تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آموزش رایگان آرایش صورت در خانه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در این آموزش شما عناوین زیر را یاد میگیرید:



برای آموزش آرایش صورت در خانه  به سبک حرفه‌ای‌ها ابزار زیر را آماده کنید:
[تصویر:  1.jpg]

آموزش آرایش صورت در خانه با توجه به فرم صورت:
فرم صورت مربعی:

 
اگر فرم صورتتان گرد است
 

 
اگر فرم صورت مستطیل دارید:
[list]
[*]کانتورینگ: سرتاسر محل رویش مو و روی شقیقه‌ها، سرتاسر خط فک
[*]هایلایت: چندان کاربردی در این فرم صورت‌ها ندارد؛ می‌توانید کمی وسط پیشانی را هایلایت کنید
[*]رژگونه: روی استخوان گونه تا زیر گوشه داخلی چشم
[/list]
 
 
آرایش صورت با فرم مثلثی :
[list]
[*]کانتورینگ: کانتور را از کنار گوش شروع کنید و به‌طرف خط فک بکشید. کمی به زیر استخوان گونه هم بیفزایید.
[*]هایلایت: دو طرف پیشانی
[*]رژگونه: به شکل V روی گونه‌ها
[/list]
 
فرم صورت قلبی شکل :
[list]
[*]کانتورینگ: دو طرف پیشانی و شقیقه‌ها، زیر چانه و کمی زیرگونه
[*]هایلایت: برای این مدل فرم صورت نیازی نیست
[*]رژگونه: کناره بیرونی گونه‌ها
[/list]
 
و اگر فرم صورتتان لوزی است:
[list]
[*]کانتورینگ: دو طرف پیشانی و شقیقه‌ها و کمی زیر چانه
[*]هایلایت: زیر چشم‌ها با یک مثلث برعکس برای درخشان شدن بیشتر چشم‌ها، در وسط پیشانی و چانه
[*]رژگونه: بالای استخوان گونه و به سمت گوش‌ها کشیده شود.
[/list]
 
کانتور گردن و سینه:
معمولاً آرایش صورت در ایران رایج است و آرایش دیگر قسمت‌ها انجام نمی‌شود؛ اما اگر می‌خواهید آموزش آرایش صورت در خانه را به‌صورت حرفه‌ای و کامل انجام دهید به  آرایش سایر قسمت‌های بدنتان هم توجه داشته باشید و آن را جدی بگیرید به‌عنوان‌مثال در کنار کانتورینگ صورت طبق دستورالعمل زیر گلو و سینه‌ها را هم آرایش کنید.
 
مرحله اول) هایلایت برآمدگی‌ها: قسمت‌های از گردن که برآمده هستند مثل گلو، رگ‌های کنار گلو، استخوان طرقوه که معمولاً دیده می‌شود و همچنین روی سینه‌ها را هایلایت روشن کنید.
مرحله دوم) کانتور تورفتگی‌ها:  بقیه جاها مثل کناره‌های سینه و جاهایی از گلو که می‌خواهید عمق داشته باشند و این عمق معلوم باشد را کانتور تیره بزنید.
 
 
 معرفی جدیدترین مدل ابرو در آموزش آرایش صورت در خانه
با نگاهی به یک دهه اخیر متوجه می‌شویم که مدل ابرو در این دهه به‌صورت باریک و کشیده بوده است به حدی که تا پیشانی هم رسیده است
مدل منسوخ شده دهه 90
مدل ابرو پهن و صاف دخترانه
آمورش آرایش صورت در خانه سبک دخترانه
  ابروهایتان را پرحجم کنید.
 
ولی با کمی تأمل متوجه می‌شویم این نحوه آرایش کم‌کم روبه‌زوال رفته و مدل ابرو پهن و صاف، پرحجم و البته طبیعی‌تر جایگزین شده‌اند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در آرایش ابرو زیاده‌روی نکنید و آموزش آرایش صورت در خانه  را با یک آرایش طبیعی  و نچرال  مثل مدل ابرو پهن و صاف دخترانه انجام دهید.
مدل ابرو پهن و صاف دخترانه

 
ترفندهای روزانه برای داشتن مدل ابرو پهن و صاف دخترانه
بهتر است این واقعیت را بپذیریم که ضعیف‌شدن تار ابرو، نازک شدن و ریزش آنها در بیشتر مواقع، به‌خاطر سهل‌انگاری خود ما است. تکرار روال‌های مراقبتی اشتباه به‌صورت طولانی‌مدت، می‌تواند عوارضی مانند ریزش بیش از حد ابرو و نازک شدن آن را به دنبال داشته باشد.
در روتین مراقبت از ابروهایتان این موارد را از این به بعد رعایت کنید:
اصلاح اصولی ابروها در آموزش آرایش صورت در خانه
بسیاری از افراد، به‌صورت مداوم از بند و موچین برای اصلاح ابروهایشان استفاده می‌نمایند. خوب است بدانید که این ابزار آشنا، در هربار استفاده، ابروهایتان را از ریشه جدا می‌کنند.

متأسفانه، تکرار و مداومت این کار، باعث تضعیف فولیکول و نازک شدن تار ابرو می‌شود. بهتر است تا جای ممکن، استفاده از تیغ مخصوص اصلاح ابرو، بند یا وکس  را جایگزین این روش‌ها نمایید.
 
اما در آموزش آرایش صورت در خانه برای مرتب‌کردن ابرو، توصیه می‌شود از براش مخصوص ابرو کمک بگیرید و روزانه 2 تا 3 بار ابروهایتان را شانه بزنید.
پوست زیر ابروهایتان را مرطوب نگه دارید
خشک‌شدن پوست، باعث افزایش حساسیت و آسیب‌پذیری می‌شود. باید در نظر داشته باشید که پوست زیر ابرو نیز از این قاعده مستثنا نیست. دهیدراته شدن پوست زیر ابرو، باعث پوسته‌پوسته شدن، خارش و تضعیف فولیکول‌های ابرو می‌شود.
در آموزش آرایش صورت در خانه به سبک حرفه‌ای‌ها برای جلوگیری از این اتفاق، لوسیون مرطوب‌کننده خود را روی پوست ابروها نیز بمالید و برای چند ثانیه ماساژ دهید تا کاملاً جذب شود.
 
سرم ابرو را دست‌کم نگیرید
 
در آموزش آرایش صورت در خانه  سرم رشد ابرو، یکی از بهترین گزینه‌های حرفه‌ای برای افزایش رشد ابروها است. این سرم‌ها، اغلب ترکیبی از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی موردنیاز فولیکول و تار ابروها را در خود جای داده‌اند. پپتیدها، مواد آنتی اکسیدان و پروتئین‌های موجود در سرم، با تحریک و آبرسانی فولیکول‌ها، آنها را تقویت می‌نمایند. این سرم‌ها فرمولاسیون غلیظی دارند و شبیه ژل‌ ابرو تعبیه شده‌اند. رسیدن به نتیجه قابل توجه با پیش گرفتن این روش مراقبتی، حدود 6 تا 8 هفته طول می‌کشد.

داشتن ابروهای پهن و صاف با آرایش دخترانه
استفاده از لوازم آرایشی برای رفع نواقص ابرو و برجسته‌کردن زیبایی‌های آن، یکی از قدیمی‌ترین و پرطرف‌دارترین ترفندها برای داشتن ابروهای پرپشت است. با پیشرفت صنعت زیبایی و افزایش تنوع در تولید محصولات آرایشی، اکنون ابزارهای بسیار پیشرفته و جذابی به بازار عرضه می‌شود.
مداد ابرو، تکنیکی مناسب برای رفع نواقص جزئی ابروها در آموزش آرایش صورت در خانه



 
سایه ابرو
در آموزش آرایش صورت در خانه چه‌کار کنیم که ابروهایمان پرپشت‌تر به نظر برسد؟
سایه ابرو، روشی کارآمد برای پرپشتی ابروها است

این پدها ابزار مناسبی برای آرایش ابرو نیستند.
اگر می‌خواهید آرایشی حرفه‌ای و جذابی داشته باشید، بهتر است در آموزش آرایش صورت در خانه براش ابروی مناسبی را تهیه نمایید. براش ابرو معمولاً حالتی سر کج دارد و در سایزهای مختلف عرضه می‌شود. برای انتخاب سایز مناسب براش، بهتر است به ضخامت ابروهای خودتان دقت نمایید.

 
هاشور ابرو را امتحان کنید
هاشور ابرو، یکی از محصولات آرایشی برای رفع نواقص ابروهای شما است. این وسیله کاربردی و جالب، ظرافت بیشتری نسبت به مداد ابروهای معمولی دارد و می‌تواند خطوطی به نازکی تار ابروها روی پوستتان خلق نماید. علاوه بر این، هاشور ابرو طیف رنگ وسیعی را پوشش می‌دهد و ماندگاری بسیار بالایی دارد.

 
حتی برخی از انواع این محصول، به‌صورت 24 ساعته و ضد آب طراحی شده‌اند و در تمام طول روز بدون تغییر روی پوست باقی می‌مانند.
نکته مهمی که درباره این وسیله در آموزش آرایش صورت در خانه وجود دارد، نحوه استفاده از آن است. اولین باری که هاشور ابرو را روی پوستتان می‌کشید، ممکن است با نتیجه رضایت بخشی روبرو نشوید. چرا که میزان ظرافت خطوط و رنگ دهی این ابزار، به فشار دست شما بستگی دارد. به همین خاطر، توصیه می‌شود پیش از اینکه هاشور را مستقیما روی ابروهایتان بمالید، آن را امتحان کنید.

نکته و توصیه: برای انجام این کار، می‌توانید کشیدن هاشور را روی قسمت ساعدتان تمرین نمایید و پس از رسیدن به نتیجه دلخواه، کار آرایش ابروهایتان را به اتمام برسانید.
 
اگر اشتباه کردیم چطوری پاک کنیم؟

محلول آبلیمو و نمک
یکی از روش‌های خانگی برای پاک‌کردن هاشور رنگ ابرو، ترکیب آبلیمو و نمک است. در واقع این ترکیب یک ساینده بسیار خوب و حاوی سدیم و کلر است که می‌تواند به‌سادگی به عمق پوست نفوذ کرده و آثار باقی‌مانده از هاشور و یا تاتو ابرو را از بین ببرد. همچنین این ترکیب خاصیت سفیدکنندگی طبیعی دارد که باعث روشن‌شدن هاشور روی پوست می‌شود.
 
راهکارهای طبیعی برای مدل ابرو پهن و صاف در آموزش آرایش صورت در خانه
همه ما به خوبی می‌دانیم که راهکارهای آرایشی هرقدر هم زیبا و طبیعی باشد، موقتی هستند و بعد از شستن صورت از بین می‌روند. اما خوشبختانه، برخی راهکارهای طبیعی وجود دارد که به تقویت و رشد بیشتر ابروها کمک می‌کنند. درست است که رسیدن به نتیجه دلخواه با راهکارهای درمانی و طبیعی کمی زمان‌بر است، اما برای آموزش آرایش صورت در خانه ارزش صبر و تحمل را دارند.

 
از پرطرف‌دارترین و به عبارتی جواب پس داده‌ترین راهکارهای پرپشت کردن ابرو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
روغن کرچک
اگر راهکارهای پیشنهادی برای پرپشت کردن ابروها را در اینترنت جستجو کنید، احتمالاً یکی از نخستین مواردی که با آن روبرو می‌شوید استفاده از روغن کرچک است. روغن کرچک، سرشار از ماده مغذی اسید ریسینولئیک است که با تقویت فولیکول‌های مو، در افزایش رشد و ضخامت آنها نقش مؤثری ایفا می‌نماید. همچنین وجود ویتامین E در این روغن، خاصیت آنتی‌اکسیدانت عالی دارد و به افزایش ضخامت و کاهش ریزش تارهای ابرو کمک می‌کند.
برای استفاده از خواص کم‌نظیر این روغن مغذی و ارگانیک، کافی است شیشه کوچکی از آن را از داروخانه یا عطاری‌ها تهیه نمایید. در هربار استفاده، چند قطره از آن را کف دستتان بریزید و به هم بمالید تا روغن کمی گرم شود. حالا روغن را روی ابروها و پوست اطراف آن برای 30 تا 70 ثانیه ماساژ دهید. بعد از 30 تا 45 دقیقه می‌توانید ابروهایتان را بشویید. این کار را هرروز انجام دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.
روغن نارگیل
روغن نارگیل، یکی از پرطرف‌دارترین روغن‌های مغذی در شرق آسیا و هند است. این روغن خوشبو و مقوی، قرن‌ها است که به‌خاطر خواص خوراکی و موضعی خود در خانواده‌های هندی مورداستفاده قرار می‌گیرد. روغن نارگیل حاوی درصد بالایی از ریز مغذی‌ها، ویتامین و اسید چرب است.
مجموع این مواد، نیازهای تغذیه‌ای فولیکول مو را برطرف می‌نمایند و به افزایش رشد و ضخامت تار موها کمک می‌کنند.
بهترین زمان استفاده از روغن نارگیل برای پرپشت‌شدن ابروها در آموزش آرایش صورت در خانه، شب و قبل از خواب است. کافی است چند قطره از روغن را کف دستتان بریزید و با مالش دست روغن را گرم کنید. سپس روغن را روی ابروهایتان بمالید و برای 1 دقیقه ماساژ دهید.
اجازه دهید روغن نارگیل برای یک شب کامل روی ابروهایتان بماند. صبح، آن را با آب سرد و شوینده ملایمی بشویید و پوستتان را با حوله نرمی خشک نمایید. این کار را برای 2 – 3 ماه ادامه دهید تا نتایج فوق‌العاده آن را ببینید.
آبلمیو تازه
اگر ابروهای کشیده و پهن کارا دلوین، سلبریتی محبوب هالیوودی شما را هم وسوسه می‌کند، بهتر است همین حالا به سراغ یخچال بروید و لیمو سبز تازه‌ای را بردارید.
باور کنید یا نه آبلیمو تمام چیزی است که برای پرپشت‌شدن ابروهای نازک خود به آن احتیاج دارید. اسیدسیتریک موجود در آب‌لیمو، چربی و سموم اضافی پوست را از بین می‌برد و به فولیکول‌ها اجازه تنفس می‌دهد. این روند در نهایت منجر به تقویت تار ابروها و تحریک رشد آنها می‌شود. ما در آموزش آرایش صورت در خانه روش‌های طبیعی را پیشنهاد می‌کنیم تا یک آرایش صورت دخترانه و نچرال را تجربه کنید.
برای استفاده از این روش درمانی خاص و ساده، کافی است لیمو سبز تازه‌ای را برش بزنید و آب آن را در ظرف کوچکی بریزید. چند قطره از آبلیمو را با براش ابروی تمیز روی ابرو‌هایتان بمالید. سپس با سر انگشتان خود ماساژ دهید و بگذارید 3 تا 4 دقیقه بماند. این کار را هفته‌ای 2 تا 3 بار تکرار نمایید.
ماسک زرده تخم‌مرغ
تخم‌مرغ سرشار از انواع ویتامین‌ها و پروتئین‌های مغذی است و منبعی طبیعی از مواد ضروری موردنیاز فولیکول‌ها به‌حساب می‌آید. به‌خصوص، تخم‌مرغ منبعی غنی از ویتامین‌های گروه B است. دقیقاً همان چیزی که فولیکول و تار ابروها برای رشد خود به آن نیاز دارند.

پس تعلل نکنید و اولین تخم‌مرغ یخچال را بردارید و مطابق دستور زیر، ماسک مقوی و مؤثری برای تقویت ابروهایتان بسازید:
در آموزش آرایش صورت در خانه برای تهیه ماسک تخم‌مرغ، کافی است دو ظرف کوچک و تمیز را انتخاب نمایید و پس از شکستن تخم‌مرغ، زرده و سفیده آن را از یکدیگر جدا کنید. زرده تخم‌مرغ، همان چیزی است که برای تهیه ماسک خود به آن نیاز دارید.
زرده را به کمک قاشق کوچکی به خوبی هم بزنید. حالا از گوش پاکن، سواپ یا یک تکه دستمال کمک بگیرید و زرده را روی ابرو ها بمالید. توجه داشته باشید که پوست ابرو و قسمت ریشه کاملاً به زرده تخم‌مرغ آغشته شوند. در مرحله بعد، روی ابروهایتان را با یک تکه کوچک پلاستیک بپوشانید و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید. در آخر، ابروهایتان را بشویید.این کار را می‌توانید هفته‌ای دوبار تکرار نمایید.
 
مرحله 2: آموزش آرایش چشم
چشم‌ها اولین عضو صورت هستند که در اولین نگاه دیده می‌شوند؛ بنابراین آرایش چشم جایگاه ویژه‌ای در آموزش آرایش صورت در خانه  به سبک حرفه‌ای‌ها دارد یکی از بهترین راه‌های زیباتر شدن چشم‌ها دانستن فوت‌وفن سایه زدن است که می‌توانیم چشم‌هایمان را چندین برابر زیباتر نشان دهیم.
مدل سایه چشم متناسب با فرم چشم ها
اگر می‌خواهید چشم‌هایتان را به طرز حرفه‌ای در آموزش آرایش صورت در خانه آرایش کنید  به دستورالعمل زیر توجه کنید:
در آموزش آرایش صورت در خانه  به سبک حرفه‌ای‌ها  فرم چشم‌ها تأثیر زیادی بر رنگ و مدل سایه چشم دارد.
برای مثال اگر چشم‌هایتان پف‌دار است، از سایه‌های مات و تیره استفاده کنید.
 
 
 
 
اگر چشم‌های گودی دارید، بهتر است از ترکیب سایه چشم تیره و روشن براق استفاده کنید.
 
 
چشم‌های خیلی ریز هم با سایه‌هایی که رنگ روشنی دارند، زیباتر به نظر می‌رسند.
 
مدل سایه چشم متناسب با رنگ چشم ها
در آموزش آرایش صورت در خانه علاوه بر فرم چشم، برای انتخاب رنگ سایه باید به رنگ چشم‌ها هم دقت کرد.
به طور خلاصه:
[list]
[*]اگر چشم‌های قهوه‌ای دارید، دستتان برای انتخاب رنگ سایه چشم بازتر است و اکثر رنگ‌ها مانند خاکستری، آبی، قهوه‌ای، طلایی و بنفش روی این نوع چشم زیبا هستند؛
[/list]
آموزش آرایش صورت دخترانه
 
 
[list]
[*]اگر چشم‌های شما سبز است، از رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای، طلایی، مسی، برنز، هلویی، صورتی و سبز پررنگ استفاده کنید، همچنین رنگ‌های بنفش و یاسی رنگ سبز چشم‌هایتان را بیشتر نشان می‌دهد؛
[/list]

 
 
[list]
[*]اگر چشم‌های آبی دارید، از رنگ‌های قهوه‌ای، هلویی، طلایی، عسلی پررنگ و طیف رنگ نارنجی استفاده کنید؛
[/list]
 
 
[list]
[*]اگر چشم‌هایتان خاکستری‌ است، از رنگ‌های تیره‌تر مانند خاکستری سیر نقره‌ای و مشکی برای سایه چشم خود کمک بگیرید.
[/list]
 حرفه ای تر سایه بزنید
توجه داشته باشید که هیچ‌وقت نباید سایه چشم پایین‌تر از خط طبیعی پلک پایین آورده باشد؛ زیرا این کار حالت چشم‌ها را به سمت پایین نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید در آموزش آرایش صورت در خانه حرفه‌ای‌تر  آرایش کنید، علاوه بر سایه اصلی از یک رنگ مات تیره‌تر هم استفاده کنید و آن را به‌صورت شکل C از گوشه خارجی خط مژه‌تان به سمت بالا، و همچنین در یک‌سوم بیرونی چین پلکتان بکشید. از یک رنگ روشن‌تر هم برای گوشه داخلی چشم تا وسط پلک استفاده کنید و رنگ‌ها را طوری مخلوط کنید که مرز مشخصی نداشته باشند.

آموزش سایه چشم به سبک حرفه‌ای‌ها
ممکن است در نگاه اول آموزش سایه زدن چشم کار سختی به نظر بیاید. شاید فکر کنید که زدن سایه چشم نیاز به تخصص خاصی دارد یا این که حتماً این کار را باید یک آرایشگر حرفه‌ای انجام بدهد! اما این‌طور نیست. کشیدن سایه چشم و یادگیری طرز زدن سایه چشم به کمی تمرین و آگاهی از برخی ترفندها نیاز دارد. در آموزش آرایش صورت در خانه به سبک حرفه‌ای‌ها با یادگرفتن این ترفندها می‌توانیم به جذابیت چشم‌هایمان اضافه کنیم.
 
آموزش گام به گام سایه چشم
اولین قدم، زیرسازی است.
در آموزش آرایش صورت در خانه برای سایه چشم، اول باید یاد بگیریم که زیرسازی کنیم. مهم‌ترین نکته در آموزش سایه چشم، آماده‌کردن دور آن است.
برای زیر سازی سایه چه کار کنیم ؟
[list=1]
[*]ناحیه اطراف چشم را پاک کنید.
[/list]
 
[list=1]
[*]مرطوب‌کننده یا کرم دور چشم بزنید.
[/list]
 
[list=1]
[*]از یک پرایمر چشم استفاده کنید.
[/list]
 
 
قبل از مرحله بعد، کمی از پرایمر سایه نیز استفاده کنید.
پرایمر مخصوص باعث می‌شود سایه مدت‌زمان بیشتری روی پلک‌هایتان باقی بماند. علاوه بر این استفاده از پرایمر بسیاری از مشکلات مربوط به سایه را حل می‌کند.
اگر می‌خواهید حرفه‌ای عمل کنید و آموزش آرایش چشم در خانه برای عروسی یا هر موقعیت دیگری را اصولی انجام دهید استفاده از پرایمر را جدی بگیرید؛ زیرا پس از گذشت مدت زمانی سایه چشم شما محو می‌شود یا چرب به نظر می‌رسد و یا روی چین‌وچروک پلک‌هایتان جمع می‌شود. استفاده از پرایمر از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری خواهد کرد.
برای این کار نوک انگشت خود را به پرایمر سایه چشم آغشته کنید و با حرکات ضربه‌ای به پلک‌ها بمالید؛ به نحوی که پلک از ریشه مژه‌ها تا بالای چین خود با پرایمر پر شود. در نهایت می‌توانید روی آن را پنکک بزنید تا پایه مناسبی برای سایه ایجاد شود.
 
 
دومین قدم. می‌خواهید کجا بروید؟
دومین مرحله، انتخاب یک مدل سایه از بین انواع مدل سایه چشم است. سایه چشم در آموزش آرایش صورت در خانه به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی از این موارد، نوع مراسمی است که قصد حضور در آن را دارید. شما باید بدانید که با این سایه چشم می‌خواهید کجا بروید؟
[list]
[*]مهمانی
[*]عروسی
[*]دورهمی دوستانه
[*]دانشگاه یا اداره و….
[/list]
مسلماً هرکدام از این مکان‌ها سایه چشم خاص خود دارد.
حالا از بین لیست زیر یک سایه چشم انتخاب کنید.
 
انواع سایه چشم در آموزش آرایش صورت در خانه:
[list]
[*]سایه چشم دخترانه و ساده
[*]سایه چشم ملایم
[*]سایه چشم اسموکی
[*]انواع سایه چشم عروس
[*]سایه چشم پلک افتاده
[*]سایه چشم دخترانه برای عروسی
[*]سایه چشم مدل دال
[*]سایه چشم ترکیبی
[/list]
ما در ادامه آموزش آرایش صورت در خانه انواع مختلف سایه چشم را جمع آوری کرده‌ایم. درنتیجه بعد از طی کردن مراحل بالا می توانید به یادگیری سایه چشم خود بپردازید.
آموزش سایه چشم دخترانه و ساده  در آموزش آرایش صورت در خانه

لینک دریافت رایگان آموزش