تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تاثیر استرس بر سلامت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تاثیر استرس بر سلامت
 
درمان استرس
تأثیر استرس بر سلامتی
 
استرس اصطلاحی است که ما سال هاست از آن استفاده می کنیم و امروزه شنیدن عبارت "من تحت استرس هستم" رایج است و اغلب اوقات نمی توانیم دقیقاً دلیل آن را تعیین کنیم. موقعیت استرس زا به یک رویداد خارجی اشاره دارد که عملکرد روانی فیزیکی را مختل می کند و نیاز به سازگاری ارگانیسم دارد.
اضطراب چیست؟
 
استرس مجموعه ای از تغییرات جسمی و روانی است که زمانی رخ می دهد که عوامل بیرونی و درونی (مواد استرس زا) تعادل فیزیولوژیکی ارگانیسم (هموستاز) را که برای حفظ زندگی ضروری است، بر هم می زند.
 
انواع مختلفی از استرس وجود دارد: استرس کوتاه مدت یا موقتی که بدن را در وضعیت موقتی "هاردار" قرار می دهد، که از آن فرد بهتر می خوابد و بدن متعادل می شود. از سوی دیگر، اگر فردی برای مدت طولانی در معرض استرس قرار گیرد، کل ارگانیسم در یک "حالت هشداردهنده" دائماً موجود قرار می گیرد.
 
سازگاری با استرس تحت کنترل یک زیرساخت پیچیده عصبی غدد درون ریز، سلولی و مولکولی به نام سیستم استرس است که در سیستم عصبی مرکزی و در حاشیه ارگانیسم قرار دارد. علائم استرس و گاهی تغییرات مزمن ناشی از عملکردهای بدن است که در موقعیت های استرس زا تغییر می کند، بنابراین افرادی که از استرس مزمن رنج می برند برخی از علائم زیر را نشان می دهند:
 
    خستگی
    سردردهای مکرر
    بیخوابی
    کاهش غلظت
    از دست دادن انگیزه
    اضطراب، بی قراری، افسردگی
    کاهش میل جنسی
    هضم مشکل
    از دست دادن اشتها یا پرخوری
 
تنظیم استرس
 درمان استرس در کرج
تنظیم استرس فرآیندی است که هدف آن قادر ساختن ارگانیسم برای مواجهه با تعادل فیزیولوژیکی مختل ارگانیسم است.
 
اگرچه امروزه به ندرت در موقعیت های تهدید کننده زندگی قرار می گیریم، اما بدن ما به هر چیزی که ما را نگران می کند، واکنش مشابهی نشان می دهد. ناامنی وجودی و نارضایتی در کار، کمبود وقت آزاد، بیماری افراد نزدیک، روابط بد با شریک یا دوستان - همه اینها مشکلات انسان امروزی است که بدن آنها را به عنوان یک خطر می شناسد و با فعال کردن هورمون های غده فوق کلیوی واکنش نشان می دهد.
 
استرس توسط همان هورمون هایی ایجاد می شود که اجداد ما برای بقا به آنها نیاز داشتند - کورتیزول، آدرنالین و نورآدرنالین. وقتی مغز ما خطر را احساس می کند، سیگنالی به غدد فوق کلیوی می فرستد تا هورمون های فوق را ترشح کند تا بدن را بیدار کند و آن را برای رویارویی با یک موقعیت ناخوشایند احتمالی آماده کند. کورتیزول به طور نمادین هورمون استرس نیز نامیده می شود. این سیستم های متعددی را در بدن ما تحت تاثیر قرار می دهد زیرا در تنظیم متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین شرکت می کند. در این حالت مکانیسم های مختلفی در بدن ما ایجاد می شود که منجر به تغییرات ارگانیک متعدد در سیستم های مختلف بدن می شود و منجر به بیماری می شود.
عواقب استرس انباشته شده
 
توسعه بیماری به عوامل متعددی بستگی دارد: ویژگی های ارثی، تربیت، مکانیسم های دفاعی روانی، ویژگی های فرهنگی، محیط و حمایت محیطی. مطالعات متعدد نشان داده اند که استرس به عنوان یک تعامل بین علت استرس، درک و تفسیر ما از رویدادها و توانایی مقابله با استرس ایجاد می شود و تأثیر مستقیمی بر خطر علائم روان تنی دارد.
 
شرایطی که در آن اندام ها و بافت ها در اثر عوامل روانی آسیب می بینند، بیماری روان تنی نامیده می شود. آنها می توانند بر سیستم های مختلف اندام تأثیر بگذارند و باعث بیماری های قلبی عروقی (فشار خون، تاکی کاردی، انفارکتوس میوکارد، آنژین صدری)، غدد درون ریز (بیماری تیروئید، دیابت)، دستگاه گوارش (گاستریت، زخم)، تنفسی (آسم) و سیستم اسکلتی (درد در ناحیه شکم) شوند. ستون فقرات، بیماری های روماتیسمی)، بیماری های پوستی (آکنه، نورودرماتیت) و بسیاری دیگر (سردرد، سرگیجه، میگرن). همچنین استرس مداوم می تواند منجر به فرآیندهای التهابی در روده شود. در 85 درصد افراد، استرس بر اندام های گوارشی تأثیر می گذارد: اگر هضم ما ضعیف باشد، سطح روده ما متخلخل و نفوذپذیر می شود و دیگر نمی تواند بدن را در برابر آلرژن ها، سموم و عوامل بیماری زا محافظت کند. مواد التهابی در روده‌ها فعال می‌شوند، باکتری‌های مضر روده می‌توانند بدون مانع تکثیر شوند و سپس احساس ضعف می‌کنید.
چگونه با استرس مبارزه کنیم؟
 
استرس بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی روزمره ما است. ایجاد انعطاف پذیری در برابر استرس برای جلوگیری از کنترل افکار و اعمال ما و منجر به استرس مزمن و بیماری مهم است. تغذیه باکیفیت، فعالیت بدنی، فعالیت جنسی، گوش دادن به موسیقی، حضور در طبیعت، مدیتیشن، یوگا، معاشرت و خنده ابزارهایی هستند که به کمک آنها می توانیم در برابر موقعیت های استرس زا مقاومت ایجاد کنیم.
 
اگر قبلاً در معرض مقدار زیادی استرس قرار گرفته اید، می توانید ابتدا از مکمل های تغذیه ای که برای کاهش تأثیر استرس بر بدن طراحی شده اند کمک بگیرید.
 
با کمک همزیستی OMNi-BiOTiC® STRESS که حاوی سویه های باکتریایی مفید با افزودن ویتامین های گروه B است، از اعصاب حمایت واقعی می کنید - به عملکرد طبیعی سیستم عصبی، عملکرد روانی طبیعی و روانی کمک می کند. محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو
 
میکروقرص ESI MELATONIN PURA برای سریعتر به خواب رفتن در نظر گرفته شده است و می تواند به طور قابل توجهی به کیفیت خواب کمک کند. ملاتونین یک هورمون است و به طور طبیعی توسط غده صنوبری (غده صنوبری) ترشح می شود. ریتم خواب و بیداری را تنظیم می کند و به کوتاه کردن زمان به خواب رفتن کمک می کند. بعد از بیست سالگی به تدریج ترشح آن کاهش می یابد و در سنین بالا کاملا قطع می شود.
 
کپسول RELAXERBE یک فرآورده بر پایه منیزیم و مواد گیاهی است که برای آرامش در شرایط استرس زا و کاهش عواقب استرس روزمره ایجاد شده است.
 
ESI یک برند ایتالیایی مکمل های غذایی و آماده سازی های نوآورانه بر پایه گیاهان دارویی است. آنها برای حفظ سلامتی و کاهش مشکلات جزئی سلامتی در نظر گرفته شده اند.
 
نویسنده: داروخانه چاکووچ

درمان استرس

من دو شغل تمام وقت کار می کنم - من رئیس یک مرکز پشتیبانی مشتری و مادر دو فرزند کوچک هستم. من خودم را فردی با نشاط و سخت کوش می دانم. با این حال، ماه قبل، رفت و آمد، تعهدات کاری، مسئولیت های خانگی، و تلاش برای گذراندن هرچه بیشتر وقت با بچه هایم واقعاً مرا خسته کرد. من باید زود از خواب بیدار شوم تا بچه ها را برای مدرسه آماده کنم و سپس یک رانندگی طولانی تا سر کار داشته باشم، بنابراین وقتی به آنجا می رسم در حال حاضر حالم بد است. دفتر من کم کار است، بنابراین اغلب مجبوریم اضافه کاری کنیم تا تمام ضرب الاجل ها را رعایت کنیم. وقتی به خانه می رسم آنقدر خسته هستم که نمی خواهم کاری انجام دهم! اما من شامی برای انجام دادن و شستن لباس‌ها دارم و بچه‌هایم هم خواستار توجه هستند!
 
می خواستم مشکل استرس را قبل از اینکه کاملاً من را نابود کند حل کنم. با رئیسم صحبت کردم که ساعت کار را جابجا کند تا در ترافیک گیر نکنم و وقتی سر کار می آیم یا وقتی به خانه برمی گردم حالم بهتر است. من با شوهرم موافقت کردم که بچه ها را از مدرسه بیاورد و او پیشنهاد داد که در شست و شو و درست کردن شام بیشتر کمک کند. در حالی که او آشپزی می کند، از زمان برای دوچرخه سواری با بچه ها استفاده می کنم. علاوه بر این، شروع کردم به پنج دقیقه صبح و پنج دقیقه بعد از ظهر در حین کار برای استراحت و نفس عمیق کشیدن. این تغییرات کوچک در مورد استرس تغییرات زیادی در زندگی من ایجاد کرده است!
شایع ترین علل استرس چیست؟
 
استرس می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. این می تواند ناشی از یک تجربه آسیب زا مانند تصادف، مرگ یا اضطراری باشد. استرس همچنین می تواند یکی از عوارض جانبی یک بیماری جدی باشد.
 
علاوه بر این، استرس می تواند با زندگی روزمره، محل کار و تعهدات خانوادگی مرتبط باشد. آرام و آرام ماندن در زمان های پر هرج و مرج امروزی سخت است. ما به عنوان زن، نقش های مختلفی داریم: ما همسر، مادر، مراقب، دوست و همکار هستیم. با همه چیزهایی که در زندگی ما می گذرد، گاهی اوقات یافتن راهی برای کاهش استرس دشوار است. اما بسیار مهم است زیرا سلامت ما به آن بستگی دارد.
 
استرس می تواند به اشکال مختلف رخ دهد و می تواند به علائم یک بیماری از قبل موجود کمک کند. علائم شایع عبارتند از سردرد، اختلال خواب، مشکل در تمرکز، تحریک پذیری، ناراحتی معده، نارضایتی شغلی، روحیه پایین، افسردگی و اضطراب.
معمولاً زنان به استرس چگونه واکنش نشان می دهند؟
 
همه افراد باید با موقعیت های استرس زا مانند ترافیک، اختلاف نظر با همسر و مشکلات در محل کار کنار بیایند. دانشمندان بر این باورند که زنان به روشی منحصر به فرد با استرس مقابله می کنند: آنها اهمیت می دهند و دوست پیدا می کنند.
 
    آنها مراقبت می کنند : زنان از فرزندان خود محافظت می کنند و از آنها مراقبت می کنند
    آنها دوست می شوند : زنان به دنبال حمایت اجتماعی هستند و از آنها حمایت می کنند
 
در موقعیت های استرس زا، زنان معمولا از کودکان مراقبت می کنند و از دوستان خود حمایت می کنند. بدن زن مواد شیمیایی تولید می کند که اعتقاد بر این است که این واکنش را تقویت می کند. یکی از این مواد شیمیایی اکسی توسین است که در هنگام استرس اثر آرام بخشی دارد. این همان ماده شیمیایی است که در هنگام زایمان ترشح می شود و در سطوح بالاتری در زنان شیرده یافت می شود که تصور می شود نسبت به زنان غیر شیرده آرام تر و اجتماعی تر هستند. زنان همچنین دارای هورمون استروژن در بدن خود هستند که تأثیر اکسی توسین را افزایش می دهد. از سوی دیگر، مردان در موقعیت‌های استرس‌زا مقادیر بیشتری تستوسترون ترشح می‌کنند که اثر آرام‌بخش اکسی توسین را مسدود می‌کند و باعث خصومت، گوشه‌گیری و عصبانیت می‌شود.
 
استرس چگونه بر بدن و سلامت ما تأثیر می گذارد؟
 درمان استرس در کرج
همه گاهی اوقات استرس دارند. همه ما با یک نوع استرس کوتاه مدت روبرو هستیم، مانند زمانی که نمی توانیم از ترافیک خارج شویم یا وقتی اتوبوس را از دست می دهیم. حتی کارهای روزمره مانند برنامه ریزی برای ناهار یا انجام امور می تواند استرس زا باشد. به دلیل این نوع استرس، ممکن است نگران یا مضطرب شویم.
 
در مواقع دیگر، دوباره، ممکن است با استرس طولانی مدت، مانند هر نوع تبعیض، بیماری تهدید کننده زندگی یا طلاق مواجه شویم. چنین رویدادهای استرس زا می تواند سلامت فرد را در سطوح مختلف تحت تاثیر قرار دهد. استرس طولانی مدت واقعی است و می تواند خطر برخی از مشکلات سلامتی مانند، مثلاً، افسردگی را افزایش دهد.
 
استرس کوتاه مدت و طولانی مدت می تواند عواقبی برای بدن داشته باشد. تحقیقات جدید به طور فزاینده ای اثرات جدی استرس بر بدن ما را نشان می دهد. استرس باعث تغییراتی در بدن می شود و ما را مستعد ابتلا به بیماری می کند. استرس همچنین می تواند مشکلات سلامتی را که در حال حاضر با آن مواجه هستیم بدتر کند.
 
استرس می تواند در مشکلات زیر نقش داشته باشد:
 
    مشکل در خوابیدن
    سردرد
    یبوست
    اسهال
    تحریک پذیری
    کمبود انرژی
    عدم تمرکز
    پرخوری یا گرسنگی
    خشم
    غمگینی
    خطر حملات آسم و آرتریت بیشتر است
    تنش
    درد معده
    نفخ شکم
    مشکلات پوستی، کهیر
    افسردگی
    اضطراب
    افزایش یا کاهش وزن
    مشکلات قلبی
    فشار خون بالا
    سندرم روده تحریک‌پذیر
    دیابت
    درد گردن و کمر
    کاهش میل جنسی
    مشکل در رسیدن به بارداری
 
           
 
استرس زاترین اتفاقات زندگی
 
هر تغییری در زندگی می تواند استرس زا باشد - حتی برخی از آنها
شادترین، مانند تولد فرزند یا تغییر شغل.
 
برخی از استرس زاترین رویدادهای زندگی به شرح زیر است:
 
    فوت همسر
    طلاق
    جدایی همسران
    در حال گذراندن حکم زندان
    مرگ یکی از اعضای نزدیک خانواده
    آسیب شخصی یا بیماری
    عدم
    بارداری
    حقوق بازنشستگی
 درمان استرس
 
اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) چیست؟
 
اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) می تواند یک وضعیت ناتوان کننده باشد که پس از قرار گرفتن در معرض یک رویداد ترسناک یا رنجی که طی آن آسیب فیزیکی رخ داده یا قریب الوقوع بوده است، رخ می دهد. رویدادهای آسیب زا که می توانند باعث PTSD شوند شامل حملات فیزیکی خشونت آمیز مانند تجاوز یا دزدی، بلایای طبیعی یا انسان ساز، تصادفات و جنگ ها هستند.
 
بسیاری از افراد مبتلا به PTSD تجربه رنج را از طریق فلاش بک ها، فلاش بک ها، کابوس ها یا افکار ترسناک دوباره تجربه می کنند، به خصوص زمانی که رویدادها یا اشیاء خاصی به آنها آسیبی را که تجربه کرده اند یادآوری می کنند. سالگرد این رویدادهای آسیب زا نیز می تواند محرک علائم باشد. افرادی که از PTSD رنج می برند می توانند از نظر عاطفی کسل کننده باشند و از اختلالات خواب، افسردگی، اضطراب، تحریک پذیری یا طغیان خشم رنج ببرند. احساس گناه شدید (معروف به "گناه بازماندگان") نیز رایج است، به خصوص اگر افراد دیگر از این رویداد آسیب زا جان سالم به در نبرده باشند.
 
اکثر افرادی که در معرض رویدادهای آسیب زا و استرس زا قرار می گیرند، برخی از علائم PTSD را در چند روز یا هفته آینده دارند، اگرچه علائم معمولاً به مرور زمان ناپدید می شوند. با این حال، حدود 8 درصد از مردان و 20 درصد از زنان به PTSD تمام عیار مبتلا می شوند و تقریباً 30 درصد از این افراد به شکل مزمن و طولانی مدت اختلال استرس پس از سانحه مبتلا می شوند که در طول زندگی آنها را دنبال می کند.
 
چگونه می توانم با استرس بهتر مقابله کنم؟
اجازه ندهید استرس شما را بیمار کند. به عنوان زنان، ما بیشتر از آنچه باید بار استرس را تحمل می کنیم. ما اغلب حتی از میزان استرسی که با آن روبرو هستیم آگاه نیستیم. به بدن خود گوش دهید تا بتوانید تشخیص دهید که چه زمانی استرس بر سلامت شما تأثیر می گذارد. در زیر چند راه وجود دارد که می تواند به شما در مقابله با استرس کمک کند:
 
    آروم باش. بسیار مهم است که بدانید چگونه سرعت زندگی را کاهش دهید. هر فردی روش خاص خود را برای آرامش دارد که برخی از آنها شامل تنفس عمیق، یوگا، مدیتیشن و ماساژ درمانی است. اگر توانایی مالی ندارید، چند دقیقه بنشینید، به موسیقی آرامش بخش گوش دهید یا کتاب بخوانید.
    برای خودت وقت بگذار مهم است که به خودتان توجه کنید. به آن فکر کنید که مانند دستور پزشک شما است، بنابراین در مورد آن احساس گناه نخواهید کرد! مهم نیست که چقدر مشغله دارید، می توانید تلاش کنید هر روز 15 دقیقه از زمان خود را برای انجام کاری برای خود اختصاص دهید، مانند استراحت در حمام، پیاده روی یا صحبت با یک دوست.
    خواب. خواب راهی عالی برای کمک به بدن و ذهن شماست. اگر به اندازه کافی نخوابید، استرس می تواند تشدید شود و توانایی بدن برای مبارزه با بیماری نیز کاهش می یابد. پس از خواب با کیفیت، می توانید راحت تر با مشکلات مبارزه کنید و خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهید. سعی کنید هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابید.
    غذای سالم بخور. با خوردن میوه ها، سبزیجات و پروتئین ها انرژی جمع آوری کنید. منابع خوب پروتئین شامل کره بادام زمینی، سالاد مرغ یا ماهی تن است. غلات کامل به خصوص نان سبوس دار و میله های گندم بخورید. فریب تقویت فوری کافئین و شکر را نخورید. چنین انرژی به سرعت از بین می رود.
    حرکت کنید. باور کنید یا نه، فعالیت بدنی نه تنها ماهیچه های منقبض را آرام می کند، بلکه خلق و خو را نیز بهبود می بخشد! بدن شما مواد شیمیایی خاصی به نام اندورفین را قبل و بعد از ورزش ترشح می کند. آنها استرس را کاهش می دهند و خلق و خو را بهبود می بخشند.
    صحبت با دوستان. با دوستان صحبت کنید تا به شما در غلبه بر استرس کمک کنند. دوستان شنوندگان خوبی هستند. پیدا کردن کسی که بتوانید آزادانه مشکلات و احساسات خود را بدون قضاوت با او در میان بگذارید، برای شما بسیار مفید خواهد بود. به این ترتیب می توانید نظر دیگری را بشنوید. دوستان به شما یادآوری می کنند که شما تنها نیستید.
    در صورت نیاز به کمک حرفه ای بخواهید. با یک درمانگر/روانشناس صحبت کنید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند بر استرس غلبه کنید و راهبردهای مقابله ای بهتری پیدا کنید. برای بیماری‌های جدی‌تر مرتبط با استرس، مانند اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، درمان می‌تواند بسیار سودمند باشد. علاوه بر این، داروهایی وجود دارند که می توانند علائم افسردگی و اضطراب را کاهش دهند و خواب را بهبود بخشند.
    آماده سازش باشید. گاهی اوقات، بحث کردن ارزش استرسی که ایجاد می کند را ندارد. هر چند وقت یکبار تسلیم شوید.
    افکار خود را بنویسید. آیا تا به حال برای دوستی ایمیلی در مورد روز بدی که سپری کرده اید و بلافاصله احساس بهتری داشته اید نوشته اید؟ پس چرا قلم و کاغذ برمیداری و اتفاقات زندگیت را نمینویسی! ژورنال نویسی می تواند راهی عالی برای برداشتن بار از روی کمر و دیدن راه بهتری برای حل مشکلات باشد. بعداً می توانید گزارش را دوباره بخوانید و ببینید چه پیشرفتی داشته اید!
    به دیگران کمک کن. کمک به دیگران می تواند به خودتان کمک کند. به همسایه یا داوطلب خود در جامعه کمک کنید.
    یک سرگرمی پیدا کنید. چیزی را پیدا کنید که از آن لذت می برید. حتماً برای کشف علایق خود وقت بگذارید.
    مرزها را تعیین کنید. وقتی صحبت از چیزهایی مانند کار و خانواده می شود، بفهمید که واقعا چقدر می توانید انجام دهید. روز محدود است، پس محدودیت هایی برای خود و دیگران تعیین کنید. وقتی دیگران از شما وقت و انرژی می خواهند از نه گفتن نترسید.
    زمان خود را برنامه ریزی کنید. از قبل فکر کنید وقت خود را چگونه سپری خواهید کرد. یک لیست تهیه کنید. تعیین کنید که چه کاری باید انجام شود.
    با استرس به روش های ناسالم مقابله نکنید. این شامل نوشیدن مشروبات الکلی، مصرف مواد مخدر، سیگار کشیدن یا پرخوری می شود.
 
آیا روش تنفس عمیق می تواند استرس را کاهش دهد؟
 
تنفس عمیق راه خوبی برای آرامش است. این روش را چند بار در روز امتحان کنید:
 
1. دراز بکشید یا روی صندلی بنشینید
2. کف دست خود را روی شکم خود قرار دهید
3. به آرامی تا چهار بشمارید و از طریق بینی نفس بکشید. بالا آمدن شکم خود را احساس کنید. آن را به مدت یک ثانیه در این حالت نگه دارید.
4. در حین بازدم از طریق دهان، به آرامی تا چهار بشمارید. برای کنترل سرعت بازدم، لب های خود را طوری جمع کنید که انگار در حال سوت زدن هستید. معده شما کمی پایین می آید.
5. 5 تا 10 بار تکرار کنید.
 
آیا استرس باعث ایجاد زخم می شود؟
 
پزشکان تصور می کردند که زخم معده ناشی از استرس و غذاهای تند است. امروزه می دانیم که استرس باعث ایجاد زخم نمی شود، بلکه فقط آنها را بدتر می کند. زخم معده توسط باکتری هلیکوباکتر پیلوری ایجاد می شود . دانشمندان هنوز دقیقا نمی دانند که چگونه افراد به این باکتری آلوده می شوند - آنها معتقدند که فرد از طریق غذا یا آب وارد بدن می شود. این باکتری با آنتی بیوتیک ها و سایر داروها درمان می شود.
 
درمان استرس در کرج
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointhttp://lactogenicfactor.rulacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyсайтsemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting