراب پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید .
 
 
 
 
 
به عنوان یک قاعده، این درمان های دارویی علاوه بر روان درمانی تجویز می شود.
 
 
روان درمانی
 
این درمان اساسی در برابر استرس و اختلالات اضطرابی است. روان درمانی را می توان در مطب یک پزشک لیبرال، در یک مرکز تخصصی یا یک مرکز پزشکی-روانشناسی (CMP) دنبال کرد.
 
 
انواع مختلفی از روان درمانی را می توان در نظر گرفت. درمان شناختی رفتاری (CBT) برای درمان اضطراب فراگیر استفاده می شود. این روش که توسط یک پزشک یا روانشناس آموزش دیده در این روش انجام می شود، مبتنی بر تکنیک های آرام سازی و تنفس (برای جلوگیری از اضطراب)، تکنیک های رفتاری و مواجهه (برای حساسیت زدایی از بیمار نسبت به ترسش) و تکنیک های شناختی (برای اصلاح افکار نادرست توسعه یافته) است. توسط بیمار).
 
 
همچنین می توان گروه درمانی یا روانکاوی را در نظر گرفت.
 
 
در صورت اضطراب خفیف یا گذرا چه درمان هایی انجام می شود؟
 
برای مبارزه با استرس گذرا و اضطراب خفیف می توان از چندین داروی بدون نسخه (گیاهی) استفاده کرد. آنها به شکل کپسول، قرص یا حتی محلول های مایع (مثلاً دم کرده) می آیند.
 
 
این داروها معمولاً حاوی:
 
    عصاره گیاهان خاصی که به دلیل خواص تسکین دهنده و آرام بخش شناخته شده اند: زالزالک، سنبل الطیب، گل ساعتی... آنها به تنهایی یا ترکیبی استفاده می شوند.
 
    عناصر کمیاب، برای مبارزه با تحریک پذیری و اسپاسموفیلی؛
 
    نمک های برم؛
 
    داروهای هومیوپاتی؛
 
    منیزیم: کمبود منیزیم می تواند علائم خاصی را ایجاد کند (تحریک پذیری، اضطراب، اختلالات خواب، خستگی).
 
 
پیشگیری، بهترین راه حل برای مقابله با استرس
 
چندین عادت و تکنیک ساده به شما این امکان را می دهد که به صورت روزانه آرام شوید و در مواجهه با یک رویداد استرس زا به سرعت تنش ها را از بین ببرید.
 
 
بنابراین برای محدود کردن استرس، توصیه می شود:
 
    سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید: در زمان های منظم به رختخواب بروید، آب کافی بنوشید، از یک رژیم غذایی سالم و متنوع (میوه ها و سبزیجات تازه، فیبر، ماهی و روغن های گیاهی) استفاده کنید، مصرف چای و قهوه را کاهش دهید، مصرف الکل را محدود کنید و سیگار را ترک کنید. ;
 
    فعالیت بدنی منظم را انجام دهید: حداقل 30 دقیقه در روز پیاده روی کنید، ورزش کنید (فعالیت استقامتی متوسط، مانند پیاده روی سریع، دویدن، شنا یا دوچرخه سواری)، ترجیحاً در فضای باز.
 
    برخی از تکنیک های آرامش و تنفس را یاد بگیرید: مدیتیشن، یوگا، سوفرولوژی، تای چی چوان، چی گونگ...
 
    برنامه خود را طوری تنظیم کنید که دیگر بار اضافی نداشته باشید.
 
    حفظ یک زندگی اجتماعی غنی و کامل.
درمان استرس در کرج
دلایل استرس دانش‌ آموزان
دلایل استرس دانش آموزان
1_ امتحانات
2_ تکلیف زیاد
3_ حجم کار زیاد
4_ عدم برنامه‌ریزی درست
5_ زمان کم
6_ خواب ناکافی
7_ مشارکت در کلاس
8_ عدم حمایت شدن
9_ یک اتفاق بزرگ
10_ سخت شدن ناگهانی درس‌ها
11_ تغییر ناگهانی در برنامه زمانی
12_ دوست‌یابی
13_ مقایسه
14_ مشکلات مالی
15_ تفریح اندک
16_ ترس از شکست
17_ رقابت ناسالم
18_ قلدری و آزار و اذیت
درمان استرس دانش آموزان
مهارت را دست کم نگیرید!
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоlactogenicfactor.ruинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоhttp://selectivediffuser.ruинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо