تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مدیریت استراتژیک در فوتبال
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فوتبال یک صنعت بی ثبات است که در آن نتیجه بازی بعدی می تواند کل رویکرد باشگاه را تغییر دهد. مشکلی که ما اغلب در باشگاه های فوتبال می بینیم این است که سرمربی بالفعل رهبر استراتژی ورزشی است.
به محض اینکه یک سرمربی مستقر شود، او قدرت زیادی دارد تا ایده های خودش را در مورد نحوه بازی فوتبال و افرادی که می خواهد با آنها کار کند، ارائه دهد. این مدل می تواند کارساز باشد اما ذاتاً خطرناک است زیرا سرمربیان اغلب فقط برای دوره های زمانی نسبتاً کوتاهی در باشگاه هستند.
بهتر است یک باشگاه فوتبال مسئولیت مدیریت استراتژیک و عملیاتی را از هم جدا کند. افرادی که انتظار می رود برای مدت طولانی در باشگاه بمانند باید مسئول استراتژی باشند. بنابراین باشگاه های بیشتری به مدل مدیر فوتبال (DoF) یا مدیر ورزشی (SD) تغییر مکان داده اند.
جهت استراتژیک:
قبل از اینکه به مسیر آینده باشگاه نگاه کنید، باید موقعیت فعلی خود را درک کنید. نقاط قوت و ضعف شما، فرصت ها و تهدیدها چیست؟ اکنون درک مشترکی از اینکه فکر می‌کنید صنعت به کجا می‌رود دارید، و در جایی که در حال حاضر هستید، می‌توانید شروع به ایجاد یک مأموریت، چشم‌انداز، اهداف و ارزش‌های مشترک کنید.
چشم انداز:

·      وضعیت مطلوب از آنچه که باشگاه فوتبال می خواهد به آن دست یابد یا جایی که می خواهد باشد
·      بسیار انتزاعی، بالقوه دست نیافتنی (بزرگ فکر کنید)
·      افق زمانی > هفت سال
·      به کجا می رویم؟
·      اگر کاری برای تغییر انجام ندهیم، مسیر خط پایه ما چیست؟
ماموریت:
 
·      دلیل یا هدف باشگاه فوتبال برای وجود
·      چرا ما وجود داریم؟ چه کنیم؟ چه چیزی ما را متفاوت می کند؟
استراتژی:
در طول این مرحله از فرآیند استراتژیک، یک باشگاه فوتبال یک استراتژی ایجاد می کند که به دستورالعمل های جهت استراتژیک پایبند است. یک باشگاه فوتبال نه تنها یک استراتژی تجاری، بلکه یک استراتژی ورزشی نیز ایجاد می کند. این استراتژی عمدتاً دارای افق زمانی سه تا پنج ساله است.
 
کلام آخر:
پردیس فناوری کیش دوره های خود را تحت استانداردهای بین المللی کشور برگزار کرده و تمامی استاندارد ها و سرفصل های تعیین شده از طرف این سازمان را اجرا میکند . فراگیران پس از اتمام دوره می توانند در آزمون دوره شرکت کرده و در صورت قبولی مدرک مربوطه را دریافت کنند . این مدرک با قابلیت ترجمه رسمی (مهر وزارت امورخارجه و قوه قضاییه) امکان استفاده در بخش های دولتی و خصوصی در ایران و خارج از کشور را دارا می باشد .


ارتباط‌‌با‌ما :
تلفن : ۰۲۱۶۶۱۷۶۱۹۶       ۰۲۱۶۶۵۶۹۷۶۲      ۰۹۰۵۹۶۲۶۹۰۰
نشانی : خیابان جمالزاده‌شمالی بعد از بلوار‌کشاورز پلاک ۴۱۴ طبقه ۳ واحد ۵

شبکه‌های‌اجتماعی‌پردیس‌فناوری‌کیش :

سامانه‌آموزش‌مجازی‌رهیاران : www.rahyaranlms.ir 
کانال‌تلگرام kishtech@
 اینستاگرام    rahyaranlms            kishtech.ir
آپارات     kishtech