تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: پارکت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پارکت چیست؟

برای پوشاندن کف سالن‌ها از انواع کف‌پوش‌ها استفاده می‌کنند. یکی از آن کف‌پوش‌ها پارکت چوبی است. پارکت کف چوبی از جنس چوب طبیعی بوده و از درختان مختلفی ساخته می‌شود. پارکت‌ها به دلیل زیبایی و ایجاد فضای دلنشین بسیار محبوب هستند. امروزه کف هر مکانی (خانه، سالن‌ها، محیط کار، نمایشگاه‌ها و …) را می‌توان با پارکت پوشاند. پارکت‌ها از نظر ضخامت دارای انواع مختلفی هستند که اندازه? این ضخامت باعث عایق شدن آن می‌شود.
 
کیفیت و تأثیر آن در قیمت پارکت
قطعاً هر چه جنس از نظر کیفیت بهتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. اگر می‌خواهید برای مکان‌های شلوغ از این نوع کف‌پوش استفاده کنید باید پارکتی باکیفیت بالاتر انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید شاهد دوام بیشتری از آن باشید و پارکت طی مدت‌زمان بیشتری سالم باقی خواهد ماند.
[تصویر:  %D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA4.jpg]
نحوه? تمیزکردن پارکت
برای تمیزکردن باید با استفاده از یک دستمال مرطوب اقدام به تمیزکردن کنید. به دلیل اینکه پارکت‌ها از جنس چوب هستند امکان شستشوی آن با آب امکان‌پذیر نمی‌باشد. چراکه کف‌پوش به‌مرورزمان متورم خواهد شد. گاهی اوقات ممکن است در اثر رفت آمد و استفاده مکرر رنگ پارکت تغییر کند. برای تمیزکردن آن باید بدانید که از چه مواد شوینده‌ای استفاده کنید که خراب نشود.
در صورت ریختن مایعات بر روی پارکت، به کمک دستمال آن را سریعاً خشک نمایید تا از ورود آب و مایع به سطوح داخلی پارکت جلوگیری شود. اگر آب به داخل آن نفوذ کند متورم خواهد شد و بعد از مدتی ظاهر زیبای خود را از دست خواهد داد.
[تصویر:  %D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA3.jpg]
اندازه پارکت‌ها
پارکت‌ها در اندازه‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. پارکت‌ها معمولاً در انواع مربعی و مستطیلی تولید می‌شوند. در نوع مربعی می‌توانید سایزهای 40، 60، 80 و 100 را برای کف سالن سفارش دهید. در نوع مستطیلی هم می‌توانید طولی برابر با 60 تا 120 و عرضی برابر با 5 تا 40 سانتی‌متر را داشته باشید. برای انتخاب ابعاد می‌توانید با تیم آکسا گروپ تماس حاصل فرمایید تا متناسب با متراژ و موارد دیگر به شما سایز مناسب را پیشنهاد دهند. انتخاب سایز مناسب موجب می‌شود تا زیبایی منزل شما دوچندان شود.
[تصویر:  %D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA6.jpg]
محاسبه? قیمت پارکت
برای اینکه بدانید برای پارکت کردن فضای مورد نظرتان چه مقدار هزینه لازم است، بهتر است تا چندین فاکتور را بررسی کنید. برای محاسبه? هزینه مهم‌ترین فاکتور متراژ کف محیط مورد نظرتان است. قیمت پارکت متناسب با متراژ تعیین می‌گردد. همچنین پارکت‌ها به شکل متری فروخته می‌شوند. در نتیجه هر چه فضا بیشتر باشد، هزینه? پارکت افزایش پیدا می‌کند. همچنین انواع مختلفی از پارکت کف باکیفیت‌های متفاوت در بازار تولید و فروخته می‌شود که هرکدام قیمتشان با یکدیگر متفاوت است. پارکت‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی از جمله ضد آب و خط‌وخش هستند. همچنین برخی در مقابل حرارت و رطوبت هم مقاوم هستند. هر چه کیفیت پارکت افزایش پیدا کند، قیمت پارکت هم به همان نسبت افزایش می‌یابد.
[تصویر:  %D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA1.jpg]
یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در قیمت پارکت، میزان عمق پارکت است. پارکت هر چه عمیق‌تر باشد، عایق بهتری برای صدا و گرما می‌شود. از طرفی ایرانی و خارجی بودن آن نیز می‌تواند خیلی مؤثر باشد. در واقع برند از جمله مواردی است که می‌تواند تأثیر مستقیمی بر روی قیمت داشته باشد. البته برند بر روی کیفیت محصول هم بسیار تأثیرگذار است. درواقع زمانی که شما از یک برند معتبر محصول را خریداری می‌کنید، آن شرکت محصول خود را برای مدت زمانی ضمانت می‌کند که در صورت بروز هرگونه مشکل، آن را تعمیر و یا تعویض کند و این نوع ضمانت است که روی قیمت تأثیرگذار است.
یک هزینه? دیگری هم مجزا از هزینه? پارکت وجود دارد که آن هزینه? نصب آن است. موقع محاسبه? هزینه? کلی حتماً حواستان به هزینه? نصب و ارسال پارکت‌ها باشد.
[تصویر:  %D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA2.jpg]
رنگ‌بندی پارکت‌ها
پارکت‌ها در انواع طرح و رنگ موجود هستند. برای خرید پارکت باید دقت کنید که طرح و رنگی را که انتخاب می‌کنید با دکوراسیون فضای شما هماهنگ باشد و فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. معمولاً برای بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا بهتر است از رنگ تیره‌تری به نسبت دیوارها برای پارکت استفاده کنید. اگر دیوارها تیره‌تر از پارکت باشند، فضای شما کوچک‌تر به چشم می‌آید. انتخاب رنگ بسیار مهم است. بهتر است با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.
 
مقاومت در برابر موریانه و حشرات
پارکت‌ها از جنس چوب هستند و ممکن است که در مقابل موریانه و حشرات آسیب ببینند. اگر در پارکت کف سوراخ و شکافی مشاهده کردید سریعاً برای تعمیر آن اقدام کنید. سوراخ و شکاف یکی از نشانه‌های موریانه است. اگر سریعاً اقدام کنید با کمترین هزینه? ممکن می‌توانید جلوی آسیب را بگیرید.
[تصویر:  %D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA5.jpg]
پارکت لمینت چیست
پارکت لمینت هم از چندلایه چوب ساخته شده است. این نوع پارکت‌ها دارای روکش هستند و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. پارکت لمینت دارای محبوبیت زیادی است. امروزه ویژگی‌های فوق‌العاده? آن نظر بسیاری افراد را به خود جلب کرده است. نحوه? نصب پارکت لمینت بسیار آسان است و هیچ‌گونه کثیفی ای ندارد. نصب پارکت چوبی همراه با چسب بوده که به همین دلیل، کثیفی زیادی موقع نصب به همراه دارد. این در حالی است که پارکت‌های لمینت بدون هیچ کثیفی‌ای توسط نر و ماده‌ای که در اطراف آن قرار دارد به یکدیگر قفل می‌شوند.
یکی دیگر از مزایای این نوع کفپوش این است که به دلیل اینکه برای نصب آن از چسب استفاده نمی‌شود، سطح زیر آن کاملاً سالم باقی خواهد می‌ماند. اگر کف سالن شما سرامیک و یا هر چیز دیگری باشد هر موقع که بخواهید می‌توانید پارکت را جمع کنید تا سرامیک بیرون باشد. این در حالی است که در پارکت چوبی این امکان وجود ندارد.
همچنین برای محیط‌های مرطوب مانند آشپزخانه بهتر است از پارکت لمینت استفاده شود؛ چراکه بسیار مقاوم‌تر از پارکت‌های چوبی هستند. از طرفی پارکت لمینت در مقابل اجسام تیز مقاومت بیشتری نسبت به پارکت چوبی دارند. اما باید بدانید که اگر به‌درستی از پارکت‌های چوبی استفاده کنید طول عمر آن بسیار بیشتر از طول عمر پارکت لمینت است. دلیل آن هم طبیعی بودن آن است. پارکت چوبی عمری برابر با 40 تا 80 سال دارد؛ اما لمینت عمری برابر با 10 سال دارد. از طرفی طرح پارکت چوبی همیشه به همان شکل باقی می‌ماند؛ اما پارکت لمینت ممکن است بعد از مدتی طرح خود را از دست بدهد.
منبع:پارکت آکساگروپ