تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دکوراسیون مغازه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نکاتی مهم در مورد دکوراسیون مغازه

همان‌طور که می‌دانید اکثر مردم از روی ظاهر یک مغازه تصمیم می‌گیرند که وارد آن مغازه شوند یا خیر. باتوجه‌به اینکه امروزه اکثر سلیقه ی جمعی به سمت مکان‌های لوکس و شیک متمایل شده است، بهتر است که افراد مغازه‌دار، برای مغازه ی خود دکوراسیون ‌خوبی طراحی کنند. این سبب شده تا مغازه در همان لحظه ی اول برای خریدار جلب‌توجه کند. در بسیاری از کسب‌وکارها هم مثل آرایشگاه و پیرایشگاه‌ها وجود دکوراسیون زیبا سبب شده تا مشتری نسبت به کار آرایشگر نظر مثبت‌تری داشته باشد. پس تا اینجا متوجه‌ی ضرورت طراحی دکوراسیون مغازه شدید. در ادامه با ما همراه باشید تا با نکات مهم دیگر در مورد دکوراسیون برخی از مشاغل آشنا شوید.
 
تأثیر نورپردازی در طراحی دکوراسیون مغازه
نور خوب در یک مغازه موجب بهتر دیده‌شدن اجناس می‌شود. از طرفی نور بد سبب شده تا جنس رنگ واقعی خود را به مشتریان نشان ندهد. اولین نکته‌ای که باید در دکوراسیون مغازه رعایت کرد ایجاد نورپردازی است. وجود نور مناسب در همه ی ابعاد موجب افزایش فروش شما می‌شود.
[تصویر:  -مغازه-1-scaled.jpg]
دکوراسیون مغازه پوشاک
یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای جذب مشتری به داخل مغازه داشتن یک ویترین بسیار زیبا و شیک است. علاوه‌برآن نحوه ی چیدن لباس‌های داخل مغازه هم بسیار مهم است. نحوه ی چیدمان لباس‌ها و اجناس تا حد زیادی به میزان متراژ مغازه و تعداد اجناس شما مربوط است. برای دکوراسیون مغازه کوچک لباس بهتر است بخشی از لباس‌های بسیار زیبا و چشمگیر به شکل آویز و بقیه در طبقات به شکل تا شده قرار بگیرند. باید بدانید که هر چه تعداد لباس‌های آویزان در مغازه ی شما بیشتر باشد، فروش شما هم بیشتر می‌شود. چراکه دسترسی خریداران به اجناس بیشتر می‌شود. همچنین افراد احساس راحتی بیشتری می‌کنند. مغازه باید طوری باشد که خریداران به‌راحتی بتوانند در آن قدم زده و اجناس را به‌راحتی مشاهده کنند.
با آویزان کردن لباس‌ها هم فضای مغازه مرتب‌تر نشان داده می‌شود و هم زحمت شما برای نشان‌دادن اجناس به مشتریان کمتر می‌شود. برای دکوراسیون مغازه کوچک بهتر است بیش از اندازه لباس در مغازه قرار ندهید. این کار سبب می‌شود تا مشتری از مغازه ی شما فرار کند و احساس شلختگی و بی‌نظمی به مشتری منتقل شود. از طرفی لباس‌هایی که آویزان شده‌اند هم به‌خوبی خود را به خریداران نشان نمی‌دهند.
همچنین پیشنهاد می‌شود که قسمتی از مغازه را برای نشستن مشتریان در نظر بگیرید. در این صورت همراهان خریدار می‌توانند به‌راحتی استراحت کنند تا خریدار برای خرید خود به نتیجه برسد. همان‌طور که می‌دانید خیلی از وقت‌ها به دلیل خستگی همراهان، خریدار از خرید منصرف شده و مغازه را ترک می‌کند تا روز دیگری برای خرید بیاید.
استفاده از رنگ درست در طراحی دکوراسیون مغازه
انتخاب رنگ برای مغازه به سن‌وسال مشتریان وابسته است. اگر مغازه ی شما مربوط به کودکان است بهتر است از رنگ‌های شاد و حتی دکوراسیونی استفاده کنید که کودکان را سر ذوق بیاورد. این موضوع در مورد آقایان و بانوان هم صدق می‌کند. دکوراسیون مغازه باید کاملاً متناسب باروحیه ی مشتریان و گروه سنی آنها طراحی شود.
برای دکوراسیون مغازه کوچک استفاده از چوب و گیاه می‌تواند بسیار اثربخش باشد. رنگ قهوه‌ای چوب به همراه رنگ سبز گیاه فضایی گرم و همه‌پسند ایجاد می‌کند.
[تصویر:  -مغازه7-scaled.jpg]
دکوراسیون مغازه آرایشی کوچک
مغازه ی آرایشی باید دارای نورپردازی خیلی خوبی باشد. مشتریان برای انتخاب رنگ لوازم آرایشی نیاز به نور مناسبی دارند در غیر این صورت مشتری رنگ محصول را به‌درستی متوجه نمی‌شد که این موضوع سبب شده که یا از خرید منصرف می‌شود و یا پس از خرید و استفاده ی آن محصول در منزل از خرید خود ناراضی خواهد شد. مجموع این اتفاق‌ها موجب می‌شود تا مشتری برای خریدهای خود دیگر به مغازه ی شما مراجعه نکند. پس پیش از هر اقدامی از نورپردازی مغازه ی خود اطمینان حاصل کنید. ایجاد طبقه‌بندی درست برای قراردادن محصولات هم بسیار مهم است. محصولاتی مانند رژ و انواع مدادها باید به‌راحتی در دسترس مشتریان باشند در این صورت مشتری به‌راحتی می‌تواند محصولات را تست کند و حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشد، محصول را خریداری کند.
[تصویر:  -مغازه5-scaled.jpg]
استفاده از ترکیب رنگی سیاه‌وسفید برای دکور مغازه ی آرایشی به شما پیشنهاد می‌شود. این ترکیب رنگی علاوه بر شیک بودن، همه‌پسند نیز است. از طرفی سبب می‌شود تا اجناس به‌خوبی به چشم بیایند.
دکوراسیون مغازه کفش‌فروشی
در کفش‌فروشی‌ها بهترین نوع دکوراسیون این است که کفش‌ها بر روی طبقاتی بر روی دیوار قرار بگیرند. در این صورت به طور کامل در دسترس مشتری است و مشتری به‌راحتی می‌تواند آن را لمس کند و از نزدیک مشاهده کند. اگر کفش‌های اسپرت می‌فروشید بهتر است که از دکوراسیون مدرن استفاده کنید. برای دکوراسیون مدرن استفاده از رنگ خنثی باعث بهتر دیده‌شدن کفش‌ها می‌شود. باتوجه‌به اینکه کفش‌ها خودشان دارای رنگ‌بندی‌های مختلفی هستند استفاده از دیوارهای ساده به رنگ مشکی و سفید توصیه می‌شود. توصیه می‌کنیم که برای فروش کفش‌های پاشنه بلند و مجلسی از رنگ دیوار طلایی و کرم استفاده کنید. البته می‌توانید از رنگ دیوار صورتی هم برای کفش‌های پاشنه بلند استفاده کنید.
[تصویر:  -مغازه2-1-scaled.jpg]
دکوراسیون مغازه لوازم‌التحریر
در لوازم‌تحریری‌ها هم باید دفتر خودکار، رنگ‌ها و … همگی به طور کامل در دسترس مشتریان باشد. باید مشتریان بتوانند به‌راحتی خودکار، ماژیک و … را لمس کنند. اگر مغازه ی شما بزرگ است می‌توانید با ایجاد پارتیشن در قسمت‌های مختلف، هر قسمت را به محصولی اختصاص دهید. دقت کنید که برای هر قسمت نیاز است تا قفسه‌های خاصی طراحی و ساخته شود. تا با اشغال کمترین فضا بسیار کاربردی باشد. استفاده از قفسه‌های چوبی و ام‌دی‌اف می‌تواند تأثیر خوبی روی دکوراسیون مغازه ی شما داشته باشد. چیدمان لوازم‌تحریر باید به‌گونه‌ای باشد که مشتریان به‌راحتی بتوانند بدون جابه‌جا کردن وسیله‌ای به‌راحتی محصول موردنظر خود را از روی طبقات بردارند. پس از شلوغ کردن طبقات خودداری کنید و محصولات را جوری بچینید که همه ی محصولات به طور کامل به چشم بیایند. انتخاب کف‌پوش مناسب هم برای دکوراسیون مغازه لوازم‌التحریر ضروری است. استفاده از پارکت موجب ایجاد فضایی دل‌انگیز می‌شود. دقت کنید که از پارکتی استفاده کنید که با رنگ دیوارهای شما تفاوت زیادی نداشته باشد.
[تصویر:  -مغازه4-scaled.jpg]
تا اینجا با برخی از نکات بسیار مهم در دکوراسیون مغازه آشنا شدید. شرکت آکسا گروپ طراح و مجری دکوراسیون مغازه است. برای اطلاع از هزینه‌ها و بستن قرارداد با شماره تماس موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را به‌خوبی راهنمایی کنند.
منبع:دکوراسیون مغازه آکساگروپ