تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آیا جراحی ایمپلنت برای افراد سیگاری انجام می‌شود؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
به طور کلی می‌توان گفت که انجام ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری ممکن است و دندان‌پزشکان نیز ایمپلنت دندان را برای این افراد انجام می‌دهند. اما باید گفت که نرخ موفقیت اولیه ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیرسیگاری بسیار کمتر است و تا ۱۵ درصد از افرادی که سیگار و دخانیات مصرف می‌کنند و کاشت و یا ایمپلنت دندانی را انجام می‌دهند، مجبور به تعویض ایمپلنت دندان خود خواهند شد.

در نتیجه می‌توان گفت که ایمپلنت یکی از راه‌های مناسب برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته برای تمامی افراد به خصوص افراد سیگاری است و این افراد نیز نباید از این روش درمانی محروم شوند اما خطرات سیگار بر روی موفقیت ایمپلنت نیز چشمگیر است. به همین دلیل بیشتر دندانپزشکان و متخصصان قبل از انجام این عمل برای قطع مصرف سیگار و یا کاهش استفاده از آن، به بیماران هشدارهای لازم را می‌دهند.
نکات مهمی که سیگاری‌ها باید بدانند
برای حفظ بهداشت و دهان و دندان خود، بهتر است برای ترک سیگار برنامه‌ریزی کنید.
در صورتی که درمان ایمپلنت را دریافت کردید و نمی‌توانید به صورت کامل سیگار را ترک کنید، مصرف آن را نصف کرده و یا به حداقل برسانید.
در هنگام کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری، ویزیت‌های منظم را برای معاینه وضعیت آن را فراموش نکنید.
برای مشاوره جهت انجام روش‌های مختلف ایمپلنت دندان و نیز دریافت این روش درمانی، می‌توانید به مطب دکتر نیکزاد که تجربه و تخصص کاملی در این زمینه دارند، مراجعه نمایید.
افراد سیگاری بعد از کاشت ایمپلنت، چگونه از عارضه حفره خشک جلوگیری کنند؟
مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کار برای جلوگیری از بروز این مشکل ترک سیگار است.
برای ترک سیگار از patch نیکوتین استفاده کنید
از جویدن آدامس‌های نیکوتین‌دار و یا تنباکو جدا خودداری نمایید.
اگر به هر دلیلی نمی‌توانید سیگار را برای مدت طولانی ترک کنید، تا ۴۸ ساعت پس از جراحی ایمپلنت به هیچ عنوان سیگار مصرف نکنید.
در هنگام سیگار کشیدن، از گاز استریل بر روی ناحیه جراحی شده استفاده کنید.
بخیه کردن زخم نیز می‌تواند جلوی بروز این عارضه را بگیرد.

منبع: ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری
نوشته: دکتر محمد نیکزاد متخصص ایمپلنت دندان
افراد سیگاری که به دلیل سیگار کشیدن آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دندان‌های خود وارد کرده‌اند می‌توانند از ایمپلنت دیجیتال استفاده کنند. افراد سیگاری که قصد ترک سیگار را ندارند و از طرفی می‌خواهند دندان‌های زیبایی داشته باشند این نوع روش ایمپلنت دندان برایشان مناسب است.