تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: خانواده درمانی چه می کند؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
خانواده درمانی چه می کند؟
 
بی اشتهایی، اعتیاد به مواد مخدر، ناکامی در مدرسه، رنج روانی، اضطراب... رنج کودک گاهی نشانه اختلال در عملکرد خانواده است. خانواده درمانی در مواجهه با مشکلات خاصی کمک ارزشمندی برای کمک به جوان و اطرافیان اوست. چه انتظاری داشته باشیم؟ چه زمانی مشورت کنیم؟ نکته با کارشناس ما.
 مرکز مشاوره و روانشناشی تلاس
 
چه زمانی خانواده درمانی انجام دهیم؟

مشاوره خانواده در کرج

 
، به یاد می آورد: «ما تصمیم گرفتیم خانواده درمانی را با توصیه پزشک خانواده خود شروع کنیم مارک، پدر دو فرزند 12 و 14 ساله . « در آن زمان، مارین 9 ساله بود و به برادر کوچکش بدرفتاری کرد: او را زد، اسباب بازی‌هایش را گرفت... با همسرم مدام دعوا می‌کردیم، همچنین به خاطر بچه‌ها. خب، این چیزی بود که ما فکر می‌کردیم. دریایی، اما درمان برای همه مفید بود. به ما این امکان را می‌داد که رنج‌ها، رنجش‌هایی که هرگز ابراز نشده بود را ابراز کنیم و دوباره بر مبنای خوبی شروع کنیم.»
هدف از خانواده درمانی چیست؟
 
خانواده درمانی به کودک یا نوجوان در تعامل با اعضای مختلف خانواده نگاه می کند : پدر، مادر، برادر، خواهر، پدربزرگ و مادربزرگ... بنابراین او به دنبال درک این است که رنج او چه معنایی دارد.
 
در واقع، در موارد خاص، علائم ارائه شده توسط یک بیمار جوان را می توان تداعی کننده اختلال عملکرد گروه به ویژه در روابط والدین/فرزندان، برادران/خواهران دانست . این می تواند ارتباطات متناقض (که یکدیگر را خنثی یا در تضاد دارند)، ناگفته ها، باورهای نادرست یا سوء تفاهم های متقابل، مقاومت در برابر تغییر...
 
هدف از درمان: درک این که این علامت در کدام زمینه خانوادگی ظاهر شده و چرا ادامه دارد. "به عنوان مثال کودکی را در نظر بگیرید که نتایج مدرسه‌اش به شدت کاهش می‌یابد. ما متوجه می‌شویم که والدین به‌جای علاقه‌مندی به مشکل خود، برای هر نمره بد، مکرراً با او بحث می‌کنند و با او عصبانی می‌شوند! و دلیل خوبی هم دارد: علائم کودک از خانواده محافظت می‌کند. تعادل، اریک تراپنیرز، روانشناس و خانواده درمانگر، مدیر مؤسسه مطالعات خانواده در تولوز و لیل، توضیح می دهد.
 
قبل از انجام خانواده درمانی، اولین ملاقات با درمانگر ضروری است. ارزیابی موقعیت و احتمالاً ایجاد انگیزه در یکی از اعضای خانواده که از شرکت در درمان امتناع می ورزد، ممکن می سازد. : "کسی که مانع کار می شود اغلب کسی است که بیشترین ضرر را دارد!" او خاطرنشان می کند
خانواده درمانی سیستمی، روانکاوانه و رفتاری
 روانشناس خانواده
در خانواده درمانی رویکردهای مختلفی وجود دارد:
 
    روانکاوی (کلامی کردن عواطف…). «رویکرد روانکاوانه بر معنای نشانه تمرکز دارد» . اریک تراپنیرز توضیح می دهد:
    سیستمیک : کار بیشتر بر سیستم تعاملات بین اعضای خانواده تمرکز دارد...
    رفتاری : "رویکرد رفتاری علامت را به این صورت در نظر می‌گیرد و تکنیک‌هایی را برای سرکوب رفتار مشکل‌ساز پیشنهاد می‌کند. در نهایت، رویکرد سیستمی که من تمرین می‌کنم، به کارکرد علامت علاقه‌مند است".
 
خانواده درمانی: باورهای غلط
 
با این حال، خانواده به بیماری تبدیل نمی شود که ما به دنبال درمان یا تنظیم آن باشیم. بلکه به عنوان سیستمی دیده می شود که نیاز به رمزگشایی دارد . کشف بیماری های خانوادگی هدف اصلی تسکین کودک رنجور است، اما در نهایت به هر یک از اعضای آن اجازه می دهد تا بهتر نفس بکشند .
 
خانواده درمانی هرگز منجر به سرزنش یک فرد در خانواده نمی شود . برعکس، زمانی که به خوبی انجام شود، تأثیری در پاک کردن مکانیسم‌های طردی که ممکن است در حلقه صمیمی وجود داشته باشد (پدر بیش از حد بازنشسته، بزغدد فرزند و غیره) را پاک می‌کند.
همچنین بخوانید
 
    تعریف روان درمانی
    روان درمانی، چیست؟
 
خانواده درمانی چه مزایایی دارد؟
 
درمان به خانواده‌ها کمک می‌کند خاص تا انعطاف‌پذیری رابطه‌ای و به مشکلات را پاسخ‌های جدید به دست آورند . او نه تنها به بچه ها توصیه های آموزشی می کند، بلکه راه حل هایی را که همه اعضا با هم پیدا کرده اند و تأیید کرده اند، ارائه می دهد.
 
از همان جلسه اول، اغلب این بچه ها هستند که به وضوح با گفتار یا رفتارشان به اشتباه اشاره می کنند. مسئله توجه به غیرکلامی است، زیرا بسیاری از چیزهای مهم از طریق ژست ها، حالات چهره (چشم هایی که به آسمان بلند شده) یا نگرش های بدنی (آشفتگی، عصبی بودن) می گذرد.
 
انسداد اغلب به دلیل بارهای احساسی بسیار سنگین است که گاهی در چندین نسل منتقل می شود. به همین دلیل است که گاهی از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها خواسته می شود که شرکت کنند.
 
هدف از درمان نه تنها رفع انسداد موقعیت های دشوار ، بلکه ایجاد یک "دانستن چگونگی با هم بودن" است.
وقتی کلمه روابط خانوادگی را تقویت می کند
 روانشناس خانواده
باید مراقب بود که همه در دنیای خودشان محبوس نشوند: کار ، مدرسه، تلویزیون، کامپیوتر یا واکمن به تقسیم اعضای خانواده کمک می کند. احساسات خصمانه را برطرف نمی کند، بلکه کمی بی تفاوتی بی تفاوت نسبت به دیگران است. واقعاً ملاقات و مبادله تبدیل به سازمانی می شود که به دقت مورد بررسی قرار گرفته است، از آنجایی که خودجوش نیست دشوارتر است.
 
و اگر دیروز محدودیت برقرار بود، ارزش ها اکنون معکوس شده اند، به ویژه تحت تأثیر نظریه های مرتبط با روانکاوی. گفتار درمانی که احساسات را رها می کند، ما تمایل داشتیم فکر کنیم که چیزهای ناگفته و اسرار مضر هستند و "گفتن همه چیز" سلامت روان و روابط هماهنگ را تضمین می کند.
 
بنابراین، همه تشویق می شوند که حالات خود را بیان کنند، و کسانی که تمایلی به طغیان ندارند، مشکوک به داشتن مشکلات رابطه یا انسداد روانی هستند.
 
اما اگر سکوت گاهی کینه است، حیا هم هست. مداوم احساس هماهنگی کنند برخی از خانواده ها می توانند بدون حفظ گفتگوی . میشل، شوهر لین، اعتراف می‌کند که تربیت او او را به سخنرانی‌های عالی نمی‌رساند، اما او می‌دانست که فقدان ارتباط در زوج او می‌تواند منبع سوء تفاهم باشد.
 
    وقتی خودمان را در کنار پدر و مادر و برادرانم می بینیم، می توانیم بدون اینکه زیاد حرف بزنیم در کنار هم زندگی کنیم. ما یکدیگر را متفاوت درک می کنیم. آنچه مهم است این است که در مواقع سخت متحد باشیم، برای کمک و حمایت حضور داشته باشیم. لاین باید نظرات مردم را بداند و نظرات خود را ارائه دهد. میشل می‌گوید این موضوع چیزی را در خانواده باز می‌کند و فکر می‌کنم همه از آن قدردانی می‌کنند.
 
پس خانواده های پرحرف یا ساکت؟ واقعا چه اهمیتی دارد. آنچه اهمیت دارد، کلمه واقعی یا سکوت سرشار از درک است... در زمان مناسب.
همچنین بخوانید
 
    چگونه بفهمم نوجوانم افسرده است؟
    Que faire en cas de dépression chez l'ado ? Quels traitements ?
 
موارد مصرف: چه زمانی روان درمانی خانواده انجام شود؟
 
خانواده درمانی زمانی توصیه می شود که کودک مشکلی را تجربه کند که عواقبی در خانواده داشته باشد. : «مشکلات کودک رنج جمعی را آشکار می کند» اریک تراپنیرز تأکید می کند . "حتی اگر در ابتدا برای کودک مشورت کنیم، خانواده درمانی به هر یک از اعضای خانواده اجازه می دهد تا خود را زیر سوال ببرند."
 
نشانه های اصلی خانواده درمانی عبارتند از:
 
    رفتار غیرقابل توضیح در کودکان خردسال : ریسک پذیری، شکست ناگهانی مدرسه...
    اعتیاد به مواد مخدر، اختلالات خوردن ، فرار... می تواند منجر به پرسش هایی در مورد پیوندهای خانوادگی، درهم تنیدگی عاطفی، گفته ها و ناگفته ها شود.
    برخی از بحران های دردناک نوجوانی که گاهی منجر به قطع همه ارتباطات می شود...
    افسردگی بیشتر یک موضوع درمانی شخصی هستند، اما بدون عواقب بر و فوبیا روابط با خانواده نیستند. خانواده درمانی همراه نیز می تواند کمک کند.
 
خانواده درمانی همچنین روش خوبی برای وارد کردن نوجوانی است که در شرایط بیماری یا کناره گیری قرار دارد و نمی خواهد از درمان فردی پیروی کند.
زمانی که گفتار با رفتارهای دیگری جایگزین می شود
 
در خانواده ها، گردش هماهنگ کلمات نشان دهنده تلاشی صادقانه برای درک بدون پاک کردن برخی یا عدم تحمل برخی دیگر است. برای صحبت کردن ، بله، اما برای گفتن چیزی! خانواده هایی هستند که سر و صدا، طغیان یا شوخی ها جایگزین ارتباطات واقعی می شوند . همه اینها به ایجاد نوعی پرده دود کمک می کند که از بحث در مورد موضوعات اساسی جلوگیری می کند.
 
موارد دیگری نیز وجود دارند که به بهانه پرتاب حقایق به یکدیگر، تنها پرخاشگری مطرح می شود . نگفتن چیزها باعث القای کنایه ها و تفسیرهای خارق العاده از سوی دیگران می شود. و همه می دانند که خیالات چقدر سخت می میرند! گاهی اوقات وقتی متوجه می شویم چه چیزی در قلب عزیزان دفن شده است، متحیر می شویم.
چگونه خانواده درمانی انجام دهیم؟ روند چیست؟
 مشاوره خانواده در کرج
جلسات به طور متوسط یک ساعت طول می کشد. آورند آنها اعضای خانواده داوطلبانه را، یک یا دو بار در ماه، به طور متوسط به مدت یک سال (یا بیشتر اگر درمان با الهام از روانکاوانه باشد)، در کنار یک درمانگر گرد هم می . درمانگر به برجسته کردن الگوها و مسائل خانوادگی کمک می کند و در عین حال از تشویق بازتولید آنها اجتناب می کند . او سپس به عنوان پلیس راهنمایی و رانندگی عمل می کند و مدارهای ارتباطی خانواده را آزاد می کند.
 
تاکید بر صحبت کردن است ، اما کار نیز بر اساس تمرین ها و ابزارهای ارتباطی (بازی های نقش، بحث پیرامون ژنوگرام و غیره) است.
 
هستند بدیهی است که والدین مطلقه هر دو نگران . ناپدری یا نامادری که با فرزند، برادران ناتنی و خواهران یک خانواده بازسازی شده زندگی می کند را می توان دعوت کرد... اگر شرایط توجیه می کند، می توان نگران پدربزرگ و مادربزرگ نیز بود... جلسات اغلب با توافق خانواده فیلمبرداری می شود. ، که به درمانگر اجازه می دهد تا جلسه را دوباره بررسی کند و خطوط فکری را پیشنهاد کند.
 
گاهی اوقات چند جلسه برای حل یک مشکل کافی است. در خانواده هایی که آسیب شناسی جدی دارند، اغلب درمان مشترک (با مداخله دو درمانگر) پیشنهاد می شود.
هزینه خانواده درمانی چقدر است؟
 
قیمت مشاوره خانواده درمانی بسته به درمانگر متفاوت است اما بین 40 تا 130 یورو است. برخی از درمان ها می تواند تا حدی توسط تامین اجتماعی بازپرداخت شود، به خصوص اگر با روانپزشک مشورت کنید.
همچنین بخوانید
 
    5 معیار برای انتخاب شرینک مناسب
    چگونه روانشناس انتخاب کنیم؟
 
درمانگر، روان درمانگر، روانشناس: با چه کسی تماس بگیریم؟
 
از روانپزشک یا روان درمانگری که کودک را دنبال می کند بپرسید که آیا این رویکرد را مناسب می داند و آیا می تواند یک درمانگر متخصص در خانواده درمانی را در نزدیکی شما توصیه کند.

 مرکز مشاوره و روانشناشی تلاس
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointhttp://lactogenicfactor.rulacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyсайтsemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting