تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مشاوره ازدواج
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سوال مشاوره ازدواج که هر زوج   باید بپرسد
 
سوالات مشاوره ازدواجامثال 12:15 و 24:6 تنها دو آیه در کتاب مقدس هستند که در مورد اهمیت جستجوی مشاوره حکیمانه صحبت می کنند. با این حال، متأسفانه، حتی در داخل کلیسا، زوج هایی هستند که تنها به مشاوره ازدواج به عنوان آخرین راه حل نگاه می کنند.
 
در این مقاله
 
 
    1) آیا آزمایشی دارید که بتوانیم انجام دهیم؟
    2) برای بهبود مهارت های ارتباطی شما چه کاری می توانیم انجام دهیم؟
    3) چگونه می توانیم در رابطه با صمیمیت یکسان باشیم؟
    4) آیا می توانید به ما در ایجاد یک برنامه یک، دو و پنج ساله کمک کنید؟
    5) آیا پیشنهادی برای افزایش زندگی معنوی ما دارید؟
 
واقعیت این است که مهم نیست ازدواج شما چقدر عالی باشد، باز هم ایده خوبی است که به دنبال مشاوره زوج های   حداقل سالی یک بار باشید. به این ترتیب، می‌توانید مسائل را قبل از اینکه به وجود بیایند کنترل کنید و همچنین نکاتی در مورد چگونگی بهتر کردن اتحادیه خود دریافت کنید.
 
 
 
مشاوره ازدواج   مشاوره ازدواج   بسیار ماهر هستند. در راهنمایی شما از طریق سوالات مشاوره روابط و فرآیند
 
اما اگر قبلا هرگز آن را ندیده اید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه سوالاتی را باید از آنها بپرسید تا ازدواج خود را در مسیر درست قرار دهید یا حفظ کنید و از هر جلسه بیشترین بهره را ببرید. طرح سوالات مشاوره ازدواج ممکن است دشوار باشد، اما ما برای شما کمک داریم.
 
برای به دست آوردن برخی از مزایای مشاوره ازدواج مبتنی بر  ت، حتی در اولین جلسه خود، در اینجا پنج سؤال جلسه مشاوره ازدواج را از مشاور خود بپرسید.
 
 
سوالات مشاوره ازدواج که به شما پاسخی برای مشکلات شما می دهد که در حال حاضر وجود داشته یا احتمال دارد در آینده رخ دهد. این سوالات مشاوره زوجین به شما در تهیه پرسشنامه مشاوره ازدواج شبانی کمک می کند.
1) آیا آزمایشی دارید که بتوانیم انجام دهیم؟
 
بله، هیچ کس واقعاً به فکر شرکت در آزمون «تپ رقص» نیست. اما اگر برای این کار وقت بگذارید، می تواند به شما کمک کند تا نوع شخصیت و طرز تفکر خود و همسرتان را بهتر بشناسید.
 
و با مراجعه به یک مشاور ازدواج   و پرسیدن سوالات مشاوره ازدواج، ممکن است بتوانید در آزمونی از هدایای معنوی شرکت کنید.
 
این می تواند مفید باشد زیرا با این اطلاعات، شما و همسرتان می توانید بهتر درک کنید که چگونه در کلیسای خود خدمت کنید و همچنین چگونه از هدایای خود در ازدواج خود استفاده کنید.
 
این ویدیوی جالب را تماشا کنید که جزئیات ازدواج کتاب مقدس را نشان می دهد:
 
2) برای بهبود مهارت های ارتباطی شما چه کاری می توانیم انجام دهیم؟
 
این یکی از رایج ترین سوالاتی است که مشاوران ازدواج در مشاوره ازدواج می پرسند. علاوه بر مسائل مالی و صمیمیت، یکی از دلایل اصلی طلاق، ارتباطات ضعیف است، به همین دلیل است که اکثر مشاوران تعداد بی پایانی سوالات مشاوره ازدواج دریافت می کنند.
 
معمولاً این از گوش ندادن به یکدیگر یا پنهان نگه داشتن احساسات ناشی می شود که در نهایت می تواند منجر به تلخی و رنجش شود. شگفت‌انگیز است که چگونه بسیاری از مردم فکر می‌کنند که ارتباطات خوبی هستند، در حالی که واقعیت این است که می‌توانند در این زمینه پیشرفت کنند.
 مشاوره ازدواج
یک مشاور خوب قطعا می تواند به شما نشان دهد که چگونه افکار، ایده ها، احساسات و عواطف خود را به طور منسجم با یکدیگر در میان می گذارید و همچنین شما را به ابزارهایی مجهز می کند تا شنونده خوبی در ازدواج خود باشید.
 
حتی اگر فکر می‌کنید که ارتباط خوبی دارید، باید فهرستی آماده از سؤالات در طول مشاوره ازدواج بپرسید . وقتی صحبت از ارتباط بین زوجین به میان می آید، همیشه جای پیشرفت وجود دارد.
 
سوالاتی که در هنگام مشاوره ازدواج باید پرسید
 
3) چگونه می توانیم در رابطه با صمیمیت یکسان باشیم؟
 
هنگامی که به دنبال مشاوره مشاوره ازدواج هستید، از این که بپرسید چگونه صمیمیت خود را بهبود ببخشید نترسید، این نیز یک سوال مشاوره ازدواج معتبر است. چنین سؤالات ازدواج   چیزی برای دوری از آنها نیست.
 
از آنجایی که رابطه جنسی بخش بسیار مهمی از رابطه زناشویی است، بهتر است در جلسات مشاوره ازدواج، موضوع را در اولویت قرار دهید و در مورد آن سوالات مشاوره ازدواج بپرسید.
 
شما می توانید با پرسیدن سوالات مشاوره ازدواج متوجه شوید که چگونه برای یکدیگر وقت بگذارید، چگونه رابطه را چاشنی کنید و همچنین چگونه نیازهای یکدیگر را در این زمینه برآورده کنید.
 
مشاوره صمیمیت نیز مشاوره ای خداپسندانه برای ازدواج است که هیچ ترس و شرمی از آن وجود ندارد.
4) آیا می توانید به ما در ایجاد یک برنامه یک، دو و پنج ساله کمک کنید؟
 
برنامه ریزی نکن، برای شکست برنامه ریزی کن. همه ما می دانیم که این ضرب المثل چگونه است و با این حال، متأسفانه زوج های زیادی هستند که عمداً برای عروسی خود برنامه ریزی نمی کنند.
 
فکر کردن در مورد اهدافی که می‌خواهید به آنها برسید، مکان‌هایی که می‌خواهید بازدید کنید، مقدار پولی که می‌خواهید پس انداز کنید (و آنچه می‌خواهید با آن انجام دهید)، همه این موارد می‌تواند به شما در ایجاد ثبات بیشتر کمک کند.
 
 
داشتن برنامه های محکم همیشه منجر به هماهنگی بیشتر در رابطه شما می شود. این یکی از بهترین سوالات مشاوره ازدواج معنادار است که زوج ها از مشاور شما می پرسند که تأثیرات طولانی مدتی بر ازدواج شما دارد.
 
دانستن اینکه انتظار دارید آینده تان چگونه باشد، قطعا به زوج کمک می کند تا انتظاراتی از یکدیگر داشته باشند و همچنین به یکدیگر کمک می کند تا به آنها دست یابند.
 
این سوال مشاوره ازدواج می تواند شما را از درد دل و ناراحتی در آینده نجات دهد.
5) آیا پیشنهادی برای افزایش زندگی معنوی ما دارید؟
 
اگر   هستید، ایده خوبی است که به یک مشاور   مراجعه کنید تا به دنبال مشاوره ازدواج معنوی باشید و سوالات مشاوره ازدواج را بپرسید، فقط به این دلیل که ارزش های مشابهی با شما دارند. در نتیجه، بسیاری از راه حل های آنها بر اساس کتاب مقدس خواهد بود.
 
از آنجایی که ازدواج به عنوان پیوندی مبتنی بر ایمان در نظر گرفته می شود، برای رشد معنوی در کنار هم به پیشنهاداتی در مورد کارهایی که شما و همسرتان می توانید انجام دهید نیاز دارید.
 
از گذراندن وقت عبادی بیشتر با هم گرفته تا شروع یک دفتر دعای ازدواج و شاید حتی شروع نوعی خدمت که به نفع زوج های دیگری باشد که می شناسید، یک مشاور ازدواج   می تواند به شما کمک کند راه هایی را که می توانید پایه معنوی خود را قوی تر کنید، کشف کنید.
 
مشاوره   برای زوج های متاهل همیشه در رابطه با یک ازدواج شاد و سالم مفید است.
 
 
پرسیدن سؤالات مشاوره ازدواج در کتاب مقدس واقعاً می تواند به شما کمک کند دیدگاهی پیدا کنید. سوالات و پاسخ های مشاوره ازدواج برای اطمینان از سلامت و رفاه رابطه شما ضروری است .
 
پس حتما این سوالات مشاوره ازدواج   را بپرسید. پاسخ هایی که دریافت خواهید کرد برای ازدواج شما بسیار مفید خواهد بود - از هم اکنون و تا زمانی که مرگ شما را جدا کند.

4 مزایای مشاوره ازدواج
 
مزایای مشاوره ازدواج
 
در این مقاله
 
    می تواند به شما در حل مسائل کمک کند
    می تواند به شما کمک کند از مشکلات بزرگ در آینده جلوگیری کنید
    مکانی امن برای تخلیه هوا است
    آنقدرها هم که فکر می کنید گران نیست
    معایب مشاوره ازدواج
 
مزایای مشاوره ازدواج غیرقابل انکار است، اما این روزها به یک ضرورت تبدیل شده است. با این حال، کمتر از 5 درصد از زوج های جدا شده یا طلاق گرفته شده به دنبال مشاوره ازدواج برای رسیدگی به روابط بین فردی خود هستند.
 
 
 
 
سوال سریع: آخرین باری که شما و همسرتان به مشاور ازدواج رفتید کی بود؟ اگر پاسخ «هرگز» یا «ما در مشکل نیستیم، چرا باید بریم؟» است، این مقاله ای است که حتما باید بخوانید.
 
اگرچه این فرض وجود دارد که مشاوره ازدواج فقط برای زوج های در بحران است، اما واقعیت این است که فرآیند مشاوره ازدواج چیزی است که می تواند برای هر زوجی چه تازه ازدواج کرده باشند، چه والدین جدید و یا حتی همسر و زنانی که دارای شرایط بحرانی هستند، مفید باشد. 30 سال یا بیشتر ازدواج کرده است.
 
اما سوال اینجاست که آیا مشاوره ازدواج مفید است؟ فقط برخی از مزایای اثبات شده ای که با مراجعه به مشاور ازدواج همراه است چیست؟
 
بیایید خودمان بفهمیم -
 
در پاسخ به این سوال - مشاوره ازدواج چقدر موثر است در این مقاله با صحبت در مورد چهار مورد از مزایای اصلی مشاوره ازدواج توضیح داده شده است.
 
امیدواریم تا زمانی که خواندن این مطلب را به پایان رساندید، بخواهید با یک مشاور ازدواج ملاقات کنید تا هر چه زودتر ازدواج خود را بهتر کنید.
1. می تواند به شما در حل مسائل کمک کند
 
چه مسائل مالی، صمیمیت ، ارتباطات ، برنامه ریزی یا هر مشکل دیگری که شما و همسرتان دارید، گاهی اوقات دشوار است رسیدن به یک راه حل به تنهایی .
 
 
این امر به ویژه زمانی اتفاق می افتد که هر دوی شما دیدگاه های کاملاً متضادی در مورد این موضوعات دارید. مهمتر از همه، یک مشاور ازدواج از نظر عاطفی به ازدواج شما وابسته نیست، اما در عین حال، در رابطه با روابط زناشویی تحصیل کرده و ماهر است.
 
وقتی نوبت به یافتن راه حلی می رسد که در نهایت برای رابطه بهترین باشد، می توانند عینی باشند. زمانی که یک زوج به دنبال راه حلی برای مشکلات خود هستند، این همیشه مفید است.
2. می تواند به شما کمک کند از مشکلات بزرگ در آینده جلوگیری کنید
 
اگرچه گزارش های منتشر شده زیادی وجود دارد که نشان می دهد یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای ازدواج خود انجام دهید مراجعه به یک مشاور یا درمانگر است (حداقل چند بار در سال)، همان مطالعات همچنین به شما می گوید که هر چه زودتر تصمیم بگیرید که این کار را انجام دهید. انجامش . بهتره بده
 
متأسفانه، بسیاری از زوج ها تمایل دارند قبل از مراجعه به مشاور منتظر بمانند تا ازدواج آنها اساساً تحت حمایت زندگی باشد. امید آنها این است که مشاور بتواند ازدواج آنها را "نجات دهد".
 
حالا، این واقعاً کار یک مشاور ازدواج نیست. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که آنها از چوب جادویی خود برای ناپدید شدن فوری درگیری های زناشویی شما استفاده کنند. اگر می خواهید از مزایای مشاوره ازدواج بهره مند شوید، باید در لحظه ای که مشکوک به از هم پاشیدگی همه چیز در زندگی زناشویی خود هستید، به آن مراجعه کنید.
 
مشاوران ازدواج به سادگی به شما کمک می کنند تا ابزارهای مورد نیاز برای نجات ازدواج خود را به دست آورید. اما هرچه قبل از اینکه همه چیز خیلی سخت شود، در دیدن آنها فعال تر باشید، آنها بیشتر می توانند به شما کمک کنند و وضعیت شما و همسرتان بهتر خواهد بود.
 
3. محل امنی برای تخلیه هوا است
 
مکانی امن برای تخلیه احساسات
 
از میان تمام مزایای مشاوره ازدواج که تاکنون ذکر شد، این یکی ممکن است عجیب به نظر برسد. اما این از اهمیت آن کم نمی کند.
 
یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد مشاوران ازدواج می توانند به عنوان میانجی عمل کنند . این است که اگر مواردی وجود داشته باشد که شما و/یا همسرتان از به اشتراک گذاشتن آنها خیلی ترسیده اید یا نتوانسته اید به یک راه حل واضح و قطعی دست پیدا کنید،
 
نگه داشتن وسایل برای رفاه عاطفی شما خوب نیست و جلسه مشاوره ازدواج محل خوبی برای تخلیه است. به علاوه، یک مشاور ازدواج می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه احساسات خود را به روشی سازنده تر بیان کنید.
 
4. آنقدرها هم که فکر می کنید گران نیست
 
اگر تقریباً متقاعد شده اید که باید به یک مشاور ازدواج مراجعه کنید، اما بودجه شما محدود است ، این در واقع مزیت دیگری است که با مراجعه به مشاور ازدواج همراه است.
 
یکی از مزایای مشاوره زوجین این است که جلسات بسیار ارزان‌تر از مراجعه به روانپزشک یا روان‌شناس است و همچنین زمان‌برتر و مؤثرتر از مراجعه به یک مشاور به تنهایی است.
 
همچنین، اگر در شرایط مالی وخیم هستید، بسیاری از مشاوران ازدواج آماده انجام یک طرح پرداخت هستند.
 
همانطور که می بینید، مزایای مشاوره ازدواج بسیار زیاد است که از مراجعه به مشاور حاصل می شود. صداقت یکی از کلیدهای داشتن ازدواجی است که همیشه می خواستید - و شما لیاقتش را دارید!
 
اما مانند بسیاری از چیزها، مجموعه خاصی از مزایا و معایب برای مشاوره ازدواج وجود دارد. ما قبلاً مزایای مشاوره زوجین را بررسی کرده ایم، وقت آن است که جنبه های مشاوره ازدواج را بررسی کنیم.
معایب مشاوره ازدواج
 
قبل از اینکه خودتان یک قرار ملاقات با یک مشاور رزرو کنید، چند نکته وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید - معایب کمی مراجعه به مشاور رابطه.
 
 
در حال حاضر، هر مشکل ازدواج منحصر به فرد است ، بنابراین راه حل های موجود برای جلوگیری از آن مسائل بی نام وجود دارد. به همین ترتیب، مشاوره ازدواج همیشه جواب نمی دهد و اغلب در کشف مشکلات یا یافتن راه حل مناسب برای آنها ناکام است.
 
همچنین، اگر هر دو طرف به طور مساوی متعهد به ایجاد تغییرات مثبت یکسان در ازدواج خود باشند، متعهد به پرداختن به مسائل حل نشده و صادقانه در پاسخ به سوالات مشاور باشند، می توان از مزایای مشاوره رابطه بهره مند شد.
 
مشاوره ازدواج زمان بر است و به تعهد مساوی از طرف هر دو طرف نیاز دارد. یک همسر نمی تواند به تنهایی برای ازدواج مبارزه کند.
 
پس قبل از اینکه بخواهید از مزایای مشاوره ازدواج بهره مند شوید، باید از مزایا و معایب ذکر شده در مشاوره ازدواج آگاه باشید. و برای پاسخ به سوال شما، آیا مشاوره ازدواج مفید است؟ پاسخ این است که بله، این است.
 
بخش:
7 دلیل اصلی برای جستجوی مشاوره ازدواج یا رابطه زناشویی
 
دلایل مراجعه به مشاوره ازدواج
 
در این مقاله
 
    چهار سوار
    مسائل جنسی و صمیمیت
    پول
    ارتباط
    حل تعارض
    قطع ارتباط عاطفی
    قبل از ازدواج
 
 
 
من در مورد شما نمی دانم، اما من هرگز وقتی مدرسه را ترک کردم، راهنمای دوستیابی دریافت نکردم. ما به مردم یاد می دهیم که چگونه مهارت های زیادی را انجام دهند. ما ریاضیات و نحوه خواندن را یاد می گیریم، مربیانی داریم که به ما یاد می دهند چگونه ورزش کنیم، آموزش های شغلی در مورد چگونگی انجام یک کار جدید دریافت می کنیم، اما فرض می کنیم که به طور شهودی می دانیم چگونه یک ازدواج عالی ایجاد کنیم. احمقانه به نظر می رسد درست است؟
 
 
روشی که بیشتر ما یاد می گیریم چگونه یک رابطه داشته باشیم از تماشای فیلم و تلویزیون یا از آنچه در خانه خود یا اطرافیانمان مشاهده می کنیم است. این همیشه بهترین راه برای یادگیری نیست. گاهی اوقات اینطور است، اما بسیاری از ما الگوهای کتاب درسی کاملی نداشته‌ایم. ما این ایده ها را اغلب ناخودآگاه در روابط خود حمل می کنیم.
 
 
به این فکر کنید که مردم چقدر قصد دارند برای عروسی خرج کنند. میانگین هزینه عروسی در ایالات متحده 25 هزار است. حتی اگر آنقدر خرج نکنید، من افراد زیادی به من می گویند که حداقل 10 هزار تومان برای عروسی خود پرداخته اند. میانگین هزینه طلاق در ایالات متحده نزدیک به 13 هزار است. این هزینه در کالیفرنیا بالاتر است، جایی که من شنیده ام که طلاق بسیار بیشتر از این هزینه دارد. آیا صرف مقداری زمان و پول برای داشتن یک ازدواج سالم، مرتبط و دوست داشتنی منطقی نیست؟
 
در اینجا چند دلیل برای مشاوره ازدواج وجود دارد:
 
    چهار سوار
 
شما و همسرتان در حال تمرین یک یا همه چهار شوالیه انتقاد، تحقیر، دفاع یا سنگ اندازی جان گاتمن هستید. موسسه گاتمن از سال 1975 به مطالعه روابط پرداخته است و اینها نشانه هایی است که نشان می دهد رابطه شما دچار مشکل شده است. راه حل هایی برای این مشکلات رایج وجود دارد
 
    مسائل جنسی و صمیمیت
 مشاوره ازدواج
بسیاری از زوج ها از نظر جنسی در یک صفحه نیستند. اگر تغییرات فراوانی، بی حوصلگی، جداشدگی عاطفی که تمایلی به همراه نداشته باشد، خیانت های یکی از طرفین منجر به درگیری، عدم اعتماد و جدایی می شود و می توان با درمان کمک کرد.
 
    پول
 
تفاوت‌های حل‌نشده در هزینه‌ها و پس‌انداز، انتخاب‌ها برای خرج کردن پول، تقسیم نابرابر مالی، رنجش از رفتار خرج‌کردن گذشته، یا نبودن یک طرف مشارکت‌کننده که قبلاً توافق شده بود، همگی باعث تعارض می‌شوند که می‌توان آن را کاهش داد.
 
 
    ارتباط
 
این مهارتی است که می توان آن را آموخت و بسیاری از ما دچار عادت های بد می شویم. ما بهتر با متصدی فروشگاه صحبت می کنیم تا با همسرمان. یادگیری بیان آنچه در فکر و احساس خود هستید و درخواست به شما کمک می کند تا نیازهای خود را در رابطه برآورده کنید. آموختن شنونده همدل خوب بودن، نزدیکی ایجاد می کند که بسیاری از زوج ها آرزوی آن را دارند.
 
    حل تعارض
 
این نیز یکی دیگر از حوزه های ارتباطی است، اما بیشتر است. آیا تا به حال بارها و بارها خود را در یک چرخه مشاجره می بینید؟ شما می توانید راه های جدیدی برای حل تعارض ها و همچنین نحوه سازش در مورد تغییراتی که به سادگی قابل حل نیستند را بیاموزید.
 
    قطع ارتباط عاطفی
 
زوج ها به من خواهند گفت که تازه از هم جدا شده اند و دیگر حتی شریک زندگی خود را هم نمی شناسند. لازم نیست اینطوری اتفاق بیفتد. ما می خواهیم که ما را بشناسند و مخصوصاً کسی که به ما نزدیک است. آیا دنیای درونی شریک زندگی خود را می شناسید؟
 
    قبل از ازدواج
 
بسیاری از زوج ها فقط امیدوارند که عشق آنها را ادامه دهد، زیرا در ابتدا چنین احساسی وجود دارد. چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند پیش بیاید. آیا در مورد والدین، پول، خانواده گسترده، مذهب، سنت های تعطیلات، نقش ها و مسئولیت ها هم نظر هستید؟
 
 
بسیاری از زوج ها قبل از مراجعه به مشاوره بیش از حد صبر می کنند. از آن دسته زوج هایی نباشید که فقط مشکلات را زیر فرش می کشند و امیدوارند که بهتر شود. اگر عفونت یا شکستگی استخوان داشته باشیم این کار را انجام نمی دهیم. کمک در دسترس است و با کمک می‌توانید رابطه‌ای شگفت‌انگیز داشته باشید که احساس حمایت، ارتباط و محبت می‌کند.
 
بخش:
انتشار تعارضات روابط در 3 مرحله
 
تعارضات رابطه
 
 
! او هرگز به من گوش نمی دهد "، " او باید همیشه درست باشد! . اینها انواع موقعیت‌های بن‌بستی است که زوج‌های درگیر اغلب تجربه می‌کنند این احساس گیر افتادن و درماندگی است، نمی‌دانید چگونه می‌توانید احساس کنید که همسر یا شریک زندگی‌تان چگونه می‌شنود، درک می‌کند و احساس آرامش می‌کند، وقتی که درگیر تصمیم‌گیری هستید - چه مدرسه‌ای که فرزندمان خواهد رفت یا کجا. این است که ما به تعطیلات بعدی خود می رویم یا حتی به چیزی عادی تر مانند، روش صحیح بارگیری ماشین ظرفشویی.
 
با این حال، وقتی این موقعیت‌ها را از نزدیک بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که انسداد ناشی از اضطراب است که می‌گوید: « اگر با او موافق باشم یا اعتراف کنم که دیدگاه او را درک می‌کنم ، او فکر می‌کند که آنها درست می‌گویند و من. اشتباه می کنم به این ترتیب احساسات و نیازهای من مشخص نخواهد شد . بنابراین زوج‌ها تمایل دارند در پاشنه‌های خود حفاری کنند و با صدای بلند اعتراض کنند به این امید که احساساتشان تایید شود. متأسفانه وقتی هر دو طرف می خواهند حرف اول را بشنوند، کسی گوش نمی دهد!
 
 
 
لازم نیست اینقدر دردناک باشد. من می‌خواهم به زوج‌ها 3 گام مؤثر بدهم تا به آنها کمک کنم تا بتوانند تعارضات را در روابط خود پراکنده کنند و گفت‌وگوی مثبت‌تر و از نظر عاطفی مرتبط‌تری داشته باشند که آنها را به یکدیگر نزدیک‌تر کند.
1. تن
 
اگرچه آنچه می گویید مهم است، اما توجه به نحوه بیان نظرات خود نیز به همان اندازه مهم است. لحن یک احساس را منتقل می کند - تحریک، بی حوصلگی، یا مراقبت یا شفقت واقعی. تن همچنین به شریک زندگی شما بینشی در مورد روند فکر شما می دهد. به عنوان مثال، یک لحن تحریک‌آمیز فکری را منتقل می‌کند، مانند « نمی‌کنم باور فراموش کرده‌اید دوباره لباس‌های خشک‌شویی را بپوشید! ' .
 
هنگامی که شریک زندگی شما لحن متهم یا تحریک‌آمیز شما را درک می‌کند، مغز او خطر را تشخیص می‌دهد و برای دفاع در برابر تهدید درک‌شده به حالت جنگ-فرار می‌رود. از سوی دیگر، هنگامی که لحن شما ملایم و دلسوزانه است، مغز سیگنالی برای آرامش و هماهنگ کردن با کلمات همسرتان بدون هیچ ترسی ارسال می کند.
 
بنابراین وقتی متوجه شدید که در لحظه دچار آشفتگی و اضطراب می شوید، نفس عمیقی بکشید و به خود یادآوری کنید که لحن خود را مثبت، آرام و آرام نگه دارید.
2. تنظیم هیجان
 
برخلاف آنچه ممکن است زوج ها فکر کنند، اغلب اعتبار هدف اصلی اکثر درگیری ها حل مشکلات نیست، بلکه بخشیدن به احساسات و رنج آنها در لحظه است. با این حال، پذیرفتن احساسات و نیازهای شریک زندگی‌تان زمانی که کنترل احساسات خود را ندارید و احساس می‌کنید در گفتگوی تعارض بسیار سنگین و تحریک شده‌اید، بسیار دشوار است.
 
 
یکی از راه‌های کاهش تنش و کمک به مدیریت و تنظیم احساسات خود، تمرین یک « تایم اوت است » . بله، چیزی که شنیدید درست است! زمان استراحت فقط برای بچه ها نیست. هدف واقعی استراحت این است که به هر یک از طرفین درگیر کمک شود تا افکار، احساسات و نیازهای خود را جمع آوری کند و بتواند محرک های عاطفی خود را مرتب کند.
 
وقتی متوجه شدید که در مکالمه با شریک زندگی تان مشغول هستید، یک برنامه مشترک داشته باشید که حداقل 20 دقیقه برای یک مراسم وقفه در نظر بگیرید. هرکدام گوشه ای ساکت در خانه پیدا کنید که بتوانید اعصاب خود را آرام کنید و مراحل زیر را تمرین کنید:
 
1. چند نفس عمیق بکشید و بدن خود را برای هر گونه سفتی و ناراحتی اسکن کنید و متوجه شوید که در کجا استرس و اضطراب دارید.
 
2. از خود بپرسید، " در حال حاضر چه احساسی دارم؟ ' , ' نیازهای من در این لحظه چیست؟ ' , ' در این زمان می خواهم شریکم چه چیزی درباره من بداند و بفهمد؟ ' .
 
به عنوان مثال، خود انعکاس شما ممکن است چیزی شبیه به این باشد: « در حال حاضر احساس اضطراب می کنم. من نیاز به اطمینان دارم که برای شما مهم هستم. می‌خواهم بفهمی که در این لحظه با احساس بی‌کفایتی دست و پنجه نرم می‌کنم، زیرا نمی‌توانم دستوری را که از من خواسته بودی به یاد . بیاورم در حال حاضر. بنابراین، میل به مرور خاطرات و زخم‌های قدیمی جلوگیری می‌شود و به کاهش قابل توجه تشدید کمک می‌کند، زمانی که شریک‌ها می‌توانند فرآیند درونی خود را پس از یک تمرین تایم‌آوت به اشتراک بگذارند و در مورد آن بحث کنند.
 
 
همچنین ببینید: تعارض رابطه چیست؟
 
3. تصدیق
 
گام بعدی این است که هر یک از شریک‌ها احساسات آسیب‌پذیری را که در نامزدی مجدد پس از تایم‌اوت بیان شده است، قدردانی، ارزش گذاری و تصدیق کنند. قدردانی به آرام کردن و تسکین اضطراب هر یک از طرفین کمک می کند و آنها می توانند با توقف ارسال سیگنال های خطر توسط مغزشان، دفاع خود را ناامید کنند. این نوع تعامل باعث ایجاد احترام، اعتماد و اطمینان در رابطه می شود.
 
وقتی زوج‌ها درد و نیازهای یکدیگر را در تعارض می‌پذیرند، اساساً مشکل را بیرونی می‌کنند و می‌دانند که هر دو در یک تیم هستند. آنها قبول می کنند که مشکل شما نیستید. همان مشکل مشکل است آنها می توانند گفت و گو را برای حرکت به سمت راه حل های سازنده آغاز کنند.
 
 
هنگامی که هر یک از شرکای رابطه بتواند لحن ارتباط خود را تعدیل کند، واکنش عاطفی قوی خود را تنظیم و آرام کند و بتواند آنچه را که در لحظه درگیری تجربه می کند را به دیگری بسط دهد و بیان کند، آنها را به هم نزدیکتر می کند و باعث می شود. رابطه آنها صمیمی تر است
 
بخش:
آیا با شریک زندگی تان ایمن بازی می کنید؟ ممکن است چیزی را از دست بدهید
 مشاوره ازدواج
آیا با شریک زندگی تان ایمن بازی می کنید؟ ممکن است چیزی را از دست بدهید
 
احتمالاً قبلاً از تجربه دست اول می‌دانید که گاهی اوقات چقدر سخت است که احساس کنید با شریک زندگی خود در یک مسیر هستید، که شخصی که امروز با او هستید هنوز همان شخصی است که عاشقش شده‌اید. روابط تغییر می کند و یکی از سخت ترین قسمت ها زنده نگه داشتن جرقه اولیه در طول زمان است.
چرا احساسات اولیه کم رنگ می شوند؟
 
چرا احساس می کنیم شخصی که زمانی عاشقش بودیم، اکنون بیشتر شبیه یک غریبه یا هم اتاقی است؟
 
 
 
یکی از چالش های اصلی، خود محوری است. هر کس در دنیای خودش گم می شود و زمانی که ما بیشتر از آسیب دیدن می ترسیم چیزها را در خود نگه می دارد. در ابتدا، ما می‌توانیم آسیب‌پذیر باشیم، زیرا خطر کمتری وجود دارد. اما بعد از اینکه یک رابطه برای مدت طولانی ادامه دارد، تکان دادن قایق ترسناک می شود. ما بیشتر به نظر شریکمان در مورد خود وابسته هستیم و اگر صدمه ببینیم بیشتر از دست می‌دهیم، زیرا تنها رفتن آنقدر آسان نیست. و بنابراین ما شروع می کنیم به اجازه دادن به همه چیز، آن را از نظر احساسی ایمن بازی می کنیم، و مسائل حل نشده ای را که هر از گاهی ظاهر می شوند کنار می گذاریم.
 
اما ریسک‌های احساسی چیزی است که ما را به هم نزدیک‌تر می‌کند، و مقداری ترس و آسیب‌پذیری در واقع برای زنده نگه داشتن هر هیجانی ضروری است. کشف جنبه های جدیدتر و عمیق تر یکدیگر چیزی است که به یک رابطه طولانی مدت حس تازگی و جذابیت می دهد. اتصال مجدد باید در پس زمینه ای از ایمنی و آشنایی رخ دهد.
بیایید یک زوج را با هم ببینیم.
 
دیوید و کاترین را در نظر بگیرید. آنها در اواسط دهه پنجاه زندگی خود هستند و حدود 25 سال است که ازدواج کرده اند. هر دو مدیران پرمشغله هستند و زمان بین آنها فاصله ایجاد کرده است. دیوید می خواست دوباره وصل شود، اما کاترین همچنان او را دور می کند.
 
آیا با شریک زندگی تان ایمن بازی می کنید؟ ممکن است چیزی را از دست بدهید
 
در اینجا سمت دیوید از داستان است:
 
من از گفتن آن متنفرم، اما در این مرحله احساس می کنم من و کاترین بیشتر شبیه هم اتاقی هستیم تا زن و شوهر. با وجود اینکه هر دوی ما درگیر شغل خود هستیم، وقتی از مسافرت یا حتی روزهای طولانی در اداره به خانه می‌آیم، نمی‌توانم صبر کنم تا او را ببینم و خواهان رابطه هستم. ای کاش می توانستیم هر چند وقت یکبار با هم یک کار سرگرم کننده انجام دهیم و نگرانم که همه ما آنقدر درگیر علایق خودمان شده ایم که واقعاً مسیر رابطه خود را گم کرده ایم و آن را در اولویت قرار می دهیم. مشکل این است که به نظر می رسد کاترین کاملاً به من بی علاقه است. هر وقت به او نزدیک می‌شوم یا از او می‌خواهم که با هم بیرون برویم و کاری اجتماعی یا حتی فقط سرگرمی بین ما دو نفر انجام دهیم، او مرا از خود دور می‌کند. احساس می کنم او این دیوار را دارد و گاهی اوقات نگران می شوم که او از من خسته شده باشد یا اینکه او دیگر مرا هیجان انگیز نمی بیند.
 
 
دیوید می ترسد به کاترین بگوید که چه احساسی دارد. او از طرد شدن می ترسد و معتقد است که از قبل حقیقت را در مورد رفتار کاترین می داند - که او علاقه خود را از دست داده است. او می‌ترسد که آشکار کردن ترس‌هایش، بدترین ترس‌هایش را در مورد خودش و ازدواجش تأیید کند. که دیگر آن پسر جوان و هیجان انگیز سابق نیست و همسرش دیگر او را مطلوب نمی بیند. به نظر می رسد راحت تر است که افکار خصوصی خود را برای خود نگه دارد، یا بهتر است از جستجوی بیشتر کاترین اجتناب کند.
 
هر چند کاترین دیدگاه خود را دارد. یکی که دیوید نمی داند زیرا هر دو آن را صحبت نمی کنند.
 
کاترین می گوید:
 مشاوره ازدواج
دیوید هنوز هم می‌خواهد بیرون برود و معاشرت کند، اما نمی‌فهمد که من نسبت به خودم احساس بدی دارم، مثل سابق بیرون رفتن سخت است. راستش من فقط نسبت به خودم احساس خوبی ندارم. به اندازه کافی سخت است که بفهمم صبح وقتی به سر کار می روم چه بپوشم و بعد از آن در تمام روز احساس بدی نسبت به خودم دارم. وقتی شب به خانه می‌آیم، فقط می‌خواهم در خانه در منطقه راحتی خودم باشم و نگران نباشم که باید لباس بپوشم و تمام لباس‌های داخل کمد را ببینم که دیگر جا نمی‌شوند. مادرم همیشه می گفت که این هرگز ایده خوبی نیست که به یک مرد بگویید که از ظاهر خود احساس خوبی ندارید. شما فقط یک لبخند بزرگ روی صورت خود می نشانید و وانمود می کنید که احساس زیبایی می کنید. اما من اصلا احساس زیبایی نمی کنم. وقتی این روزها در آینه نگاه می کنم، تنها چیزی که می بینم وزن های اضافی و چین و چروک است.
 
کاترین به همان اندازه از این می ترسد که صحبت درباره احساسش با دیوید فقط توجه او را به عیب هایش جلب کند و احساسات منفی او را در مورد بدنش تأیید کند.
 
 
یک فرد خارجی می تواند به راحتی متوجه شود که برای هر یک از این شرکا چقدر سخت است که همه چیز را شخصی نگیرند، در حالی که هر دو می ترسند ترس های خود را به خطر بیندازند و در مورد آنچه در داخل می گذرد صحبت کنند، اما دیوید و کاترین هر کدام بسیار در آن غرق شده اند. خودشان که حتی به ذهنشان خطور نمی کند که ممکن است به طور کامل دیدگاه دیگری وجود داشته باشد. این امر همچنین باعث می شود این زوج نتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تمایل خود را به دیگری تأیید کنند.
 
مشاوره ازدواج
 
برای حل این نوع بن بست لزوماً نیازی به یک مشاور ازدواج ندارید (اگرچه گاهی اوقات می تواند کمک کند اگر گیر کرده باشید!). همه چیز در مورد ریسک کردن و گفتن چیزی است که می دانید در ذهن خود درست است. ترسیدن اشکالی ندارد، اما عمل صحبت کردن هنوز ضروری است.
 
طبیعی است که وقتی در معرض آسیب‌پذیری هستیم، چیزها را شخصی بدانیم، و به راحتی می‌توان فرضیاتی را مطرح کرد و در پاسخ به آن تعطیل شد. اما اگر حاضر نیستید فرصتی برای ازدواج خود داشته باشید، ممکن است هرگز بدانید که چه فرصت های صمیمیت را از دست می دهید!
 
آیا برای شروع صحبت کردن آماده اید؟ ممکن است از این کار خوشحال شوید!