تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چه زمانی و چرا باید به مشاوره ازدواج مراجعه کرد؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
چه زمانی و چرا باید به مشاوره ازدواج مراجعه کرد؟
 
وقتی دعوا به «زندگی عادی روزمره» تبدیل می‌شود و زمانی که آنچه قبلاً فقط دعوا بود، اکنون به واقعیت تبدیل می‌شود، پس ازدواج شما به سمتی می‌رود که در آن عشق وجود ندارد، و این خوب نیست. خب چکاری باید انجام بدی؟ دست مردت را بگیر و به مشاوره برو!
 
طلاق اغلب مشکلات زیادی را برای والدین و فرزندان به همراه دارد. برای بزرگسالان، طلاق می تواند یکی از استرس زاترین رویدادهای زندگی باشد. تصمیم به طلاق می تواند با احساسات متفاوت و عدم اطمینان در مورد آینده باشد. اگر کودکان درگیر این موضوع باشند، ممکن است احساس طردشدگی، رها شدن، عصبانیت، احساس گناه، عصبانیت یا تخیلات در مورد آشتی کنند.
 مشاوره ازدواج
اگرچه طلاق گاهی ضروری است و برای برخی از زوج‌ها تنها انتخاب سالم است، برخی دیگر ممکن است بخواهند هر آنچه از پیوند زناشویی باقی مانده را پس انداز کنند. هنگامی که زوج ها با مشکلاتی مواجه می شوند، ممکن است از خود بپرسند، چه زمانی زمان کمک گرفتن است؟ چه زمانی برای مشاوره ازدواج فرا می رسد؟
 
در فرآیند مشاوره یا درمان، شرکا قادر به برقراری ارتباط و حل اختلافات خود در یک محیط امن، بی‌طرفانه و شفاف هستند که به تنهایی قادر به انجام آن نبودند.
 
در یک گفتگوی باز با یک متخصص که به شما کمک می کند ارتباط بهتر و موفقیت آمیزی داشته باشید، می توانید از شر برخی از مشکلات مکرر خلاص شوید. علاوه بر این، یک متخصص می تواند به شما یاد دهد که چگونه با مشکلاتی که در آینده پیش می آیند، با موفقیت کنار بیایید. همچنین اگر مدام از یکدیگر انتقاد کنید، نه تنها اعتماد به نفس شما پایین می آید، بلکه مدام احساس می کنید که طرف مقابل شما را نمی شنود و درک نمی کند.
 
 
 
وقتی ارتباط منفی می شود.
 
هنگامی که ارتباط بین شرکا به عقب برگردد، بازگشت دوباره به "شاخه سبز" دشوار است. ارتباط منفی شامل تمام اشکال ارتباطی است که باعث می شود یکی از شرکا احساس افسردگی، ناامنی، تحقیر یا به سادگی تمایل به کناره گیری از مکالمه کند. این نوع ارتباط شامل لحن گفتگو نیز می شود. تاکید بر این نکته مهم است که همیشه مهم نیست که چه چیزی گفته می شود، بلکه نحوه بیان آن نیز مهم است. ارتباط منفی نه تنها به معنای ارتباط کلامی است که هدف آن صدمه زدن از نظر عاطفی یا جسمی است، بلکه ارتباط غیرکلامی نیز به همان هدف اشاره دارد.
 مشاوره ازدواج در کرج
مدام بر سر همین چیزهای کوچک بحث می کنید
 
به اشتراک گذاشتن یک خانه با کسی اغلب منجر به اختلافات و ناامیدی می شود. اما اگر دائماً در مورد همان موضوع بحث می کنید و هنوز چیزی تغییر نمی کند - شاید وقت آن رسیده است که سعی کنید راه دیگری برای ابراز نارضایتی خود پیدا کنید.
 
ما اغلب به زوج‌هایی برمی‌خوریم که سال‌ها مشاجره مشابهی دارند و مشکل را حل نمی‌کنند. آنها به طور مؤثر ارتباط برقرار نمی کنند - فریاد می زنند، سر و صدا می کنند، فحش می دهند و حمله می کنند و سپس ساکت می شوند زیرا این تصور را دارند که تجربه نکرده اند.
 
مراجعه به یک متخصص می تواند به شما کمک کند راهی برای بیان احساسات و خواسته های خود پیدا کنید تا شریک زندگی شما را درک کند و واقعاً شما را بشنود، سپس می توانید به گفتگو ادامه دهید تا بیشتر بفهمید که چرا چیزی شما را آزار می دهد.
 
در هر صورت، یک متخصص می تواند زوجین را به آرامی، آرام و ایمن از میان اختلافاتشان راهنمایی کند، بدون اینکه به آنها اجازه دهد در پایان فقط «مشکل را از زیر فرش جارو کنند». مهم نیست که چقدر طول می کشد تا مشکل به قطعات تقسیم شود - این تنها راه حل آن است.
 
شما ترجیح می دهید هر کاری انجام دهید به جای صمیمی بودن با شریک زندگی خود
 
به عنوان مثال، شما ترجیح می دهید سریالی با صحنه های صمیمی تماشا کنید تا اینکه با شریک زندگی خود همان کار را انجام دهید. مشکل همینه شاید گاهی حتی به نوازش فکر کنید، اما مثل قبل تنش نیست. شرایط هر چه که باشد، وقت آن است که به دلیل آن فکر کنید.
 
اگر در درازمدت کاهش جذابیت فیزیکی و عدم صمیمیت وجود داشته باشد، مشکل معمولاً عمیق‌تر است. غیرممکن است که همیشه خسته باشید.
 
در چنین مواردی، باور کنید یا نه، شخص ثالث می تواند کمک کند - یک مشاور یا یک درمانگر. وقتی دو نفر - که زمانی رابطه ای بر اساس جذابیت داشتند - دیگر نمی توانند با هم ارتباط برقرار کنند، معمولاً علت آن مشکلات جدی تری است.
 
به عنوان مثال، اگر زنی پس از زایمان نگران ظاهر خود باشد، ممکن است به این معنی باشد که در یک رابطه نیاز عاطفی ارضا نشده دارد. اگر مردی دیگر برای جذابیت بیشتر برای یک زن و خوش اندام بودن تمرین نمی کند، احتمالاً قبل از آن دیگر احساس خواستنی نمی کرد و در نتیجه یک دور باطل ایجاد می کند.
 
برای بسیاری از افراد صحبت کردن در مورد صمیمیت و مشکلات با یکدیگر و به خصوص با شخص ثالث دشوار است، اما حتی در این مورد نیز یک متخصص می تواند به شما کمک کند خود را آزاد کنید، خود را ابراز کنید و در نهایت شعله را دوباره روشن کنید.
 مشاوره ازدواج
زمانی که یک یا هر دو طرف به روابط خارج از ازدواج فکر می کنند یا قبلاً یکی از آنها را داشته اند
 
بهبودی کامل از تقلب غیرممکن نیست، اما بسیار دشوار است و نیاز به کار زیادی روی رابطه دارد. این نیازمند تعهد و میل واقعی برای بخشیدن و ادامه دادن است. هیچ فرمول جادویی برای بهبودی پس از تقلب وجود ندارد. با این حال، اگر هر دو طرف واقعاً متعهد باشند و خواهان درمان باشند و با صداقت کامل به کل فرآیند بپردازند، آنگاه می توان ازدواج را نجات داد.
 
وقتی به نظر می رسد که شرکا به سادگی "در همان فضا می مانند"
 
وقتی شرکای زندگی بیشتر شبیه هم اتاقی ها می شوند تا یک زوج متاهل، این ممکن است نشان دهنده نیاز به مشاوره باشد. البته این بدان معنا نیست که شرکای دیگری که همه کارها را با هم انجام نمی دهند دچار مشکل می شوند. با این حال، اگر فقدان ارتباط، گفتگو، صمیمیت یا هر عنصر دیگری که شرکای آن را مهم می دانند وجود دارد و اگر احساس می کنند که فقط در یک فضای مشترک با هم ملاقات می کنند، بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید. او می‌تواند به شرکای زندگی کمک کند تا مشخص کنند چه چیزی در رابطه‌شان کم است تا به مسیر خود بازگردند.
 
وقتی شرکا نمی دانند چگونه اختلافات متقابل را حل کنند
 
ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: "دانش نیمی از جنگ است!"
 
وقتی شرکای خود فاصله ای بین خود احساس می کنند و از آن آگاه هستند - در نیمه راه راه حل هستند. اغلب، شرکایانی که به مشاوره مراجعه می کنند می گویند که می دانند مشکل چیست، اما به سادگی نمی دانند چگونه آن را حل کنند. در آن لحظه، مشاور (یا درمانگر) فردی است که می تواند به عنوان شخص «سوم» کمک کند، کسی که از منظر دیگری به مشکل نگاه می کند.
 
هنگامی که یکی از شرکا شروع به نشان دادن تنها احساسات ناخوشایند می کند.
 مشاوره ازدواج در کرج
آنچه در درون احساس می کنیم، در بیرون دیده می شود. حتی اگر بتوانید برای مدتی احساسات خود را پنهان کنید، در نهایت ظاهر می شوند. احساسات ناخوشایند سرکوب شده، مانند ناامیدی و خشم، می توانند به رفتارهای مضر تبدیل شوند.
 
در برخی موارد، حتی اگر شریک آسیب دیده موافقت می کند که متاهل بماند و روی رابطه کار کند، ممکن است همچنان احساس بدبختی کند که ظاهر می شود. این را می توان به شکل سرکشی به دلیل تمایل به اینکه طرف مقابل نیز این رنج را احساس کند نشان داده شود. بنابراین، شخص آسیب دیده ممکن است عمداً کارهایی انجام دهد که نشان دهنده خیانت باشد (اگرچه ممکن است در واقع اینطور نباشد)، فقط به این دلیل که شریک زندگی دردی را که خودش ایجاد کرده است، احساس کند.
 
چنین چیزهایی در واقع نتیجه معکوس دارند، اما یک متخصص با تجربه می تواند به چنین زوجی کمک کند تا از جلوه های منفی احساسات ناخوشایند عبور کرده و راه بهتری برای ابراز آنها بیابند.
 
شما فکر می کنید همه شوهر/زن بهتری دارند و از گفتن این حرف نمی ترسید
 
اگر با آن مرد ازدواج کردید، آشکارا در یک مقطع دیوانه وار عاشق او بودید، درست است؟ بنابراین، وقتی در ملاء عام او را تحقیر می کنید، علاوه بر این که احساس بدی به او می کنید، به عنوان یک قدیس مهربان نیز ظاهر نمی شوید. بالاخره هیچ کس تو را مجبور به ازدواج نکرد.
 
تعریف و تمجید از مردان دیگر و نادیده گرفتن مردان خود، شرمساری و انتقاد تهاجمی منفعلانه است و این رابطه را بیشتر از بین می برد. تحقیر یا نادیده گرفتن نیازهای همسرتان خطرناک است و می تواند منجر به کاهش اعتماد به نفس شود. بنابراین، هنگامی که فکر می کنید فقط از دوست خود در رابطه با او تعریف می کنید، در واقع چیزهای بیشتری در مورد رابطه خود می گویید.
 
اگر این نوع موقعیت در انظار عمومی ظاهر می شود، به این معنی است که در جایی از درون شما عصبانیتی جمع می شود که ابراز نکرده اید و روی آن کار نکرده اید. صحبت کردن در مورد این موضوع با یک درمانگر به شما کمک می کند تا بدون آسیب بیشتر به رابطه، خود را به روشی ایمن و قابل قبول بیان کنید.
 
انتقاد سازنده می تواند برای ازدواج خوب باشد و می تواند باعث تغییر شود، و یک درمانگر می تواند به شما نشان دهد که چگونه این کار را بدون اینکه بی رحمانه جلوه دهید، انجام دهید.
 
حسادت تبدیل به یک مشکل می شود
 
هرکسی در مقطعی احساس حسادت می کند و این کاملا طبیعی است. با این حال، وقتی حسادت منجر به دوری از شریک زندگی تان می شود، وقت آن است که به دنبال کمک باشید و بفهمید که چرا چنین احساسی دارید و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید.
 
حسادتی وجود دارد که به دلیل یک رویداد یا تعامل رخ می دهد. اما حسادتی نیز وجود دارد که به دلیل رنجی که فرد در روابط قبلی تجربه کرده یا به دلیل پارانویای موقعیتی ایجاد می شود. گاهی اوقات حتی نمی توانید به خودتان بگویید که آیا به دلیلی حسادت می کنید یا فقط پارانوئید هستید، اما یک متخصص می تواند به شما در حل این معضل کمک کند.
 
هر کاری که انجام می دهید، احساسات خود را سرکوب نکنید زیرا تا زمانی که آنها را ابراز نکنید، چیزی حل نمی شود.
 
معمولاً وقتی افراد موضوع حسادت را مطرح می کنند، شریک زندگی می گوید که این دیوانه است و دلیلی برای حسادت وجود ندارد. در واقع ممکن است هیچ چیز باعث حسادت نشود، اما نادیده گرفتن احساسات شما فقط می تواند اوضاع را بدتر کند. حسادت یک احساس واقعی، پیچیده و طبیعی است که به جای اینکه آن را زیر فرش بکشیم، باید آشکارتر درباره آن صحبت کنیم. به جای اینکه از آن خجالت بکشید باید به احساسات خود از جمله حسادت احترام بگذارید. این برای همه اتفاق می افتد و کاملا طبیعی است، تنها چیزی که برای شخصی که آن را احساس می کند ناخوشایند است. برای رفع شک و حل این احساس، صحبت با یک متخصص می تواند کمک زیادی به شما کند.
 
شما هنوز حافظه بدی دارید
 
هیچ رابطه ای کامل نیست همه زوج ها روزهای سختی را پشت سر می گذارند. مشکلات از زمانی شروع می‌شوند که وانمود می‌کنید که کامل هستید (مثلاً در شبکه‌های اجتماعی یا در جمع)، اما در واقع هنوز چیزی را در مقابل شریک زندگی خود نگه می‌دارید و عمداً آن را به صورت او فشار می‌دهید تا احساس بدی در او ایجاد کنید.
 
حتماً در طول زندگی خود لحظات چالش برانگیز و دلخراش زیادی را در رابطه خود تجربه کرده اید، اما آیا یاد گرفته اید که بین بخشش و فراموشی تمایز قائل شوید؟ برخی از افراد فکر می کنند که ماندن در رابطه با کسی به این معنی است که دلیلی بر این است که آنها شریک زندگی خود را برای چیزی بخشیده اند. با این حال، در لحظات مشاجره و عصبانیت، چیزهایی که در گذشته شما را آزار می‌دهند دوباره ظاهر می‌شوند و در واقع نشان می‌دهند که اصلاً حل نشده‌اند. این ناتوانی در پشت سر گذاشتن واقعی گذشته، رابطه شما را خراب می کند.
 
یک مشاور ازدواج حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چرا هنوز آن احساسات گذشته را حفظ کرده‌اید و به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا راهی برای ادامه کار وجود دارد یا خیر.
 
وقتی طلاق تنها راه حل به نظر می رسد
 
هنگامی که شرکا با هم اختلاف نظر دارند و بحث می کنند، یک استراحت یا «تایم اوت» می تواند کمک کند. با این حال، اگر این استراحت به یک شب دور از خانه تبدیل شود یا به جدایی موقت منجر شود، ممکن است نشان دهنده نیاز به مشاوره باشد. خروج از خانه راه حلی ندارد. در عوض، در واقع به نظر می رسد که تنها از این ایده حمایت می کند که جدایی کمک می کند زیرا زمان می گذرد، مشکل ذکر نشده است، اما هنوز وجود دارد.
 مشاوره ازدواج
وقتی شرکای "به خاطر بچه ها" کنار هم می مانند
 
وقتی شرکا فکر می کنند که این بهترین راه حل است، پس عاقلانه است که با یک متخصص مشورت کنند. زن و شوهر معمولاً فکر می کنند که با کنار هم ماندن به بچه ها خیر می رسانند، اگرچه این در واقع برای آنها بسیار مضر است. کاملا برعکس، اگر زوجین بتوانند مشکلات خود را از طریق طلاق حل کنند و هوشیار بمانند، رابطه مثبت و سالمی داشته باشند و به همین منوال ادامه دهند، بهترین تصمیم است. فرزندان هرگز نباید تنها دلیل کنار هم ماندن والدین باشند، حتی اگر به رفتار منصفانه با یکدیگر ادامه دهند . کودکان شهودی هستند و آنچه گفته نمی شود را احساس می کنند. به همان اندازه که برخی از زوج ها فکر می کنند که احساسات خود را نشان می دهند، کودکان در تشخیص احساسات واقعی بسیار خوب هستند. کودکان در چنین خانواده هایی می دانند که چگونه بگویند که می بینند والدینشان چقدر با یکدیگر مهربان هستند، اما توجه کنید که آنها همچنان با یکدیگر خوب نیستند زیرا مانند سایر والدین با هم نمی خندند.
 
 
 
همه ازدواج ها را نمی توان نجات داد. از طریق فرآیند مشاوره ازدواج، برخی از زوج ها متوجه می شوند که اگر جدا شوند برای هر دوی آنها (یا کل خانواده) بهترین و سالم ترین است. از سوی دیگر، برای آن دسته از زوج‌ها و ازدواج‌هایی که می‌توان نجات داد و شرکای آن‌ها مایلند کاملاً به فرآیند مشاوره متعهد شوند، می‌تواند کارهای زیادی برای آنها انجام دهد. آنها می توانند به خود یادآوری کنند که چرا در وهله اول عاشق شدند و می توانند یاد بگیرند که چگونه آن را ادامه دهند.
مشاوره ازدواج در کرج
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointhttp://lactogenicfactor.rulacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyсайтsemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting