تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: افسردگی: افسردگی مزمن یا افسردگی؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
افسردگی: افسردگی مزمن یا افسردگی؟
افسردگی: افسردگی مزمن یا افسردگی؟
خلاصه
 درمان افسردگی

درمان دارویی بسته به شدت افسردگی متفاوت است.
 
بسته به نیاز، روان درمانی همراه با مصرف داروهای ضد افسردگی خواهد بود.
 
این درمان های پزشکی در زیر به تفصیل آمده است.
چه درمان هایی برای مبارزه با افسردگی وجود دارد؟
 
افسردگی شبه دیستیمیا، افسردگی خفیف تا متوسط معمولاً با روان درمانی قابل درمان است. در مورد افسردگی شدید، درمان توصیه شده روان درمانی همراه با مصرف یک داروی ضد افسردگی است.
 
مؤثرترند چندین مطالعه اخیر نشان داده اند که داروهای ضدافسردگی در موارد افسردگی اساسی . اما در عمل، داروهای ضد افسردگی اغلب برای افسردگی خفیف تجویز می شوند.
 
صرف نظر از شدت افسردگی، ترکیب درمان پزشکی "متعارف" با درمان موثر است.
روان درمانی
 
انجام روان درمانی اغلب به درک معنای افسردگی او یا حداقل آنچه باعث آن شده است کمک می کند. چنین درمانی همچنین این امکان را فراهم می کند که ابزاری برای احساس بهتر به صورت روزانه پیدا کنید. ما یاد می گیریم که در برابر آزمایش ها و موفقیت هایی که هستی را نشانه گذاری می کنند بهتر واکنش نشان دهیم. سپس می توان رفتارهایی اتخاذ کرد که در برابر عود محافظت می کند 17 .
 مرکز مشاوره تلاس
چندین رویکرد روان درمانی وجود دارد. درمان شناختی رفتاری یکی از موثرترین روش های کوتاه مدت برای افسردگی است. به طور مشابه، درمان مبتنی بر ذهن آگاهی یک رویکرد اخیر است که ارزش خود را ثابت کرده است.
 
اما اثربخشی درمان تنها بر اساس نوع رویکرد نیست. تعهد شخصی و اراده فرد افسرده و همچنین رابطه اعتمادی که او با درمانگر خود می‌بافد از عوامل موفقیت مهم‌تر خواهد بود.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف روان درمانی، به برگه روان درمانی ما مراجعه کنید.
داروهای ضد افسردگی
درباره داروها
 درمان افسردگی

موادی با منشا طبیعی یا مصنوعی که قادر به تغییر تعادل شیمیایی مغز هستند، مواد روانگردان نامیده می شوند. عمل آنها اساساً بر روی سیناپس های نورون ها اعمال می شود، یعنی فضاهایی که امکان انتقال اطلاعات بین نورون ها را فراهم می کند.
 
اصطلاح ضد افسردگی به گروهی از داروهای روانگردان اختصاص دارد که هدف آنها از بین بردن علائم افسردگی است. داروهای ضد افسردگی بر اساس نوع عملکردی که روی مغز انجام می دهند (مسدود یا تحریک این یا آن عملکرد) بر اساس طبقه بندی تقسیم می شوند. هر دسته از داروهای ضد افسردگی مزایا و معایب خود را دارند.
 
انواع مختلفی از داروهای ضد افسردگی وجود دارد. در اینجا اغلب موارد تجویز شده وجود دارد:
داروهای ضد افسردگی ایمیپرامیک
 
از جمله کلومیپرامین (Anafranil®)، آمی تریپتیلین (Elavil®، Redomex®، Laroxyl®) و ایمی پرامین (Tofranil®)، دوسولپین (Prothiaden®)، دوکسپین (Sinequan®، Quitaxon®)، ماپروتیلین (Ludiomil®)، نورتریپتیلین® (Nortriptyline®). ). استفاده از آنها از اوایل دهه 1960، باعث عوارض جانبی زیادی (خواب آلودگی، افزایش وزن، یبوست، خشکی دهان، کاهش میل جنسی و غیره) می شود. این روزها کمتر استفاده می شود.
مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI ها یا داروهای ضد افسردگی سروتونرژیک)
 
از جمله سیتالوپرام (Celexa®، Seropram®)، فلوکستین (Prozac®)، فلووکسامین (Luvox®، Floxyfral®)، پاروکستین (Paxil®، Deroxat®، Divarius®) و سرترالین (Zoloft®). این معمولا اولین انتخاب درمان افسردگی شدید است. اثربخشی آنها برابر با داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای است، اما آنها بهتر تحمل می شوند. با این حال، ممکن است با عوارض جانبی خاصی همراه باشند: بی قراری، حالت تهوع، عصبی بودن، بی خوابی، سردرد و کاهش میل جنسی.
مهارکننده های بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین یا نورآدرنالین (SNRIs)
 مرکز مشاوره تلاس
مانند ونلافاکسین (Effexor®)، دولوکستین (Cymbalta®)، میلناسیپران هیدروکلراید (Ixel®). آنها یکی از موثرترین داروهای ضد افسردگی هستند زیرا همزمان روی دو نوع انتقال دهنده عصبی اثر می گذارند. با این حال، آنها می توانند عوارض جانبی بیشتری ایجاد کنند. معمولاً زمانی استفاده می‌شوند که سایر داروها برای تسکین علائم ناکافی باشند.
MAOIs (مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز).
 
آنها در فرانسه کم استفاده می شوند. ایپرونیازید فسفات (Marsilid®)، موکلوبمید (Moclamine®)، فنلزین (Nardelzine®، Nardil®).
 
احتیاط
 
طبق توصیه ای که توسط Health Canada10 صادر شده است، داروهای ضد افسردگی نوع SSRI و SNRI کودکان و نوجوانان را در معرض خطر افزایش افکار یا رفتار خودکشی (در مقایسه با دارونما) قرار می دهند. Health Canada تصریح می‌کند که این داروهای ضد افسردگی در کودکان و نوجوانان تجویز نمی‌شوند، زیرا مطالعات نتوانسته‌اند اثربخشی آن‌ها را ثابت کنند.
 
گزارش های دیگر نشان می دهد که آنها می توانند باعث تحریک، رفتار خصمانه و اعمال آسیب به خود در هر کسی که از آنها استفاده می کند، از جمله بزرگسالان، شود. بنابراین مصرف چنین داروهایی باید به دقت تحت نظر پزشک باشد.
 
علاوه بر این، طبق یک مطالعه دیگر، مصرف داروهای ضد افسردگی در سه ماهه اول بارداری خطر سقط جنین را تا 68 درصد افزایش می دهد. اگر باردار هستید و هر دارویی مصرف می کنید با پزشک خود صحبت کنید.
 
یافتن دارویی که اثر درمانی آن بهینه باشد کار آسانی نیست. برای رسیدن به این هدف، گاهی لازم است محصولات مختلف را برای چندین هفته یا چند ماه آزمایش کنید.
 
علاوه بر این، بخش قابل توجهی از افراد مبتلا به افسردگی به داروهای ضد افسردگی پاسخ ضعیفی می دهند یا اصلاً پاسخ نمی دهند. سپس روانپزشک می تواند 2 دارو از کلاس های مختلف را به طور همزمان تجویز کند.
توجه به ترک داروهای ضد افسردگی
 
هرگز نباید به طور ناگهانی درمان با داروهای ضدافسردگی را قطع کنید، زیرا در صورت توقف می توانند علائمی را ایجاد کنند. بنابراین دوز باید به تدریج در طی چند هفته و با توجه به توصیه پزشک کاهش یابد. گفته می شود، معمولاً هیچ علامت خطرناک ترک با داروهای ضد افسردگی وجود ندارد، فقط ناراحتی موقتی است.
 مرکز مشاوره تلاس
قبل از انجام یک درمان دارویی یا طبیعی، مطلوب است، اما نه همیشه ضروری است، چند روز (یا بیشتر، بسته به دارو) صبر کنید. از دکترت بپرس
گروه های پشتیبانی یا خودیاری
 
جلسات روان درمانی گروهی در بیمارستان ها، کلینیک ها و حتی در مطب های خصوصی به عنوان بخشی از درمان مختصر (12 تا 15 هفته) برگزار می شود. برای افراد افسرده، این راهی برای شکستن انزوا یا حفظ یک پیوند اجتماعی ارزشمند است. همچنین گروه هایی برای عزیزان افراد مبتلا به افسردگی وجود دارد.
درمان افسردگی
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтlactogenicfactorсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтselectivediffuser.ruсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт