تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: افسردگی، علائم، درمان، داروهای ضد افسردگی، افسردگی در بارداری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
افسردگی، علائم، درمان، داروهای ضد افسردگی، افسردگی در بارداری
صفحه اصلی همه پست ها ... افسردگی، علائم، درمان...
افسردگی، علائم، درمان، داروهای ضد افسردگی، افسردگی در بارداری          
 
افسردگی یک بیماری جدی است. این با احساس غم و اندوه و اضطراب پس از برخی موقعیت های دشوار زندگی همراه است. افسردگی در واقع افکار، احساسات، رفتار و حتی سلامت جسمی شما را تغییر می دهد.
 
عواقب آن این است که می تواند بر روابط شما با عزیزان، خانواده، دوستان و همکاران کار تأثیر بگذارد.
 درمان افسردگی در کرج
می تواند در دوره های مختلف زندگی، موقعیت ها یا به عنوان بخشی از سایر اختلالات ظاهر شود.
 
    اگر جهنمی روی زمین باشد، آن را در دل آدم مالیخولیایی خواهید یافت.
    - رابرت برتون
 
علائم افسردگی چیست؟
 
افسردگی باعث ایجاد علائم عاطفی و جسمی می شود. اگر در بیشتر روز، هر روز و در طول یک دوره دو هفته ای حداقل پنج مورد از علائم بالا را دارید، قطعا افسردگی دارید و بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. با این حال، یکی از این علائم باید خلق افسرده یا از دست دادن علاقه به فعالیت هایی باشد که قبلاً از آن لذت می بردید.
 
علائم عبارتند از:
 
    حالت افسردگی
    از دست دادن علاقه یا علاقه به فعالیت هایی که قبلاً از آنها لذت می بردید
    داروهای ضد افسردگی، افسردگی در بارداریکاهش یا افزایش وزن ( افزایش وزن یائسگی )، مگر اینکه رژیم داشته باشید
    کاهش یا افزایش اشتها
    مشکلات خواب یا خواب غیر طبیعی بیش از حد
    حرکت آهسته تر از حد معمول
    خستگی در فعالیت کم، از دست دادن قدرت
    احساس بی ارزشی یا گناه
    مشکلات در تفکر، تمرکز یا تصمیم گیری
    افکار مرگ یا خودکشی
 درمان افسردگی
انواع افسردگی چیست؟
 
افسردگی را بر اساس شدت تشخیص می دهیم، بنابراین می گوییم خفیف، متوسط و شدید وجود دارد.
 
دارید اگر افسردگی خفیف ، کاری که باید انجام دهید این است که ادامه دهید و آن را انجام دهید، اما به تلاش بیشتری نیاز دارید. با افسردگی متوسط، برخی از کارهایی که باید انجام دهید ممکن است نتوانید انجام دهید. با افسردگی شدید، نمی توانید یک کار یا تعهد روزانه را که باید انجام می دادید، انجام دهید.
علت افسردگی چیست؟
 
افسردگی، علائم، درمان، داروهای ضد افسردگی، افسردگی در بارداریکل مغز و در نتیجه افسردگی هنوز یک راز بزرگ برای دانشمندان است. علت واقعی هنوز ناشناخته است، اما مشخص است که در افسردگی عدم تعادل برخی مواد شیمیایی در مغز وجود دارد.
 
دانشمندان همچنین افسردگی را به عنوان اختلالی در بخش هایی از مغز که خلق و خو، خواب و تفکر را کنترل می کند، تعریف می کنند. در مورد افسردگی، این عملکردهای مغز به درستی کار نمی کنند.
چه چیزی خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد؟
 
این عوامل خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهند:
 
    ژنتیک یا سابقه خانوادگی - اگر فردی در خانواده نزدیک شما افسردگی داشته یا داشته است، احتمال زیادی وجود دارد که شما نیز دچار افسردگی شوید.
    تغییرات هورمونی – افسردگی در زنان می تواند مربوط به تغییرات هورمونی باشد که در طول چرخه قاعدگی، بارداری، بعد از زایمان و در دوران یائسگی رخ می دهد ( در یائسگی مثبت بمانید ).
    هنگامی که افسردگی پس از زایمان اتفاق می افتد، به آن افسردگی پس از زایمان می گویند.
    استرس - شرایط استرس زا مانند ضربه روحی، از دست دادن یکی از عزیزان، روابط دشوار، بیکاری یا سوء استفاده می تواند منجر به افسردگی شود.
    بیماری های دیگر - برخی از اختلالات می تواند منجر به افسردگی شود. اختلالات اضطرابی اغلب با افسردگی رخ می دهد. مشکلات الکل و مواد مخدر و درد مزمن (طولانی مدت) لگن نیز می تواند با افسردگی رخ دهد.
 
چگونه افسردگی را بشناسیم و تشخیص دهیم؟
 
شما می توانید افسردگی را در علائمی که در بالا ذکر کردیم تشخیص دهید، اما تشخیص قطعی بهتر است به پزشک شما واگذار شود. بر اساس فراوانی و شدت علائم، پزشک آنها را تشخیص داده و درمان های خاصی را تجویز یا توصیه می کند. در انجام این کار، آنها طیف کاملی از عوامل دیگر را در نظر می گیرند: سابقه پزشکی، داروهایی که استفاده می کنید، مواد مخدر یا الکل. آنها همچنین وضعیت پزشکی شما را در نظر می گیرند، به عنوان مثال اختلالات تیروئید که باعث علائمی شبیه افسردگی می شوند.
افسردگی چگونه درمان می شود؟
 
افسردگی با روان درمانی یا داروهای ضد افسردگی یا ترکیبی از هر دو درمان می شود.
مطالعات متعددی وجود دارد که می گوید استفاده منظم از اسیدهای چرب امگا 3 در دوران بارداری، بروز افسردگی را کاهش می دهد.
روان درمانی چیست؟
 
روان درمانی یا گفتگو درمانی با روانپزشک برای شناسایی مشکلات شما و یافتن راه هایی برای کاهش مشکلات و در نتیجه کاهش علائم شما استفاده می شود. چه در گفتگو با روانپزشک تنها باشید، چه گروه درمانی داشته باشید که در آن افراد دیگری را با مشکلاتی مشابه خودتان ملاقات می کنید، یا خانواده درمانی (یا با یک زوج متاهل) دارید، روند یکسان است، مشکل را شناسایی کنید و راه حلی برای آن بیابید. علائم را تسکین دهید
داروهای ضد افسردگی چیست؟
 
داروهای ضد افسردگی داروهایی هستند که بر انتقال دهنده های عصبی خاصی در سیستم عصبی تأثیر می گذارند که برای انتقال تکانه های عصبی از سلولی به سلول دیگر در مغز که خلق و خوی شما را کنترل می کنند، مهم هستند.
انواع مختلفی از داروهای ضد افسردگی وجود دارد. اگر یکی به شما کمک نکرد، پزشک ممکن است دیگری را تجویز کند. این نوع دارو نیز ترکیبی است. داروهای ضد افسردگی نوعی از داروها هستند که به این سرعت عمل نمی کنند، بنابراین ممکن است چند هفته طول بکشد تا احساس بهتری داشته باشید.
آیا داروهای ضد افسردگی عوارض جانبی دارند؟
 
داروهای ضد افسردگی مانند سایر داروها می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند. با داروهای ضد افسردگی، عوارض موقتی هستند و پس از مدت کوتاهی ناپدید می شوند. هنگام مصرف داروهای ضد افسردگی، لازم است دستورات پزشک را رعایت کنید. برخی از شایع ترین عوارض جانبی عبارتند از:
 
    سردرد
    حالت تهوع
    بیداری مکرر در طول شب
    احساس عصبی بودن
    از دست دادن میل جنسی
    مشکل ارگاسم
 
آیا جایگزین طبیعی و بی ضرری برای داروهای ضد افسردگی وجود دارد؟
 درمان افسردگی در کرج
مخمر سنت جان یا مخمر سنت جان به عنوان یک درمان عامیانه برای درمان افسردگی استفاده شده است. تحقیقات نشان داده است که در انواع شدید افسردگی موثر نیست. خار مریم نیز در برخی موارد مضر است، به عنوان مثال هنگام مصرف داروهای قلبی یا داروهای مورد استفاده برای سرطان. خار مریم همچنین اثر برخی از قرص های ضد بارداری را معکوس می کند.
استفاده از خار مریم در دوران بارداری مجاز نیست.
افسردگی چگونه بر بارداری تاثیر می گذارد؟
 
افسردگی، علائم، درمان، داروهای ضد افسردگی، افسردگی در بارداریافسردگی در دوران بارداری می تواند بر سلامت زن باردار و جنین تأثیر بگذارد. زنانی که در دوران بارداری افسردگی شدید را تجربه می کنند ممکن است در مراقبت از خود دچار مشکل شوند. ممکن است به اندازه کافی سالم غذا نخورند ( تغذیه در بارداری ) یا استراحت کافی نداشته باشند.
 
افسردگی در دوران بارداری می تواند با مشکلات متعددی از جمله زایمان زودرس ، مشکلات رشد جنین، وزن کم هنگام تولد و عوارض بعد از تولد همراه باشد .
آیا می توان از داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری استفاده کرد؟
 
اینکه آیا داروهای ضدافسردگی می‌توانند بر نقایص مادرزادی در کودک تأثیر بگذارند یا نه، یک سوال پیچیده است که به عوامل زیادی مرتبط است. اول از همه، لازم است دوره مصرف داروهای ضد افسردگی را در نظر گرفت. جنین به طور کلی به انواع داروها از جمله داروهای ضد افسردگی حساس است.
دارویی تجویز می شود که سود آن برای شما بیشتر از خطر احتمالی برای جنین است.
اگر قبل از بارداری از داروهای ضد افسردگی استفاده می کردید، پزشک باید وضعیت شما را ارزیابی کند و تصمیم بگیرد که آیا به درمان های بیشتر ادامه دهید یا نوع دارو را تغییر دهید.
اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید و داروهای ضد افسردگی مصرف می کنید، برای معاینه مشاوره ای به روانپزشک خود مراجعه کنید.
درمان افسردگی
آیا بی حال و افسرده هستید؟ این گیاهان را امتحان کنید!
           
 
آیا برای ماه‌ها بی‌حال و افسرده بوده‌اید که بر اخلاق کاری و کیفیت خواب شما تأثیر منفی می‌گذارد؟
 
اگرچه اغلب افراد گهگاه حالت‌های بی‌حالی، اضطراب، حتی افسردگی خفیف را تجربه می‌کنند، اما برخی برای مدت طولانی در این حالت قرار می‌گیرند و راهی برای خروج نمی‌بینند.
 
اما همیشه راهی برای خروج وجود دارد!
 
داروهای ضد افسردگی دارویی به هیچ وجه راه حل نیستند.
 
خیلی بهتر است که به گیاهانی برسید که شما را آرام می کنند، آرام می کنند، خواب شما را بهبود می بخشند و خلق و خوی شما را بهبود می بخشند - بدون هیچ گونه عوارض جانبی منفی.
 
برخی از علل احتمالی بی حالی و افسردگی عبارتند از کمبود مواد مغذی، استعدادهای ژنتیکی، تغییرات ناگهانی زندگی، بیماری ها، مرگ در خانواده...
 
در زنان، محرک بدخلقی، غمگینی، بی حالی و افسردگی نیز می تواند نوسانات هورمونی باشد ، به خصوص قبل و در طول قاعدگی و در دوران پس از یائسگی.
 
در این مورد، ماکا و شاتاواری ثابت کردند که متحدان عالی سلامت روان زنان هستند.
 
علاوه بر استفاده از داروهای ضدافسردگی گیاهی، افزایش رژیم غذایی با اسید فولیک و روی نیز توصیه می‌شود ، زیرا این داروها در برابر افسردگی نیز موثر هستند.
 
غذاهای غنی از فولات عبارتند از، به عنوان مثال، لوبیا، عدس، آووکادو، سبزیجات با برگ سبز تیره و تخمه آفتابگردان.
 
غذاهای غنی از روی عبارتند از کدو تنبل، دانه های چیا و شاهدانه، غلات کامل، حبوبات، آجیل، کینوا، آووکادو.
 
7 داروی ضد افسردگی گیاهی عالی
 
1. مخمر سنت جان یا خار مریم
 
 
مخمر سنت جان یا خار مریم یک داروی عامیانه شناخته شده برای مقابله با افسردگی، اضطراب و افسردگی است.
 
یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که خار مریم می تواند علائم افسردگی خفیف تا متوسط را تسکین دهد. خار مریم علاوه بر آرامش بخشی، خستگی و خستگی را از بین می برد و خواب را بهبود می بخشد.
 
برای بهره مندی از مزایای سلامت روان خار مریم، 1 تا 2 فنجان چای را هر روز به مدت چند ماه دم کنید.
 
طرز تهیه: 1 تا 2 قاشق چایخوری سبزی خشک را به آب داغ اضافه کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه بماند. صاف کنید و بنوشید.
 
اثر آن فوری نیست (حداقل یک هفته باید صبر کنید)، اما اثرات طولانی مدت است.
 
همچنین لازم است بدانید که به دلیل تداخل احتمالی بد نباید آن را با داروهای ضد افسردگی دارویی ترکیب کرد و برای زنان باردار نیز توصیه نمی شود.
 
گیلاس زمستانی - پنیر باد
 
 
یک گیاه بسیار ارزشمند در آیورودا، آشواگاندا حاوی مواد آداپتوژن است که آن را به یک متحد عالی در مبارزه با استرس تبدیل می کند.
 
همچنین برای تسکین علائم افسردگی و اضطراب شناخته شده است.
 
این گیاه قدرتمند همچنین به بیماری های دژنراتیو مانند پارکینسون و آلزایمر کمک می کند و در عین حال از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.
 
برای رفع اضطراب و مشکلات خواب، مصرف 500-600 میلی گرم آشواگاندا حداقل به مدت یک ماه ضروری است.
 
3. اسطوخودوس
 
 
گیاه مدیترانه ای با بو و رنگ فوق العاده ای که دارد تاثیر بسیار مفیدی بر بی قراری، اضطراب و افسردگی خفیف دارد.
 
می توانید چای اسطوخودوس بنوشید یا روغن اسطوخودوس را استنشاق کنید .
 
برای چای: روی 1.5 قاشق چایخوری اسطوخودوس خشک آب داغ بریزید، بگذارید 5 دقیقه دم بکشد، سپس صاف کنید و بنوشید. در صورت تمایل کمی عسل اضافه کنید.
 
می توانید اسطوخودوس خشک شده و همچنین اسانس آن را به حمام خود اضافه کنید - این کار شما را آرام و آرام می کند و شما را برای یک خواب خوب و با کیفیت آماده می کند. علاوه بر استنشاق آن، با روغن اسطوخودوس نیز خود را ماساژ دهید که باعث آرامش سیستم عصبی و کل بدن شما می شود. می توانید
 
برای داشتن خوابی خوب و رهایی از اضطراب، بالش ها را با اسطوخودوس خشک پر کنید و در کنار تخته سر قرار دهید.
 
4. رزماری
 
 
این گیاه مدیترانه ای به عنوان یک ضد افسردگی و ضد اضطراب عمل می کند و حافظه و کیفیت خواب را بهبود می بخشد.
 
ما معمولا آن را به صورت خشک به سیب زمینی پخته یا غذاهای دیگر اضافه می کنیم و همچنین می توانید از رزماری تازه یا خشک چای درست کنید.
 
به سادگی آب را بجوشانید و ۲ تا ۳ قاشق چایخوری برگ رزماری به آن اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه بماند.
 
در صورت تمایل با عسل شیرین کنید که در مقابل اضطراب نیز موثر است.
 
5. آویشن
 
 
آویشن ، همراه با اسطوخودوس و رزماری، یکی دیگر از گیاهان بسیار قدرتمند مدیترانه ای است که ثابت کرده است که بهبود دهنده خلق و خوی خوبی است.
 
به لطف فراوانی تریپتوفان ، یک اسید آمینه ضروری که در ایجاد هورمون شادی نقش دارد و لیتیوم که تثبیت کننده خلق و خوی عالی است و به درمان شیدایی و افسردگی کمک می کند، چنین تأثیری دارد.
 
این گیاه همچنین در بهبود کیفیت خواب موثر است.
 
با افزودن آن به غذاها، به عنوان مثال با بادمجان پخته شده و سایر سبزیجات، می توانید اضطراب و افسردگی را از بین ببرید و احساس رضایت را تقویت کنید.
 
می توانید از آویشن چای درست کنید: 1 قاشق چایخوری برگ آویشن را با 2 دسی لیتر آب داغ بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس صاف کنید.
 
روزی ۲ تا ۳ فنجان از این چای را بنوشید.
 
6. ماکا
 
 
این گیاه پرویی حاوی فلاونوئیدها است که باعث کاهش اضطراب و افزایش خلق و خو می شود.
 
این یک دارو برای زنان در هر سنی در نظر گرفته می شود. مخصوصاً برای نوسانات خلقی ناشی از نوسانات هورمونی مفید است.
 
مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد نشان داد که ماکا می تواند علائم افسردگی را در زنان یائسه کاهش دهد.
 
دوز توصیه شده روزانه 2 گرم ماکا در روز است.
 
7. جینسینگ
 
 
در طب سنتی چینی، جینسینگ همیشه به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش مشکلات مختلف سلامتی مورد استفاده قرار گرفته است.
 
در درمان اضطراب و افسردگی، جینسینگ آسیایی و آمریکایی بهترین هستند، در حالی که جینسینگ سیبری تأثیر کمی ضعیف تری دارد.
 
این ریشه خستگی را برطرف می کند، وضوح ذهنی را بهبود می بخشد، به کل بدن انرژی می بخشد، استرس، تنش و ترس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و به همین دلیل به اضطراب و افسردگی نیز کمک می کند.
 
می توانید آن را به صورت کپسول، تنتور یا به صورت چای بنوشید.       
درمان افسردگی
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтlactogenicfactorсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтselectivediffuser.ruсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт