تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کمد دیواری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
امروزه انواع مختلفی از کمدهای دیواری در بازار به فروش می‌رسند که دارای طرح‌ها و اندازه‌های متفاوتی هستند. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی انواع طرح و مدل آنها بپردازیم. پس از مطالعه? این مقاله به‌راحتی می‌توانید اقدام به سفارش خرید کمد دیواری کنید. پس با ما همراه باشید.

درب کمدهای دیواری به شکل‌های مختلفی باز می‌شوند. به همین ترتیب می‌توان بر اساس شکل باز شدن درب‌ها، آن را به چند دسته مختلف تقسیم کرد. از این انواع می‌توان به کمد دیواری ریلی، لولایی، بدون درب و ریلی تاشو اشاره کرد.
تمام این مدل‌ها توسط تیم آکسا گروپ طراحی و ساخته می‌شوند. برای سفارش با شماره تماس موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا در کمترین زمان ممکن و با ارزان‌ترین قیمت محصول شما آماده شود.
[تصویر:  %DA%A9%D9%85%D8%AF-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8...DB%8C4.jpg]
کمد دیواری ریلی
یکی از مدل‌‌های بسیار محبوب در خانه‌های کوچک، درب ریلی است. امروزه مخصوصاً در شهر تهران به دلیل کوچک بودن خانه‌ها از نوع ریلی استفاده می‌شود. درب این مدل به شکل ریلی بوده و برای باز شدن هیچ فضایی از بیرون اتاق را نمی‌گیرد. درهای ریلی می‌توانند از آینه و یا از چوب باشند. همچنین استفاده از ترکیب آینه و چوب نیز می‌تواند زیبایی آن را دوچندان کند.
اگر فضای اتاقی که می‌خواهید در آن کمد دیواری قرار دهید کوچک است آکسا گروپ انتخاب درب آینه‌ای را به شما پیشنهاد می‌کند. می‌توانید از آینه? قدی برای درب استفاده کنید که علاوه بر کاربردی‌تر بودن آن، نور و روشنایی را در اتاق افزایش دهد. داشتن درب آینه‌ای دارای معایبی نیز هست. اگر از نور و روشنایی زیاد خوشتان نمی‌آید، استفاده از این نوع درب به شما پیشنهاد نمی‌شود. همچنین اگر به دنبال کمد دیواری جدید هستید باید بدانید که امروزه استفاده از درب آینه‌ای تا حد زیادی ازمدافتاده است. امروزه در دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک این نوع درب‌ها کمتر به چشم می‌خورد. یکی دیگر از معایب درب آینه‌ای این است که همیشه احتمال شکستن آن وجود دارد.
البته لازم به ذکر است که می‌توانید طرح اختصاصی خود را در این مدل داشته باشید. می‌توانید ترکیبی از چوب و آینه را در این نوع درب داشته باشید. در صورت ترکیب چوب و آینه هم می‌توانید ظاهری زیبا برای اتاق فراهم کنید.
[تصویر:  %DA%A9%D9%85%D8%AF-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8...DB%8C2.jpg]
کمد دیواری ریلی شیشه‌ای
کمد دیواری جدیدی که امروزه در بسیاری از دکوراسیون‌ها استفاده می‌شود، کمد دیواری ساده با درب شیشه است. درب شیشه‌ای می‌تواند شفاف و یا مات باشد. در هر دو حالت محتویات داخل به چشم می‌خورد. در نتیجه ممکن است در این مدل کمی کارایی کمتری به شما بدهد. برای استفاده از فضای آن باید از وسایل مناسبی استفاده کنید چرا که تمام وسایلی که داخل آن می‌گذارید به طور کاملاً قابل‌مشاهده است و این کار برای درازمدت ممکن است برای شما خسته‌کننده شود. همچنین آزادی را برای جای‌دادن هر نوع وسیله‌ای را از شما می‌گیرد.
در کمد دیواری ریلی سبک بودن درب سبب شده تا شما کیفیت بهتری را تجربه کنید. در این نوع هر چه وزن درب سنگین‌تر باشد به همان نسبت کیفیت افت خواهد کرد. دقت کنید که تمام ظاهر این نوع کمدها به درب آنهاست. پس حتماً طرح و رنگی را انتخاب کنید که متناسب با دکوراسیون محیط منزلتان باشد.
 
کمد دیواری لولایی
درب لولایی را می‌توان برای دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک داشت. اما آکسا گروپ به افرادی که منزلشان مدرن است پیشنهاد می‌کند که برای خرید کمد دیواری جدید خود از درب ریلی استفاده کنند. چراکه همخوانی بیشتری با محیط منزلشان خواهد داشت. یکی از دلایل برتری مدل درب لولایی به درب ریلی وجود فضای بیشتر در کمد است. کمد دیواری با درب لولایی فضای کمتری از سمت داخل کمد را اشغال می‌کند. در واقع درب‌ها تنها فضایی برابر با دو سانتی‌متر را از عمق کمد اشغال می‌کنند. در نوع درب لولایی شما دسترسی بهتری را به تمام طبقات خواهید داشت. درواقع خیلی راحت می‌توانید به تمام قسمت‌های طبقات مختلف دسترسی داشته باشید و به‌راحتی آنها را تمیز کنید. اما در درب ریلی این دسترسی کمی دشوارتر است.
از نظر طول عمر هم مدل درب لولایی عمر بیشتری نسبت به درب ریلی دارد. در نوع درب ریلی، ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی ریل خراب شود. البته باید بدانید که در نوع درب لولایی حتماً باید لولاها را هرازگاهی روغن‌کاری کنید تا درب‌ها عملکرد خوب خود را برای طولانی مدت حفظ نمایند.
[تصویر:  %DA%A9%D9%85%D8%AF-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8...DB%8C3.jpg]
کمد دیواری بدون درب
معمولاً از این نوع بیشتر برای دکوراسیون استفاده می‌شد. در واقع برای زیبایی بخشیدن به دیواری از خانه می‌توان از این مدل بدون درب استفاده کرد. با قراردادن کیف، کفش و لباس‌های زیبا و خوش‌رنگ می‌توانید زیبایی و قشنگی اتاق را دوچندان کنید. از این نوع بدون درب برای کلوزت روم‌ها هم استفاده می‌شود. در این سبک باید برای انتخاب المان های داخلی طبقات دقت زیادی به خرج دهید. انتخاب بد حتی یک المان باعث زشت شدن دکوراسیون اتاق شما میشود. در این نوع ممکن است کمی اتاق شلوغ و بی نظم هم دیده شود. زیبایی این مدل در این است که همیشه همه‌ی طبقات مرتب باشند. در غیر این صورت آشفتگی بدی به اتاق شما میدهد. یکی از مزایای این مدل دسترسی آسان شما به تمام وسایل است. البته لازم به ذکر است که در این مدل نمیتوانید وسایل شخصیتان را قرار دهید. چون کاملا قابل دید است. یکی دیگر از معایب این نوع کمد در این است که ممکن است وسایل گرد و غبار بگیرند. بهتر است که از این کمد دیواری ها برای کلوزت روم ها استفاده کنید. در کلوزت روم فضا کاملا ایزوله است و هیچگونه گرد و غباری وارد محیط اتاق نمیشود.
باید بدانید که هر چه در چیدمان طبقات دقت بیشتری به خرج دهید فضای اتاق برای شما دل‌انگیزتر و زیباتر خواهد شد. یکی از مزیت‌های این مدل این است که قیمت آن بسیار ارزان‌تر است. نوع درب‌دار به دلیل متراژ بالاتر گران‌تر است. در نوع بدون درب به دلیل کمتر شدن این متراژ، هزینه کاهش میاید.
[تصویر:  %DA%A9%D9%85%D8%AF-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8...DB%8C5.jpg]
کمد دیواری با درب ریلی تاشو
این نوع دارای درب ریلی و لولایی به طور ترکیبی است. درواقع درب‌ها از بالا و پایین در ریل قرار دارند؛ اما درب‌ها به کمک لولا از هم باز می‌شوند. این مدل بسیار جذاب است و قشنگی خاص خودش را دارد. از این نوع درب‌ها بیشتر برای اتاق‌های پرو و کلوزت روم استفاده می‌شود.
منبع:کمد دیواری آکساگروپ