تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: همه چیز درباره جزیره آشپزخانه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
امروزه استفاده از جزیره بسیار مرسوم شده است. وجود جزیره در آشپزخانه سبب شده تا دکوراسیون آشپزخانه بسیار چشم‌نواز شود. جزیره از اطراف با بقیه? عناصر آشپزخانه فاصله دارد. متناسب با سایز جزیره می‌توان عناصر مختلفی مانند سینک، گاز و … را روی آن تعبیه کرد. در بسیاری از دکوراسیون‌های آشپزخانه از جزیره به‌عنوان میز نهارخوری استفاده می‌شود. این کار برای خانه‌هایی که جای زیادی برای میز نهارخوری ندارند بسیار هوشمندانه است. استفاده از جزیره در کابینت آشپزخانه مدرن کوچک بسیار مرسوم است. افرادی که از سبک مدرن برای دکوراسیون آشپزخانه? خود استفاده می‌کنند، معمولاً برای افزایش جذابیت آشپزخانه از جزیره استفاده می‌کنند.  

شاید بخواهید بدانید که یک جزیره باید حداقل چه ابعادی داشته باشد. کوچک‌ترین جزیره باید با ابعاد یک‌دریک و نیم متر باشد. ارتفاع آن هم باید بین نود تا صد سانتی‌متر باشد. برای داشتن یک جزیره می‌توانید از انواع مختلف اشکال استفاده کنید. از این انواع می‌توان به دایره‌ای، مربعی و مستطیلی اشاره کرد. اگر سبک دکوراسیون آشپزخانه? شما کلاسیک است اصلاً نگران نباشید. در سبک کلاسیک هم از جزیره می‌توان استفاده کرد.
[تصویر:  -آشپزخانه-مدرن-1.jpg]
انواع جزیره آشپزخانه
جزیره دارای انواع مختلفی است که در ادامه می‌خواهیم به توضیح هرکدام بپردازیم. جزیره را می‌توان در دو سبک مدرن و کلاسیک طراحی و اجرا کرد. در هر دو حالت می‌توانید جزیره را به‌صورت متحرک و ثابت داشته باشید. آکساگروپ به شما پیشنهاد می‌کند که برای منزل‌هایی با متراژ کم حتماً از نوع متحرک استفاده کنید. زمانی که از نوع متحرک استفاده می‌کنید، می‌توانید در مواقع ضروری (مانند دعوت میهمان) جزیره را جابه‌جا کرده تا فضای پذیرایی شما بیشتر شود. همچنین در مواقع ضروری برای بزرگ‌تر کردن محیط آشپزخانه نیز می‌توانید با جابه‌جاکردن جزیره این امکان را داشته باشید. در جزیره? آشپزخانه? متحرک چرخ‌هایی تعبیه می‌شود که با هل دادن جزیره به‌راحتی بتوان جابه‌جایی را انجام داد.
[تصویر:  -آشپزخانه-مدرن2-1.jpg]
جنس جزیره آشپزخانه
جنس جزیره می‌تواند از ام‌دی‌اف، هایگلاس، چوب طبیعی، ممبران و … باشد. جزیره هم مانند سایر کابینت‌های آشپزخانه محدودیتی از نظر جنس ندارد. از هر جنسی که می‌خواهید برای کل کابینت‌های خود استفاده کنید می‌توانید برای جزیره هم از همان استفاده کنید. اگر روی جزیره سینک را تعبیه کرده‌اید باید از جنس ضد آب برای قسمت زیر سینک استفاده کنید تا دچار خرابی نشود.
عمق جزیره? آشپزخانه
حتی اگر می‌خواهید برای جزیره از کابینت آشپزخانه ساده کوچک استفاده کنید، بهتر است که ابعاد را به شکل استاندارد انتخاب کنید. عمق جزیره در بیشترین حالت می‌تواند 60 سانتی‌متر باشد. سعی کنید عمق را وسیع‌تر از 60 سانتی‌متر نگیرید. اگر مجبور به ایجاد عمق وسیع‌تری شدید بهتر است که از این فضا برای ایجاد دو کابینت با عمق حداکثر 60 سانتی‌متری استفاده کنید.
انواع طرح جزیره آشپزخانه
مدل‌های زیادی برای جزیره آشپزخانه وجود دارد.  اگر از جزیره به‌عنوان میز نهارخوری استفاده می‌کنید حتماً باید قسمتی را برای قرارگرفتن صندلی‌ها تعیین کنید تا از شلوغی و آشفتگی جلوگیری کنید. برای راحتی بیشتر به شما پیشنهاد می‌شود که اگر می‌خواهید از جزیره به‌عنوان میز نهارخوری استفاده کنید، بهتر است که از قسمت داخلی آن برای ایجاد کابینت استفاده نکنید. جابه‌جایی ظروف با وجود صندلی‌ها کاری دشوار است و در درازمدت شما را خسته خواهد کرد. البته می‌توانید از این فضا برای ظروفی که از آنها استفاده? مداوم نمی‌کنید استفاده کنید.
مدل‌های دیگری از جزیره آشپزخانه هستند که به‌صورت تمام شیشه ساخته می‌شوند. در این حالت شما یک بوفه? بسیار زیبا خواهید داشت و می‌توانید ظروف گران‌بهای خود را در آن قرار دهید و فضایی زیبا خلق کنید. همچنین می‌توانید با تغییر عناصر داخل آن پس از مدتی تنوعی اساسی به آشپزخانه? بدهید. این نوع جزیره آشپزخانه نیاز به تمیزکردن مداوم دارد.
ایجاد کشو در جزیره هم می‌تواند بسیار کاربردی باشد. می‌توانید برای ادویه و وسایل آشپزی جای مخصوصی در نظر بگیرید. این کار سبب نظم بیشتری در کابینت‌های شما می‌شود. برای اینکه نمای جزیره همچنان زیبا باشد و درب کشوها مخفی باشند، بهتر است که در کابینت سبک مدرن از درب‌های مگنتی استفاده کنید.
اگر فضای آشپزخانه? شما زیاد است می‌توانید در جزیره? خود از شلف نیز استفاده کنید. قراردادن دکوری در این قسمت می‌تواند جذابیت محیط آشپزخانه را چندین برابر کند. اما دقت کنید که ایجاد شلف در جزیره? آشپزخانه برای متراژهای کم اصلاً توصیه نمی‌شود. چراکه باعث ایجاد شلوغی بیش از حد می‌شود.
[تصویر:  -آشپزخانه-ساده-1.jpg]
نحوه? انتخاب رنگ برای جزیره آشپزخانه
برای انتخاب رنگ جزیره بهتر است که از رنگی متضاد با رنگ اصلی کابینت‌ها استفاده کنید. مثلاً اگر کابینت آشپزخانه سفید مات است بهتر است که برای جزیره از رنگ‌های آبی نفتی و سبز تیره استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های خنثی هم امکان‌پذیر است؛ ولی باعث ایجاد یکنواختی می‌شود. اگر می‌خواهید که فضایی خارق‌العاده خلق کنید بهتر است که از رنگ متضاد استفاده کنید. برای روی کانتر هم می‌توانید از سنگ طبیعی استفاده کنید تا زیبایی شگفت‌انگیزی به محیط بدهید.
تلفیق رنگ سفید و سبز در کابینت می‌تواند حس نشاط و شادابی را به محیط بدهد. همچنین انتخاب رنگ نارنجی و زرد زیبایی خوبی به محیط می‌دهد. باید پیش از انتخاب رنگ حتماً از یک طراح دکوراسیون داخلی مشورت بگیرید تا شما را به‌خوبی راهنمایی کند. اگر رنگ کابینت‌ها سفید است می‌توانید از رنگ مکمل مشکی هم استفاده کنید. ایجاد یک جزیره? آشپزخانه? مشکی می‌تواند محیط را بسیار شیک کند. اگر می‌خواهید محیط آشپزخانه شیک باشد انتخاب ترکیب رنگی سفید، مشکی توصیه می‌شود. برای روی کانتر در این ترکیب رنگی انتخاب سنگ با رگه‌های مشکی بسیار جذاب و خیره‌کننده است. ترکیب رنگی مشکی و سفید همیشه موردپسند است و از مد نخواهد افتاد. درنتیجه با انتخاب این ترکیب رنگی، برای مدت‌زمانی طولانی می‌توانید از کابینت‌ها استفاده کنید. از طرفی ممکن است استفاده از رنگ‌های آبی نفتی، سبز، نارنجی و زرد کمی سلیقه‌ای باشد و موقع فروش و اجاره منزل کمی به مشکل بر بخورید. این در حالی است که ترکیب رنگی سفید و مشکی تقریباً همه‌پسند است.
[تصویر:  -آشپزخانه-سفید-1.jpg]
اگر می‌خواهید محیط آشپزخانه? شما گرم به نظر برسد انتخاب رنگ زرد برای جزیره می‌تواند فضای دلخواه شما را فراهم کند. باید بدانید که رنگ زرد باعث افزایش شادی و اشتها می‌شود. استفاده از رنگ‌های پاستیلی هم طرف‌داران خاص خود را دارد. اگر از سبک مدرن استقبال می‌کنید به‌احتمال زیاد از دکوراسیون‌هایی با رنگ پاستیلی هم خوشتان خواهد آمد.
 منبع:کابینت آشپزخانه مدرن آکساگروپ