تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چگونه افسردگی را درمان کنیم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
چگونه افسردگی را درمان کنیم؟درمان افسردگی
 
    خلق و خوی ضعیف، هیچ چیز به من علاقه مند نیست
 
عوامل مستعد کننده
آیا می توانم خودم از افسردگی پیشگیری کنم؟
تشخیص افسردگی
 
درمان به سه مرحله تقسیم می شود: حاد، پیگیری و درمان نگهدارنده
 
درمان روان درمانی
درمان افسردگی در مراحل مختلف زندگی
 
موقعیت های خاص
 
عملکرد و توانایی کاری یک بیمار افسرده
 
توانبخشی
 
مراقبت های بهداشتی اولیه، مراقبت های بهداشتی شغلی یا مراقبت های پزشکی خاص؟
 
    هزینه بیکاری ناشی از افسردگی برای جامعه
    نویسندگان
    محدودیت مسئولیت
    سیاست بازیابی اطلاعات
    ادبیات
 
5 تا 7 درصد از فنلاندی ها از افسردگی رنج می برند. افسردگی در زنان تقریبا 2 برابر بیشتر از مردان است. تخمین زده می شود که مراقبت های بهداشتی اولیه 10 درصد از بیماران افسرده هستند، اما فقط برخی برای آن کمک می گیرند.
خلق و خوی ضعیف، هیچ چیز به من علاقه مند نیست
 
خلق و خوی یک فرد افسرده معمولاً به طور مداوم پایین است و توانایی او برای احساس علاقه است یا لذت از بین رفته است. به خواب رفتن ممکن است دشوار باشد، خواب ممکن است قطع شود و خستگی روزانه تصمیم گیری دشوار است و توانایی تمرکز مختل می شود به آسانی. ممکن است اشتها از بین برود و وزن کاهش یابد. بعضیا دوباره مشکل دارن افزایش اشتها و خواب زیاد افراد افسرده معمولا تصویری از خود دارند عزت نفس منفی و پایین افسردگی روانی می تواند علائمی داشته باشد حتی توهم یا توهم. برخی افکار خودکشی دارند و خطر این است که که افکار به اعمال تبدیل می شوند.
هر چه افسردگی شدیدتر باشد، خطر خودکشی بیشتر است
 
حدود 2/3 از تمام خودکشی ها مربوط به حالت های افسردگی است. این یعنی سالانه 500 تا 600 خودکشی مرتبط با افسردگی در فنلاند انجام می شود سال
 
باید از یک فرد افسرده در مورد افکار خودکشی پرسید تا بتوان به موقع آن را تشخیص داد کمک.
 
پیشگیری از خودکشی نسخه بیمار خود را از درمان افرادی که اقدام به خودکشی کرده اند دارد و درمان فردی که اقدام به خودکشی کرده است 1 .
عوامل مستعد کننده
 
عوامل مستعد افسردگی عبارتند از تمایل ارثی، شخصیت به افسردگی ویژگی های مستعد کننده و رویدادهای منفی زندگی که باعث افسردگی می شود. ارثی حساسیت یک عامل زمینه مهم به ویژه در افسردگی های شدید و عود کننده است.
آیا می توانم خودم از افسردگی پیشگیری کنم؟
 
شما همچنین می توانید با انجام اقدامات خود، خطر ابتلا به حالت افسردگی را کاهش دهید: خوب است روابط با عزیزان و حمایت اجتماعی، ورزش متوسط، خواب کافی، سیگار کشیدن، پرهیز از نوشیدن زیاد الکل و مصرف زیاد الکل و رژیم غذایی سالم.
 
Mielenterveystalo 2 از برنامه خودمراقبتی افسردگی موجود در وب سایت های 3 ممکن است کمک کننده باشد. وب سایت Mieli ry 4 برنامه های سلامتی در 5 ، سلما 6 و Toivo 7 که آخرین آن به ویژه برای جوانان در نظر گرفته شده است.
تشخیص افسردگی
 
تشخیص همیشه بر اساس معاینه پزشک و مصاحبه است، فقط نتیجه یک پرسشنامه علائم است کافی نیست 8 . تشخیص مستلزم آن است که حداقل 4 علامت از 10 علامت مورد استفاده وجود داشته باشد (نگاه کنید به جدول توصیه 9 ) و اینکه علائم مضر هستند. علاوه بر این، علائم افسردگی باید روزانه باشد و حداقل به مدت 2 هفته آنها را به طور مداوم مصرف کرده باشید.
 درمان افسردگی
شدت افسردگی با توجه به تعداد علائم ارزیابی می شود: خفیف دارای 4-5 علامت است. در سختی متوسط 6-7 و در سختی 8-10. توانایی عملکردی نیز می تواند به عنوان کمک استفاده شود وخامت یا اقدامات مختلف علائم (مثلاً مونتگومری–آسبرگ 10 ، بک 11 ، PHQ-9 12 ).
تشخیص افسردگی از سایر بیماری ها
 
اکثر کسانی که به دنبال درمان افسردگی هستند، همزمان از چیز دیگری نیز رنج می برند از یک سندرم روانی دیگر، به عنوان مثال، اضطراب، شخصیت یا اختلال سوء مصرف مواد.
 
برای اینکه بدانید چگونه درمان مناسب را انتخاب کنید، باید دریابید که بیماری چیست. است این افسردگی یا احتمالاً افسردگی مرتبط با اختلال دوقطبی است.
 
علائم افسردگی ممکن است به دلیل دیگری نیز ایجاد شود: به عنوان مثال اسید فولیک یا کمبود ویتامین B 12 ، انفارکتوس قلب یا مغز، تومور بدخیم یا بیماری عصبی علاوه بر این، باید روشن شود که علت افسردگی نیست هر داروی دیگری که بیمار برای درمان بیماری استفاده می کند (مثلاً کورتیکواستروئید) یا مسکرات (به عنوان مثال الکل، حشیش یا آمفتامین).
 
غم و اندوه مربوط به مرگ یکی از بستگان نزدیک یک واکنش طبیعی است. تشخیص افسردگی داده می شود پس از مرگ یکی از بستگان نزدیک، تنها در صورتی که علائم افسردگی شدید و پایدار باشد طولانی
درمان به سه مرحله تقسیم می شود: حاد، پیگیری و درمان نگهدارنده
هدف از مرحله حاد این است که بدون علامت باشد
 
اشکال موثر درمان در مرحله حاد، درمان ها و داروهای ضد افسردگی هستند.
 
موثرترین درمان زمانی است که از این درمان ها به طور همزمان استفاده شود. اگر بیمار افسرده ناتوانی برای کار بیش از 2 ماه طول می کشد، درمان پزشکی معمولا ضروری است، حتی اگر بیمار باشد روان درمانی مناسب دریافت خواهد کرد.
 
الکتروتراپی، درمان با نور روشن، درمان تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال نیز می تواند به عنوان کمک استفاده شود یا درمان های دیگر
 
درمان همیشه شامل راهنمایی بیمار در مورد بیماری و درمان آن است.
دارو
 
هر چه افسردگی دشوارتر باشد، درمان دارویی اهمیت بیشتری دارد. 2/3 داروهای ضد افسردگی از کسانی که به طور منظم استفاده می کنند از دارو کمک می گیرند و حدود نیمی از آنها علائم افسردگی دارند و در عرض 4 تا 12 هفته کاملاً ناپدید می شوند.
 
جدول توصیه ها داروهای ضد افسردگی مورد استفاده در فنلاند در سال 2020 را فهرست می کند 13 ، دوز آنها و شایع ترین عوارض جانبی. حدود 10-15 درصد ترک تحصیل می کنند به دلیل اثرات نامطلوب درمان دارویی
 
بیمار تحت درمان دارویی باید به طور منظم در طول مرحله حاد تحت نظر باشد هر 1 تا 3 هفته - و در صورت لزوم بیشتر، برای مثال، اگر خودکشی کنید خطر بزرگ است پیگیری ارزیابی می کند که آیا درمان و دارو موثر بوده است یا خیر. مگر اینکه واضح باشد اگر حداکثر ظرف 6 تا 12 هفته پاسخ قابل توجه نباشد، دلیل آن دارو بی اثر است به دیگری تغییر دهید
هدف درمان بعدی جلوگیری از عود است
 
اگر به محض ظاهر شدن علائم دارو قطع شود، خطر بازگشت علائم، یعنی عود، زیاد است. گمشده. هنگامی که بیمار به مدت شش ماه به طور مداوم بدون علامت باشد، می توان دارو تجویز کرد طی چند هفته با کاهش تدریجی دوز مصرف را متوقف کنید.
 
قطع ناگهانی مصرف برخی داروها ممکن است با علائم ترک همراه باشد (به عنوان مثال سرگیجه، اضطراب، مشکل در خواب، حالت تهوع، سردرد)، بنابراین اگر علائم ترک آزاردهنده است، باید آهسته تر پیش بروید.
با درمان نگهدارنده از عود پیشگیری می شود
 
شروع درمان نگهدارنده در صورتی توصیه می شود که بیمار قبلاً دو مورد داشته باشد یک دوره افسردگی قبلی و ثابت شده است که افسردگی مکرر و حداقل نسبتاً شدید است. درمان نگهدارنده با همان دوز داروی درمان حاد و بعدی انجام می شود.
 
تصمیم برای شروع و توقف درمان نگهدارنده یا توسط متخصص روانپزشکی گرفته می شود یا پزشک عمومی موضوع با بیمار در میان گذاشته می شود و تصمیم نیز ثبت می شود به پرونده پزشکی
 
وضعیت بیمار در ویزیت های پذیرش حداقل سالیانه کنترل می شود، حتی اگر بیمار باشد کاملا بدون علامت خواهد بود تنها زمانی می توان این کار را انجام داد که بیمار چندین سال بدون علامت باشد قطع تدریجی دارو را با دقت در نظر بگیرید. با این حال، جا برای بیمار وجود دارد در این مرحله به دلیل خطر عود افسردگی باید بیشتر تحت نظر باشد.
درمان روان درمانی
 
هدف روان درمانی تأثیرگذاری بر تصاویر ذهنی و الگوهای فکری است که افسردگی را حفظ می کند. زندگی عاطفی، خودپنداره و شیوه های عمل. هدف روان درمانی، که بیمار بهبود یابد و ظرفیت عملکردی او بهبود یابد.
 
نیاز به روان درمانی معمولا توسط متخصص روانپزشکی ارزیابی می شود. دکتر صحبت می کند با بیمار در مورد گزینه های مختلف درمانی روان درمانی، مدت زمان درمان (درمان کوتاه یا درمان طولانی مدت) و اثر. تصمیم نیز تحت تأثیر بیمار است انتظارات و خواسته ها در مورد درمان
 
مدل‌های درمانی روان‌درمانی زیادی وجود دارد (به جدول توصیه‌ها مراجعه کنید. اشکال کلیدی روان‌درمانی در درمان افسردگی 14 ).
 
زوج درمانی و خانواده درمانی خلاقانه نیز می تواند به عنوان پشتیبان برای درمان های دیگر مورد استفاده قرار گیرد اشکال درمان، درمان آنلاین یا راهنمای خودیاری.
 
متخصص ارزیابی خود را از اینکه کدام درمان ممکن است برای بیمار مورد نظر مناسب باشد، ارائه می دهد بهترین.
 
بر اساس قانون مراقبت‌های بهداشتی 15 ، ساماندهی روان‌درمانی در مواردی که مربوط به درمان باشد به عهده شهرداری است. اگر این روان درمانی توانبخشی است که تا حدی توسط Kela بازپرداخت می شود یا اگر بیمار درخواست می کند او با هزینه خود برای روان درمانی، هر طور که صلاح بداند تماس برقرار می کند به یک درمانگر، احتمالاً با حمایت پزشکشان.
 
در دسترس بودن روان درمانی در فنلاند از منطقه ای به منطقه دیگر بسیار متفاوت است. درمان آنلاین (به بخش مراجعه کنید مراقبت های بهداشتی اولیه و شغلی) را می توان بدون توجه به محل سکونت و روان درمانی دریافت کرد گاهی اوقات می توان با کمک یک اتصال از راه دور پیاده سازی کرد.
درمان افسردگی در مراحل مختلف زندگی
جوانان (13 تا 22 سال)
 
در مراقبت های بهداشتی ابتدایی و مدرسه وضعیت جوان و او ارزیابی و مشخص می شود وضعیت خانواده و مدرسه به خود جوان و والدینش اطلاعات داده می شود افسردگی و رفتن به مدرسه حمایت می شود (در صورت لزوم با تمهیدات ویژه).
 
درمان افسردگی خفیف و متوسط با هدف شروع در مراقبت های اولیه بهداشتی انجام می شود. توصیه‌شده‌ترین روش‌های درمانی، درمان‌های روان‌درمانی هستند. خانواده درمانی نیز امکان پذیر است استفاده کنید.
 
اگر هدف درمان با روان درمانی در 1 تا 2 ماه محقق نشد، درمان درمان ضد افسردگی اضافه می شود. با این حال، در افراد جوان، گاهی اوقات داروهای ضد افسردگی می توانند باعث ایجاد این بیماری شوند فکر خودکشی، به ویژه در مراحل اولیه درمان، بنابراین خوب است وضعیت را زیر نظر داشته باشید حداقل یک ماه پس از شروع دارو در پذیرش هفته ای یکبار.
 
همچنین در افراد جوان، تا نیم سال پس از عود، از داروهای ضد افسردگی به عنوان درمان بعدی استفاده می شود یعنی جلوگیری از بازگشت علائم
 
تصمیم در مورد درمان بیشتر و نگهدارنده همراه با بیمار گرفته می شود.
دوره بارداری
 درمان افسردگی
روان درمانی برای درمان افسردگی در دوران بارداری توصیه می شود، اما گاهی اوقات لازم است از دارو هم استفاده کن در دوران بارداری همیشه نیاز به داروهای ضد افسردگی وجود دارد برای ارزیابی فردی
 
داروهای ضد افسردگی نشان داده نمی شوند به وضوح باعث آسیب جنین (تراتوژن)، اما احتمال خطر است رد کردن کامل آن دشوار است.
 
خطر ناهنجاری های ساختاری در سه ماهه اول بیشتر است. بیشترین اطلاعات در مورد SSRI ها و ونلافاکسین است.
افسردگی پس از زایمان
 
پس از زایمان، حدود 10 تا 15 درصد از زنان از افسردگی رنج می برند. در پس زمینه آشوب نه تنها عوامل خطر عمومی برای افسردگی، بلکه برای زایمان و مادر شدن نیز متفاوت هستند دلایل روانی و هورمونی مرتبط
 
بیشتر علائم افسردگی پس از زایمان خفیف تر از قبل هستند حالات افسردگی که در این نسخه بیمار مورد بحث قرار گرفته است، و اغلب قابل درمان هستند با کمک شورا
 
اشکال روان درمانی به ویژه در شرایط زندگی مادر توصیه می شود مشکلات مستعد افسردگی ظاهر می شود.
 
از بین داروهای ضد افسردگی، داروهای گروه SSRI بیشتر توصیه می شود. استفاده از داروهای ضد افسردگی معمولاً از شیردهی جلوگیری نمی کند، اما فلوکستین همانطور که پیدا شده است توصیه نمی شود جذب شیر مادر می شود.
سالمندان (بیش از 65 سال)
 
اگر حالت افسردگی برای اولین بار در سنین بالا رخ می دهد، باید به طور ویژه با دقت ارزیابی شود که آیا می تواند علت یا تأثیر زمینه‌ای افسردگی، برخی بیماری‌های دیگر است.
 
افسردگی خفیف و متوسط در سالمندان با روان درمانی قابل درمان است. به طور مشابه، الکتروتراپی حتی برای افراد بالای 75 سال یک روش موثر و ایمن از درمان است.
 
داروهای ضدافسردگی نیز در درمان سالمندان موثر هستند، اما سن تأثیر دارد برای دارو: دوزهای ضد افسردگی برای افراد 65 تا 75 ساله یا یکسان است کمی کوچکتر از افراد میانسال است، اما برای افراد بالای 75 سال، اندازه دوزها 1/2 یا 1/3 دوز مصرفی برای افراد میانسال است. داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای در درمان افراد بالای 75 سال توصیه نمی شود.
موقعیت های خاص
افسردگی
 
برای برخی، اپیزودهای افسردگی به طور مکرر و تقریباً منحصراً فقط در فصل تاریک زمستان رخ می دهد در حین. در این مورد، ما در مورد افسردگی ماسک صحبت می کنیم که نور درمانی برای آن بسیار موثر است.
 
درمان با یک دستگاه نور روشن در صبح به مدت 30 تا 50 دقیقه در چند ساعت اول انجام می شود هر روز در طول هفته و بعداً به طور متناوب یا مداوم حداقل 5 بار در هر هفته در فصل زمستان
افسردگی مقاوم به دارو
 
اگر دو تلاش متوالی برای درمان دارویی ناموفق بوده باشد، آنگاه صحبت خواهیم کرد افسردگی مقاوم به دارو، و شایان ذکر است که درمان دارویی تشدید شود.
 
داروی ضد افسردگی مورد استفاده را می توان به یک داروی جدید تغییر داد که به عنوان یک داروی اضافی برای ضد افسردگی استفاده می شود اسیدهای چرب امگا 3 یا استفاده همزمان از دو داروی مختلف.
 
بیمار در یک بیمارستان روانپزشکی خاص تحت درمان است یا به روانپزشک نیاز است مشاوره تخصصی
افسردگی روانی
 
در افسردگی روان پریشی، بیمار علاوه بر علائم شدید افسردگی، هذیان هم دارد و توهمات و حس واقعیت او مختل می شود. در این مورد به عنوان محل درمان مراقبت های روانپزشکی تخصصی (بیمارستانی یا مراقبت های ویژه سرپایی) است. در صورت لزوم درمان همچنین می‌تواند غیرارادی باشد (قانون سلامت روان 1116/1990 16 ).
 
موثرترین، ایمن‌ترین و توصیه‌شده‌ترین درمان برای افسردگی روان‌پریشی الکتروتراپی است. الکتروتراپی تحت بیهوشی سبک انجام می شود. درمان دارویی باید ادامه یابد در مراحل بعدی درمان و نگهداری پس از الکتروتراپی به روش معمول.
عملکرد و توانایی کاری یک بیمار افسرده
 
توانایی عملکرد یک بیمار افسرده بسته به شدت آن بسیار متفاوت است این در مورد افسردگی است افسردگی خفیف معمولاً به طور قابل توجهی توانایی بیمار را برای عملکرد مختل نمی کند. در حالی که یک متوسط آن را بدتر می کند و فردی که از افسردگی شدید رنج می برد اغلب فقط برای کنار آمدن با فعالیت های عادی روزمره به کمک نیاز دارد.
 
توانایی عملکرد در چندین حوزه مختلف زندگی ارزیابی می شود: مراقبت از خود و رفاه، بقا در زندگی و روابط خانوادگی، بقا در زمان حال در محل کار و فعالیت در اوقات فراغت سلامت رانندگی نیز بخشی از توانایی عملکردی است. در ارزیابی مهم است که دریابیم بیمار با چه فعالیت هایی می تواند و نمی تواند کنار بیاید و چگونه وضعیت نسبت به زمان قبل از افسردگی تغییر کرده است. در ارزیابی، شما می توانید از مقیاس SOFAS 17 استفاده کنید .
 
با بهبودی، عملکرد روانی-اجتماعی معمولاً برمی گردد.
توانایی کار و مرخصی استعلاجی
 
اکثریت قریب به اتفاق افرادی که از افسردگی رنج می برند بدون مرخصی استعلاجی به زندگی کاری خود ادامه می دهند فقط به یک مرخصی استعلاجی کوتاه نیاز دارد
 
در افسردگی خفیف، مرخصی استعلاجی معمولاً ضروری نیست. در افسردگی متوسط کفایت ظرفیت عملکردی بستگی به این دارد که کار چقدر سخت است و آیا انجام آن در محل کار امکان پذیر است یا خیر ترتیبات کاری حمایت از ادامه در افسردگی شدید و روان پریشی رها شده است ظرفیت عملیاتی موجود معمولاً برای نیازهای هر شغل کافی نیست.
 
معایب و مزایای مرخصی استعلاجی نیز باید از دیدگاه بیمار ارزیابی شود: آیا بدتر می شود. بیماری بدون مرخصی استعلاجی، از دست دادن یک ریتم عادی روزانه و معنادار است عدم فعالیت، آیا مصرف مواد افزایش می یابد یا بیمار به حاشیه می رود.
 
در صورت نیاز به مرخصی استعلاجی، درمان فعال و پیگیری نیز لازم است.
 
طول مدت مرخصی استعلاجی بیمار شاغل و برنامه ریزی برای بازگشت به کار خوب است در مراقبت های بهداشت حرفه ای انجام شود و نظر احتمالی روانپزشک در آن لحاظ شود کار و توانایی عملکردی کارمند باید اظهارنامه پزشک بهداشت حرفه ای را به Kela ارائه دهد در مورد امکان ادامه کار حداکثر در صورت وجود کمک هزینه بیماری به مدت 90 روز پرداخت شده است.
 
هدف از کمک هزینه جزئی بیماری سهولت بازگشت به کار در صورت وجود خطر غیبت بیماری است. بکشید کمک هزینه بیماری کمتر از یک سال ناتوانی در کار را جبران می کند از دست دادن پایدار درآمد
توانبخشی
 
به منظور حفظ و بهبود توانایی کار، علاوه بر درمان، معمولاً پزشکی، توانبخشی حرفه ای یا اجتماعی یک طرح توانبخشی برای توانبخشی تهیه می شود.
 
بسته جامع توانبخشی را می توان در وب سایت Kela یافت 18 .
توانبخشی پزشکی
 
رایج ترین نوع توانبخشی برای بیماران افسرده روان درمانی است.
 
روان درمانی توانبخشی Kela برای حمایت از توانایی کار یا تحصیل یا برای بهبود برای افراد 16 تا 67 ساله که اختلالات سلامت روان آنها کار یا توانایی مطالعه روان درمانی را می توان به عنوان توانبخشی پزشکی خواستار Kela نیز به دست آورد. فرد بیمار این امکان را دارد که برای دوره آموزشی توانبخشی و سازگاری اقدام کند.
توانبخشی حرفه ای
 
هدف از توانبخشی حرفه ای کمک به یافتن شغل، ماندن در محل کار یا بازگشت به کار با وجود بیماری
 
گروه هدف اصلی توانبخشی حرفه ای معلولان کلا، جوانان و کسانی هستند که وارد زندگی کاری می شوند. دلبستگی ضعیف، که بیماری، نقص یا آسیب توانایی آنها را برای مطالعه یا کار مختل می کند.
 
توانبخشی شغلی 19 توانبخشی حرفه ای است که توسط بیمه گذاران بازنشستگی شغلی سازماندهی و پرداخت می شود. هدف جلوگیری از ناتوانی در کار و بهبود فرصت های انجام کار است زمانی که فردی که زندگی کاری ثابتی دارد به دلیل وضعیت سلامتی خود دیگر نمی تواند این کار را انجام دهد به شغل قبلی خود ادامه دهد
 
اقدامات اداره اشتغال و امور اقتصادی (دفتر TE) از کارجویان حمایت می کند بیماری یا ناتوانی، یافتن شغل یا حفظ شغل را دشوار می کند 20 .
مراقبت های بهداشتی اولیه، مراقبت های بهداشتی شغلی یا مراقبت های پزشکی خاص؟
مراقبت های بهداشتی اولیه و حرفه ای
 
اکثریت قریب به اتفاق بیماران افسرده را می توان در مراقبت های اولیه درمان کرد. طرح درمان همراه با بیمار انجام می شود.
 
در مدل مشارکتی افسردگی در مراقبت های اولیه، هر عاملی ویژگی های خاص خود را دارد نقش آنها: پرستار افسردگی هماهنگ کننده درمان، حمایت و راهنمایی بیمار و پیگیری است بهبودی بیمار، پزشک داخلی مسئول درمان و تصمیم گیری در مورد درمان است و مشاور روانپزشک به طور منظم بر پرستار افسردگی نظارت می کند و با پزشکان خصوصی مشورت می کند.
 
در مراقبت های بهداشتی اولیه درمان می شود، از افسردگی خفیف یا متوسط رنج می برد بیمار را می توان با ارجاع پزشک به وب سایت خدمات Mielenterveystalo HUS ارجاع داد 21 برای درمان آنلاین 7 هفته ای بر اساس مدل شناختی.
 
مراقبت های بهداشت حرفه ای مدل های عملیاتی خاص خود را دارد. کلید همکاری چند حرفه ای است و تقسیم روشن مسئولیت ها بین بازیگران مختلف (پزشک بهداشت حرفه ای، پرستار بهداشت حرفه ای و -روانشناس)، مشاوره روانپزشکی به موقع کمک و همکاری در محل کار و بین مراقبت های بهداشت حرفه ای برای حمایت از ادامه کار بیمار افسردگی و بازگشت به کار.
مراقبت های تخصصی روانپزشکی
 
مراقبت های روانپزشکی ویژه بیماران مبتلا به افسردگی شدید را درمان می کند، روان پریشی یا چند اختلال شدید، که درمان افسردگی برای آنها کارساز نیست (مقاوم به دارو افسردگی)، کسانی که افکار جدی خودکشی دارند یا توانایی کار یا عملکرد دارند با وجود درمان مناسب بهبود نیافته است.
هزینه بیکاری ناشی از افسردگی برای جامعه
 
افسردگی به یکی از مهم ترین علل اختلال عملکرد تبدیل شده است به عنوان یک بیماری
 
در فنلاند، در سال 2018، تقریباً به دلیل افسردگی به یک مستمری از کارافتادگی جدید منتقل شد 3900 نفر
 
در مجموع در پایان سال 2018 به دلیل افسردگی مستمری از کارافتادگی (حمایت توانبخشی یا با مستمری اعطا شده در حال حاضر) بیش از 30900 نفر در سن کار.
 درمان افسردگی
علاوه بر این، هزینه های ناشی از افسردگی قابل توجه است: در فنلاند در سال 2018، هزینه های مبتنی بر افسردگی هزینه های مستمری از کارافتادگی 434 میلیون یورو و هزینه های کمک هزینه بیماری بود 138 میلیون یورو
نویس
 

محدودیت مسئولیت
 
توصیه‌های «درمان معتبر» و توصیه‌های «عاقلانه اجتناب کنید» توسط متخصصان تهیه می‌شوند خلاصه ای از اثربخشی تشخیص و درمان بیماری های فردی. توصیه ها به عنوان پشتیبان برای تصمیم گیری یک پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی در تصمیم گیری های درمانی عمل می کند درحین انجام. آنها جایگزین ارزیابی خود پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی نمی شوند در مورد بهترین تشخیص، درمان و توانبخشی هر بیمار هنگام تصمیم گیری در مورد درمان
////////////////////////////////
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointhttp://lactogenicfactor.rulacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyсайтsemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting