تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: افسردگی چیست؟ راه های درمان آن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
افسردگی
افسردگی چیست؟
 
اگر مدتی است که احساس ناراحتی می کنید و انرژی یا علاقه خود را به فعالیت هایی که معمولاً برایتان لذت بخش است از دست داده اید، ممکن است از افسردگی رنج ببرید. به نظر می رسد اشتیاق شما برای زندگی از بین رفته است. شما احساس ناامنی، بلاتکلیفی یا نگرانی زیادی می کنید. بسیاری از افراد به دلیل اینکه دیگر اشتها ندارند وزن کم می کنند. افسردگی با خلق و خوی غمگین متفاوت است. افراد مبتلا به افسردگی اغلب به جایی نمی رسند و حتی نمی توانند فعالیت های لذت بخش را مدیریت کنند. با عینک تیره به دنیا نگاه می کنند.
 
افسردگی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما می تواند دقیقاً به همین شکل ایجاد شود. افسردگی می تواند پاسخی به یک از دست دادن یا رویداد بزرگ زندگی باشد. ممکن است اخیراً یکی از عزیزانتان را از دست داده باشید، در حال طلاق باشید یا رابطه شما به پایان رسیده باشد یا اخراج شده باشید. رویدادهای مثبتی مانند تولد کودک یا حرکت نیز می تواند منجر به علائم افسردگی شود. اگر افسردگی در خانواده شما وجود داشته باشد، احتمال ابتلا به افسردگی در شما بیشتر است.
شکایت در افسردگی
 
افسردگی اغلب شامل غمگینی، احساس بی ارزشی یا گناه و تمایل شدید به نگرانی است. این اغلب با مشکلات تمرکز همراه است. ممکن است وضعیت شما آنقدر ناامید کننده باشد که به فکر پایان دادن به زندگی خود باشید.
 
افراد مبتلا به افسردگی نسبت به آینده غمگین هستند. چیزهایی که قبلاً دوست داشتید دیگر برای شما جالب نیست. در واقع، شما هیچ احساسی ندارید. چیزها را منفی می بینید و احساس بی حالی می کنید. مشکلات خواب نیز ممکن است رخ دهد. خیلی زود از خواب بیدار می شوید یا در به خواب رفتن مشکل دارید. همچنین ممکن است آنقدر خسته باشید که فقط بخواهید بخوابید. شما از روز می ترسید و بنابراین به سختی از خواب بیدار می شوید. افسردگی همچنین می تواند بر اشتهای شما تأثیر بگذارد. ممکن است کمتر از قبل گرسنه باشید یا خیلی بیشتر غذا بخورید. ترکیب شکایات برای همه متفاوت است. افسردگی می تواند یکباره باشد، اما همچنین ممکن است اتفاق بیفتد که مجبور شوید بیشتر در زندگی خود با آن مقابله کنید.
آیا احساس خوبی ندارید، اما دقیقاً نمی دانید چه اتفاقی می افتد؟
 درمان افسردگی
آیا در مراجعه به روانشناس تردید دارید؟ سپس خودآزمایی را به صورت رایگان و ناشناس انجام دهید. این تست نشان می دهد که شما تا چه حد از شکایات روانی رنج می برید و در مورد کمک های روانی احتمالی به شما توصیه می کند.
کمک به افسردگی
 
افکار منفی و بی حالی نقش عمده ای در علائم افسردگی دارند. شما از همه چیز می ترسید و تمایل دارید کمتر و کمتر انجام دهید. این شما را به طور فزاینده ای غمگین می کند. شما می توانید این مارپیچ منفی را با اقدام، با بیرون رفتن، ورزش کردن و ملاقات با دوستان بشکنید. چون دوباره کارها را انجام می دهید، دوباره تجربیات خوشایندی خواهید داشت. این می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد.
 
اگر در حال بهبود نیستید، مهم است که برای درمان افسردگی به دنبال کمک باشید. بهتر است شکایات خود را جدی بگیرید و در اسرع وقت مداخله کنید. علم نشان می‌دهد که فعال‌سازی با درمان شناختی رفتاری در طولانی‌مدت مؤثرتر از درمان افسردگی با دارو به تنهایی است. دارو فقط برای افسردگی شدید توصیه می شود. درمان ما برای افسردگی شامل فعال سازی با درمان شناختی رفتاری است. این با هدف تعدیل افکار منفی و آموزش سایر افکار مثبت است. علاوه بر این، به برنامه روزانه شما نیز توجه می شود. مهم این است که شما فعال شوید. از آنجا که افسردگی ممکن است عود کند، شما یاد خواهید گرفت که سیگنال ها را بشناسید و با روانشناس خود یک برنامه پیشگیری از عود ترسیم کنید.
 
برنامه مراقبتی برای اختلالات افسردگی
شما اینجا هستید : خانه / مشتریان / چه چیزی دارم؟ / برنامه مراقبت از اختلالات افسردگی
آیا هر روز و برای مدت طولانی احساس غمگینی (به طور جدی) می کنید و نمی توانید بر این موضوع غلبه کنید؟ سپس ممکن است افسردگی داشته باشید. افسردگی گاهی اوقات از بین می رود، اما معمولاً به خودی خود نیست. برای درمان می توانید با ما تماس بگیرید.
 
ما یک برنامه مراقبتی برای درمان و راهنمایی افراد مبتلا به اختلال افسردگی داریم. در این برنامه می توانیم از بین ماژول های مختلف انتخاب کنیم. می توانید به مکالمات، روش های درمانی، آموزش یا دوره ها فکر کنید. البته انتخاب را با هم تعیین خواهیم کرد.
 
این برنامه مراقبتی برای بزرگسالان مبتلا به اختلال خلقی شدید در نظر گرفته شده است. که در عملکرد روزانه اختلال ایجاد می کند. این مربوط به افراد مبتلا به افسردگی یا افرادی با شکایات خلقی است که خود را در فواصل زمانی تکرار می کنند.
 درمان افسردگی
اگر حداقل به مدت دو هفته از حداقل 5 مورد از علائم زیر رنج می برید، یک اختلال افسردگی دارید:
 
    خلق و خوی غم انگیز
    از دست دادن علاقه یا لذت
    کاهش یا افزایش اشتها و/یا وزن
    مشکلات خواب
    اضطراب یا بازداری ها
    خستگی یا از دست دادن انرژی
    احساس بی ارزشی یا احساس گناه
    مشکلات تفکر یا تمرکز
    فکر کردن به مرگ یا خودکشی
 
درمان افسردگی
 
افسردگی
 
اگر از افسردگی رنج می برید، بسیار احساس ناراحتی و غمگینی می کنید. علائم دیگر عبارتند از:
 
    ناامنی
    افکار منفی
    بی حالی
    احساس اضطراب
    تنش
    شک و تردید
    برای اطمینان از
    خستگی مداوم
    احساس گناه
    افکار منظم در مورد مرگ
 
گروه های خطر
 
افسردگی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. افسردگی اغلب پس از یک موقعیت استرس زا در زندگی خود را نشان می دهد. به عنوان مثال، این می تواند از دست دادن شغل شما باشد، اما همچنین مشکلات رابطه، یک حرکت، تولد فرزند یا مرگ یکی از عزیزان. گاهی اوقات استعداد ارثی نقش دارد. شکایات جسمی نیز می تواند باعث افسردگی شود.
جلوگیری
 
یک سبک زندگی سالم (استراحت کافی، استرس کم، حمایت از محیط شما، یک برنامه خوب) می تواند شروع افسردگی را به تعویق بیاندازد یا از آن جلوگیری کند. نحوه تربیت شما، شخصیت و نگرش شما به زندگی نیز بر نحوه برخورد شما با افسردگی تأثیر می گذارد.
افسردگی چگونه درمان می شود؟
 
در طول یک یا چند دوره از زندگی، ممکن است یک بیماری روانپزشکی از جمله افسردگی را تجربه کنید. شدت، مدت و دوره آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است و اغلب غیر قابل پیش بینی است. پشتیبانی خوب در اینجا مهم است. گاهی اوقات حمایت کوتاه مدت کافی است، در موارد دیگر نیاز به درمان برای مدت طولانی است.
 
افسردگی را می توان با صحبت های حمایتی، داروها، شناخت درمانی ، درمان سیستمیک ، نور درمانی ، الکتروشوک درمانی ، دویدن درمانی یا مراقبت روزانه درمان کرد. این روش های درمانی مختلف به صورت جداگانه یا ترکیبی می توانند منجر به بهبودی شوند.
 
 
افسردگی
 
    افسردگی در سالمندان
 
اطلاعات بیشتر
متخصصین
افسردگی
 درمان افسردگی
همه گاهی اوقات احساس ناراحتی یا خستگی می کنند. آیا برای مدت طولانی احساس غمگینی یا غمگینی می کنید؟ آیا انرژی کمی دارید؟ دیگر نمی توانید از چیزها لذت ببرید؟ سپس ممکن است افسردگی داشته باشید.
درمان افسردگی
افسردگی چیست؟
 
آیا اغلب احساس غمگینی می کنید؟ احساسات غم انگیز بسیار طبیعی است، همه این را دارند. اما اگر نگذرد چه؟ اگر تقریبا هر روز احساس ناراحتی کنید چه؟ احساسات افسرده می تواند بر زندگی شما حاکم باشد و زندگی عادی را به طور فزاینده ای دشوار کند.
 
آیا شکایات زیر را می شناسید؟
 
    بیشتر روزها و بیشتر روزها عبوس یا غمگین هستم.
    من هیچ علاقه یا لذتی به چیزهای سرگرم کننده ندارم.
    اشتهای من کم یا زیاد است و این را می توان با وزنم متوجه شد.
    انرژی کمی دارم و احساس خستگی می کنم.
    آهسته حرکت می کنم یا خیلی فعال هستم.
    من مشکل خواب دارم یا نمی توانم از رختخواب بلند شوم.
    نمی توانم خوب تمرکز کنم و خیلی چیزها را فراموش می کنم.
    من اغلب نمی دانم چه کار کنم.
    من در مورد مرگ فکر می کنم.
    احساس ناامیدی می کنم.
    من احساس بی ارزشی می کنم یا اغلب بی دلیل احساس گناه می کنم.
 
اگر چندین مورد از این شکایات را بشناسید، ممکن است افسردگی داشته باشید. GGZ inGeest بیشتر به شما کمک خواهد کرد.
ما کمکت خواهیم کرد
در مورد شکایات جزئی کمک کنید
 
اگر احساسات عبوس یا غمگین برای مدت طولانی ادامه پیدا کند یا بدتر شود، افسردگی می تواند ایجاد شود. ما می توانیم به شما کمک کنیم تا با این احساسات مقابله کنید.
 
    به عنوان مثال، می تواند به شما کمک کند تا در مورد آن صحبت کنید یا می توانید دوره ای را بگذرانید. این باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و از بدتر شدن شکایات جلوگیری می کند.
    یا می توانید برای مشاوره رایگان ثبت نام کنید. در گفتگو در مورد شکایات شما و آنچه می توانید در مورد آنها انجام دهید صحبت می کنیم. برای این کار نیازی به نامه ای از پزشک عمومی ندارید.
درمان افسردگی
 
درمان برای شکایات جدی
 
آیا از احساسات افسردگی زیاد رنج می برید؟ با پزشک عمومی خود در مورد آن صحبت کنید. پزشک عمومی شما می تواند شما را برای درمان ارجاع دهد. درمان های خوبی برای افسردگی در دسترس است.
ما با هم به دنبال بهترین چیز برای شما هستیم
 
شاید بتوانیم در گفتگوهای شخصی بیشترین کمک را به شما کنیم. اما به عنوان مثال، درمان های گروهی و درمان هایی از طریق اینترنت نیز وجود دارد. اگر مشکلات روانی جدی دارید، درمان در منزل یا بستری شدن در بیمارستان ممکن است بهترین گزینه باشد.
 
ما برای جوانان 18 تا 25 ساله و افراد مسن از 60 سالگی درمان های ویژه ای داریم. بزرگسالان جوان و سالمندان اغلب مشکلات خاصی دارند که افراد در سنین دیگر ندارند.
زندگی خود را به نظم برگردانید
 
GGZ inGeest تحقیقات زیادی انجام می دهد و از آخرین دانش علمی در درمان ها استفاده می کند.
 
به عنوان مثال، ما از تحقیقات می دانیم که علاوه بر شکایات روانی شما، چیزهای دیگری در زندگی شما نیز برای سلامتی شما مهم است. به همین دلیل است که ما به کار، تحصیل، کارهایی که در اوقات فراغت خود انجام می دهید و ارتباطات اجتماعی توجه می کنیم. در صورت لزوم، می توانیم با شما فکر کنیم و به شما در یافتن راه حل کمک کنیم. ما همراه با شما به آنچه به شما انرژی می دهد و چه چیزی به شما کمک می کند نگاه می کنیم. ما به این کار ترمیمی می گوییم.
حمایت از خانواده، دوستان و سایر افراد درگیر
 درمان افسردگی
برای خانواده و دوستان افراد دارای مشکلات روانی یک ساعت مشاوره خانواده (1 تا 3 جلسه) داریم. دوره های گروهی هم داریم. با به اشتراک گذاشتن تجربیات و اطلاعات با یکدیگر، یاد می گیرید که با فردی که مشکلات روانی دارد بهتر برخورد کنید.
درمان افسردگی
تجربه-داستان-افسردگی-جودیث_1
 
    وقتی 17 ساله بودم اولین افسردگی واقعی ام را تجربه کردم. اینطور نبود که غمگین باشم، فقط احساس کمی داشتم. که سالها طول کشید. من فقط خیلی دیرتر یاد گرفتم که احساس کنم.
    جودیت از افسردگی مزمن رنج می برد
 
در تحقیقات افسردگی شرکت کنید
 
در طول درمان، ممکن است از شما بخواهیم در تحقیقات شرکت کنید. با انجام تحقیقات، می توانیم به بهبود کمک خود برای علائم افسردگی ادامه دهیم.
درمان افسردگی