تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: درمان افسردگی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
درمان افسردگی
درمان افسردگی و ارزیابی تشخیصی افسردگی
 
اولین قدم در درمان صحیح افسردگی معاینه فیزیکی توسط پزشک است. برخی از داروها و همچنین برخی شرایط پزشکی مانند عفونت ویروسی می توانند علائمی مشابه افسردگی ایجاد کنند و پزشک باید این احتمالات را در طول معاینه، مصاحبه و تست های آزمایشگاهی رد کند. اگر علت فیزیکی افسردگی رد شود، باید ارزیابی روانشناختی توسط پزشک یا ارجاع به روانپزشک یا روانشناس انجام شود.
 
یک ارزیابی تشخیصی خوب شامل یک تاریخچه کامل از علائم است، یعنی زمانی که ظاهر شدند، چقدر طول کشید، چقدر شدید بودند، آیا بیمار قبلاً آنها را داشته است یا خیر، و اگر چنین است، آیا آنها تحت درمان قرار گرفته اند و با کدام داروها. پزشک باید در مورد مصرف الکل و مواد مخدر و اینکه آیا بیمار به مرگ یا خودکشی فکر کرده است سؤالاتی بپرسد. علاوه بر این، تاریخچه پزشکی باید شامل سؤالاتی در مورد اینکه آیا سایر اعضای خانواده از افسردگی رنج می‌بردند یا خیر و اینکه آیا تحت درمان قرار گرفته‌اند، چه داروهایی مصرف کرده‌اند و چه داروهایی مؤثر بوده‌اند، باشد. در نهایت، ارزیابی تشخیصی باید شامل بررسی وضعیت روانی و تعیین اینکه آیا آنها تحت تأثیر قرار گرفته اند یا خیر
 
ماتریس گفتار یا فکر، یا حافظه، همانطور که گاهی اوقات در مورد افسردگی یا بیماری شیدایی-افسردگی اتفاق می افتد.
درمان افسردگی
 
انتخاب درمان به نتیجه ارزیابی بستگی دارد. طیف وسیعی از داروهای ضد افسردگی و روان درمانی وجود دارد که می تواند در درمان اختلالات افسردگی استفاده شود. برخی از بیماران مبتلا به نوع خفیف تر بیماری تنها با روان درمانی به خوبی کنار می آیند . افرادی که از افسردگی متوسط تا شدید رنج می برند اغلب پس از مصرف داروهای ضد افسردگی احساس بهبودی می کنند. برای اکثر افراد، یک درمان ترکیبی بهترین است: دارو برای دستیابی به تسکین نسبتاً سریع علائم و روان درمانی برای یادگیری روش‌های مؤثرتر برای مقابله با مشکلات زندگی، از جمله افسردگی. بسته به تشخیص و شدت علائم، درمانگر می تواند دارو و/یا نوعی از روان درمانی را تجویز کند که اثربخشی آن در برابر افسردگی ثابت شده است. الکتروشوک درمانی (ECT) به ویژه در افرادی که افسردگی شدید یا تهدید کننده زندگی آنها است یا نمی توانند داروهای ضد افسردگی مصرف کنند مفید است. ECT اغلب در مواردی که داروهای ضدافسردگی تسکین علائم کافی را ارائه نمی کنند، مؤثر است. در سال های اخیر، ECT بسیار بهبود یافته است. قبل از درمان، به بیمار وسیله ای برای شل کردن عضلات داده می شود که تحت یک بیهوشی کوتاه انجام می شود. الکترودهایی که تکانه های الکتریکی را ارسال می کنند در مکان های دقیقاً تعیین شده روی سر قرار می گیرند. این محرک باعث یک تشنج کوتاه (حدود 30 ثانیه) در مغز می شود. فردی که ECT دریافت می کند هیچ تجربه آگاهانه ای از محرک الکتریکی ندارد. برای یک اثر درمانی کامل، حداقل چندین جلسه ECT، سه بار در هفته، مورد نیاز است.
داروها در درمان افسردگی
 
