تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: انواع اجاق گاز
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در مقاله قبلی درباره بهترین گاز رومیزی 1401 صحبت کردیم و این بار درباره انواع اجاق گاز میخواهیم صحبت کنیم. آشپزخانه بدون اجاق گاز معنایی ندارد. اجاق گاز مهمترین وسیله در آشپزخانه به حساب می آید و باید در انتخاب آن دقت بیشتری نسبت به سایر وسایل داشته باشید تا با توجه به شرایط آشپزخانه مناسب ترین آن را انتخاب کنید. اجاق گاز یکی از لوازم ضروری خانه است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی با نمونه های مدرن آن مواجه می شویم.
با توجه به استفاده روزانه از اجاق گاز، این دستگاه باید با دقت انتخاب شده و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. علاوه بر کیفیت، بودجه، فضا و ترجیحات شخصی شما در انتخاب اجاق گاز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
در بازار لوازم خانگی اجاق گازها تنوع زیادی دارند و از شکل های مستطیلی معمولی به اشکال هندسی چند ضلعی و حتی دایره و نیم دایره رسیده اند. ما انتخاب بهتری از اجاق گاز را ارائه می دهیم.

مدل های مختلف اجاق گاز
 
اجاق گاز توکار
فرهای توکار قابل جابجایی نیستند و روی قسمتی از آشپزخانه مانند میز یا کابینت مخصوص نصب می شوند. اغلب فرهای توکار گازی هستند اما برخی از برندهای داخلی و خارجی فرهای برقی با صفحه نمایش لمسی شیک و زیبا تولید کرده اند. تعداد مشعل های گازی توکار از یک شعله تا ۶ عدد متغیر است.
اجاق گازهای توکار جمع و جور هستند و فضای کمتری را اشغال می کنند و بسیار شیک و زیبا هستند. کارایی و قدرت این نوع اجاق گازها با اجاق گاز مبله بزرگ تفاوتی ندارد.
فرهای توکار 4 و 5 شعله از پرفروش ترین مدل های این نوع هستند. اجاق گازهای تولید داخل از کیفیت و تنوع بالایی برخوردار بوده و به دلیل خدمات پس از فروش و خدمات قطعات توسط شرکت های سازنده داخلی به راحتی با برندهای خارجی رقابت می کنند. همچنین اجاق گازهای تولید داخل با سیستم گاز سازگاری بیشتری دارند. شهر دارند.

اجاق گاز رومیزی
 
اجاق گازهای رومیزی نسبت به سایر اجاق گازها دارای راندمان و ویژگی های کمتری هستند و نسبت به اجاق گاز توکار ارزانتر هستند و جابجایی آسانی دارند اما شعله کمتری دارند و اجاق گازهای توکار از ویژگی ها و زیبایی بیشتری نسبت به آنها برخوردارند. بنابراین برای مکان های اداری که پخت و پز کمی دارند مناسب هستند اما بهتر است از گاز توکار برای منزل استفاده شود.

کوره های برقی
 
این فرها ظاهری شیک دارند و با برق کار می کنند و به جای پیچ های معمولی شعله های فر دارای صفحه نمایش لمسی و دیجیتال هستند. این نوع اجاق گازها از نظر نشت گاز نسبت به سایر گازها ایمن تر هستند و به دلیل قدرت زیاد زمان پخت را کاهش می دهند، اما مصرف برق با استفاده از این نوع اجاق گازها افزایش می یابد و در صورت برقی کارایی ندارند. قطع كردن.

اجاق گاز ایستاده
 
اجاق گازهای ایستاده بهترین اجاق گاز در سال های اخیر هستند، اما با گذشت زمان و توسعه و تولید انواع اجاق گاز، این نوع اجاق گازهای ایستاده جای خود را به اجاق گاز توکار داده اند. این مدل اجاق گازها دارای فر بوده و در چهار و پنج شعله تولید می شود.
نوع اجاق گاز
 
استیل یا شیشه؟ مشکل اینجاست!
 
همانطور که می دانید و قبلا هم گفته شد در قسمت هایی از نمناک گازهای ورقی به 2 دسته گازی و برقی تقسیم می شوند. البته اجاق گازهای توکار بر اساس نوع صفحه گاز به استیل، شیشه، سرامیک و ترکیب شیشه و مواد دیگر تقسیم می شوند.

اجاق های استیل
 
اجاق گازهای استیل به دلیل زیبایی و مقاومتی که دارند از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر اجاق گازها برخوردار هستند و مواد غذایی روی سطح آنها به راحتی تمیز می شوند و به آن نمی چسبند. این نوع فرها به انواع ساده و آجدار تقسیم می شوند.
مدل های ساده به راحتی خط و خش را پاک می کنند و براق و صیقلی هستند، اما مدل های آجدار ضد خش هستند اما سطح زبرتری دارند که برداشتن روغن پخت و پز را مشکل می کند و به مرور زمان چرک مرده و کدر می شود.



https://cookware-repairs.ir/