تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: توصیه هایی برای کودکان 6 تا 11 ساله
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
10 نکته برای کمک به موفقیت فرزندتان در مهدکودک این سال‌های اول مدرسه فرزندتان است و می‌خواهید به او کمک کنید از این زمان خاص در مدرسه لذت ببرد. مشاوره لوسیل باربریس، رئیس Ageem، برای ارائه بهترین پشتیبانی ممکن. 1. اعتماد به معلمان اعتماد کنید، فشار را به فشار اضافه نکنید. 2. صبر برای فرزندانتان وقت بگذارید، زمانی برای هیچ کاری، مکیدن اسباب بازی نوازششان، رویاپردازی، بازی کردن. زیرا در این لحظات دستاوردهای مهمی ساخته می‌شود که معلمان می‌توانند بر اساس آن‌ها یادگیری محکمی ایجاد کنند. 3. گفتگو به طور منظم با معلمان گفتگو کنید، نه یک بار در سال، در مورد چگونگی کمک به فرزندان خود در خانه و سعی کنید گفتگوی اعتماد داشته باشید، نه گفتگوی کنترل. به برکت این گفت و گو است که رابطه اعتمادی بین کودک، معلم و خانواده ایجاد می شود که تضمین اساسی موفقیت نیز می باشد. 4. آرام به کودکان خود کمک کنید تمرکز کنند. یکی از شرایط موفقیت در واقع توانایی تمرکز است.
مشاوره کودک و نوجوان
امروز ما تعداد زیادی از بچه های کوچک را می بینیم که نمی توانند فرود بیایند، تمام روز به دور خود می چرخند، به سمت راست می چرخند، به سمت چپ می چرخند. اگر می خواهید به فرزندتان لطفی کنید، او را تشویق کنید که آرام بنشیند و ده دقیقه کاری انجام دهد. 5. پشتکار فرزندان خود را تشویق کنید تا حتی یک کار کوچک را انجام دهند. زیرا یکی دیگر از شروط موفقیت است. 6. همراهی فرزندان خود را در یادگیری زبان همراهی کنید. همچنین می دانیم که کودکی که به زبان تسلط دارد و دایره لغات غنی دارد، خواندن را بهتر از دیگری خواهد آموخت، زیرا برای یادگیری خواندن، باید معنای کلمات را درک کرد، نه اینکه فقط رمزگشایی را بلد باشد. والدین می توانند کارهای زیادی برای فراگیری زبان انجام دهند! 7. مشاهدات با استفاده از واژگان غنی و ظریف (صفت و قید) در مورد زندگی روزمره نظر دهید. 8. زبان واقعی از صحبت کردن «عزیزم» اجتناب کنید و از زبان واقعی استفاده کنید، جمله بسازید، بیان کنید… 9. گوش کنید با کودک خود به زبانی ساختاریافته گفتگو کنید (دریغ نکنید که او را دوباره بیان کند: "من متوجه نشدم چه گفتی، آیا می توانی آن را تکرار کنی؟") و نه به زبان همدستی که فقط والدین می فهمند. 10. سخنرانی با او کتاب یا مجله بخوانید.
 
مشاوره کودک

توصیه هایی برای کودکان 6 تا 11 ساله
چاپ
اشتراک گذاری با ایمیل
توییتر
تصویر
 
سلامتی
تعجب می کنم، من نگران پدر و مادرم و دوستانم هستم
 
    ممکن است در مورد ویروس کرونا سوالی داشته باشید. والدین شما می توانند اطلاعات درست را به شما بدهند و به شما اطمینان دهند. آنها می توانند به شما بگویند که ویروس چگونه منتقل می شود و چه کاری می توانید انجام دهید تا از ابتلا به آن و انتشار آن به دیگران جلوگیری کنید.
    آیا می دانستید یک راه ساده و موثر برای جلوگیری از ابتلا به ویروس و دادن آن به دیگران وجود دارد؟ از والدین خود بخواهید با خواندن یک آهنگ به شما نحوه شستن دست ها را نشان دهند. همچنین به یاد داشته باشید که هنگام بیرون رفتن از خانه باید سرفه و عطسه کردن در آرنج خود را یاد بگیرید و تا حد امکان کمتر صورت خود را لمس کنید. این آسان است و کار می کند!
    اگر می خواهید اخبار را تماشا کنید، این کار را با والدین خود یا یک بزرگسال انجام دهید. زیاد به آنها گوش ندهید، زیرا این می تواند استرس را افزایش دهد.
    به یاد داشته باشید که در این زمان اقدامات حفاظتی برای محافظت از افراد آسیب پذیر وجود دارد و پزشکان و سایر افرادی که در بیمارستان ها کار می کنند از افراد بیمار مراقبت می کنند.
    در حال حاضر بسیاری از افراد به این ویروس مبتلا شده اند و در عین حال بیمار هستند. بنابراین پزشکان و سایر افرادی که در بیمارستان ها کار می کنند بسیار شلوغ هستند. مدارس برای جلوگیری از سرایت ویروس به افراد بیشتر و جلوگیری از مراجعه همزمان تعداد زیادی از افراد به بیمارستان تعطیل هستند.
    فراموش نکنید که کودکانی که به این ویروس مبتلا می شوند، بعید است که خیلی بیمار شوند. مخصوصاً افراد مسن یا افرادی که قبلاً بیمار هستند در معرض خطر بیماری هستند. به همین دلیل است که نمی توانید پدربزرگ و مادربزرگ یا سایر بزرگان خود را ببینید.
 
 مشاوره کودک و نوجوان
یادگیری ها
من نمی خواهم کارهای مدرسه را انجام دهم
 
اگر احساس می کنید کمی انگیزه کمتری برای انجام تکالیف مدرسه دارید، طبیعی است. ایجاد انگیزه در خانه سخت تر از حضور معلم و همکلاسی هایتان است. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما در بازیابی انگیزه کمک کند:
 
    هنگامی که یک دوره مطالعه، نوشتن یا تکالیف مدرسه دارید، اغلب اوقات استراحت های کوتاه 15 دقیقه ای برای انجام فعالیت بدنی (پیاده روی در حیاط، انجام پرش جک، طناب زدن و غیره) داشته باشید، پس از آن انرژی بیشتری خواهید داشت.
    جدید با پلتفرم وب مدرسه باز مشورت کنید . ما منابع متناسب با سال تحصیلی را به شما پیشنهاد می کنیم تا شما را تشویق به ادامه یادگیری تحصیلی خود کنید. هر هفته یک منوی آموزشی جدید پیشنهاد می‌شود: می‌توانید با والدین خود مشورت کنید و با آنها برنامه‌ای برای انجام کارهای مدرسه خود در هفته تنظیم کنید.
 
    فعالیت های سرگرم کننده ای را که می توانید در تقویم قرار دهید پیدا کنید. برنامه شما باید متنوع باشد تا خسته نشوید. شامل فعالیت ها در 4 دسته:
        مدرسه (خواندن رمان یا کمیک، نوشتن دفتر خاطرات)،
        تفریحی (نقاشی، آواز، ساخت موسیقی)،
        اجتماعی (صحبت کردن با دوستان خود)،
        فیزیکی (پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری)؛
    اگر در خانه دارید از تقویم، دستور کار یا رایانه استفاده کنید تا فعالیت های خود را یادداشت کنید و برنامه ریزی کنید.
    به یاد داشته باشید که مهمترین چیز این است که به خواندن (طنز، رمان، مجلات و غیره) و نوشتن (داشتن دفتر خاطرات، نوشتن کارت پستال یا نامه و غیره) ادامه دهید.
    تماس بگیرید Alloprof با . در صورت نیاز
 
احساسات و رفتارها
احساس اضطراب، عصبانیت، تحریک پذیری، ناامیدی و غیره می کنم.
 
    ممکن است گاهی اوقات احساس اضطراب یا استرس داشته باشید و این به درد فیزیکی (معده درد، سردرد، ضربان قلب سریع) یا نگرانی تبدیل شود (آیا من هم بیمار خواهم شد؟)
    ممکن است نگران باشید زیرا یکی از نزدیکان خود را می شناسید که به این ویروس مبتلا شده است. همچنین ممکن است ترس داشته باشید که ویروس به اعضای خانواده شما سرایت کند. اگر این اتفاق برای شما افتاد، به والدین خود بگویید. آنها آنجا هستند تا به شما اطمینان دهند و از شما محافظت کنند.مشاوره کودک

    همچنین این طبیعی است که شما گاهی اوقات احساس اضطراب یا استرس کنید، بسیاری از کودکان نیز مانند شما احساس می کنند. آیا می دانستید که والدین شما نیز گاهی مضطرب یا استرس دارند؟ شما می توانید به آنها کمک کنید و به آنها اطمینان دهید، همانطور که آنها به شما کمک می کنند و به شما اطمینان می دهند، با صحبت کردن با آنها و ابراز محبت به آنها.
 
    والدین شما ممکن است از شما بخواهند که احساس خود را نسبت به بدن خود برای آنها توضیح دهید. شما می توانید از یک حیوان عروسکی یا عروسک استفاده کنید تا به آنها نشان دهید که در کجا درد دارد. این به آنها کمک می کند تا احساسات شما را بهتر درک کنند. اگر در یافتن کلمات مناسب مشکل دارید، ممکن است با بازی با عروسک های خود یا کشیدن داستان راحت تر باشید.
 
    در اینجا یک ترفند موثر وجود دارد که به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید. به آرامی از طریق بینی نفس بکشید و سپس شکم خود را باز کنید. سپس هوای ریه های خود را از طریق دهان تخلیه کنید و باعث باد شدن شکمتان شوید. سعی کنید قبل از رفتن به رختخواب یا زمانی که احساس آرامش می کنید ابتدا با والدین خود تمرین کنید. در صورت امکان هر روز این تمرین کوچک را انجام دهید. سپس دفعه بعد که دچار استرس شدید راحت‌تر می‌توانید آرام بمانید.
    به یاد داشته باشید که برای همه اتفاق می افتد که استرس داشته باشند. در صورت نیاز، همیشه می توانید از والدین، برادر بزرگتر یا خواهر بزرگتان، پدربزرگ و مادربزرگتان یا سایر بزرگسالان اطرافتان کمک بخواهید.
 
از اینکه در خانه هستم و نمی توانم دوستانم را ببینم خسته شده ام
 
    آیا می دانید در این زمان باید از تجمع خودداری کنیم و برای جلوگیری از انتقال ویروس باید فاصله مناسب (2 متر) بین هر فرد را رعایت کنیم؟ به همین دلیل است که نمی توانید بیرون با دوستان خود بازی کنید.
    وقتی با والدین خود به بیرون می روید، باید بین خود و سایر افراد (به جز والدینتان) 2 متر فاصله داشته باشید. برای اینکه بفهمید 2 متر چیست، دست های خود را در هر طرف بدن خود دراز کنید: 2 متر دو برابر طول بازوهای دراز شده شما است.
    از زمانی که به مدرسه نرفتید، روال شما بسیار متفاوت است. شما همیشه در خانه با پدر و مادرتان و همچنین برادران و خواهرانتان هستید. ممکن است برای شما سخت باشد که نتوانید مانند گذشته با دوستان خود بازی کنید، به مدرسه نروید یا فعالیت های خانوادگی انجام دهید. طبیعی است که چنین احساسی داشته باشید. تقریباً همه در حال حاضر همین احساس را دارند.
    سعی کنید یک روال برای خوردن و خوابیدن داشته باشید: مهم است که در زمان های منظم غذا بخورید و بخوابید. این باعث کاهش احساسات منفی مانند استرس، ناامیدی، عصبانیت، غم و غیره می شود.
    به انجام تمرینات بدنی هر روز (پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری) ادامه دهید: به شما انرژی می دهد و به شما کمک می کند بهتر بخوابید.
    از والدین خود بخواهید دوره هایی از بازی ها و تبادلات مجازی (از طریق تلفن یا رایانه) با دوستانتان ترتیب دهند. از سرویس‌های پیام‌رسانی که برای شما و دوستانتان ساخته شده‌اند (مانند Facebook Kids ) برای تماس با دوستانتان استفاده کنید.
    به یاد داشته باشید که این یک وضعیت موقتی است که برای همیشه ادامه نخواهد داشت.
 
حوصله ام سر رفته، نمی دانم با روزهایم چه کنم
 
    از والدین خود بخواهید به شما کمک کنند تا فعالیت های سرگرم کننده ای را پیدا کنید که می توانید به تنهایی یا با آنها در طول روز انجام دهید. در طول شام، فعالیت های روز بعد را به والدین خود پیشنهاد دهید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا فعالیت هایی را انتخاب کنید که برای آنها نیز ممکن است.
    از فعالیت های ارائه شده در پلت فرم وب مدرسه باز الهام بگیرید تا سفر آموزشی خود را غنی کنید و شما را سرگرم کند.
    روز خود را به چند بخش تقسیم کنید: صبح، بعد از ظهر و عصر. فهرستی از فعالیت های مدرسه (پریدن، پیاده روی، دویدن) و فعالیت های تفریحی (آواز خواندن، بازی، کشیدن رنگین کمان برای آویزان کردن به پنجره) را انتخاب کنید. چندین گزینه جالب نیز در پلت فرم جدید وب مدرسه باز پیشنهاد شده است .
    از تقویمی استفاده کنید که با خانواده خود به اشتراک بگذارید و روی یخچال بچسبانید تا به دیگران نشان دهید در طول روز چه می کنید. تصاویر، نقاشی ها و برچسب ها را به آن اضافه کنید تا جذاب تر شود.
    اگر می‌خواهید این فعالیت را در برنامه روزانه خود قرار دهید، بازی‌های ویدیویی انجام دهید. این راهی برای برقراری ارتباط با دیگران، مقابله با چالش ها، برای تحریک هوش شماست. فقط باید از انجام این کار در تمام روز خودداری کنید و آن را با فعالیت های دیگر جایگزین کنید.
 
    در صورت امکان با دوستان خود تماس بگیرید یا از طریق شبکه های اجتماعی با آنها تماس بگیرید. از موقعیت استفاده کنید و بیشتر با پدربزرگ و مادربزرگ و اعضای خانواده خود صحبت کنید. این فعالیت جدید را به برنامه خود اضافه کنید، آنها از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهند شد. به آنها نشان دهید که چگونه از وب سایت ها و برنامه ها در تلفن های خود استفاده کنند در حالی که نمی دانند چگونه!
    کمک خود را به والدین خود ارائه دهید؛ آنها قطعا از آن لذت خواهند برد! می‌توانید میز را بچینید، لباس‌ها را تا کنید، تختتان را مرتب کنید، به والدینتان کمک کنید تا برای پدربزرگ یا مادربزرگتان فهرستی از مواد غذایی تهیه کنند، به آنها عکس بدهید، وقتی پدر و مادرتان کار می‌کنند با خواهر یا برادر کوچک‌تان بازی کنید و غیره.
 مشاوره کودک و نوجوان
وقتی در خانواده من درگیری وجود دارد
 
    ممکن است کمی بیشتر از حد معمول با والدین یا خواهر و برادرتان بحث کنید زیرا همه روزه در خانه هستید. طبیعی است. شما می توانید استراتژی های خود را پیدا کنید و آنها را با والدین و دوستان خود به اشتراک بگذارید، اما در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:
        ابتدا سعی کنید با نفس کشیدن آرام خود را آرام کنید. از موقعیت درگیری دور شوید، به عنوان مثال در یک مکان آرام، مانند اتاق خواب خود، بازنشسته شوید. سپس می توانید نفس عمیق بکشید و تا 10 بشمارید تا خشم فروکش کند. شما همچنین می توانید به موسیقی گوش دهید، آواز بخوانید، "جک پرش" انجام دهید یا به یک بالش ضربه بزنید.
        سپس با آرامش شرایط را برای والدین خود توضیح دهید. آنها به شما کمک می کنند تا راه حل های مفیدی برای دفعه بعد پیدا کنید.
        از فردی که با او درگیری داشته اید عذرخواهی کنید. این یک راه خوب برای آشتی است.
 
    به این فکر کنید که دفعه بعد چه کاری می توانید انجام دهید: استراتژی های خود را برای مقابله با تعارض یا عصبانیت خود روی یک کاغذ بنویسید، تصاویر یا برچسب اضافه کنید. این ورق را در یخچال قرار دهید تا کل خانواده بتوانند از استراتژی هایی که شما کشف کردید استفاده کنند!
 
احساس می کنم کنترل خود را از دست می دهم: چه کنم؟
 مشاوره کودک

    سوالات خود را از والدین خود بپرسید تا اطلاعات صحیح را به دست آورید. بسیاری از مردم نظرات خود را در رسانه ها و تلویزیون بیان می کنند. همه اطلاعات قابل اعتماد نیست!
    از چرخاندن افکار منفی در سر خودداری کنید. به یاد داشته باشید که این یک وضعیت موقتی است که برای همیشه دوام نخواهد داشت. در عوض، به این فکر کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا ذهن خود را از چیزها دور کنید، چه چیزی شما را خوشحال می کند، چه چیزی شما را سرگرم می کند، به کارهایی که دوست دارید انجام دهید، مکان ها و افرادی که دوست دارید و غیره.
    با اعمال حرکات پیشگیرانه مانند شستن دست ها، سرفه و عطسه در آرنج، قرار ندادن دست ها به صورت، دوری از دیگران در خیابان و غیره، اوضاع را دوباره کنترل کنید. در کارهایی مانند کمک به تهیه لیست مواد غذایی برای یک سالمند یا نوشتن کلمات تشویق کننده در صفحه فیس بوک خانواده خود مشارکت کنید.
 
فعالیت هایی که سرگرم کننده هستند
 
    به خودت اعتماد کن تا بگذری! ذهن خود را با چیزهایی که شما را خوشحال می کند، از خود دور کنید. این می تواند فعالیت های ورزشی یا تفریحی باشد: کشیدن رنگین کمان در پیاده روها، خوردن بستنی، خواندن کتابی که دوست دارید و غیره.
    به یاد داشته باشید که یک روز بد لزوماً معمول نیست.
    اگر احساس اضطراب زیادی دارید (ضربان قلب سریع، سرگیجه، ترس، احساس وحشت)، اگر غمگین یا دلسرد هستید، اگر نمی توانید بخوابید یا هرگز اشتها ندارید، با والدین خود صحبت کنید. ممکن است به کمک نیاز داشته باشید. والدین شما می توانند به شما کمک کنند تا برخی از آنها را پیدا کنید.
    به والدین خود فعالیت های خانوادگی سرگرم کننده ارائه دهید: بازی های رومیزی، تماشای فیلم یا سریال های سرگرم کننده و غیره.
 
لحظه ها برای من
 
    تمدد اعصاب، مدیتیشن، یوگا یا تمرینات تنفسی را امتحان کنید. هر روز فقط چند دقیقه طول می کشد. می توانید از والدین خود بخواهید که به شما در یافتن این تمرین ها در اینترنت کمک کنند.
    یک علامت کوچک روی درب اتاق خواب خود قرار دهید که به خانواده خود اطلاع دهید که 15 دقیقه تنها هستید. لحظه های تنهایی هر روز می تواند خوب باشد.
 
من احساس گناه می کنم اما هیچ اشتباهی نکردم...
 
    تنها کاری که بر عهده شماست این است که قوانین شستن دست و بهداشت را رعایت کنید (سرفه و عطسه در آستین خود داشته باشید و با افرادی که در خیابان ملاقات می کنید فاصله 2 متری را رعایت کنید). اتفاقی که با این ویروس می افتد تقصیر شما نیست.
 
    کمتر از خود خواسته باشید: هیچکس کامل نیست. همه با کمی اراده می توانند پیشرفت کنند. نکته مهم این است که از افرادی که دوستشان دارید حمایت کنید و کسانی را که نیت خیر دارند ببخشید.
 
استراحت کنید و لذت ببرید
 
    برای اینکه کمتر به ویروس فکر کنید، انرژی خود را در پروژه هایی بگذارید که نظر شما را تغییر می دهد. فعالیت های سرگرم کننده و خلاقانه برای والدین خود فراهم کنید، مانند تمیز کردن کمدها و پوشیدن لباس های قدیمی یا تماشای فیلم های قدیمی خانوادگی.
 
عادات خوب سبک زندگی را حفظ کنید
 مشاوره کودک و نوجوان
    عادات خوب زندگی خود را حفظ کنید: خوب بخورید، ورزش کنید، بیرون بروید و خوب بخوابید.
    یک ورزش را به طور منظم و طبق یک برنامه ثابت انجام دهید.
    اگر مشکل خواب دارید، حداقل یک ساعت قبل از خواب، کاری را بدون صفحه نمایش انجام دهید، مانند خواندن یا گوش دادن به موسیقی در رختخواب.
 
مهمترین !
 
    ما همچنین می خواهیم خاطرات خوبی را برای زمانی که بحران تمام شده است، حفظ کنیم. از تخیل خود برای یافتن فعالیت هایی که احساس خوبی دارند استفاده کنید. این فعالیت ها را به خانواده خود پیشنهاد دهید!
    به یاد داشته باشید که بحران ها به ما امکان می دهند مهارت های جدیدی را توسعه دهیم و متوجه شویم که همه ما مهارت های مقابله ای باورنکردنی داریم.
    مراقب سلامت روان خود باشید؛ این مهم ترین یادگیری است. آن را با والدین خود به اشتراک بگذارید.
مشاوره کودک
دلایل استرس دانش آموزان چیست؟
دلایل استرس دانش آموزان چیست؟

مدتی پیش مطالعه‌ای انجام شده که نشان داده بیشتر استرس دانش‌ آموزان دبیرستانی از مدرسه و فعالیت‌های مربوط به آن سرچشمه می‌گیرد. نکته اینجاست که این استرس مزمن می‌تواند تا سال‌های دانشگاه ادامه داشته باشد و مشکلاتی در سلامت روان و فعالیت‌های تحصیلی افراد به وجود بیاورد. بر اساس گفته این منبع معتبر، مهم‌ترین “دلایل استرس دانش‌ آموزان” به این ترتیب هستند:
مشق شب

فعالیت‌های فوق برنامه
چالش‌های اجتماعی
جابجایی، مثلاً فارغ‌التحصیل شدن، مهاجرت یا شروع زندگی مستقل
روابط
شغل
نکته دیگری که وجود دارد این است که بسیاری از دانش‌ آموزان به خاطر همین فشار زیاد یا دیگر مسائل اصلاً خودشان به فکر راهکار‌های رفع استرس نیستند اما در هر حال توجه نکردن به آن باعث افزایشش می‌شود و افزایش استرس هم نتایجی مثل کاهش عملکرد انسان، کاهش خلق و خو و… دارد که در مقاله “عوارض استرس” به این موضوع اشاره کردم. (منبع)
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтlactogenicfactorсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтselectivediffuser.ruсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт