تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: خانواده درمانی با مشاوره و رونشناسی خانواده چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
خانواده درمانی با مشاوره و رونشناسی خانواده چیست؟
 [/url]
[url=https://telluss.ir/]مرکز مشاوره و روانشناسی تلاس

در گروه ازدواج و خانواده درمانی با مشاوره و رونشناسی خانواده
 
سوگواری، بیماری والدین یا فرزند، درگیری ها، شکست تحصیلی، ورود به دوره نوجوانی: دلایل زیادی می تواند بر تعادل خانواده تأثیر بگذارد. در بیشتر مواقع، رنج یکی از اعضای خانواده یک اختلال عملکردی در کل گروه را پنهان می کند. سپس خانواده درمانی با مشاوره و رونشناسی خانواده می تواند راه حلی موثر برای همه باشد تا تعادل شخصی و لذت در زندگی مشترک را پیدا کنند. اما از چه چیزی تشکیل شده است؟ جلسات چگونه پیش می رود؟ انتظار چه مزایایی را داشته باشیم؟ ژاک مرسیه، درمانگر ازدواج و خانواده، ما را روشن می کند.
 
معمولاً وقتی فردی با خانواده‌درمانگر تماس می‌گیرد، به این دلیل است که یکی از اعضای خانواده به عنوان «کسی که مشکل دارد» درک شده است. با این حال، این بیمار تعیین شده اغلب نشانگر روابط ناکارآمدی است که کل خانواده را درگیر می کند. ژاک مرسیه توضیح می‌دهد: «کودکی که در مدرسه مشکلاتی دارد یا مشکلات رفتاری دارد، می‌تواند منعکس کننده اضطرابی باشد که وقتی می‌بیند والدینش دائماً با هم بحث می‌کنند، احساس می‌کند». سپس این علامت نقطه شروع درمان است. اما هدف این است که بفهمیم از چه چیزی برای آوردن والدین و فرزندان به خوانشی متفاوت از مشکل و راه‌حل‌های دیگر استفاده می‌شود. او می افزاید: «نقش درمانگر این است که خانواده را با شیوه جدیدی از دیدن چیزها آشنا کند که به آنها امکان می دهد از پویایی بین اعضای مختلف خود آگاه شوند.
جلسات چگونه است؟
 
رابطه اعتمادی که بین درمانگر و مراجعان برقرار می شود، برای اجرای روان درمان تعیین کننده است. به گفته ژاک مرسیه، پانزده دقیقه اول جلسه اول بسیار مهم است، زیرا اغلب در این زمان است که فضای اعتماد ایجاد می شود و منبع مشکل آشکار می شود.
 
در طول هر جلسه، درمانگر به همه حق صحبت می دهد و به آنها اجازه می دهد که به سخنان یکی دیگر از اعضای خانواده واکنش نشان دهند. هم کودکان و هم والدین یاد می گیرند که بهتر ارتباط برقرار کنند، به ویژه با بررسی اینکه آیا پیام آنها درک شده است یا خیر. در واقع اغلب تحریف بین آنچه فرد می گوید و نحوه درک دیگران از آن وجود دارد.
 
در طول جلسات، درمانگر تلاش می کند تا گفتگو را دوباره برقرار کند، اطلاعاتی را که اغلب مسدود می شود، به گردش درآورد. ژاک مرسیه همچنین اشاره می کند که 70 درصد اطلاعات ارائه شده توسط بیمار غیرکلامی است. او گفت: «از اولین ملاقات، فقط دیدن اینکه چه کسی در کنار چه کسی می نشیند یا چه کسی کمترین یا راحت ترین صندلی را انتخاب می کند، چیزهای زیادی در مورد پویایی خانواده و جایگاه هر فرد در این سیستم به ما می گوید.
روی اسطوره های ناگفته و خانوادگی کار کنید
 
درمانگر به عنوان عامل گردش اطلاعات کلامی و غیرکلامی، تلاش می‌کند تا آنچه گفته نمی‌شود را فاش کند، آن چیزی است که به آن ناگفته گفته می‌شود (مثلاً یک راز خانوادگی). او همچنین سعی می کند اسطوره هایی را که خانواده بر اساس آنها ساخته شده است را نسل به نسل بیرون بکشد. با گذشت زمان، این باورها به قدری در عملکرد خانواده نفوذ کرده است که به سختی می توان آنها را زیر سوال برد. به عنوان مثال، اصول خانواده، ارزش ها و آداب آن، تقسیم وظایف و توزیع نقش ها بر اساس سن و غیره از جمله این موارد است. بسیاری از آسیب‌شناسی‌های خانوادگی حول رنجی می‌چرخند که چون نسل‌های قبلی بر آن غلبه نکرده‌اند، همچنان بر فرزندانشان تأثیر می‌گذارد. درمانگر، مانند یک کارگردان، نقش‌های ضمنی هر یک را بازتعریف می‌کند (کسی که از همه مراقبت می‌کند، کسی که محکوم می‌کند، کسی که سرکش است و غیره). او همچنین تاریخ والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را برای درک تأثیر برخی رویدادها بر پویایی فعلی بررسی می کند.
 
به گفته این درمانگران، از تکنیک‌های مختلف مشارکت فعال می‌توان برای کمک به خانواده‌ها برای نام‌گذاری عواطف خود یا بیرون کشیدن آن‌هایی که دفن شده‌اند استفاده کرد. در میان آنها، مجسمه ها (هر کدام باید از دیگری تقلید کنند همانطور که او آن را در قالب یک مجسمه زنده درک می کند)، ژنوگرام (جستجو در تاریخچه خانواده برای روابط و رویدادهایی که مهم بوده اند) یا حتی ایفای نقش. برخی از متخصصان حتی پیشنهاد می کنند جلسات فیلمبرداری شده را انجام دهند تا شرکت کنندگان بتوانند از آنچه در طول جلسه اتفاق افتاده، به ویژه در سطح غیرکلامی آگاه شوند. برای ادامه کار در خانه، دیگران نیز انجام تمریناتی را بین دو جلسه مفید می دانند. 
خانواده درمانی با مشاوره و رونشناسی خانواده چه مزایایی دارد؟
 
اولین نشانه بهبود وضعیت ناپدید شدن علامت در منشاء مشاوره است. اما مهمتر از همه، گفت و گو، تا کنون شکست خورده است، که بازسازی شده است. همه بیشتر از مسائلی که در خانواده وجود دارد آگاه هستند، دوباره یاد گرفته اند که از طرف خود ابراز وجود کنند و به حرف های دیگران گوش دهند. "خانواده گروهی از جوجه تیغی ها هستند که باید یاد بگیرند در یک کیسه با هم زندگی کنند. هر یک از اعضای آن باید بیشتر از آنچه که او را رنج می‌دهد آگاه باشد تا بیاموزد که با آنچه که هست بهتر زندگی کند. ژاک مرسیه نتیجه گیری می کند که اگر ما موفق به تغییر این تمایل غالباً مشاهده شده برای جستجوی فردی مقصر برای ناراحتی خانواده شویم، گام بزرگی برداشته شده است.
 
البته بسته به پیچیدگی شرایط، درمان می تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. در هر صورت، بازی ارزش شمع را دارد.
 
برای یافتن یک متخصص با عنوان درمانگر ازدواج خصوصی و خانواده با دایرکت ما مشورت کنید .



مرکز مشاوره و روانشناسی تلاس


آیا باید به روانشناس خانواده مراجعه کرد؟
مشاوره خانواده در کرج
 
آیا احساس می کنید در یک مارپیچ بی پایان از درد و خشم هستید؟ فرزند شما ترک می خورد و خانواده غرق می شود؟ برخی شرایط نیاز به کمک حرفه ای دارند.
 
این سوال مدام در ذهن شما خطور می کند و حتی آن را با همسرتان در میان گذاشته اید. آیا برای باز کردن این بن بست که خانواده ما با آن مواجه است باید از متخصص کمک گرفت؟ با این حال، نمی‌توانید شیرجه بزنید، زیرا واقعاً لازم است مشورت کنید.
 روانشناس خانواده
از دو روانشناس خواستیم تا به ما مشاوره دهند و روند و سودمندی خانواده درمانی با مشاوره و رونشناسی خانواده را برای ما توضیح دهند.
چه زمانی مشورت کنیم؟
 
از آنجایی که به طور کلی تصمیم گیری در زمانی که کودکان درگیر هستند دشوارتر از زمانی است که مشکل زوجین باشد، روانشناس استفانی لئونارد علائمی را تشریح می کند که باید والدین را تشویق کند تا در زمانی که فرزندشان بسیار ناراضی یا نگران به نظر می رسد مشورت کنند.
 
وقتی تغییرات محسوسی را در رفتار او مشاهده کردید. مثلاً اگر دیگر نمی‌خواهد با دوستانش بازی کند، اگر اغلب از معده درد شکایت می‌کند، اگر دیگر نمی‌خواهد به مدرسه برود، اگر شب‌ها به سختی به خواب می‌رود. »
 
نشانه هایی برای تماشا
 
    رفتار کلی او دیگر مثل قبل نیست.
    زندگی اجتماعی او به طرز چشمگیری تغییر می کند.
    عادات غذایی او تغییر می کند (اشتهایش کاهش می یابد)
    خوابش آشفته است.
    او از انجام کاری که قبلا انجام می داد، بدون هیچ دلیل موجهی (مدرسه، فعالیت های فوق برنامه، سرگرمی ها و غیره) امتناع می ورزد.
    او عصبانی تر، گوشه گیرتر است.
    به نظر می رسد او با منابع کوچک استرس در زندگی با سختی بیشتری برخورد می کند.
 
بدیهی است که بهتر است ابتدا از کودک سؤال کنید که این تغییرات چه زمانی رخ می دهد و دکتر لئونارد نیز قویاً پیشنهاد می کند که آنها را با معلم یا مربی کودک خود تأیید کنید زیرا آنها زمان زیادی را با او می گذرانند و می توانند وضعیت را روشن کنند. .
چگونه یک روانشناس پیدا کنیم؟
 
آیا به این نتیجه رسیده اید که منابع شخصی شما برای کمک به فرزندتان تمام شده است؟ بهترین راه برای ارجاع شما به روانشناس مناسب این است که با انجمن روانشناسان کبک از طریق وب سایت یا تلفن تماس بگیرید. بدین ترتیب ابتدا از یافتن یک روانشناس معتبر مطمئن خواهید شد و سپس سیستم ارجاع دقیق سفارش به شما این امکان را می دهد که متخصص مناسب را با توجه به معیارهای خاصی مانند محل تمرین، رویکرد درمانی او (روان تحلیلی، شناختی، رفتاری) بیابید. به عنوان مثال) و تخصص آن (اختلالات خوردن، اضطراب، سوگ، افسردگی و غیره)
 
خانواده هایی که منابع مالی کافی برای پرداخت خدمات روانشناس از بخش خصوصی ندارند، می توانند به CLSCها، کلینیک های پزشکی خانواده یا حتی مراکز بیمارستانی در منطقه خود مراجعه کنند.
 
« همچنین می‌توانید خدمات مشاوره‌ای با هزینه بسیار کمتر داشته باشید، برای مثال با دانشجویان روان‌شناسی از دانشگاه‌های خاص. دکتر لئونارد می‌گوید : «آنها همیشه توسط یک روانشناس حرفه‌ای نظارت می‌شوند و میزان آن‌ها تقریباً نصف می‌شود .»
قیمت آن چند است؟
 روانشناس خانواده
نرخ ساعتی برای روانشناسان بین 85 تا 125 دلار است و یک جلسه بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می کشد. برخی از طرح های بیمه برخی یا همه این هزینه ها را پوشش می دهند، بنابراین ارزش دارد که در مورد پوشش خود اطلاعاتی کسب کنید و از آنچه ارائه می دهد استفاده کنید.
چند تا برخورد؟
 