انواع مختلفی از داروهای ضد افسردگی وجود دارد که برای درمان افسردگی استفاده می شود. اینها شامل داروهای جدیدتر، عمدتاً مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) - داروهای سه حلقه‌ای و مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAOIs) می‌شوند. SSRI ها و سایر داروهای جدیدتر که بر انتقال دهنده های عصبی تأثیر می گذارند، مانند دوپامین یا نوراپی نفرین، نسبت به داروهای سه حلقه ای عوارض جانبی کمتری دارند. گاهی اوقات پزشک داروهای ضد افسردگی مختلف را قبل از یافتن موثرترین دارو یا ترکیبی از داروها امتحان می کند. گاهی اوقات برای اثربخشی باید دوز را افزایش داد. اگرچه در چند هفته اول بهبودی قابل مشاهده است، اما قبل از ظاهر شدن اثر درمانی کامل، داروهای ضد افسردگی باید به طور منظم برای 3 تا 4 هفته (در برخی موارد، حتی 8 هفته) مصرف شوند. بیماران اغلب وسوسه می شوند که مصرف داروهای خود را خیلی زود قطع کنند. آنها اغلب احساس بهتری دارند و فکر می کنند دیگر نیازی به دارو ندارند. یا ممکن است فکر کنند که دارو به هیچ وجه به آنها کمک نمی کند. مهم است که دارو تا زمانی که اثر می کند مصرف کنید، اگرچه ممکن است عوارض جانبی رخ دهد (به بخش عوارض جانبی مراجعه کنید)، قبل از اینکه داروهای ضد افسردگی اثر قابل مشاهده ای داشته باشند. هنگامی که فرد شروع به احساس بهتر کرد، مهم است که مصرف دارو را حداقل به مدت 4 تا 9 ماه ادامه دهد تا از بازگشت افسردگی جلوگیری شود. برخی از داروها باید به تدریج قطع شوند تا بدن زمان مناسبی برای سازگاری داشته باشد. داروهای ضدافسردگی را هرگز نباید بدون مشورت با پزشک در مورد دستورالعمل های مربوط به نحوه ایمن قطع مصرف دارو قطع کرد. برای افرادی که از اختلال دوقطبی یا افسردگی شدید مزمن رنج می برند، دارو باید به طور دائم مصرف شود. داروهای ضد افسردگی اعتیادآور نیستند. با این حال، مانند تمام داروهایی که بیش از چند روز مصرف می شوند، داروهای ضد افسردگی نیز باید به دقت تحت نظر قرار گیرند تا ببینند آیا دوز صحیح تجویز می شود یا خیر. پزشک دوز را بررسی می کند و به طور منظم اثربخشی آن را بررسی می کند.
    درمان افسردگی
 
در تعداد کمی از افرادی که بهترین داروها برای آنها مهارکننده های MAO هستند، باید از غذاهای خاصی که حاوی سطوح بالایی از تیرامین هستند، مانند پنیر، شراب و سبزیجات ترشی، و همچنین داروهایی مانند ضداحتقان ها اجتناب شود. تداخل تیرامین با داروهای MAOI می تواند باعث بحران فشار خون بالا، افزایش کوتاه مدت فشار خون شود که می تواند باعث سکته شود. پزشک باید فهرست کاملی از غذاهای ممنوعه ای که بیمار باید همیشه در دسترس داشته باشد، داشته باشد. انواع دیگر داروهای ضد افسردگی نیازی به محدودیت غذایی ندارند. هر گونه داروی تجویز شده، خریداری شده بدون نسخه یا
قرض گرفته شده را هرگز نباید بدون مشورت با پزشک مخلوط کرد.
داروهای ضد اضطراب
 
سایر متخصصان بهداشتی که می توانند داروهای ضد افسردگی تجویز کنند، مانند دندانپزشکان یا سایر متخصصان، باید بدانند که بیمار چه داروهایی مصرف می کند. برخی از داروها، اگر چه زمانی که به تنهایی مصرف شوند بی ضرر هستند، اما با برخی دیگر ترکیب می شوند و عوارض جانبی شدید و خطرناکی ایجاد می کنند. برخی از مواد افیونی، مانند الکل یا مواد مخدر خیابانی، می توانند اثربخشی داروهای ضد افسردگی را کاهش دهند و باید از مصرف آنها اجتناب شود. این شامل آبجو، شراب و مشروبات الکلی است. افرادی که مشکلی با الکل نداشته اند می توانند از پزشک خود برای نوشیدن مقادیر کمی الکل در حین درمان با داروهای ضد افسردگی جدیدتر اجازه بگیرند. داروهای ضد اضطراب و آرامبخش ها ضد افسردگی نیستند. آنها گاهی به موازات داروهای ضد افسردگی تجویز می شوند. با این حال، اگر فقط برای اختلال افسردگی مصرف شود، موثر نیستند.
 
محرک هایی مانند آمفتامین ها داروهای ضد افسردگی موثری نیستند، اما گاهی اوقات تحت نظارت دقیق در بیماران مبتلا به افسردگی مصرف می شوند.
 
سوالات در مورد هر گونه داروی ضد افسردگی تجویز شده، یا مشکلات مربوط به دارو، باید به پزشک ارائه شود.
 
برای سال ها، لیتیوم داروی انتخابی برای اختلال دوقطبی بوده است، زیرا در کاهش نوسانات خلقی معمولی این اختلال موثر است. مصرف آن باید به دقت کنترل شود، زیرا محدوده بین دوز موثر و سمی کم است. اگر فرد قبلاً از اختلالات تیروئید، کلیه، قلب یا صرع رنج می برد، مصرف لیتیوم توصیه نمی شود. خوشبختانه، سایر داروها در کنترل نوسانات خلقی مفید هستند. اینها شامل دو تثبیت کننده خلق و خو و ضد تشنج است - کاربامازاپین (Tegretol®) و والپروات (Depakote®). هر دو دارو به طور گسترده ای در عمل بالینی پذیرفته شده اند و والپروات توسط FDA به عنوان اولین داروی انتخابی برای شیدایی حاد تایید شده است. سایر داروهای ضد تشنجی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، لاموتریژین (Lamictal®) و گاباپنتین (Neurontin®) هستند: نقش آنها در سلسله مراتب درمان اختلال دوقطبی هنوز مورد مطالعه قرار گرفته است. اکثر افراد مبتلا به اختلال دوقطبی بیش از یک دارو مصرف می کنند، از جمله همراه با لیتیوم و/یا یک داروی ضد تشنج، دارویی برای اضطراب، افسردگی یا بی خوابی. بهترین ترکیب ممکن از اینها را پیدا کنید
 
داروها برای بیماران اهمیت زیادی دارد و نیاز به نظارت دقیق پزشکی دارد.
عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی
 
داروهای ضد افسردگی می توانند در برخی افراد عوارض جانبی خفیف و معمولاً موقتی ایجاد کنند (که گاهی اوقات عوارض جانبی نامیده می شود). آنها معمولا آزاردهنده هستند اما جدی نیستند. با این حال، هر گونه واکنش غیرعادی یا عوارض جانبی، یا پدیده ای که با عملکرد طبیعی تداخل داشته باشد، باید بلافاصله به پزشک گزارش شود. عوارض جانبی رایج داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای و نحوه مقابله با آنها عبارتند از:
 
خشکی دهان - باید جرعه های کوچک آب بنوشید. آدامس بدون قند بجوید؛ او روزانه دندان هایش را مسواک می زند.
 
یبوست - غلات، آلو، میوه ها و سبزیجات را مصرف کنید و در رژیم غذایی خود بگنجانید.
 
مشکلات مثانه - تخلیه مثانه ممکن است دشوار باشد و جریان ادرار ممکن است به اندازه معمول قوی نباشد. در صورت مشاهده مشکل یا درد قابل توجه باید به پزشک اطلاع داده شود.
 
مشکلات جنسی - ممکن است تغییری در عملکرد جنسی ایجاد شود. اگر نگران هستند، باید با پزشک در میان گذاشته شوند.
 
تاری دید به سرعت برطرف می شود و معمولاً نیازی به عینک جدید نیست.
 
سرگیجه – بلند شدن آهسته از تخت یا صندلی مفید است.
 
خواب آلودگی در طول روز معمولا به سرعت از بین می رود.
 
فردی که احساس خواب آلودگی یا آرام بخشی دارد نباید رانندگی کند یا با ماشین آلات سنگین کار کند. داروهای ضد افسردگی با اثر آرام بخش قوی تر معمولاً قبل از رفتن به رختخواب به عنوان کمک کننده خواب و کاهش خواب آلودگی در طول روز مصرف می شوند. داروهای ضد افسردگی جدیدتر عوارض جانبی متفاوتی دارند:
 
سردردی که معمولاً متوقف می شود.
 
حالت تهوع نیز گذرا است، اما حتی زمانی که رخ می دهد، پس از هر دوز گذرا است.
 
عصبی بودن و بی خوابی (مشکل در به خواب رفتن یا بیدار شدن در طول شب) ممکن است در چند هفته اول رخ دهد. کاهش دوز یا زمان معمولاً آنها را برطرف می کند.
 
تحریک (احساس تحریک پذیری) در صورتی که برای اولین بار پس از مصرف دارو اتفاق بیفتد و گذرا باشد، باید به پزشک اطلاع داده شود.
 
مشکلات جنسی - در صورت ادامه مشکل یا ایجاد نگرانی باید با پزشک مشورت شود.
درمان افسردگی در کرج
 
چگونه از افسردگی خلاص شویم؟ 8 گامی که به درمان این بیماری جدی کمک می کند

 
بسیاری از افراد، زمانی که خلق و خوی بدی دارند، اغلب می دانند چگونه بگویند که افسرده هستند. با این حال، افسردگی یک بیماری جدی است که علائم واضحی دارد و نیاز به درمان دارد. واضح است که ما به دنبال راه هایی برای رهایی از افسردگی به خصوص به طور طبیعی و بدون دارو هستیم. این بیماری می تواند علائم شدیدی داشته باشد که می تواند زندگی روزمره و عملکرد را بسیار دشوار کند.
 
قبل از جستجوی پاسخ برای این سوال که چگونه از افسردگی خلاص شویم ، باید بدانیم که این بیماری در واقع چه چیزی را نشان می دهد و چگونه آن را تشخیص دهیم.
اخبار مرتبط
رکود "همه گیری خاموش اروپا و بالتیک". همچنین منتشر شد که چه تعداد کروات بیمار هستند
سلامتی
05. لب 2022
0
چگونه افسردگی را تشخیص دهیم؟
 
افسردگی با علائم متعددی مشخص می شود، اما واضح ترین آنها اختلالات خلقی است . افسردگی اغلب به عنوان غم و اندوه طولانی مدت توصیف می شود، اما چیزی بیشتر از یک احساس بد و غم انگیز در آن وجود دارد. افرادی که از افسردگی رنج می برند به سختی می توانند از چیزهایی لذت ببرند که قبلا آنها را خوشحال می کرد، احساس درد روحی و گاهی حتی درد فیزیکی در قسمت خاصی از بدن می کنند.
 
باید بین احساس غم و اندوه ناشی از یک رویداد ناگوار و آسیب زا در زندگی و افسردگی واقعی تمایز قائل شد. برای تشخیص، علائم باید حداقل دو هفته طول بکشد. اینها رایج ترین علائم افسردگی هستند :
     درمان افسردگی
- احساس غم و بی حالی دائمی
 
- کمبود انرژی و میل به فعالیت
 
- تغییر در اشتها (افزایش یا کاهش)
 
- احساس مداوم یا مکرر اضطراب، نگرانی
 
- کاهش تمرکز
 
- احساس بی قراری و ابهام
 
- احساس گناه و بی ارزشی
 
- مشکل در خوابیدن
 
- بلاتکلیفی و پذیرش سخت تعهدات
 
- کاهش فعالیت اجتماعی
 
- افکار خودزنی
 
توجه به این نکته ضروری است که افسردگی یک بیماری با چهره های متعدد است ، بنابراین ممکن است به نظر برسد که همه چیز برای فردی که رنج می برد خوب است. افرادی هستند که با این بیماری شدید عملکرد بالایی دارند و علائم آنها به وضوح برای محیط زیست قابل مشاهده نیست. چنین افرادی معمولاً در جامعه محبوب، شاداب، در نیت خود موفق هستند و اغلب کسانی هستند که به دیگران توصیه می کنند و به خوب شدن کمک می کنند.
 درمان افسردگی در کرج
علائم فوق هنوز در افراد مبتلا به افسردگی وجود دارد و مهمترین چیز این است که به دنبال راه هایی برای رهایی از افسردگی باشید . با رویدادهای استرس زا و آسیب زا، علائم می توانند تشدید شوند و در افراد سالم، خطر ابتلا به افسردگی افزایش می یابد.
 
درک این موضوع که یک رویداد استرس زا برای هر فردی معنای متفاوتی دارد، گام بسیار مهمی در درمان افسردگی است. استرس می تواند از دست دادن یکی از عزیزان، مرگ یک حیوان، قطع رابطه، بیکاری، درگیری لفظی، فقر و غیره باشد. علاوه بر این محرک ها، برخی افراد استعداد ذاتی برای ابتلا به افسردگی دارند.
چگونه از افسردگی خلاص شویم؟
 
فردی که علائم افسردگی را تجربه می کند باید ابتدا با یک متخصص مشورت کند تا مشخص کند که چه سطحی از کمک لازم است. گاهی اوقات تشویق خود و درخواست کمک دشوار است، اما اگر علائم افسردگی مانند افکار خودکشی را تجربه می کنید، با یک متخصص تماس بگیرید تا در اسرع وقت حمایتی را که شایسته آن هستید دریافت کنید. برای افرادی که از این بیماری رنج می برند، ممکن است به نظر برسد که هیچ پاسخی برای این سوال وجود ندارد که چگونه از افسردگی خلاص شوید، اما اینطور نیست.
 
در جستجوی راه حلی برای رهایی از افسردگی بدون دارو، راه ها و مراحل مختلفی وجود دارد، اما مهمتر از همه، این مهم است که میل به درمان وجود دارد . اولین قدم این است که بپذیرید مشکل وجود دارد و می خواهید آن را حل کنید. این کاملا طبیعی است، اگرچه ممکن است بدانید که بدون دلیل است، اما افسردگی باعث ایجاد احساس ناراحتی در شما می شود. اجازه ندهید که شما را از انجام اقداماتی برای رهایی از افسردگی باز دارد.
 
در زیر چند کار وجود دارد که می توانید هر روز انجام دهید تا از شر اضطراب و علائم ناخوشایند خلاص شوید. ما قطعاً توصیه می کنیم که اگر احساس می کنید کمکی نمی کنند، با یک متخصص صحبت کنید تا در اسرع وقت بهبود پیدا کنید.
1. یک روال ایجاد کنید
 
در مراحل افسردگی و با شروع افسردگی، اغلب بی‌حالی و عدم تمایل به انجام فعالیت‌هایی که تاکنون انجام داده‌اید، وجود دارد. برای خلاص شدن از شر این احساس، سعی کنید با چیزهای کوچکی شروع کنید که بخشی از روتین شما خواهند شد. برای شروع روز، خود را مجبور کنید که پس از بلند شدن، رختخواب خود را مرتب کنید. از خودتان تشکر کنید که این کار را برای خودتان انجام دادید و سپس روز بعد دوباره این کار را انجام دهید و به آرامی احساس خواهید کرد که چگونه رضایت شما افزایش می یابد.
 
همچنین اگر از قبل یک روتین دارید و احساس می‌کنید که دارد خفه‌تان می‌کند، یک استراحت در روز بگذارید و سعی کنید فعالیت‌هایی را انجام دهید که قبلا انجام نداده‌اید. به عنوان مثال، 10 صفحه از یک کتاب را بخوانید، پادکست را روشن کنید، مدیتیشن کنید یا قدم بزنید.
2. استفاده خود را از شبکه های اجتماعی کاهش دهید
 
اگرچه ناخودآگاه می دانیم که زندگی در شبکه های اجتماعی واقعی نیست و بازی و تظاهر زیاد است، اما مقایسه کردن خود با زندگی دیگران برای ما غیرعادی نیست. بسیاری از نظرات منفی اغلب در شبکه های اجتماعی یافت می شود و ما اغلب در حال خواندن بحث های غریبه ها هستیم. پس از آن، ما معمولاً حتی بدتر از قبل احساس می کنیم .
 
علاوه بر این، به دلیل شبکه های اجتماعی، ما خودمان را بیشتر با دیگران مقایسه می کنیم بدون اینکه فکر کنیم زندگی ما مانند همه افراد کاملا فردی است و این مقایسه به جایی نمی رسد. سعی کنید خود را از رسانه های اجتماعی کاهش دهید یا از آن حذف کنید تا احساس بی ارزشی یا گناه را کاهش دهید.
3. افکار خود را بنویسید
 
وقتی احساس ناتوانی، درد و اندوه می کنید، سعی کنید کاغذ و مداد را در دستان خود بگیرید. افکار خود را بنویسید، چه احساسی دارید، چه چیزی شما را آزار می دهد، بلکه همچنین آنچه را که ممکن است بخواهید تغییر دهید. طوری بنویس که انگار با کسی صحبت می کنی. سپس روز بعد دوباره این کار را انجام دهید. چیزی را بنویسید که ممکن است برای کسی مناسب نباشد
 
به جرات می گویید، تا جایی که می توانید از خودتان استفاده کنید. این ممکن است به شما کمک کند تا با نوسانات خلقی کنار بیایید، به خصوص اگر از اینکه نمی دانید چگونه از افسردگی خلاص شوید، احساس خجالت می کنید. همه چیز قابل حل است، اما قبل از هر چیز باید با خود صادق باشید.
4. مکمل های طبیعی را امتحان کنید
 
ویتامین ها، روغن CBD، روغن های ضروری، ژل رویال ... همه اینها راه های طبیعی برای رهایی از افسردگی و بهبود احساس کلی در بدن و سر هستند. ویتامین هایی که مصرف می کنید باید حاوی مجموعه ای از ویتامین های B و اسیدهای چرب امگا 3 باشند تا علائم اضطراب را تسکین دهند. همچنین نشان داده شده است که روغن CBD برای مشکلات خواب و احساس کاهش تمرکز مفید است. ژل رویال ایمنی را تقویت می‌کند و با ایمنی قوی‌تر، کمی اراده و قدرت بیشتری برای گذراندن روز خواهید داشت و شاید به این ترتیب بتوانید راحت‌تر از روتینی که برای شما مناسب نیست خارج شوید.
5. با کسی صحبت کنید
 
هنگام تجربه افسردگی، بسیاری به شما خواهند گفت که نمی توانند با کسی صحبت کنند. و این درست است. سخت ترین بخش افسردگی این است که به احساس خود در مقابل کسی بپذیرید، به خصوص اگر احساس می کنید تنها هستید و هیچکس نمی تواند به شما کمک کند. علاوه بر توصیه به شما برای کمک گرفتن از متخصصان، با هر کسی صحبت کنید، اما نه لزوماً در مورد افسردگی خود. سعی کنید از تماس، احساسات و گفتگوهای انسانی خودداری کنید. انزوا علائم افسردگی را تشدید می کند.
6. مراقبه کنید
 
یکی از راه های آرام کردن ذهن، مدیتیشن است. می‌توانید روش‌های مدیتیشن مختلفی را در اینترنت پیدا کنید که می‌تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند. سعی کنید هر روز زمانی برای خود پیدا کنید و اگر موفق به مدیتیشن و ترکیب آن با یوگا یا فعالیت بدنی دیگر شوید، مطمئناً احساس بهتری خواهید داشت.
7. پیاده روی کنید یا فعالیت بدنی را امتحان کنید
 
وقتی به دنبال راه حلی برای رهایی از افسردگی هستید، احتمالاً به ذهنتان خطور نمی کند که از خانه یا تخت بیرون بیایید و راه بروید. اما می تواند شما را نجات دهد. پیاده روی در هوای تازه، دوچرخه سواری ، شنا یا هر فعالیت بدنی دیگری می تواند اراده شما را برای زندگی بازگرداند. به این ترتیب گردش خون را تحریک می کنید، ترشح هورمون های شادی را افزایش می دهید و از خود احساس رضایت بیشتری خواهید کرد.
8. با حیوانات معاشرت کنید
 
اگر معاشرت با مردم برایتان سخت است و نمی خواهید صحبت کنید، سعی کنید اطراف خود را با حیوانات احاطه کنید. به مزرعه، جنگل، پارک سگ یا پناهگاه حیوانات بروید و مدتی را با حیوانات بگذرانید. نشان داده شده است که سگ ها و اسب ها اثر درمانی دارند و واقعاً می توانند به آرام کردن اضطراب و استرس کمک کنند. شاید دوستان چهار پا همان چیزی باشند که شما نیاز دارید.
    درمان افسردگی
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointhttp://lactogenicfactor.rulacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyсайтsemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting