تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: همه چیز در مورد درمان افسردگی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
همه چیز در مورد سلامتی شما
 
میدان سلامت یک وب سایت آموزنده در مورد سلامت است. اطلاعات بهداشتی در این وب سایت جدا از هر گونه تبلیغاتی است که ممکن است نمایش داده شود.
 
- تبلیغات -
فهرست مطالب
 درمان افسردگی
    فلش برای پیوند فلش به پیوند1. توضیح
    فلش برای پیوند فلش برای پیوند فلش2. علائم افسردگی را بشناسید
    برای پیوند فلش3. درمان
    برای پیوند فلش4. ویدئوها
    برای5. بررسی علائم
    برای پیوند6. داستان های بیمار
    پیوند فلش7. به بحث بپیوندید
    فلش8. خودتان را امتحان کنید
 
صفحات مرتبط
 
    فلش برای پیونداضافه کردن
    به سمت چپ فلش برایخستگی
    پیوندوینتربلوز
    پیکان برای پیوندآنتی اکسیدان ها و رادیکال های آزاد
    فلش به چپعاشق بیماری
 
    صفحه اصلی اختلالات D افسردگی درمان
 
درمان افسردگی
امتیاز 4.5 از 5 - 23
 
چندین روش درمانی برای افسردگی وجود دارد. در این صفحه می توانید درباره داروهای ضد افسردگی و درمان افسردگی بیشتر بخوانید. همچنین اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی مقابله با افسردگی خود یا به عنوان یک شریک پیدا خواهید کرد.
داروهای ضد افسردگی برای افسردگی
 
اگر برای مدت طولانی از افسردگی شدید رنج می برید، می توانید از داروهای ضد افسردگی بهره مند شوید. داروهای ضد افسردگی داروهایی برای افسردگی هستند که بر انتقال دهنده های عصبی در مغز تأثیر می گذارند. انتقال دهنده های عصبی موادی در مغز هستند که می توانند حالات و احساسات مختلفی ایجاد کنند. وقتی افسردگی دارید، عملکرد انتقال دهنده های عصبی مختل می شود. داروهای ضد افسردگی می توانند به بازیابی عملکرد انتقال دهنده های عصبی کمک کنند.
 درمان افسردگی
داروهای ضد افسردگی معمولاً پس از دو تا شش هفته شروع می شوند. پزشکان عمومی یا روانپزشکان داروهای ضد افسردگی را زمانی که تشخیص افسردگی داده شده است تجویز می کنند. این بدان معناست که فردی دارای دو علامت اصلی افسردگی و حداقل سه عارضه جانبی است. در اصل، هیچ دارویی برای افسردگی اولیه تجویز نمی شود. انتخاب روی آوردن به داروهای ضد افسردگی از جمله به بیمار و محیط اطراف او بستگی دارد. درمان های جایگزین می توانند در ابتدای افسردگی خفیف کمک کنند. به جای داروهای ضد افسردگی به عنوان مثال، گاهی اوقات می توانید از خار مریم استفاده کنید . این گیاه را فقط با مشورت پزشک مصرف کنید، زیرا می تواند اثر سایر داروها را کاهش دهد. راه حلی برای افسردگی زمستانی گاهی اوقات می تواند نور درمانی ارائه دهد .
انواع داروهای ضد افسردگی
 
در حال حاضر حدود بیست نوع داروی ضد افسردگی در بازار هلند وجود دارد. اینها را می توان به دو گروه کلاسیک و مدرن تقسیم کرد. داروهای ضد افسردگی کلاسیک از اواخر دهه 1950 وجود داشته است. داروهای ضد افسردگی مدرن بر اساس آنچه در مورد اثربخشی داروهای ضد افسردگی کلاسیک شناخته شده بود، ساخته شدند. داروهای ضد افسردگی کلاسیک در مقایسه با داروهای ضد افسردگی مدرن مزایا و معایبی دارند. مزیت داروهای ضد افسردگی کلاسیک این است که احتمالاً در افسردگی شدید و افسردگی با ویژگی های روان پریشی مؤثرتر از داروهای ضد افسردگی مدرن هستند. یکی از معایب داروهای ضد افسردگی کلاسیک این است که عوارض جانبی بیشتری دارند. داروهای ضد افسردگی مدرن عوارض جانبی کمتری دارند، اما گاهی اوقات می توانند باعث تغییر در ریتم قلب شوند. داروهای ضد افسردگی مدرن می توانند خطراتی را ایجاد کنند، به ویژه در ترکیب با الکل.
عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی
 
داروهای ضدافسردگی کلاسیک در برخی افراد عوارض جانبی دارند مانند: خشکی دهان ، خواب آلودگی، یبوست ، گیجی و کسل کننده شدن احساسات مثبت. این عوارض معمولا آزاردهنده هستند و در صورت مصرف بیش از حد می توانند خطرناک باشند. داروهای ضد افسردگی مدرن به طور کلی عوارض جانبی ناخوشایند کمتری دارند، حتی در دوزهای بالا. نمونه هایی از عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی مدرن اسهال، سردرد، حالت تهوع و بی خوابی است. نقطه ضعف این منابع این است که شکایات در ابتدا می توانند بدتر شوند و فقط بعد از دو تا شش هفته شروع به اثبات ارزش خود می کنند. با این حال، هر گونه عوارض جانبی معمولا در هفته های اول رخ می دهد و بعدا ناپدید می شود.
 
اکثر افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند هیچ تغییر شخصیتی را از دارو تجربه نمی کنند. از هر سه نفر دو نفر از آنها سود می برند و اعتیادآور نیستند. برخی افراد دچار عوارض جانبی می شوند، برخی دیگر نه. که برای هر نفر متفاوت است. اگر علائم افسردگی کاهش یابد، توصیه نمی شود خودتان دارو را کاهش دهید. این نه تنها می تواند اطمینان حاصل کند که شکایات باز می گردند، بلکه همچنین می توانند علائم ترک را ایجاد کنند. در هر صورت، هنگام کاهش داروهای ضد افسردگی، پزشک معالج را درگیر کنید. بیشتر بخوانید . درباره درست و نادرست بودن داروهای ضد افسردگی در doktordokter.nl
درمان افسردگی
 
چندین روش درمانی برای افسردگی وجود دارد، از جمله:
 
    درمان شناختی رفتاری (CTG) . این با هدف پایان دادن به عادات فکری درمانده و ناامید است. این یک روش درمانی موثر برای اشکال خفیف یا متوسط افسردگی (تک قطبی) است. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد درمان شناختی رفتاری می‌تواند شما را در برابر عود احتمالی مقاوم‌تر کند. روابط پرتنش یا مشکل ساز با دیگران به شروع و تداوم افسردگی کمک می کند.
    درمان بین فردی یا رابطه درمانی . اینها اشکال روان درمانی هستند که به طور خاص با هدف افسردگی انجام می شوند. آنها می توانند به صورت گروهی یا فردی برگزار شوند و به یادگیری الگوهای جدید تفکر و رفتار کمک کنند. ثابت شده است که درمان‌ها به ویژه برای افسردگی تک قطبی ، احتمالاً در ترکیب با دارو، مناسب هستند.
    نور درمانی . موثر باشد این فرم ممکن است در درمان افسردگی فصلی، به ویژه زمستانی افسردگی . لامپ‌های نوردرمانی ویژه در خانه یا محل کار نیز می‌توانند تأثیر مفیدی بر این نوع افسردگی داشته باشند، مانند درمان تخت برنزه یا سفر زمستانی به مقصد تعطیلات آفتابی.
    روان درمانی. سپس بحث و گفتگو بین شما و روان درمانگر انجام خواهد شد. به عنوان مثال، روانپزشک به شما کمک می کند تا با احساسات خود به گونه ای متفاوت برخورد کنید، رفتار خود را تغییر دهید، متفاوت فکر کنید و/یا با دیگران متفاوت رفتار کنید.
    درمانی پیاده روی این نام گویای همه چیز است: با این روش درمانی باید بدوید یا راه بروید. در حین راه رفتن، ماده "اندورفین" ترشح می شود. اندورفین باعث می شود سریعتر احساس شادی کنید. علاوه بر این، شرایطی ایجاد می کنید و احساس تناسب اندام می کنید. همچنین به عنوان مثال، اضطراب کمتر ، خواب بهتر، احساس استراحت بیشتر و تصویر بهتر از خود را تضمین می کند. پیاده روی درمانی برای افسردگی شدید موثر نیست.
    ذهن آگاهی . این آموزش توجه مبتنی بر مراقبه شرقی است. شما یاد می گیرید که بدن و ذهن خود را آرام کنید، کمتر نگران باشید و به جای واکنش خودکار، انتخاب های آگاهانه داشته باشید. آموزش خوب ذهن آگاهی یک درمان موثر ثابت شده برای افسردگی است. درباره پذیرش و تعهد درمانی (ACT) در hospital.nl بیشتر بخوانید.
 
آیا به دنبال روانشناس یا سایر متخصصین مراقبت های بهداشتی هستید؟ یا می خواهید در مورد نحوه کار یک روانشناس بیشتر بدانید؟ در solvo.nl بیشتر بخوانید .
 درمان افسردگی
برای کسانی که از افسردگی طولانی مدت و شدید رنج می برند و دارو درمانی و روان درمانی برای آنها کمکی نمی کند، مداخلات عصبی امکان پذیر است. اینها معمولاً در یک بیمارستان آموزشی انجام می شود. نمونه هایی از این روش های عصبی عبارتند از:
 
    الکتروشوک درمانی (ECT). اگرچه نحوه دقیق عمل ECT هنوز ناشناخته است، به نظر می رسد که یک درمان موثر برای دوره های افسردگی شدید یا شیدایی باشد. شوک های الکتریکی کوچک در سر باعث ایجاد نوعی حمله صرع می شود که در نتیجه شکایات کاهش یافته یا به طور کامل از بین می روند. این تشنج‌های صرع می‌توانند پس از چند بار تکرار، به شکستن یا «بازنشانی» مارپیچ افکار منفی کمک کنند. درمان شامل حداقل دو جلسه در هفته با مجموع شش تا دوازده جلسه درمانی است. این درمان برای طولانی مدت مناسب نیست.
    (تکراری) تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال : TMS یا rTMS . این شکل از درمان با ارسال پالس های مغناطیسی کوتاه به مغز علائم افسردگی را کاهش می دهد. اثربخشی درمان هنوز تحت بررسی است.
    تحریک عصب واگ (VNS) . درمان جدیدی برای افسردگی از طریق عصب واگ انجام می‌شود: دو عصب که از مغز به اندام‌های قفسه سینه و شکم می‌روند. یک وسیله کوچک در قفسه سینه سیگنال های الکتریکی را به مغز می فرستد. این سیگنال ها بر نواحی خلقی در مغز تأثیر می گذارد. اثربخشی این درمان هنوز ثابت نشده است.
    تحریک عمیق مغز یا تحریک عمیق مغز (DBS) . این درمان نیاز به مداخله جراحی در مغز دارد. یک الکترود از طریق سوراخ کوچکی در جمجمه وارد مغز می شود. این الکترود پالس های جریان را می دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد DBS اثرات مفیدی در افراد مبتلا به افسردگی شدید دارد که همه جایگزین‌ها را بی‌فایده امتحان کرده‌اند. DBS هنوز به عنوان یک درمان در حال توسعه است.
 
با افسردگی خفیف چه کاری می توانید انجام دهید؟
 
برای انواع خفیف‌تر افسردگی، می‌توانید چندین کار را خودتان انجام دهید تا به کاهش یا پیشگیری از علائم افسردگی کمک کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد:
 
    کافی تغذیه کنید با سبزیجات و میوه های کافی، ماهی های چرب و ویتامین D و B12 .
    حرکت مهم است. ترجیحاً این کار را در بیرون انجام دهید. نور روز، هوای تازه و حرکت به احساس مثبت و وضعیت بهتر کمک می کند. به عنوان مثال، یکی از موارد زیر را انتخاب کنید: شنا، آهسته دویدن، دوچرخه سواری، ایروبیک، تناسب اندام یا فقط پیاده روی معمولی.
    مصرف الکل و مواد مخدر را کاهش دهید یا متوقف کنید. در کوتاه مدت، این داروها ممکن است به شما احساس خوبی بدهند، اما در درازمدت می توانند عامل افسردگی نیز باشند.
    با افرادی ارتباط برقرار کنید که می توانید با آنها صحبت کنید یا کارهای سرگرم کننده انجام دهید، حتی اگر تلاش زیادی لازم باشد.
    به ریتم روز و شب پایبند باشید. در ساعت معینی از خواب برخیزید و در زمان مشخصی به رختخواب بروید. وعده های غذایی و فعالیت های خود را در این بین برنامه ریزی کنید. مهم است که در طول روز تا حد امکان مشغول باشید.
 
نکات افسردگی برای همسرتان
 
اگر شریک زندگی دارید، او نیز می تواند برای شما اهمیت زیادی داشته باشد. چند نکته برای او:
 
    مطمئن شوید که از افسردگی آگاهی دارید و متوجه شوید که افسردگی که کمی بیشتر طول بکشد معمولاً خود به خود از بین نمی رود.
    افسردگی را دست کم نگیرید
    سعی نکنید شریک زندگی خود را مجبور به شادی کنید.
    درک و صبر نشان دهید.
    همیشه آماده گوش دادن باشید؛ درگیر بمان
    تسلیم نشو؛ از کمک حرفه ای استفاده کنید
    برو با هم کارهای "معمولی" انجام بده. به عنوان مثال، پیاده روی سگ، رفتن به پیاده روی یا خرید.
    خودت را فراموش نکن؛ با شخص دیگری در مورد احساسات خود صحبت کنید
درمان افسردگی