تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مشاوره و روانشناس خانواده
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
متخصصان سلامت روان، چگونه بین آنها تفاوت قائل می شوید؟ و اگر کمک می خواهید باید به چه کسی مراجعه کنید؟
 
مشاوره و روانشناس خانواده
 
    روانشناس
    روانپزشک
    روانکاو
    پرستار روانپزشکی
    روان درمانگر
    مشاور سلامت روان
    مشاور خانواده و ازدواج
    مشاور ترک اعتیاد
    مشاور مذهبی
    هنردرمانگر
    کارگر اجتماعی
    آموزش برای متخصصان سلامت روان
    از بین متخصصان سلامت روان چه کسی را انتخاب می کنید؟
 
دریافت کمک برای مشکلات ذهنی، عاطفی، معنوی یا رابطه ای می تواند دشوار باشد، اما یافتن یک متخصص بهداشت روانی مناسب می تواند به شما در مدیریت هر مشکلی که ممکن است در زندگی خود با آن روبرو هستید کمک کند.
روانشناس
 روانشناس خانواده
تصویر فردی که روی یک مبل چرمی دراز کشیده است و به دکتر می گوید که چه احساسی دارد، اولین چیزی است که وقتی بسیاری از مردم به یک روانشناس فکر می کنند به ذهن می رسد، و گاهی اوقات اینطور می شود.
 
اما روانشناسان بیشتر از اینکه بپرسند چه احساسی دارید انجام می دهند، آنها در علم رفتار، احساسات و افکار تخصص دارند و در محیط هایی مانند دفاتر خصوصی، بیمارستان ها و مدارس کار می کنند. روانشناسان همچنین طیف وسیعی از مسائل را از طریق مشاوره درمان می کنند، از مشکلات روابط تا بیماری های روانی. یک روانشناس معمولا دارای مدرک دکترا است و در اکثر کشورها، روانشناسان مجوز تجویز دارو را ندارند.
روانپزشک ___ _ _
 
کار روانپزشک عمدتاً تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات روانی، عاطفی و رفتاری است و از روانپزشکی، معاینات فیزیکی و آزمایشات آزمایشگاهی استفاده می کند.
 
پزشکان عمومی می توانند برای کمک به مشکلات روحی و روانی دارو تجویز کنند، اما بسیاری از افراد برای اختلالات پیچیده مراجعه به روانپزشک را انتخاب می کنند. تخصص ها ممکن است شامل روانپزشکان کودک و نوجوان، روانپزشکی قانونی و ناتوانی های یادگیری باشد.
روانکاو
 
یک روانکاو از تئوری ها و عملکردهای زیگموند فروید پیروی می کند و به کسی کمک می کند تا انگیزه ها، ترس ها و تعارضات درونی سرکوب شده یا ناخودآگاه خود را کشف کند. این کار از طریق تکنیک هایی مانند: تداعی آزاد، تعبیر خواب و تحلیل مقاومت و تحول انجام می شود.
 
روانکاوی منتقدان خود را دارد، اما بسیاری از مردم آن را در کشف اختلالات عمیق روانی و عاطفی مفید می دانند که ممکن است بدون اینکه متوجه باشند الگوهای رفتار بد را ایجاد کنند.
 
    در انتخاب روانکاو دقت کنید زیرا هرکسی می تواند خود را روانکاو بنامد و خدمات خود را تبلیغ کند زیرا عنوان روانکاو محفوظ نیست.
 
پرستار روانپزشکی
 
یک پرستار روانپزشکی یک پرستار دارای گواهی سلامت روان است که به دلیل روابط درمانی خود با افرادی که از او کمک می خواهند شهرت دارد. پرستار روانپزشکی روان درمانی انجام می دهد و داروهای روانپزشکی را تجویز می کند. او اغلب با رفتارهای چالش برانگیز مرتبط با شرایط سلامت روان سر و کار دارد و زیر نظر پزشک کار می کند.
روان درمانگر
 
این یک اصطلاح کلی برای بسیاری از انواع مختلف متخصصان بهداشت روان است و این می تواند شامل روانشناسان و درمانگران نیز باشد. همه این متخصصان روان‌درمانی را ارائه می‌دهند، که نوعی «گفتار درمانی» است که برای بهبود سلامت روان و بهزیستی عمومی طراحی شده است. مکاتب مختلفی از روان درمانی وجود دارد که می تواند شامل گفتگوهای درمانی، گروه درمانی، بیان درمانی و بسیاری موارد دیگر باشد.
 
محبوب ترین آنها، درمان شناختی رفتاری (CBT) است. شما می توانید از CBT برای یادگیری نحوه تغییر رفتار بد، الگوهای فکری یا احساسات استفاده کنید.
مشاور سلامت روان
 
مشاور سلامت روان اصطلاح گسترده ای است که برای توصیف شخصی که مشاوره ارائه می دهد، استفاده می شود که عناوین او ممکن است شامل عبارات "مجوز" یا "متخصص" نیز باشد. با توجه به ابهام عنوان حرفه ای، سؤال در مورد مشاور مهم است. تحصیلات ، تجربه و انواع خدمات
 
مشاوران می توانند در زمینه هایی مانند: استرس کاری، اعتیاد، ازدواج، خانواده و استرس عمومی تخصص داشته باشند .
مشاور خانواده و ازدواج
 روانشناس خانواده
یک مشاور خانواده و ازدواج متخصص مشکلات رایجی است که ممکن است در خانواده ها و بین زوجین ایجاد شود، از اختلاف نظر گرفته تا دعوا. مدت درمان معمولا کوتاه است و جلسات بر روی مشکلات خاص و راه حل های سریع تمرکز می کنند.
 
این نوع درمان به صورت انفرادی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و گاهی اوقات می توان از جلسات گروهی استفاده کرد اگر مشکل یک نفر افراد نزدیک به او را تحت تاثیر قرار دهد. ممکن است این نوع جلسه درمانی را با مشاوره برای شرایطی مانند اختلالات خوردن یا اعتیاد مشاهده کنید.
مشاور ترک اعتیاد
 
مشاوران اعتیاد افرادی را که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند درمان می کنند . در حالی که این معمولاً شامل سوء مصرف مواد یا مشکلات مربوط به قمار است، می‌تواند شامل اعتیادهای کمتر رایج مانند اعتیاد جنسی یا احتکار نیز باشد.
 
مشاوره اعتیاد اغلب در یک محیط گروهی انجام می شود، شبیه به رویکردهایی که توسط الکلی های گمنام (AA) استفاده می شود، و می تواند خصوصی یا با عزیزانی باشد که تحت تأثیر اعتیاد قرار گرفته اند.
مشاور مذهبی
 
مشاور مذهبی که به عنوان مشاور شبانی نیز شناخته می شود، برای کمک به افراد با مشکلات مختلف آموزش دیده است. تمرکز اصلی او بر بحران های ایمان، ازدواج و مشاوره خانواده و مشکلات عاطفی و روانی است. همه اینها در یک زمینه معنوی انجام می شود.
 
این مشاوران اغلب مسئول عبادتگاه های منطقه هستند و ممکن است تحت آموزش های گسترده ای در زمینه بهداشت مذهبی و روانی قرار بگیرند.
 
آنها اغلب جلسات را به صورت فردی یا گروهی برگزار می کنند. آنها همچنین ممکن است بتوانند جلساتی را در داخل زوج یا محیط های خانوادگی برگزار کنند.
هنردرمانگر
 
با هنردرمانگران نوع بسیار خاصی از درمان سر و کار دارند این روش شامل استفاده از خلاقیت به روش هایی مانند نقاشی، مجسمه سازی و نوشتن برای کشف و کمک به افرادی است که از افسردگی، بیماری های پزشکی، حوادث آسیب زای گذشته و اعتیاد رنج می برند.
 
کسانی که به این نوع درمان اعتقاد دارند معتقدند که می تواند به شما در بیان افکار و احساسات اساسی کمک کند که گفتار درمانی سنتی ممکن است آشکار نکند.
کارگر اجتماعی
 
مددکاران اجتماعی برای کمک به افراد در جهت یابی و حل مسائل زندگی خود اختصاص داده شده اند. این مسائل می تواند شامل مشکلات و ناتوانی های شخصی باشد. مددکاران اجتماعی می توانند کارمندان بخش دولتی باشند یا ممکن است در زمینه های دیگر از جمله بیمارستان ها و دانشگاه ها و به عنوان روان درمانگر با مجوز مناسب کار کنند.
 
آنها همچنین ممکن است مشکلات اجتماعی مانند سوء مصرف مواد مخدر، مسکن و بیکاری را درمان کنند و مددکاران اجتماعی اغلب درگیر درگیری های خانوادگی شامل خشونت خانگی یا کودک آزاری هستند.
 
مددکاران اجتماعی دارای انواع فرعی هستند و می توانند شامل کودک، خانواده و مدرسه، بهداشت پزشکی و عمومی، سلامت روان و سوء مصرف مواد باشند.
آموزش برای متخصصان سلامت روان
 
آموزش متخصصان بهداشت روان به رشته خاص آنها و همچنین کشوری که در آن فعالیت می کنند بستگی دارد.
 
روانشناسان اغلب به مدرک دکترا نیاز دارند، در حالی که روانپزشکان به مدرک پزشکی نیاز دارند. تقریباً هر کشوری نیاز به همه نوع مشاور برای داشتن مدرک دانشگاهی با آموزش تخصصی دارد.
 
برخی از مواردی که در پیشینه یک متخصص بهداشت روان باید به دنبال آنها بود عبارتند از:
 
    مجوز دولتی
    مقاطع تحصیلات تکمیلی: کارشناسی ارشد یا دکتری
    کارازمایی بالینی
    مقالات منتشر شده
 روانشناس خانواده
چه کسی را انتخاب می کنید ؟ از بین متخصصان سلامت روان
 
اگر فکر می کنید زمان مراجعه به روانپزشک یا درمانگر فرا رسیده است، مهم است که فرد مناسب را انتخاب کنید تا به شما در غلبه بر مشکلات عاطفی یا روانی کمک کند. بنابراین هنگام انتخاب شخصی برای صحبت کردن، این موارد را در نظر داشته باشید:
 
    تخصص
    آموزش
    مواد و روش ها
    جدول زمانی
    دسترسی
    تناسب و راحتی
 
برداشتن اولین قدم برای کمک گرفتن می‌تواند دشوار باشد، اما دانستن اینکه به کدام متخصصان سلامت روان نیاز دارید می‌تواند به این روند کمک کند.
 
چه زمانی باید به روانپزشک مراجعه کرد؟ .. شرایط خود را در اینجا بدانید
10:02 صبح یکشنبه 30 سپتامبر 2018
چه زمانی باید به روانپزشک مراجعه کنید؟.. وضعیت خود را در اینجا بدانید چه
 
مواردی که نیاز به مراجعه به روانپزشک را به شما می گوید
 
صفحه ما را در Google News دنبال کنید
 
صفحه فیسبوک ما را دنبال کنید
 
صفحه یوتیوب ما را دنبال کنید
 
نویسنده – امیره عبدالرازک
 
زندگی پر از چالش هایی است که باعث می شود احساس ناخوشایندی به ما دست دهد و گاهی اوقات مشکلات روحی و روانی به حدی انباشته می شود که دیگر نمی توانیم با همان انرژی در زندگی جلو برویم.
 
برای اینکه این موضوع به یک مشکل پیچیده تبدیل نشود، مواردی وجود دارد که به ما می گوید که باید فوراً به روانپزشک مراجعه کنیم تا به ما کمک کند مشکلاتی را که خودمان نمی توانیم حل کنیم، حل کنیم، طبق بررسی The Consulto. سایت "خط سلامت" به شرح زیر است:
 
ضرر - زیان
 
مرگ امری اجتناب ناپذیر در این زندگی است و این واقعیت باعث نمی شود که با آن کنار بیایید. کم نیستند کسانی که از دست دادن نزدیکان خود در اثر مرگ دچار شده اند و غم و اندوه علنی یا پنهانی امری رایج و جایز است، اما چیزی که فرد را به دردسر می اندازد، تلاش برای انکار حقیقت است.
 
وظیفه روانپزشک در اینجا یافتن راهی مناسب برای مقابله با مرگ یکی از عزیزان است.
 
استرس و اضطراب
 روانشناس خانواده
بین مشکلات کار و رابطه، چیزهای زیادی در این زندگی وجود دارد که ما را همیشه تحت استرس قرار می دهد، که در صورت زیاده روی می تواند منجر به انزوای اجتماعی و افسردگی شود.
 
روانپزشک با جستجوی ریشه مشکل و یافتن راه مناسب برای غلبه بر آن به شما کمک می کند تا با استرس و اضطراب مقابله کنید.
 
افسردگی
 
احساس درماندگی و ناامیدی نشانه های رایج افسردگی است، یک اختلال روانی رایج که در آن فرد علاقه خود را نسبت به چیزها از دست می دهد، احساس غرق شدن می کند و نمی تواند احساسات خود را کنترل کند.
 
برخلاف تصور برخی افراد مبنی بر اینکه افسردگی غیرقابل درمان است، روانپزشک می تواند منابع افسردگی را برای هر فردی بشناسد و به آنها کمک کند تا احساس بهتری داشته باشند.
فوبیا
 
فوبیا نوعی ترس شدید مانند ترس از ارتفاع یا ترس از عقرب است، اما انواعی از فوبیا وجود دارد که ممکن است منجر به مشکلات عمده ای مانند فوبیای غذا یا ترس از خوردن شود که منجر به مشکلات جدی سلامتی می شود.
 
مراجعه به روانپزشک در این مورد به شما کمک می کند بر ترس های خود غلبه کنید و بدون هیچ نوع فوبیا یا ترس زندگی کنید.
 
مشکلات خانوادگی و روابط
 
طبیعی است که روابط، اعم از خانوادگی، کاری یا شخصی، از فراز و نشیب هایی برخوردار باشند.
 
و اگر قرار باشد روابط بهترین چیز در زندگی یک فرد باشد، می تواند به منبع استرس و مشکلات تبدیل شود.
 
مراجعه به روانپزشک، چه در جلسات فردی یا گروهی، می تواند به شما در حل این مشکلات رابطه و ایجاد روابط قوی تری کمک کند.
 
عادات بد و اعتیاد
 روانشناس خانواده
برخی از عادات بد، مانند سیگار کشیدن، الکل و مواد مخدر، اغلب برای فرار از مشکلات روانی بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرند.
 
نه تنها به فرد کمک روانپزشک می کند تا از شر این عادت بد خلاص شود، بلکه به او کمک می کند تا ریشه مشکل را جستجو کرده و آن را حل کند.
 
اختلالات روانی
 
فرد احساس می کند که از نظر روانی ناخوشایند است، اما فقط پزشک معالج می تواند کشف کند که او از یک اختلال روانی رنج می برد.
 
شایع ترین اختلالات روانی که پزشک ممکن است تشخیص دهد اختلال عاطفی دوقطبی، اختلال افسردگی اساسی، اسکیزوفرنی و اختلال استرس پس از سانحه است.
 
نیاز به وضوح ذهن
 
لازم نیست فرد مبتلا به افسردگی یا اختلالات روانی پیچیده باشد تا بتواند با روانپزشک صحبت کند، زیرا برخی از افراد فقط برای پاکسازی ذهن نیاز به جلسات روانشناسی دارند.
 
در جلسات روانپزشک ، شما با صراحت و آسودگی کامل در مورد مشکلات درونی خود صحبت می کنید، با حضور فردی که بدون انتقاد و تعصب به صحبت های شما گوش می دهد، این چیزی است که کمک می کند ذهن و دید فرد نسبت به مشکلاتش شفاف تر شود. اگر با صدای بلند فکر می کند
روانشناس خانواده