تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: معرفی صنایع دستی مهم اصفهان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در اصفهان با استفاده از مواد اولیه بومی مختلف از جمله پشم، فلزات و سفال انواع مختلفی از صنایع دستی را تولید می‌کنند. علت محبوبیت صنایع دستی اصفهان، ماشینی نبودن این هنرها است، زیرا معمولا صفر تا صد همه این محصولات به دست هنرمندان تولید می‌شود. همین موضوع باعث درخشش صنایع دستی اصفهان در سراسر ایران و جهان شده است.
هنر خاتم کاری
می‌توان گفت خاتم کاری از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین هنرهای اصفهان است. اصطلاحا به خاتم کاری اعجاز مثلث‌ها نیز گفته می‌شود. هنرمندانی که در این زمینه فعالیت دارند با رسم مثلث‌های کنار هم نقش و نگارهای اصیل ایرانی را ایجاد می‌کنند. این هنر معمولا روی چوب و سایر فلزات قابل انجام می‌باشد. خاتم‌کاری در اصفهان معمولا در ترکیب با مس و میناکاری نیز دیده می‌شود.

2.هنر مس و خاتم
در پاراگراف پیشین به بررسی هنر خاتم کاری پرداختیم و گفتیم که این هنر در ترکیب با فلزات نیز قابل انجام می‌باشد. یکی از فلزاتی که ترکیب رنگی بسیار زیبا و جذابی همراه با نقوش خاتم ایجاد می‌کند، فلز سرخ رنگ مس است. در هنر خاتم این طرح‌های مثلثی روی چوپ پیاده می‌شدند اما در مس و خاتم روند کار کمی متفاوت است.
هنرمندان خاتم طرح‌ها را اجرا کرده و سپس با چسب‌های مخصوص بروی ظروف حاصل دسترنج مسگران می‌چسبانند و محصولات بسیار شیک و لوکسی را تولید می‌کنند. از این صنایع دستی اصفهان می‌توانید به عنوان هدایای مدیریتی و سازمانی نیز استفاده نمایید و در ذهن مخاطبان خود ماندگار شوید.
در آراهنر انواع مختلفی از ظروف مس و خاتم از جمله قندان مس و خاتم، آجیل‌خوری و گلدان مس‌ و خاتم در بسته‌های هدیه لوکس موجود می‌باشد.

3.هنر میناکاری
از شناخته‌ترین هنرهای اصفهان مینا کاری است. هر چند این هنر در دیگر شهرهای ایران همانند یزد نیز رواج دارد اما معمولا با نام اصفهان شناخته می‌شود. همه با شنیدن نام صنایع دستی میناکاری رنگ آبی آسمانی و به رنگ بهشت در ذهنشان تداعی می‌شود. به جز صنایع دستی، هنر میناکاری را در معماری‌های این شهر نیز می‌توان مشاهده کرد.
تاریخچه این هنر به حدود 5 هزار سال پیش برمی‌گردد، به همین دلیل کهن‌ترین صنایع دستی اصفهان نامیده می‌شود. میناکاری معمولا روی فلزاتی مانند مس، نقره و طلا انجام می‌شود. علاوه بر این نقوش و طرح‌های زیبای آبی رنگ را روی سفال نیز می‌توان مشاهده کرد.
با قدم زدن در خیابان و بازارچه‌های شهر اصفهان بی شک، به وفور با هنر میناکاری روبرو خواهید شد. یکی دیگر از علل محبوبیت میناکاری را می‌توان به قیمت مناسب آن در مقایسه با دیگر صنایع دستی اصفهان نسبت داد.
4.هنر مس و پرداز
در قسمت‌های پیشین بیشتر به هنرهای کهن و قدیمی در اصفهان پرداختیم. با گذشت زمان همان‌طور که تعدادی از این صنایع به دست فراموشی سپرده می‌شوند، تعدادی هنر جدید نیز ابداع می‌گردد. یکی از این صنایع دستی نوپا در اصفهان، هنر مس و پرداز است که ترکیب مسگری و هنر میناکاری می‌باشد.
ظروف مسی پس از آماده شدن، توسط هنرمندان میناکاری به طرح‌های آبی و خوش رنگ این هنر مزین می‌شوند. مس و پرداز نیز مانند هنر مس و خاتم، به صورتی ترکیبی ایجاد شده است و اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است.
اگر بسته هدیه تکی از صنایع مس و پرداز را بخواهید می‌توانید آجیل خوری مس و پرداز آراهنر را تهیه نمایید که در بسته‌بندی ویژه و لوکس ارائه می‌شود. علاوه بر این هدیه‌های تک محصولی دیگری از جمله بشقاب و قندان مس و پرداز نیز قابل سفارش هستند.
5.هنر فیروز کوبی
از دیگر هنرهایی که روی فلزات از جمله مس انجام می‌شود، فیروزکوبی است. در این هنر، قطعات فیروزه با نظم و ترتیب خاصی روی فلزی مانند مس قرار می‌گیرند و لوازمی لوکس و دلربا ایجاد می‌کنند. از فیروزکوبی معمولا برای تولید محصولات و ظروف دکوراتیو و زیورآلات استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر فیروزکوبی در میان صنایع دستی اصفهان گسترش خوبی داشته است.
اگر شما نیز به این هنر فوق‌العاده زیبا و لوکس علاقمند هستید می‌توانید بسته هدیه خلاقانه شکلات خوری و گلدان فیروزکوبی را در بسته‌بندی چوبی و فاخر آن تهیه نمایید.
6.هنر قلم‌زنی
اگر بخواهیم لیستی از پررونق‌ترین صنایع دستی اصفهان را تهیه کنیم، بی شک قلم‌زنی نیز از صدرنشینان این لیست خواهد بود. هر چند این هنر در شهرهایی مانند شیراز نیز رونق دارد اما مهد قلم‌زنی اصفهان شناخته شده است. به صورت خلاصه قلم‌زنی را می‌توان هنر ایجاد نقش و نگار با قلم روی فلزاتی مانند طلا، نقره و مس دانست.
هنرمندان قلم‌زنی ابتدا نقش به خصوصی را در نظر می‌گیرند و سپس با ضربه‌های چکش آن نقوش را روی فلزات حک می‌کنند. با توجه به پر زحمت و سخت بودن آن، قلم‌زنی ارزش مادی و معنوی زیادی در میان صنایع دستی اصفهان دارد.
ببسته‌های ترکیبی و لوکس بسیاری از قلم‌زنی در آراهنر موجود است که در انتهای مقاله به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. در مورد هدیه‌های تکی از این هنر نیز می‌توان به قندان، بشقاب و گلدان قلم‌زنی در آراهنر اشاره کرد.
7.هنر ملیله کاری
یکی از سخت‌ترین هنرهای اصفهان که نیازمند ظرافت و دقت بسیار زیادی نیز است، هنر ملیله کاری می‌باشد. ماده اولیه استفاده شده در ملیله کاری فلز نقره می‌باشد. هنرمندان خبره قطعات نقره را کوچک کرده و آن‌ها را به شکل مفتول و سیم‌های نقره درمی‌آورند. سپس با بهره‌مندی از نقش‌های اسلیمی و سنتی ایرانی آن‌ها را یه یکدیگر وصل کرده و محصولات متنوعی ایجاد می‌کنند. 
هنر ملیه کاری از شاهکارهای صنایع دستی ایران است که به خوبی ذوق و سلیقه هنرمندان را به نمایش می‌گذارد. بسته‌های هدیه این هنر بسیار ارزشمند هستند؛ بنابراین می‌توانید به عنوان هدیه‌های لوکس مدیریتی از آن ها استفاده نمایید. 
8.هنر قلمکار
انواع و شاخه‌های مختلفی از هنر نساجی، در طول تاریخ در ایران رواج داشته است. یکی از این هنرها که در اصفهان رونق بسیاری دارد، قلمکار است. قلمکار به نوعی پارچه است که روی آن نقاشی انجام می‌شود. امروزه این نقش‌ها با مهرهایی پیاده سازی می‌شوند. یکی از طرح‌های محبوب و اصیل ایرانی قلمکار، طرح بته جقه است که به وفور روی رومیزی و شال‌های قلمکار دیده می‌شود.
اگر به دنبال هدایای تبلیغاتی و نمایشگاهی خاص و در عین حال ایرانی هستید می‌توانید بسته سفره قلمکار را تهیه نمایید.
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru