تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: خانواده درمانی چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
خانواده درمانی چیست؟
روانشناس خانواده
یکی از نیازهای اساسی انسان بدون شک نیاز به برقراری ارتباط است. ارتباط تمرینی بین دو فرد یا گروه است. از طریق ارتباط، احساسات و افکار فرد مقابل را می آموزیم. یکی از مکان هایی که ارتباط در آن نقش مهمی دارد خانواده است. هنگامی که ارتباط بین اعضای خانواده قطع می شود، روابط نیز آسیب می بیند و علاوه بر آن مشکلات دیگری ایجاد می کند. خانواده های در بن بست به دنبال راه حل هستند. بهترین راه برای انجام این کار، جستجوی خدمات خانواده درمانی است.
 
خانواده درمانی چیست؟
 
خانواده درمانی پس از جنگ جهانی دوم گسترش یافت. این یک روش درمانی است که ارتباط مثبت بین اعضای خانواده را افزایش می دهد و مشکلاتی را که در خانواده ایجاد می شود حل می کند. تفاوت این درمان با سایر روش های درمانی در این است که در صورت نیاز، سایر اعضای خانواده نیز شامل درمان می شوند. درمان شامل چندین جلسه است. تعداد جلسات بسته به مشکل متفاوت است. درمان توسط روانشناس خانواده انجام می شود. افکار کسانی که به درمان می آیند به دقت گوش داده می شود و آنها با هم برای حل مشکل کار می کنند.
 
مسائلی که خانواده درمانی به آنها می پردازد.
 
طلاق، خیانت، خشونت و آزار خانگی، مشکلات ارتباطی بین زوجین، ارتباط والدین و فرزند، آموزش و آمادگی قبل از ازدواج، سوگ خانواده (مرگ مادر، پدر، فرزند و سایر بستگان)، جدایی یکی از اعضای خانواده از خانه، مشکلات جنسی و جنسی درمانی ، مشاوره در جهت ایجاد یک رابطه شاد و غیره.
 
چه زمانی باید به دنبال خانواده درمانی بود؟
 روانشناس خانواده
خانواده درمانی لزوماً نباید مشکل ساز باشد. مانند معاینه عمومی، توصیه می شود در زمان های خاصی با روانشناس خانواده مشورت کنید. به خصوص در دوران قبل از ازدواج، قبل از ورود فرزند جدید به خانواده، قبل از خروج یکی از اعضای خانواده از خانه، مراجعه به روانشناس خانواده ضروری است. در این صورت می توان به راحتی مشکلاتی را که ممکن است پیش بیاید برطرف کرد. اما برعکس، اگر مشکل شروع شده است، باید بدون اتلاف وقت به روانشناس خانواده مراجعه کرد.
 
مانند بسیاری از کشورها، در آذربایجان نیز تعداد مراجعه کنندگان به خانواده درمانگر افزایش یافته است. این چیز بدی نیست. برعکس، این نتیجه خوبی است که زوجین مشکلات خود را در درون خانواده پنهان نکنند. آنها به دنبال راه حلی برای تقویت بنیان خانواده خود هستند.
 
سعی کنید خانواده خود را سالم نگه دارید. انشالله سالم باشیم تا ارزشهایمان سالم بمانند. باشد که ارزش های ما سالم بماند تا نسلی که در آینده گام های تعیین کننده ای برمی دارد بزرگ شود.
 
روانشناس خانواده
کار پروژه ای "ارزش های خانوادگی". مشکل ارزش های خانواده در جامعه مدرن از دیدگاه روانشناس خانواده
در خانه مسائل مربوط به والدین
 
چگونه می فهمی؟ در خانه شما، ارزش های خانوادگی قوانین و آرمان های خاصی هستند که سعی می کنید آنها را زیر پا نگذارید. فهرست ارزش‌های اصلی خانواده می‌تواند بی‌پایان باشد، اما این ۱۰ مورد برتر برای هر خانواده منحصر به فرد است.
 
این به تقویت بنیان برای ایجاد یک خانواده به درستی تعریف شده، قوی و متحد کمک می کند. وقتی روابط به اندازه کافی ادامه داشته باشد، نشان دادن نقاط ضعف خود برای آنها غیرعادی نیست، به خصوص زمانی که زندگی طبق برنامه پیش نمی رود. ارزش‌های خانوادگی قوی و ثابت نقش مهمی در اعتماد و اطمینان هر یک از اعضای خانواده دارد. در اینجا 10 ارزش اصلی خانواده آورده شده است.
 
1. وابستگی. برای من بسیار مهم است که هر یک از اعضای خانواده احساس کنند دوستش دارند، متعلق به کسی هستند و مهم هستند. ایجاد یک خانواده صمیمی به معنای گذراندن هر لحظه آزاد با هم، انجام فعالیت های خانوادگی است، اما به یاد داشته باشید که همه افراد متفاوت هستند. ساختن چیزهای مستحکم عالی است، اما همه باید آزادی انجام کاری را داشته باشند که فکر می کنند از آن لذت می برند. مردم وقتی می دانند که مکانی امن برای عقب نشینی در زمانی که همه چیز خراب می شود، شجاع تر و ریسک گریزتر هستند. صرف وقت با کل خانواده، نه فقط در موقعیت های خاص، به ایجاد حس تعلق کمک می کند.
 
2. انعطاف پذیری. با وجود دستورات و پایه هایی که قبلاً در خانواده شکل گرفته است، گاهی اوقات انعطاف پذیری در تصمیم گیری های خود را فراموش نکنید. فقدان کوچک وفاداری می تواند راه درازی را به شما بدهد. هرچه در تصمیم گیری انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید، خانواده شما شادتر خواهند بود. تصور کنید اگر یکی از اعضای خانواده همیشه معتقد باشد که او به تنهایی حق دارد - این شادی زیادی برای خانواده به ارمغان نمی آورد.
 
3. توجه. تعریفش کمی سخت است. احترام گذاشتن به یکدیگر به معنای در نظر گرفتن احساسات، افکار، نیازها و ترجیحات دیگران هنگام تصمیم گیری است. همچنین به معنای شناخت و بها دادن به دیدگاه ها، احساسات و مشارکت خانواده در کل است. تنها راه برای به دست آوردن و حفظ احترام مردم این است که به آنها نشان دهید که خودتان به آنها احترام می گذارید. به عنوان یک ارزش خانوادگی بسیار مهم، احترام در خانه، مدرسه، محل کار و سایر مکان‌های عمومی خود را نشان می‌دهد.
 
4. صداقت. این اساس هر رابطه ای است. مادر-دختر، زن-شوهر، خواهر و برادر . بدون صداقت، ایجاد و حفظ روابط غیرممکن خواهد بود. وقتی کسی به شما می گوید اشتباه می کند، با نشان دادن درک و احترام، صداقت را تشویق کنید. اگر وقتی کسی اشتباه خود را نسبت به ما اعتراف کرد، آن را از دست دادیم و عصبانی شدیم، برای دفع بی احترامی دفعه بعد به سادگی آن را می پوشانند.
 
5. عفو بخشیدن افرادی که به شما صدمه زدند انتخاب بسیار مهمی است. بله، این یک گزینه است. وقتی احساس می کنید که طرف مقابل بیش از حد "رنج می کشد" این احساسی نیست که شما را بجود. این می تواند دشوار باشد زیرا بسیاری از ما بخشش را با *خوب* بودن یکی می دانیم. این یکسان نیست. رنجش پنهان به احترام متقابل بین بستگان نزدیک کمک نمی کند. به یاد داشته باشید که همه اشتباه می کنند، همه ما چیزهایی را می گوییم که نباید گاهی اوقات بگوییم زیرا هیچ یک از ما کامل نیستیم. سعی کنید به اندازه کافی موقعیت های مشکل ساز را حل کنید، به تفاهم برسید و ادامه دهید. زندگی خیلی کوتاه است.
 
6. سخاوتمندی. دادن بدون فکر کردن به اینکه "در ازای آن چه خواهم گرفت" یک ویژگی مهم برای کسانی است که می خواهند اعضای مفید و مسئولیت پذیر جامعه باشند. از طریق سخاوت، ما قادر به همدلی و همدلی هستیم و در عین حال تلاش می کنیم بفهمیم مردم چه می خواهند یا چه نیازی دارند. سخاوتمند بودن فقط به معنای دادن پول به نیازمندان نیست. همچنین زمان، عشق، توجه و گاهی اوقات حتی دارایی شماست.
 روانشناس خانواده
7. علاقه. کودکان به طور طبیعی بسیار کنجکاو هستند. اگر چند دقیقه به کودک نگاه کنید، این ویژگی را به وضوح خواهید دید. برای برخی، این علاقه در حال کاهش است. من فکر می کنم مهم است که بچه هایمان و حتی خودمان را تشویق کنیم و در مورد همه چیز کنجکاو کنیم. چگونه کنجکاوی خود را برانگیزیم؟ سوالات زیادی بپرسید در مورد چیزهایی که خیلی کم می دانید بخوانید و از گفتن اینکه چیزی نمی دانید نترسید. تفکر انتقادی یک مهارت مهم است که می توان آن را با کشف علایق خود آموخت و توسعه داد.
 
8. ارتباط. ارتباطات هم هنر است و هم علم. می تواند منجر به ناراحتی و سوء تفاهم شود. مشکلات کوچک به مشکلات بزرگ‌تری تبدیل می‌شوند و زمانی که در نهایت به جوش می‌آیند و ظاهر می‌شوند، حل آنها با آرامش دشوار است. ارتباط چیزی بیش از ارتباط ذهنی است. ارتباط علاوه بر گفتار شفاهی به لحن، صدا، حالات چهره، چشم ها و حرکات نیز اشاره دارد. به نظر من این مهمترین ارزش برای یک خانواده است. وقتی مردم احساس می‌کنند که می‌توانند آشکارا درباره هر چیزی - امیدها، رویاها، ترس‌ها، موفقیت‌ها یا شکست‌ها - بدون ترس از قضاوت صحبت کنند، باعث اطمینان و قدرت می‌شود. ارتباط بین مردم .
 
9. یک مسئولیت. همه ما می خواهیم افراد مسئولیت پذیر در نظر گرفته شویم. برخی از ما داریم و برخی از ما نداریم. مسئولیت با تجربه همراه است. شاید در کودکی به شما یاد داده اند که چگونه اسباب بازی های خود را بعد از بازی با آنها تمیز کنید، چگونه اتاق خود را تمیز کنید، چگونه و چه زمانی به سگ خود غذا دهید. این احساس مسئولیت در بزرگسالی افزایش می یابد. یک بزرگسال با احساس مسئولیت درونی نباید مجبور شود به موقع سر کار بیاید، به تلفن پاسخ دهد و کار را به موقع تمام کند. مسئولیت پذیری را در خانواده نشان دهید تا این ویژگی را در هر یک از آنها القا کنید.
 
10. رسم و رسوم. این برای من سرگرم کننده ترین است. من فکر می کنم سنت چیزی است که خانواده را منحصر به فرد می کند، مردم را دور هم جمع می کند و برای همه احساس تعلق ایجاد می کند. سنت ها نباید گران، پیچیده یا کار سخت باشند. این می تواند چیزی به سادگی یک *شنبه تنبل* باشد که فقط قهوه می نوشید و گپ می زنید، یا یک شام خانوادگی که در آن تمام خانواده دور یک میز جمع می شوند. اگر هیچ سنت در خانواده شما وجود ندارد، آنها را ایجاد کنید! همه سنت ها از یک فرد خاص سرچشمه می گیرد، چرا اجازه ندهید سنت های خانوادگی شما از شما شروع شود؟ خلاقیت را بروز دهید و از آن لذت ببرید.
 
اسقف مسکو و کل روسیه کریل در سخنرانی خود در افتتاحیه هجدهمین دوره بین المللی خواندنی های آموزشی کریسمس (2010) گفت که "آموزش مدرسه نه تنها برای اطمینان از انتقال دانش و ایده های علمی به نسل های جدید، بلکه برای شکل دادن به آرمان های ارزشی است. و قوانینی با در نظر گرفتن ارزش های ما در ذهن و روح دانش آموزان برای تایید مفاهیم اولیه جهان بینی. تجربه تاریخی و سنت فرهنگی محلی طی قرن ها توسعه یافته است.
 
خانواده بزرگترین ارزش اجتماعی است. زندگی اجتماعی یک فرد در خانواده شروع می شود و به پایان می رسد، در خانواده است که انسان به همه تنوع روابط انسانی پی می برد، جایی که از نظر جسمی، روحی، اخلاقی و معنوی رشد می کند. خانواده جایی است که کودک اولین تجربه تعامل با افراد دیگر را در آن کسب می کند. هر خانواده پایه ها، سنت ها، شیوه زندگی فردی خود را دارد.
 
سنت های خانوادگی - این روزها نادر است. در این میان هیچ خانواده ای نمی تواند به عنوان یک سنت متحد شود. به لطف آنها، جو روانی مطلوب در خانه و روابط خوب بین همه اعضای خانواده شکل می گیرد. با در نظر گرفتن این موضوع، وظیفه توسعه و احیای سنت ها باید برای والدین و معلمان رایج شود. به هر حال سنت ها اساس تربیت کودک هستند.
یادداشت "مدرسه متوسطه اکتبر
 
منطقه بلگورودسکی در منطقه بلگورود
 
قهرمان روسیه به افتخار یو.آ.چوماک نامگذاری شده است.
 روانشناس خانواده
"اهمیت ارزش‌های اصلی قبایل و سنت‌های خانوادگی در روابط کودک و والدین."
 
معلم اجتماعی
 
بازیلیوک لی
 
تسویه حساب اکتبر 2014
 
موضوع: خانواده مدرن ارزش ارزش‌های اساسی سنت‌های طایفه‌ای و خانوادگی در روابط والدین و فرزندان.
 
هدف: جلب توجه والدین به اهمیت سنت‌ها و ارزش‌های فرهنگی خانواده در رشد و شکل‌گیری شخصیت یک نوجوان به‌عنوان سرپرست خانواده نمونه آینده.
 
وظایف:
 
تجدید اهمیت سنت های خانوادگی و ارزش های فرهنگی برای رشد شخصیتی تمام عیار نوجوان
 
امروز در جلسه مان به موضوعی نه ساده اما بسیار مهم می پردازیم. "خانواده مدرن. ارزش ارزش‌های اصلی سنت‌های قبیله و خانواده در روابط والدین و فرزندان.
 
و من می خواهم جلسه خود را با تمرینات گرم کردن شروع کنیم . من یک کلمه را نام می برم و وظیفه شما این است که 10 اسمی را که با آن کلمه مرتبط می کنید انتخاب کنید.
 
برای گرم کردن، کلمه "خانواده" را به شما پیشنهاد می کنم ( والدین کلمات مرتبط خود را با این کلمه بیان می کنند).
 
چه خانواده ای ؟ این کلمه مثل «نان» و «آب» برای همه روشن است. از اولین لحظات زندگی با هر یک از ماست. خانواده خانه است، پدر و مادر، افراد نزدیک. اینها دغدغه ها، شادی ها و کارهای مشترک هستند. این عشق و خوشبختی است. خانواده به به اقوام و دوستان فرد اطلاق می شود، خانواده مجموعه ای از افراد گفته می شود که هسته اصلی جامعه محسوب می شوند و در نتیجه ازدواج زن و مردی تشکیل می شوند که سپس صاحب فرزند می شوند. تماس مداوم با خواهر و برادر، نوه ها، عموها و عمه ها و فرزندانشان.
 
هر دو تعریف حاکی از وجود حمایت، حمایت و پیوند قوی مبتنی بر پیوندهای خونی و ازدواج است.
 
نظم خانواده هنجارها و قواعدی است که بر اساس آن همه امور خانواده بدون استثنا تنظیم می شود.
 
خانواده برای اینکه فرد با حفظ زندگی عادی در جامعه و حفظ نسل انسان، شخصیت خود را شکل دهد، خود را ارتقا دهد و خوب زندگی کند و خلق کند لازم است.
 
در مورد زندگی آرام و مرفه نیز خانواده تامین می شود. به هر حال، خانواده گروه کوچکی از مردم است که زندگی خود را آرام و به تدریج می سازند، فعالانه در کارهای خلاقانه و همچنین در حل مشکلات زندگی و تامین نان روزانه خود به یکدیگر کمک می کنند. محیطی از عشق متقابل، هماهنگی، همدردی، صلح و رفاه در خانواده حاکم است. اعضای خانواده با هم در برابر انواع ضعف ها و بیماری ها و همچنین اشتباهات و تخلفات مبارزه می کنند. خانواده از رشد و رفاه کودکان مراقبت می کند، از سالمندان مراقبت می کند،
 
انسان زیر سایه خانواده به مسئولیت عادت می کند. علاوه بر این، زندگی در دایره خانواده به او اجازه می دهد تا خود را نشان دهد و خود را به عنوان یک فرد شکل دهد و همچنین جهان را دگرگون کند. خانواده به انسان ایثار و فداکاری، صبر و استقامت، سخاوت و سخاوت، قابلیت اطمینان و وفاداری را می آموزد. خانواده اخلاق نیکو و فضایل گوناگون را در انسان القا می کند. خانواده یک جامعه مینیاتوری است و زندگی در دایره خانواده به فرد کمک می کند تا خود را با زندگی در جامعه سازگار کند و او شروع به این احساس می کند که به یک انسانیت بزرگتر تعلق دارد. . خانواده انسان را تربیت می کند و به او می آموزد که باید پشتوانه مادی و معنوی سایر افراد جامعه باشد و این لازمه هر جامعه ای است. در نتیجه، افراد مانند یک ارگانیسم واحد می شوند که به یکدیگر دلسوزی، همدردی و عشق نشان می دهند. آنها به یکدیگر نیکی می کنند، از یکدیگر حمایت می کنند و با هم کار می کنند تا زندگی جامعه متوقف نشود، جلو برود و بهبود یابد. آنها با هم در برابر جریانات مخرب، هر چیز بد و منفی مقاومت می کنند و در عین حال جامعه را در هر یک از مظاهر، اشتباهات و رفتارهای ناپسند آن از عقب ماندگی محافظت می کنند، با "مثلث" ابدی که شر را به ارمغان می آورد و خطر بزرگی برای جامعه ایجاد می کند - مبارزه می کنند. این جهل، فقر و بیماری است. باید به این سوال فکر کنیم که چند سال دیگر می خواهید فرزندتان را چگونه ببینید، خانواده شما چه نقشی در رشد او خواهند داشت؟ «خانواده اولین شناخت برای هر فرد است. ما به دنیا آمده ایم نه به خاطر کار، یک استثنا فقط برای نابغه ها و افراد بسیار با استعداد است.
او آنچه را که در خانه کودکان می بیند، یاد می گیرد:
والدین الگو هستند.روانشناس خانواده
با زن و بچه‌هایش بی‌ادب، عاشق الفاظ ناپسند،
بگذارید به یاد داشته باشد که همه آنچه را که آموزش می دهد از آنها خواهد گرفت،
حالا مودب بودن از مد افتاده و معمولا.
و جنس زن با شرمساری از خود شروع به استفاده از کلمات زشت در گفتگو کردند.
شوهران برای همسران خود الگو هستند، فرزندان از آنها یاد می گیرند.
اگر کودکان ما را ببینند و بشنوند، ما مسئول اعمال خود هستیم.
برای کلمات: به راحتی می توان کودکان را به مسیر اشتباه سوق داد.
 
اس. برانت
 
سنت های خانوادگی یکی از مهم ترین پیش نیازهای تربیت همه جانبه فرزندان و همچنین سایر اعضای خانواده است که در همه زمینه های فعالیت (زندگی روزمره، روابط، ماهیت و محتوای اوقات فراغت، و غیره.). با در نظر گرفتن طیف گسترده سنت ها، می توان فرض کرد که کیفیت آموزش خانواده تا حد زیادی به ثروت فرهنگی مشاهده شده توسط اعضای خانواده و توانایی استفاده از انواع و ژانرهای هنری برای رشد کودک بستگی دارد، به عنوان مثال موسیقی. : هیچ هنری وجود ندارد که به این شدت مداخله کند. مرد دنیای عاطفی ، او رام شد. اما ارزش آموزشی موسیقی تنها در این صورت است
 
به عنوان هنر در نظر گرفته شده است. کودک از گهواره در خانواده از صبح تا شب به موسیقی به عنوان صدای روزانه ضبط صوت، رادیو و تلویزیون عادت می کند. کودکی که موسیقی را "با گوش" می گیرد، کمتر یاد می گیرد که به طور جدی به آن گوش دهد. در خانواده ای دیگر، سنت های قدیمی یک خانواده روشنفکر حفظ شده است: رفتن به کنسرت، اجرای اپرا، آواز خواندن در گروه کر در اوقات فراغت... خانواده ها به سنت ها، ارزش های فرهنگی مختلف پایبند هستند و بر این اساس نتایج آموزشی متفاوتی دریافت می کنند. شکی نیست که فرزندان در آن خانواده ها به طور قابل توجهی در رشد، به ویژه از نظر اخلاقی و هنری، "پیروز" خواهند شد، زمانی که افراد نزدیک به آنها نه تنها فرهنگ را "مصرف" کنند، بلکه خود را ایجاد کنند و تمام خانواده را در این روند مشارکت دهند. آنها نقاشی می کنند، مجسمه سازی می کنند، در یک گروه کر آواز می خوانند، کنسرت ها را سازماندهی می کنند، در نمایش های خانگی اجرا می کنند، وقایع نامه های خانوادگی را نگه می دارند، افسانه ها می سازند و غیره.
 
والدینی که نگران سرنوشت کودک هستند در انتخاب مهدکودک ، مدارس، موسسات تحصیلات تکمیلی (بخش ورزش، دایره، مدرسه موسیقی و غیره) جدی تر هستند. والدینی که برخی از نگرانی های خود را در مورد آموزش و پرورش کودکان با مؤسسات آموزشی دولتی در میان می گذارند، به دنبال راه هایی برای تعامل با معلمان حرفه ای و حمایت از قدرت آنها در چشم پسر یا دختر خود هستند. چنین والدینی با کمال میل در زندگی و فعالیت های مؤسسه ای که فرزندشان در آن بزرگ می شود شرکت می کنند.
 
نوع رفتار کودک بر اساس ایده های ارزشمند خانواده در مورد «خوب» و چه چیزی «بد» شکل می گیرد. جهت گیری های ارزشی در خانواده های مختلف به طور قابل توجهی متفاوت است. یکی از پدران معتقد است که پسرش باید مهربان و مطیع باشد، در حالی که دیگری برعکس، ایده آل یک فرد را در قدرت بدنی و توانایی مراقبت از خود می بیند. . در گفتار و کردار، والدین رفتار کودک را تأیید، تشویق و تحریک می کنند که با تصور آنها از یک فرد "خوب" مطابقت دارد. و اگر کودک برخلاف این عقاید عمل کند، مجازات می شود، شرمنده می شود، محکوم می شود. بنابراین، هر روز یک سیستم از هنجارها و قوانین وارد آگاهی کودک می شود، این ایده شکل می گیرد که کدام یک از آنها قابل قبول است و باید از آنها اجتناب کرد. با این حال، اگرچه این تصور که کودک «آینه خانواده» است، غالب است، اما او «رمز اخلاقی» خانواده خود را از «الف» تا «ذ» نمی آموزد. کودک با عبور از منشور تجربه شخصی ، قوانین رفتاری، نگرش ها، فعالیت های خود را ایجاد می کند و آنها را از روی عادت و سپس از نیازهای درونی پیروی می کند.
 
ارزش های خانوادگی که معنای رفتار سنتی را تعیین می کند، اساس سنت های تربیتی خانواده را تشکیل می دهد.
 
دانشمندان مدرن (I.V. Bestujev-Lada، DSLikhachev، AVMudrik) سنت ها و آداب و رسوم خانوادگی را شرایط مهمی می دانند که تأثیر بسزایی بر ویژگی های آموزش دارد. خانواده، مانند سایرین نهادهای اجتماعی ، وجود دارند، سنت‌ها را تکثیر می‌کنند، از نظر تاریخی توسعه می‌یابند و از نسلی به نسل آداب و رسوم، شیوه‌ها، قوانین رفتاری منتقل می‌شوند. به عنوان مثال ، بسیاری از خانواده ها سنت کاشتن درخت را به افتخار یک نوزاد تازه متولد شده یا تازه ازدواج کرده اند. برای مشخص کردن روز ورود کودک به مدرسه؛ انتقال اولین کتاب خودخوان از پدر به پسر. نگه داشتن یک عکس کرونیکل خانوادگی و امروز یک فیلم کرونیکل و غیره. هدف آنها در جامعه بدون تغییر باقی می ماند: آنها برای خدمت به تقویت پیوندها و روابط خانوادگی طراحی شده اند و به عنوان مکانیسم هایی برای انتقال خصوصیات انسانی ارزشمند شخصی و اجتماعی مانند عشق، مهربانی، شفقت، درک متقابل، آمادگی برای کمک به یک عزیز عمل می کنند.
 روانشناس خانواده
به عنوان مثال ، در یک خانواده ، سنت جشن تولد کودک در تعطیلات کودکان با تبریک ، آرزوها ، هدایا ، بازی های سرگرم کننده ، آواز خواندن ، رقصیدن انجام می شود تا سال ها خاطره شاد او نه تنها برای قهرمان باقی بماند. رویداد، اما برای همه شرکت کنندگان. در خانواده ای دیگر، روز تولد کودک، مناسبتی است برای بزرگسالی دیگر با نوشیدنی های فراوان، تظاهرات مست، که پشت آن کودک، نیاز او به جشن و شادی به کلی فراموش می شود. از چنین "تعطیلات" کودک برای مدت طولانی تلخی و کینه را در برابر نزدیکترین افراد حفظ می کند. در مثال اول سنت اساس شادی های حال و آینده است، مشوق خوبی ها، محرک عناصر خلاق و در دومی عامل بسیاری از گرفتاری ها و آشفتگی های امروز و فردای کودک، گواه آشکار آن است. . شکاف بین آنها و والدینشان، از طریق منشور آنها، تمام دنیای اطراف آنها خصمانه و بی رحمانه به نظر می رسد.
 
با وجود شلوغی و شلوغی زندگی مدرن ، بسیاری از خانواده ها سنت وعده های غذایی خانوادگی را حفظ می کنند، که تماس های زنده دائمی را بین اعضای خانواده تشکیل می دهد و صحت آن و علاقه همه خانواده ها به آن را تأیید می کند. اخبار جاری رد و بدل می شود، مسائل خانوادگی که به همه یا هر یک از اعضای خانواده مربوط می شود مورد بحث قرار می گیرد. سنت غذای خانوادگی با حفظ ارزش خود، نوعی نماد خویشاوندی است.
 
والدین گرامی توجه داشته باشید:
1. چگونه توسط پدر و مادرت بزرگ شدی؟
2. چه ارزش هایی در تربیت شما ارجحیت داشت؟
3. چه ارزش ها و سنت هایی را برای خانواده خود آورده اید؟
4. آیا در مورد ارزش ها، سنت ها، هنجارهای رفتاری با والدین خود اختلاف نظر داشته اید؟ چگونه این اختلافات را حل کردید؟
5. چگونه این مشکل را با فرزندان خود حل می کنید؟ ( پاسخ والدین )
لطفا پاسخ دهید: "مهمترین چیز در خانواده شما چیست؟" ( پاسخ والدین )
 
پاسخ دقیق به این سوال بسیار دشوار است.
 
عشق؟ آیا می فهمی مراقبت و مشارکت؟ یا می تواند فداکاری و سخت کوشی باشد؟ یا رعایت دقیق سنت های خانوادگی ؟
 
منظور شما از تعریف کلمه "سنت های خانوادگی" چیست؟ ( پاسخ والدین )
 
" سنت های خانوادگی - اینها هنجارهای پذیرفته شده خانواده، روش های رفتار، سنت ها و دیدگاه هایی هستند که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند. کلمات "سنت های خانوادگی" معمولاً باعث می شود افراد با قبایل قدیمی، خانواده های پرجمعیت، برخی قوانین سختگیرانه و آداب و رسوم عجیب ارتباط برقرار کنند. در واقع، سنت های خانوادگی - اینها چیزهایی است که افراد در حلقه خانواده خود دنبال می کنند، مهم نیست که چقدر بزرگ باشد. کل خانواده در روز یکشنبه، سپس شما آن را حفظ و رعایت می کنید. سنت ها خانواده شما هستند. آنها آداب و رسوم هستند - می توان آن را در سنت ها، اشیاء، جشن های سالگرد و بسیاری چیزهای دیگر بیان کرد.
روانشناس خانواده