تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کناف کار ارزان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کناف‌ها تحولی بزرگ در صنعت دکوراسیون داخلی به وجود آوردند و کناف کار ارزان نیز به یکی از پردرآمدترین شغل‌ها تبدیل شد. در صورتی که با این شغل و کناف‌ها آشنایی ندارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
تعریف کناف
با توجه به که همه چیز به سمت مدرنیته می‌رود، کارها نیز دیگر همانند سابق سخت نیستند. برای مثال، دیگری نیازی نیست برای گچ کردن آن همه سختی به خودتان بدهید. کافی است از یک مجری کناف کمک بگیرید تا در کمترین زمان ممکن به طرح دلخواه‌تان برسید. اما درباره کناف‌ها باید بدانید که متریال پیش ساخته از جنس گچ هستند که برای دیوار، سقف و دکورهای مختلف با طرح و شکل‌های متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرند.
انواع مختلف کناف
تصمیم با شما است که برای ایجاد طرح و شکل مورد نظرتان از کدام نوع کناف استفاده کنید. در این میان کناف کار ارزان نیز می‌تواند بهترین مشاوره را به شما بدهد تا با انتخاب مدل مناسب به آنچه که می‌خواهید برسید. با این تفاسیر انواع مختلف کناف با توجه به شکل و جنس‌شان به صورت زیر دسته‌ بندی می‌شوند:
1.کناف معمولی روکش‌دار (RG)
2.کناف مقاوم در برابر حریق (FR)
3.کناف مقاوم در برابر رطوبت (MR)
4.کناف مقاوم در برابر رطوبت و حریق (FM)
در اجرای کناف اولین چیزی که مطرح می‌شود، نوع کناف است. توجه داشته باشید که کناف‌ها در ضخامت‌های مختلفی نیز تولید می‌شوند که بایستی این مورد را نیز در نظر بگیرید. تاکید ما برای کمک گرفتن و مشورت از کناف کار ارزان به این جهت است که اگر از متریال و کناف اشتباه برای دکور مورد نظرتان استفاده کنید، این احتمال وجود دارد که آسیب‌های جدی به آن بخش وارد شود و هزینه‌های شما نیز افزایش چشمگیری داشته باشد. بنابراین، بهتر است با ضخامت‌های مختلف کناف نیز آشنایی داشته باشید:
1.ضخامت 5/6 میلی متری: کناف کار ارزان از این نوع کناف برای سقف یا دیوار استفاده می‌کند. علت آن هم ضخامت کم این صفحات است، چون تحمل وزن زیاد را ندارند.  
2.ضخامت 5/9 میلی متری: درست است که ضخامت این نوع از کناف در حدود 10 میلیمتر است، اما هنوز هم تحمل وزن بالا را نداشته و معمولا از آن در اجرای سقف کناف یا دیوارها استفاده می‌شود.
3.ضخامت 5/12 میلی متری: ضخامت مناسب این نوع کناف موجب شده تا از این محصول استفاده بیشتری شود. حتی کارخانه‌های تولیدی نیز این صفحه را بیشتر از کناف‌های دیگر تولید می‌کنند و تقاضا برای نصب آن توسط کناف کار ارزان بیشتر است. از این کناف نیز به عنوان دیوار و سقف کناف به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
4.ضخامت 15-18 میلی متری: ضخامت بالای این نوع از کناف موجب شده تا تحمل وزن بالایی داشته باشند و از طرفی دیگر مقاومت آن‌ها نیز بیشتر است. مسلما وزن این صفحات نسبت به صفحات دیگر بیشتر بوده و نصب آن‌ها باید با نظرات مهندس ناظر انجام گیرد.
سقف کاذب
امروزه استفاده از سقف کاذب خیلی مورد توجه قرار گرفته است. کناف کار ارزان ترجیح می‌دهد تا به جای گچ کاری از سقف کاذب استفاده کند که هم زیبایی بیشتری دارد و سریع‌تر و بدون ریخت و پاش زیادی نصب می‌شود. این نوع از سقف‌های کاذب معمولا بر روی سقف اصلی قرار می‌گیرند و به اصطلاح به آن‌ها سقف ثانویه نیز گفته می‌شود. مجری سقف کناف این صفحه را در پایین سقف اصلی و به دیوارها متصل می‌کند تا پوشش کاملی برای سقف ایجاد کند. از مزایای آن می‌توان به زیبایی که به سقف می‌دهد و همچنین پوشش سیم‌کشی‌ها و موارد این چنینی اشاره نمود.
مزیت اجرای کناف
این روزها استفاده از کناف به دلیل زیبایی، سبک بودن، کیفیت بالا و از همه مهم‌تر مقرون به صرفه بودن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ویژگی دیگر کناف‌ها انواع مختلف آن‌ها است که موجب شده تا در دکوراسیون‌های مختلف از جمله ادارات، سازمان‌ها، منازل، تالارها و... مورد استفاده قرار گیرند. در کنار همه این ویژگی‌ها، یکی از قابلیت‌های ویژه کناف، نورپردازی است. اینکه شما می‌توانید با ایجاد یک نورپردازی در کناف، زیبایی سقف و خانه خودتان را دو چندان کنید. در آخر هم باید به وزن سبک کناف اشاره کنیم. این سبکی وزن باعث شده تا کناف کار ارزان، به راحتی آن‌ها را نصب و راه‌اندازی کند و در کمترین زمان ممکن شما یک سقف یا دیوار زیبا داشته باشید.
نحوه اجرای کناف
درست است که نصب و اجرای کناف کار آسان و سریعی است، اما به مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد. کناف کار ارزان ابتدا محیط و فضا را بررسی می‌کند و با توجه به آن‌ها کناف مناسب را انتخاب می‌نماید. برای مثال، برای اجرای کناف سقف، نصاب می‌تواند از چندین روش استفاده کند:
روش کناف کاری ثابت: این روش معمولا ساده بوده و بیشتر به عنوان تزئین استفاده می‌شود. کناف کار ارزان آن را برای سقف منزل، کافه‌ها و... به کار می‌گیرد و با یک نورپردازی ملایم زیبایی بی نظیری به فضا می‌بخشد. وجود همین نورپردازی موجب شده تا این روش ثابت را بیشتر تزئینی بدانند تا کاربردی.
روش کناف کاری متحرک: از رایج‌ترین روش‌های نصب، نوع متحرک آن است که بیشتر برای ادارات و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اجرای این روز معمولا پروسه طولانی‌تر داشته و نیاز به نصب یک سری لوازم می‌باشد.
معایب استفاده از کناف
طبیعتا هر محصول به خصوص در اجرای دکوراسیون داخلی در کنار مزیت‌ها یک سری مشکلات و معایب نیز دارد. کناف نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای برخی معایب است. البته، این ویژگی‌ها به شکلی نیست که شما را از استفاده و اجرای کناف منع کند. برخی از این معایب شامل:
·[font=Times New Roman] [/font]مقاومت کم در اثر ضربه: با توجه به ضخامت‌های کم این صفحات، طبیعی است که در مقابل ضربه مقاومت کمی داشته باشند.
·[font=Times New Roman] [/font]عدم مقاومت بالا در برابر رطوبت بالا: یک سری از این صفحات مخصوص مکان‌های مرطوب هستند. با این حال، اگر میزان رطوبت در محل مورد نظر شما بالا باشد، مقاومت آن‌ها نیز کم خواهد شد.
·[font=Times New Roman] [/font]پخش گرد و خاک در هنگام نصب: طبیعتا اجرای هر نوع دکوراسیونی با گرد و خاک همراه است که کناف‌ها هم شامل آن می‌شوند.
·[font=Times New Roman] [/font]نیاز به یک کناف کار ارزان و ماهر: برای به نتیجه رسیدن توصیه می‌کنیم از یک تیم حرفه‌ای کمک بگیرد تا به نتیجه دلخواهتان برسید.