تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: اتصال سینمای خانگی به تلویزیون
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
این روزها سینمای خانواده را در کنار تلویزیون های خانگی به وفور مشاهده می کنید. برخی از افراد صرفا برای زیبایی سنمای خانواده را خریداری می کنند و بخی نیز برای استفاده از قابلیت هایش آن را انتخاب می کنند. اما ممکن است برای برخی دیگ این سوال پیش بیاید که سینای خانواده چیست و چه کاربردی دارد؟ چرا باید سینمای خانواده خریداری کنیم. اتصال سینمای خانگی به تلویزیون این امکان را به شما می دهد که از تصاویر باکیفیت و صدایی بی نظیر لذت ببرید. به طور قابل توجهی بهبود یابد. در ادامه قصد داریم روش های ساده و راحت را برای این کار بیان کنیم.
 
نحوه اتصال سینمای خانگی به تلویزیون
برای اینکه بتوانید بین تلویزیون و سینمای خانگی خود ارتباط برقرار کنید، هر دو باید این قابلیت را داشته باشند. ما در نمایندگی تعمیرات تلویزیون آموزش های کاربردی برای استفاده بهتر از تلویزیون را به شما ارائه می دهیم. به طور کلی روش های اتصال سینمای خانگی به تلویزیون عبارتند از:

1- استفاده از کابل نوری
یکی از رایج ترین راه ها برای انجام این کار استفاده از کابل های نوری است تا صدا از طریق بلندگوهای سینمای خانگی شما با کیفیت بالا پخش شود. قبل از خرید کابل نوری، ابتدا مطمئن شوید که پورت مربوطه در هر دو دستگاه موجود است.
پس از آن باید وارد قسمت تنظیمات صدای تلویزیون شوید و صدای خروجی دستگاه را روی حالت اپتیکال قرار دهید. اگر متوجه شدید که گزینه Optical در تنظیمات تلویزیون وجود ندارد، می توانید گزینه بلندگو را غیرفعال کنید. اکنون باید وارد تنظیمات سینمای خانگی شوید و میزان صدای ورودی را روی حالت Optical یا AUX Opt قرار دهید.

2- استفاده از کابل HDMI
اگر هر دو دستگاه از ARC پشتیبانی می کنند، می توانید از کابل HDMI برای اتصال سینمای خانگی به تلویزیون استفاده کنید. هنگام خرید کابل لازم است نسخه بالاتر از 4.1 تهیه کنیدکافی است یک سر کابل را به پورت HDMI ARC تلویزیون و سر دیگر آن را به پورت HDMI سینمای خانگی وصل کنید. اکنون می توانید با تنظیم تنظیمات صدای هر دو دستگاه در حالت HDMI از صدای باکیفیت لذت ببرید.
سایت پیشنهادی: تعمیر تلویزیون شهاب

3- استفاده از کابل 1 به 2
اگر در تلویزیون شما پورت AUX وجود دارد، می توانید از این نوع کابل برای برقراری ارتباط بین دو سیستم استفاده کنید. قسمت تک دوشاخه کابل 1 به 2 را به پورت AUX تلویزیون وصل کنید و قسمت دو شاخه را به سینمای خانگی وصل کنید. اکنون باید تنظیمات صدا را روی حالت AUX قرار دهید تا سینمای خانگی با موفقیت به تلویزیون متصل شود.

4- استفاده از کابل 2 به 2
اگر هر دو سیستم دارای پورت های AV هستند، می توانید آنها را با استفاده از 2 تا 2 کابل متصل کنید. البته در این روش ممکن است کیفیت صدا کمی کاهش پیدا کند. قسمت خروجی AV کابل AV را به تلویزیون و قسمتی از AUX را به سینمای خانگی وصل کنید. سپس با اعمال تنظیمات صدا می توانید صدا را از بلندگوهای سینمای خانگی بشنوید.

5- استفاده از روش وایرلس

اگر هر دو دستگاه از اتصال بی سیم پشتیبانی می کنند، می توانید بدون ارائه هیچ نوع کابلی بین آنها ارتباط برقرار کنید. برای اتصال سینمای خانگی به تلویزیون کافیست گزینه Sound Sync را در تنظیمات تلویزیون روشن کنید.
تفاوت های ساندبار و سینمای خانگی

اگرچه تلویزیون‌های امروزی با ضخامت کم و صفحه‌نمایش عریض و کیفیت تصویر فوق‌العاده بسیار بهتر از تلویزیون‌های باکس CRT قدیمی به نظر می‌رسند، اما متاسفانه عموماً کیفیت صدای خوبی ارائه نمی‌دهند. البته می توانید به راحتی تلویزیون خود را به سیستم های صوتی خارجی مانند ساندبار متصل کنید و قدرت و کیفیت صدای تلویزیون خود را تا حد عالی افزایش دهید. لازم به ذکر است که یک دستگاه سینمای خانگی یا به عبارتی سیستم صدای فراگیر با ارائه قابلیت ها و امکانات بیشتر قادر است حس جذاب بودن در سینما را در بیننده ایجاد کند. شما باید با توجه به ابعاد محیط مورد استفاده، شرایط مورد نیاز و همچنین توان مالی خود، سیستم مناسب را انتخاب کنید. همچنین در سایت baneh24.com می توانید بهترین دستگاه ها و سیستم های صوتی روز را مشاهده و سفارش دهید تا در اسرع وقت آن را با قیمت بسیار مناسب و خدمات پس از فروش عالی دریافت نمایید. در بررسی های آنها با کمک دستگاه های خاص، چندین نمونه از ساندبار و سینمای خانگی و همچنین سیستم های صوتی چند مدل تلویزیون مورد آزمایش قرار گرفت. در این آزمایش، هر دستگاه با چندین نمونه صوتی مختلف (موسیقی، فیلم، درام تلویزیونی و غیره) مورد آزمایش قرار گرفت تا طیف وسیعی از صداها را شامل شود.
گزارش بررسی های انجام شده
با توجه به این بررسی ها، به طور کلی صدای تلویزیون از کیفیت پایین تری نسبت به صدای نوار صوتی چهار یا پنج ستاره برخوردار است. با این حال، حتی بهترین ساندبارها و پایه های صوتی در رده پایین تری نسبت به یک سیستم Hi-Fi خوب قرار می گیرند، خواه از بلندگوهای کوچک تلویزیون بزرگتر باشند یا بزرگتر از بلندگوهای نوار صوتی. البته ممکن است کیفیت صدای بلندگوها و آمپلی فایرهای Hi-Fi به مرور زمان بدتر شود. در این میان، سیستم های صوتی تک ستاره از هر نوع، کیفیت صدای بسیار پایینی را ارائه می دهند. به عبارت دیگر خرید این سیستم ها صرفا هدر دادن پول و بی فایده است. اگر یک سیستم Hi-Fi خوب دارید، سعی کنید دفترچه راهنمای آن را بخوانید تا مطمئن شوید که این سیستم قابلیت اتصال به تلویزیون را دارد. همچنین می توانید با قرار دادن بلندگوهای Hi-Fi در کنار و اطراف صفحه تلویزیون، کیفیت صدا را بهبود بخشید و صدایی واضح را شاهد باشید. البته طبق بررسی های کارشناسان، ساندبار یا دستگاه Mini Hi-Fi لزوما کیفیت صدای بهتری را ارائه نمی دهد. در برخی موارد، صدای فراگیر تنها با کمک یک سیستم صوتی چند بلندگو ایجاد می شود.


نمایندگی تعمیرات تلویزیون شهاب