تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: با افسردگی چه کنیم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
روانشناسان
    درمانگران رابطه
    شکایات
    درمان ها
    بیش از آن ها
    وبلاگ و اخبار
    مخاطب
 
درمان افسردگی
 
    درمان افسردگی
    درمان CBT
    درمان ACT
    مدیریت ذهن آگاهی
    نکاتی برای تاریکی
 
خانه » افسردگی » درمان افسردگی
درمان افسردگی
 
با افسردگی چه کنیم؟
 درمان افسردگی
    شکایات خود را جدی بگیرید
    فعالانه برای حل شکایات خود دست به کار شوید.
    در مورد آن با دیگران صحبت کنید.
    اگر به تنهایی نمی توانید آن را بفهمید، به دنبال کمک حرفه ای باشید.
 
داری افسردگی _ البته شما می خواهید به زودی احساس بهتری داشته باشید. خوشبختانه، افسردگی اغلب قابل درمان است. مدت زمان بهبودی در هر فرد متفاوت است و همچنین به نوع افسردگی و شدت شکایات شما بستگی دارد. بهترین درمان افسردگی چیست؟ درمان توسط روانشناس، چه همراه با دارو باشد یا نباشد، اغلب می تواند کمک کننده باشد.
 
اینکه این درمان چگونه به نظر می رسد به وضعیت و شکایات شما بستگی دارد. در این صفحه می‌توانید در مورد اشکال مختلف درمان که ممکن است بیشتر بخوانید و نکاتی را دریافت کنید که می‌تواند به تیرگی کمک کند.
آخرین به روز رسانی: 20 ژوئن 2022
افسردگی چقدر طول می کشد؟
 
مدت زمان افسردگی در افراد مختلف متفاوت است. افسردگی می تواند چند هفته طول بکشد، اما همچنین ممکن است ماه ها یا سال ها ادامه یابد. طول آن به علت، نوع افسردگی و درمان بستگی دارد.
درمان افسردگی چگونه است؟
 درمان افسردگی
یک درمان سفارشی ساخته شده است. بنابراین یک روانشناس درمان را با شما تطبیق می دهد. او می تواند به شما بینشی در مورد شکایات شما بدهد. دانستن اینکه دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن است، اغلب بسیار ارزشمند است. سپس با روانشناس در مورد آنچه نیاز دارید صحبت می کنید.
 
همچنین ممکن است مفید باشد که محیط نزدیک خود مانند شریک زندگی خود را در درمان مشارکت دهید. در طول درمان یاد می گیرید که با زندگی به شیوه ای سازنده تر برخورد کنید. زندگی سازنده (همتای مخرب) به این معنی است که شما یاد بگیرید که به زندگی مثبت تر نگاه کنید. از طریق شناخت و پذیرش بیشتر یاد می گیرید که کمتر به افکار و احساسات منفی توجه کنید.
 
یک روانشناس می تواند از اشکال مختلف درمانی مانند درمان شناختی رفتاری، ACT، روان درمانی و ذهن آگاهی استفاده کند.
درمان شناختی رفتاری موثر در افسردگی
 
یک شکل شناخته شده روان درمانی، درمان شناختی رفتاری (CBT) است . این شکل از درمان فرض می‌کند که رفتار، افکار و احساسات به هم مرتبط هستند. ایده این است که رویدادها به خودی خود باعث ایجاد احساسات منفی نمی شوند. بر اساس تئوری پشت CBT، این احساسات ناشی از تفسیر رویدادها است، بنابراین افکاری که در مورد آنها دارید.
 
روانشناس اغلب از درمان شناختی رفتاری در درمان افسردگی استفاده می کند. شما یاد می گیرید که بین مشکلات مهم و بی اهمیت تمایز قائل شوید، اهداف مثبت تعیین کنید، با استرس کنار بیایید، رفتار خود را با شرایط تنظیم کنید و در روابط احساس راحتی کنید.
در افسردگی عمل کنید
 
با درمان ACT، پذیرش و تعهد ، یاد می گیرید که بهتر با افکار، عواطف و احساسات منفی برخورد کنید.
چگونه ACT می تواند به افسردگی کمک کند؟
 
اگر از افسردگی رنج می برید می توانید در عواطف، احساسات و افکار منفی گرفتار شوید و بسیار نگران باشید. ACT به شما می آموزد که با نگاه کردن به احساسات، احساسات و افکار منفی از راه دور و با تمرکز بر چیزهایی که برای شما مهم هستند، دوباره از زندگی خود آگاه شوید. به جای اینکه همه چیز را کنار بگذارید، به آن اجازه می دهید و یاد می گیرید که با تمرینات بهتر با آن کنار بیایید.
تفاوت اصلی بین CBT و ACT چیست؟
 
درمان شناختی رفتاری بر تغییر افکار متمرکز است، در حالی که ACT بر تغییر رابطه شما با افکار متمرکز است.
روان درمانی بین فردی
 
روان درمانی بین فردی فرض می کند که تغییرات در روابطی که برای شما مهم است می تواند باعث افسردگی شود. بنابراین، این شکل از درمان عمدتاً بر مشکلاتی متمرکز است که در زمینه رابطه ای نقش دارند.
 
در طول این درمان، شما و پزشک به چگونگی پیشرفت تماس با افراد مهم نگاه می کنید. به عنوان مثال، آیا دعوا وجود دارد یا به سختی وارد درگیری می شوید؟ این یک نوع درمان کوتاه مدت است که روانشناسان عمدتاً برای درمان افسردگی (غیر جدی) استفاده می کنند.
ورزش درمانی: ورزش و افسردگی
 
حرکت درمانی یک درمان بیشتر بدن محور است. برخلاف درمان شناختی رفتاری و ACT، حرکت درمانی در بدن عمل می کند. مشخص است که ورزش تأثیر مثبتی بر سلامت روان فرد دارد.
 
به عنوان مثال، دویدن درمانی می تواند برای افسردگی موثر باشد. اما یک روانشناس همچنین می تواند از حرکت در طول درمان به روش دیگری استفاده کند. تأثیر می گذارد . این شکل از درمان اغلب نه تنها بر علائم فیزیکی مرتبط با افسردگی، بلکه بر جنبه های شناختی نیز
چگونه ذهن آگاهی به علائم افسردگی کمک می کند؟
 درمان افسردگی
ذهن آگاهی که به بهترین شکل به عنوان "توجه" یا "توجه" ترجمه می شود، به شما کمک می کند در زمان حال زندگی کنید. این شکل از درمان می تواند در شکستن الگوهای افکار منفی مفید باشد و به شما آموزش می دهد که در اینجا و اکنون حضور داشته باشید. به جای اینکه توسط افکار، عواطف و احساسات منفی فریفته شوید، تمرکز حواس به شما کمک می کند تا به خودتان نزدیک شوید.
 
از آنجا که احساسات منفی اغلب در افسردگی غالب است، این شکل از درمان اغلب می تواند به خوبی در درمان افسردگی استفاده شود، اما همچنین برای جلوگیری از عود بسیار مناسب است.
6 نکته برای تیرگی
 
اگر متوجه شدید که عبوس هستید، می توانید چندین کار را خودتان انجام دهید که به شما کمک می کند کمتر احساس غمگینی کنید. 6 نکته زیر ممکن است مفید باشد:
نکته 1: شکایات خود را جدی بگیرید
 
شکایات خود را نادیده نگیرید، بلکه آنها را جدی بگیرید. در مورد آن با خانواده و دوستان صحبت کنید، با پزشک خود تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید. اگر شکایات خود را از ابتدا جدی بگیرید و به موقع به دنبال کمک باشید، ممکن است بتوانید از بدتر شدن آن جلوگیری کنید.
نکته 2: فعالیت های اجتماعی را انجام دهید
 
سعی کن بری بیرون آگاهانه به دنبال مردم باشید. به عنوان مثال، با دوستان خود ملاقات کنید. ممکن است اصلاً تمایلی به آن نداشته باشید، اما شما را از افکار غم انگیزتان دور می کند.
نکته 3: به حرکت ادامه دهید
 
همانطور که قبلا ذکر شد، ورزش می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال، به پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری بروید. چندین مطالعه نشان می دهد که ورزش به حفظ سلامت روان کمک می کند. ورزش همچنین باعث حواس پرتی شما می شود. با حرکت هر روزه از افسردگی راحت تر جلوگیری می کنید.
نکته 4: از منظم بودن فعالیت های روزانه خود اطمینان حاصل کنید
 
سعی کنید در فعالیت های روزانه خود منظم باشید. همچنین سعی کنید در طول روز نخوابید و ریتم روز و شب سالم را حفظ کنید. همچنین حفظ یک الگوی غذایی منظم مهم است. اگر اغلب یک وعده غذایی را حذف می کنید، سطح انرژی شما می تواند پایین بیاید.
نکته 5: سعی کنید کمتر نگران باشید
 
هیچ فایده ای برای نگرانی وجود ندارد، اما زمانی که احساس ناراحتی می کنید، سخت است که نگران نباشید. می توانید سعی کنید هر روز زمان نگرانی را برای خود برنامه ریزی کنید. شما نمی توانید برای بقیه روز نگران باشید. به افکار منفی در خود توجه کنید، اما سعی کنید به آنها توجه نکنید.
نکته 6: از احساساتی که وجود دارد
 
عقب نگه داشتن و ابراز نکردن احساسات خود به دیگران اغلب بر علیه شما عمل می کند. احساساتی که به افسردگی شما کمک می کنند می خواهند بیرون بروند و احساس شوند. اگر این کار را انجام ندهید، می تواند مانع بهبودی شما نیز شود. ما درک می کنیم که گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که با احساسات خود کسی را آزار می دهید. مهم این است که ببینید با چه کسانی می توانید این غم را در میان بگذارید. لازم نیست از این بابت خجالت بکشید: غم و اندوه یک احساس اجتماعی است که از شما می خواهد آن را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید. درست مثل بچه های کوچکی که اغلب بعد از زمین خوردن به محض دیدن کسی گریه می کنند.
کمک فوری برای شکایات افسردگی؟
 
آیا می خواهید در مورد درمان افسردگی بیشتر بدانید؟ یا می خواهید فوراً با یکی از روانشناسان ما قرار ملاقات بگذارید؟ سپس لطفا با ما تماس بگیرید. ما خوشحالیم که به شما کمک می کنیم. با درمان مناسب، شانس بهبودی سریعتر بیشتر می شود. با ما با شماره 085 – 4014 720 تماس بگیرید یا مشاوره رایگان خود را اینجا برنامه ریزی کنید.
منابع
 
در گردآوری این صفحه از منابع زیر استفاده شده است: Thuisarts ، استانداردهای GGZ و Trimbos .
 
اطلاعات توسط کارشناس بررسی شده است
 
اطلاعات این صفحه توسط برام ویگتس ، روانشناس در بردا بررسی و تایید شده است. وابسته است برام در درمان افسردگی متخصص است و به NIP و Psyned .
ملیسا، تیم ارجاع Psyned
به کمک یا مشاوره نیاز دارید؟
 
با شکایات افسردگی به راه رفتن ادامه ندهید و با ما تماس بگیرید. ما می توانیم به شما مشاوره دهیم و در صورت تمایل یک قرار ملاقات با روانشناس برای شما تعیین کنیم.
سوالات متداول
آیا می توانید افسردگی را درمان کنید؟
 
می توانید افسردگی را درمان کنید. این که چقدر طول می کشد به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما، اگر به مدت طولانی با شکایات خود راه بروید، ممکن است بیشتر طول بکشد و شکایات شما بدتر شود.
آیا افسردگی قابل درمان است؟
 
در بیشتر موارد، افسردگی قابل درمان است. اگر متوجه شدید که علائم افسردگی را تجربه می کنید، از درخواست کمک خجالت نکشید. هر چه زودتر درمان افسردگی را شروع کنید، زودتر احساس بهتری خواهید داشت.
وبلاگ ها، خودآزمایی و روانشناسان ما
خودآزمایی
کمک به خود
تیرگی
 
در برنامه آنلاین درمان غمگینی یاد خواهید گرفت که در 4 هفته از شر شکایات غم انگیز خود خلاص شوید. ...
تست افسردگی
خودآزمایی
تست افسردگی
 درمان افسردگی
اگر احساس خوبی ندارید اما نمی دانید افسردگی دارید یا خیر، در تست ما شرکت کنید که 3 دقیقه طول می کشد. ...
روانشناس درمان افسردگی
تمرین‌کنندگان
کمک به افسردگی
 
ما روانشناسان متخصصی داریم که اگر از علائم افسردگی رنج می برید می توانند به شما کمک کنند.
آخرین وبلاگ ها
 
    بحران پس از بحران: شکایت استرس به دلیل مشکلات مالی
    مشکلات روانی بیشتر در میان جوانان: به ویژه دختران شادتر هستند
 
شکایات دیگر
مستقیما به
 
    صفحه اصلی
    روانشناس مناسب شما
    درمانگران رابطه
    کارفرمایان
    سوالات متداول
    تماس با Psyned
 
شکایات
 
    اضطراب
    سوختن
    افسردگی
    مشکلات رابطه
    پردازش سوگ
    همه شکایات
درمان افسردگی