تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: فلسفه اینترنت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فلسفه اینترنت:

هنگامی که مارتین لوتر مقاله جدلی خود را با عنوان مناقشه در مورد قدرت و کارایی زیاده خواهی ها تدوین کرد،عدم رضایت خود را از نظام حاکم اعلام کرد و 95 پایان نامه خود را بر دروازه کلیسای ویتنبرگ در 31 اکتبر 1517، آشکارا نمی توانست حمله به مرکز تجارت جهانی در نیو را پیش بینی کند. یورک در 11 سپتامبر 2001، عدم رضایت از نظم جهانی حاکم را نشان داد و با کمک مؤمنان متعصب. چگونه می توانست به چنین چیزی فکر کند؟ برای هیچ چیز این پیشنهاد در جهان قرون وسطی که توسط لوتر شناخته شده است. هواپیما وجود نداشت و شهر نیویورک وجود نداشت و شاید به نظر بدیهی باشد که رویدادی به این دور و وحشتناک غیرممکن بوده است ارتباط با اعمال مذهبی کلیسا - مورد بحث لوتر - یا نسخه اصلاح شده بر اساس از انتقاد لوتر با این حال، این گفتمان در عصری مطرح شد که هم عمل نمایشی لوتر و هم عمل القاعده. و همچنین پیامدهای گسترده آنها، نقش مهمی ایفا می کنند. عصری است که در آن تجربه ای داریم استفاده از چوب و هواپیما به عنوان ابزار عدالت ایدئولوژیک و خواه ناخواه تلاش برای با درک وضعیت کنونی جهان، باید همه اینها (و البته بسیاری دیگر) را در نظر بگیریم ارتباطات احتمالی آنها را در نظر داشته باشید. در ادامه سعی خواهیم کرد با پیگیری تحولات عقیدتی و فرهنگی دوران آغاز اصلاحات تا روزگارمان و شناسایی گرایش هایی که در این فرآیند آشکار می شوند و در حال حاضر قابل مشاهده هستند.
متأسفانه نمی‌توانیم کل روند 500 ساله تغییر را در یک یا دو جلد ارائه کنیم. بنابراین، ما فقط تلاش برای مقایسه عصر اصلاحات کلیسا و جاه طلبی های ایدئولوژیک-فرهنگی روزگار ما با تمرکز بر آغاز و پایان روند تاریخی. انگیزه انتخاب ما این است که مامی تواند به شباهت های اساسی بین شرایط و فرآیندهای مهم این دو عصر اشاره کند و توسط با توجه به این شباهت ها می توانیم به درک بهتر هر دو سن کمک کنیم.دوره بین عصر اصلاحات و عصر ما، عصر ظهور، شکوفایی و افول مدرنیته استدر تمدن غرب بنابراین، ما آغاز و پایان فرهنگ مدرن اروپایی را در قطار خود مقایسه خواهیم کرد فکر می کنیم، و ما به دوره متناوب که به نظر می رسد بسیار همگن تر است، توجه چندانی نخواهیم کرد از دیدگاه ایدئولوژیک از طرفی شاید بهتر باشد همان چیزی که دنبالش هستیم بمانیم شباهت‌های میان تغییرات ایدئولوژیک-فرهنگی پیشا مدرن که منجر به توسعه ارزش مدرن شدنظام و شکل گیری نظام ارزشی کنونی پس از مدرنیته (آمدرن یا بهتر بگوییم پست مدرن)نه تنها در صدد ارزیابی وضعیت فعلی هستند، بلکه به تشریح روند توسعه و شکل گیری آن می پردازندوضعیت اجتماعی-فرهنگی. در این زمینه، هدف کتاب ما نیز ترسیم چند ویژگی اجتماعی است فرآیندهای فرهنگی در آینده نزدیک.
دانش عامل تعیین کننده فرهنگ عصر مدرن است. تضاد شدید با اعتقاداتقرون وسطی و تفکر مکتبی، تعهد به توسعه جهان بینی جدید مبتنی بر مدرن علم و ساخت عقلانی انسان شکاک و آزمایشگر جزئی جدایی ناپذیر از خودفهمی مدرنیته است. از آنجایی که دانش مدرن (همراه با نظام نهادی ساخته شده در قرون اخیر) آشکارا در نظام ارزشی مدرنیته تولید و عمل می کند و عمیقاً توسط این ارزش نفوذ می کند.سیستم، قدرت توضیحی، اعتبار، اعتبار و سودمندی خود را با زوال مدرن از دست می دهد.سیستم ارزشی بحران مدرنیته نیز به وضوح ایده های مدرنیستی را در مورد ماهیت دانش ارائه می دهدو کارکردهای اجتماعی آن مشکوک است. منتقدان مدرنیته اغلب بحران علم مدرن را نیز تشخیص می دهند. که دربه نظر می‌رسد در این وضعیت بدیهی است که برای درک بهتر وضعیت بحرانی نظام نهادی علمی، باید از درس‌های بحران‌های قبلی استفاده کرد. آنچه در ادامه ارائه خواهیم کرد بسیار مهم استبر اساس مقایسه ای از این دست: در مقایسه بحران ایمان در اواخر قرون وسطی و (اواخرمدرن) بحران دانش عقلانی. یکی از جنبه های جالب مقایسه این واقعیت است که آن است جهان بینی علمی مدرن از بحران ایمان دینی که به وضعیت بحرانی مشابهی رسید500 سال بعد این وضعیت - حداقل در اصل - شناسایی مسیرهای خروج از بحران را آسان‌تر می‌کند.بحران ایمان مذهبی منجر به اصلاح ایمان در دهه‌های رنسانس اروپایی شدبحران کنونی دانش منجر به اصلاح دانش در طول دهه‌های وجود پست مدرن می‌شود.
این یک واقعیت جالب و مهم است که در طول توسعه و وجود شرایط بحرانی می توانیم تغییرات اساسی را در فناوری های اطلاعاتی غالب عصرها مشاهده کنید. چاپ در اروپا ظاهر شد دوره بحران ایمان، و در زمان آشکار شدن بحران دانش، فناوری اطلاعات الکترونیک ظاهر می شود و به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله مشخصه ترین فناوری عصر، اینترنت، به عنوان یک شبکه جهانی اطلاعات می توان به وضوح نشان داد که چاپ نقش مهمی در آشکار شدن آن ایفا کرداصلاح کلیسا، و ما به درستی می توانیم فرض کنیم که وجود و استفاده خاص از اینترنت ناگزیر برای فرآیند اصلاح دانش ضروری خواهد بود. در نتیجه تجزیه و تحلیل طبیعت اینترنت و نقش اجتماعی و فرهنگی آن جزء مهمی از رشته پیش بینی فکری ما خواهد بوداصلاح دانش بدیهی است که اینترنت بدون همکاری انبوهی از رایانه ها نمی تواند وجود داشته باشد. به این ترتیب ماباید به تجزیه و تحلیل ماهیت رایانه ها و نحوه سازماندهی جدا شده توجه زیادی داشته باشدکامپیوتر در شبکه ها. با مطالعه اصول ساختار و عملکرد کامپیوترها، بدون شک می توانیم به این نکته اشاره کنید که رایانه ابزاری مدرن است، یعنی ارزش های مدرنیته را در ساختار و عملکرد خود درک می کند.در عین حال، ما استدلال خواهیم کرد که شبکه جهانی کامپیوترها از یک سیستم ارزشی متفاوت پیروی می کندسازماندهی و ساختار اتصال رایانه ها به شبکه و عمدتاً نحوه استفاده ما از آنها استشبکه، ارزش های پست مدرن را دنبال می کند و متوجه می شود. یعنی در حالی که کامپیوتر یک ابزار مدرن است، اینترنت یک ابزار مدرن استیک پست مدرن طبق فرض ما، به طور مشابه به عصر رنسانس، زمانی که کتاب های مدرنبه طور قابل توجهی به غلبه بر بحران ایمان قرون وسطی کمک کرد، در روزهای ما قادر خواهیم بودغلبه بر بحران دانش عصر مدرن با استفاده از اینترنت پست مدرن.


ارتباط‌‌با‌ما :
تلفن : ۰۲۱۶۶۱۷۶۱۹۶       ۰۲۱۶۶۵۶۹۷۶۲      ۰۹۰۵۹۶۲۶۹۰۰
نشانی : خیابان جمالزاده‌شمالی بعد از بلوار‌کشاورز پلاک ۴۱۴ طبقه ۳ واحد ۵
شبکه‌های‌اجتماعی‌پردیس‌فناوری‌کیش :
سامانه‌آموزش‌مجازی‌رهیاران : www.rahyaranlms.ir 
کانال‌تلگرام kishtech@
 اینستاگرام    rahyaranlms            kishtech.ir
آپارات     kishtech