به گفته روان‌شناس دکتر پیرت دزیل، تعداد زیادی از خانواده‌ها هر دو هفته یک بار جلسات ملاقات را اتخاذ می‌کنند. میانگین مدت درمان ها ده جلسه است.
در طول یک جلسه چه اتفاقی می افتد؟
 
درمان ها همیشه با ارزیابی در اولین جلسه شروع می شوند که ماهیت مشکل و روش مورد استفاده برای حل مشکل را مشخص می کند. گاهی اوقات روانشناس را به این نتیجه می رساند که به دلیل ماهیت مشکل، خانواده باید با نوع دیگری از متخصص مشورت کند: مثلاً یک معلم توانبخشی روانی از مدرسه یا یک مددکار اجتماعی.
 
هنگامی که ارزیابی نیاز به خانواده درمانی با مشاوره و رونشناسی خانواده با روانشناس را تأیید می کند، جلسات معمولاً با و بدون کودکان انجام می شود. زمانی که خانواده درمانی با مشاوره و رونشناسی خانواده بر اساس مشکل کودک مورد نیاز است، من کودک را همیشه تنها می بینم. این به منظور دیدن ادراک او از چیزها، جدا از والدینش، بلکه به منظور شناسایی آنچه در این مشکل به او تعلق دارد. اما هر چه کودک کوچکتر باشد، بیشتر کل خانواده را در کنار هم می بینم، و تعداد کمی از کودک را تنها می بینم.
 
جلساتی که کل خانواده را دور هم جمع می کند به هر یک از اعضای آن اجازه می دهد تا ادراکات و احساسات خود را بیان کنند، نقاط قوت و ضعف خانواده را شناسایی کنند، اما همچنین ناگفته های خانواده را آشکار کنند و گاهی اوقات موقعیت را کم اهمیت جلوه دهند.
 
بدیهی است که ما تنها در چارچوب پرسش و پاسخ به کاوش در قلب و افکار کودکان خردسال نمی پردازیم. روانشناسان از تکنیک‌های تعاملی مانند نقاشی استفاده می‌کنند – مثلاً از کودک خواسته می‌شود که خانواده‌اش را بکشد – عروسک‌ها، بازی‌ها، ساخت و ساز با خاک رس مدل‌سازی واقعیت‌ها یا جنبه‌های خاصی از زندگی‌اش که از او می‌خواهیم در مورد تصاویر نظر بدهد.
مزایا و کلیدهای موفقیت
 
اکنون می‌دانید که نیاز به مشاوره دارید، می‌دانید که چه هزینه‌ای برای شما خواهد داشت، و می‌دانید که از نظر نحوه کمک روان‌شناس به شما و خانواده‌تان چه انتظاری دارید.
 مشاوره خانواده در کرج
اما به هر حال، واقعاً چه سودی از آن خواهید داشت. روانشناس چگونه به شما کمک خواهد کرد؟ به گفته دکتر لئونارد، والدینی که با فرزند خود مشورت می کنند، احساس همراهی و همراهی با شخصی دارند که دیدگاهش نسبت به موقعیت آنها بی طرف است. روانشناس همچنین دانشی دارد که به او اجازه می دهد والدین را طوری تجهیز کند که بتوانند فرزند خود را به سمت شفای روانی سوق دهند. او می افزاید : روانشناس فردی است که سازوکارهای خانواده را اصلاح می کند تا مشکل از ریشه حل شود .
 
به گفته دکتر دزیل، همچنین هیچ آماری وجود ندارد که میزان موفقیت انواع مختلف درمان را نشان دهد، اما به گفته دکتر دزیل، این درمان‌ها نتایج سریع‌تر و قابل‌توجه‌تری دارند. " همه می توانند همزمان تغییر کنند، مسئولیت مشکل را بر عهده بگیرند، زیرا همه نگران هستند، زمانی که مشکلی در خانواده وجود دارد . "
 
وی تأکید می کند که واقعیت این است که عنصر اساسی موفقیت درمان، رابطه ای است که بین روانشناس و خانواده تنیده شده است.



مرکز مشاوره و روانشناسی تلاس
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.ruсайтlacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruинфоsemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru