تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: علل، علائم و درمان استرس مزمن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
علل، علائم و درمان استرس مزمن
علل، علائم و درمان استرس مزمن / روانشناسی بالینی
 
امروزه استرس پدیده ای گسترده است . دلایل زیادی وجود دارد که منجر به بروز علائم آن می شود، اما سبک زندگی و فرهنگ جوامع غربی نقش بسزایی در پیدایش این اثر دارد.
 
استرس انواع مختلفی دارد: استرس حاد، استرس مزمن، استرس پس از سانحه و غیره. اگر می خواهید در مورد انواع استرس بیشتر بدانید، می توانید به مقاله ما مراجعه کنید: «انواع استرس و محرک های آن».
 
درمان استرس
 
استرس همچنین می تواند مزمن باشد، که راه مضرتری برای تجربه این وضعیت است. اگر استرس در طول زمان طولانی شود ، فرسودگی جسمی، عاطفی یا روانی ایجاد می شود که بر عزت نفس و سلامت فرد آسیب دیده تأثیر می گذارد و حتی باعث افسردگی شدید می شود. چه به این دلیل که فرد در زمان جنگ در یک محیط خصمانه زندگی می کند، نمی تواند وام مسکن را بپردازد، از فرسودگی شغلی رنج می برد یا نمی تواند با طلاق کنار بیاید، نتیجه ویرانگر است و بر رفاه عاطفی و کلی شما تأثیر می گذارد.
دلایل
 
استرس مزمن کیفیت خاصی دارد که آن را از سایر انواع استرس متمایز می کند. و این است که رویداد یا عامل استرس زا بارها و بارها خود را نشان می دهد، یعنی عامل استرس موقتی نیست و در طول زمان بدون تغییر باقی می ماند .
 
به عنوان مثال، ممکن است دانش آموزی با نزدیک شدن به امتحانات، موقعیت استرس زا را تجربه کند و متوجه شود که برای تکمیل این دوره زمان گذاشته است. در یک ماه سعی می کند همه چیزهایی را که باید در یک سال یاد می گرفت، مطالعه کند، اما وقت و منابع کافی برای تکمیل موضوع را ندارد. پس از اتمام دوره امتحان، این رویداد استرس زا از بین می رود و دانش آموز بهتر می تواند زمان خود را برای درس بعدی برنامه ریزی و مدیریت کند. دانش آموز یک موقعیت استرس زا حاد را تجربه کرده است.
نمونه ای از استرس مزمن
 
در مورد استرس مزمن هم همینطور نیست، زیرا رویداد استرس زا بارها و بارها در طول زمان اتفاق می افتد. ممکن است در محل کار احساس فرسودگی کنید زیرا سبک مدیریتی رئیس تان باعث ایجاد موقعیتی در روز برای شما می شود ، زیرا رئیس او پتانسیل های او را در نظر نمی گیرد، مدام از او انتقاد می کند و با دادن دستورات واضح و مشخص به او باعث ایجاد ابهام و ابهام می شود. تعارض نقش
 
همچنین ممکن است اتفاق بیفتد که فردی به وام مسکنی گره خورده باشد که او را مجبور به پرداخت مبلغی کند که توانایی پرداخت آن را ندارد. ماه ها می گذرد و او بیشتر و بیشتر بدهکار می شود، که باعث اضطراب، ناامیدی، بی خوابی، افسردگی شدید می شود و راه نجاتی برایش نمی بیند. هر دو مورد نمونه هایی از استرس مزمن هستند.
 درمان استرس در کرج
همانطور که می بینید، دلایل را می توان تغییر داد، اما دفعات ارائه استرس به پیامدهای نامطلوب سلامت روان منجر می شود. اکنون باید گاهی اوقات روشن باشید که استرس ناشی از یک رویداد استرس زا نیست، بلکه چگونه آن رویداد را تفسیر می کنیم و چگونه با آن روبرو می شویم . اعتقادات و منابع ما بسیار مهم است. بنابراین، آنچه ممکن است برای یک نفر استرس زا باشد برای دیگری نیست.
علائم استرس مزمن
 
فرد مبتلا به استرس مزمن، بر خلاف فردی که از استرس حاد رنج می برد، اغلب از آنچه برای او اتفاق می افتد بی خبر است، زیرا با وجود عدم غلبه بر آن، به شرایط عادت کرده است. این می تواند یک اثر بسیار مضر به نام درماندگی آموخته شده ایجاد کند (برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید). درماندگی آموخته شده به طور جدی مانع از کمک و درمان می شود.
 
بنابراین توجه به علائم جسمی و روانی خود برای رهایی از این وضعیت ضروری است. به طور کلی، استرس مزمن خود را به روش های مختلفی نشان می دهد:
 درمان استرس
    بیماری های گوارشی، بیماری های پوستی و مشکلات قلبی.
    احساس ناامنی و درماندگی آموخته شده.
    بیخوابی
    اضطراب
    افسردگی
    خستگی عاطفی
    مصرف الکل یا مواد
 
این علائم و بسیاری دیگر نه تنها بر فرد، بلکه بر محیط اطراف او نیز تأثیر می گذارد و در بسیاری از موارد مانع از برقراری روابط بین فردی سالم با خانواده یا شریک زندگی او می شود.
فرسودگی شغلی یا استرس مزمن در محل کار
 
یکی از رایج ترین انواع استرس مزمن، فرسودگی شغلی یا سندرم فرسودگی شغلی است که در محیط کار است و در سال های اخیر بحران و کاهش تعداد کارمندان در بسیاری از مشاغل بدتر شده است.
 
دلایل فرسودگی شغلی می‌تواند متفاوت باشد و هم از انتظارات کارکنان و هم از توانایی حل مشکل ناشی می‌شود ، در عوامل مختلفی که صرفاً و منحصراً به عملکرد شرکت یا سازمان بستگی دارد. به عنوان مثال: سبک های رهبری، شکست فرآیندهای انتخاب یا اضافه بار نقش.
 
تحقیقات در این سیستم تحقیقاتی نشان می دهد که فرسودگی شغلی خود را به صورت زیر نشان می دهد:
 
    فرسودگی و خستگی عاطفی : خستگی و خستگی ذهنی.
    مسخ شخصیت : نگرش منفی نسبت به شرکت و کار، مانند تحریک پذیری یا از دست دادن انگیزه.
    عدم رضایت شخصی و حرفه ای : تأثیر منفی بر عزت نفس شخصی، انتظارات ناامید کننده و تظاهرات استرس در سطوح فیزیولوژیکی، شناختی و رفتاری.
 
    می‌توانید در این مقاله عمیق‌تر بروید: «فرسودگی شغلی: چگونه آن را تشخیص دهیم و روی آن عمل کنیم»
 
Kroonilise stressi ravi
 
از زمان اولین تلاش هانس سلیه در دهه پنجاه، بسیاری از متخصصان اطلاعات بیشتری در مورد چیستی، نحوه عملکرد و بهترین راه برای درمان این عارضه ارائه کرده اند.یکی از پرکاربردترین نظریه ها، نظریه کاراسک و جانسون است. تقاضا- مدل کنترل-حمایت اجتماعی (1986)، که به ویژه در استرس مرتبط با کار خوب عمل می کند.
 
از این مدل فهمیده می شود که منبع استرس تفاوت بین خواسته های موجود و کنترل فرد برای مقابله با این خواسته ها است. به عبارت دیگر، آنچه شروع استرس را تعیین می کند، تعامل بین فرد و موقعیت استرس زا است. بنابراین، می توان به دو طریق به مشکل حمله کرد : تغییر یا اجتناب از رویداد استرس زا یا برعکس، تغییر نحوه درک فرد از این موقعیت و کنار آمدن با آن.
برای غلبه بر استرس با روانشناس مشورت کنید
 
البته بهترین راه برای غلبه بر استرس مزمن، از بین بردن عامل ایجاد کننده آن است، هرچند که همیشه این امکان وجود ندارد. اگر مشکل در استخدام یا رابطه با شریک زندگی مان باشد، می تواند جایگزینی برای ترک شغل یا طلاق باشد، اما در مورد بیکاران طولانی مدت یا اعضای خانواده که منابع مالی برای پرداخت بدهی خود ندارند، چطور؟
 
این موارد نیاز به کمک روانشناختی حرفه ای دارد، زیرا این وضعیت در صورت عدم مبارزه کافی با این پدیده می تواند مشکلات جدی در آینده ایجاد کند. به عبارت دیگر، باید به دنبال درمان بود و ابزارهای عملی برای مقابله با این وضعیت منفی را آموخت. نیاز به مراجعه به روانشناس بالینی ممکن است کلید یادگیری نحوه مدیریت هیجانات مرتبط با استرس و احساسات منفی باشد.
 
در بهترین حالت، تغییر اساسی در سبک زندگی، به عنوان مثال، مراقبت از غذا، تمرین فعالیت بدنی، گذراندن اوقات فراغت و لحظات آرامش کافی است. شما می توانید این نکات و موارد دیگر را در مقاله ما اضافه کنید: "10 نکته ضروری برای کاهش استرس".
درمان استرس
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointhttp://lactogenicfactor.rulacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyсайтsemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting