تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: زبان هلندی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
زبان هلندی:
هلندی (Nederlands [ˈneːdərlɑnts] (گوش دادن)) یک زبان آلمانی غربی است که توسط حدود 25 میلیون نفر به عنوان زبان اول  و 5 میلیون نفر به عنوان زبان دوم صحبت می شود. این زبان سومین زبان ژرمنی است که به طور گسترده صحبت می شود، پس از اقوام نزدیک خود آلمانی و انگلیسی. آفریکانس یک زبان دختر جداگانه اما تا حدودی قابل درک است که تا حدودی توسط حداقل 16 میلیون نفر صحبت می شود، عمدتاً در آفریقای جنوبی و نامیبیا، که از لهجه های هلندی کیپ آفریقای جنوبی تکامل یافته است. لهجه های مورد استفاده در بلژیک (از جمله فلاندری) و در سورینام، در عین حال، همه توسط اتحادیه زبان هلندی هدایت می شوند.
در اروپا، بیشتر جمعیت هلند (که در آن تنها زبان رسمی در سراسر کشور صحبت می شود) و حدود 60 درصد از جمعیت بلژیک (به عنوان یکی از سه زبان رسمی) هلندی صحبت می کنند.در خارج از کشورهای پایین، هلندی زبان مادری اکثریت جمعیت کشور آمریکای جنوبی سورینام، مستعمره سابق هلند است، که در آنجا نیز مانند کشورهای جزیره‌ای کارائیب، آروبا، کوراسائو، دارای وضعیت رسمی است. سینت مارتن که کشورهای تشکیل دهنده پادشاهی هلند هستند. بیش از نیم میلیون زبان مادری در ایالات متحده، کانادا و استرالیا روی هم زندگی می کنند، و اقلیت های زبانی تاریخی در آستانه انقراض در بخش هایی از فرانسه، آلمان و اندونزی باقی مانده اند.
هلندی یکی از نزدیکترین خویشاوندان آلمانی و انگلیسی است و به زبان عامیانه گفته می شود که "تقریباً در بین" آنها قرار دارد. umlaut ژرمنی به عنوان یک نشانگر دستوری، تا حد زیادی استفاده از فاعل را کنار گذاشته است، و بسیاری از مورفولوژی آن، از جمله بیشتر سیستم موردی آن را هموار کرده است. با پیامدهای گرامری کمی - و همچنین استفاده از ذرات معین،ابطال پایانی، و ترتیب کلمات مشابه. واژگان هلندی عمدتاً آلمانی است. وام‌های عاشقانه کمی بیشتر از آلمانی اما بسیار کمتر از انگلیسی است.
تاریخچه:

هلندی قدیم را می توان تقریباً در همان زمان با انگلیسی قدیم (آنگلوساکسون)، آلمانی باستانی بالا، فریزی قدیم و قدیم ساکسون تشخیص داد. این نام ها از زبان های استاندارد مدرن گرفته شده اند. در این عصر هنوز هیچ زبان استانداردی توسعه نیافته بود، در حالی که یک پیوستار کامل گویش آلمانی غربی وجود داشت. این تقسیم نشان دهنده مشارکت احتمالی گروه های گویش در آینده به زبان های بعدی است. شکل اولیه هلندی مجموعه‌ای از لهجه‌های فرانکونی بود که در قرن پنجم توسط فرانک‌های سالیان صحبت می‌شد. اینها اتفاقاً از طریق هلندی میانه به هلندی مدرن در طول پانزده قرن توسعه یافتند. در آن دوره، آنها فریزی قدیم را از سواحل غربی به شمال کشورهای پایین بازگرداندند و بر زبان قدیم ساکسونی که در شرق صحبت می‌شود (همجوار با منطقه آلمان پایین) تأثیر گذاشتند یا حتی جایگزین آن شدند. از سوی دیگر، هلندی در سرزمین های مجاور در فرانسه و آلمان کنونی جایگزین شده است. تقسیم به هلندی قدیمی، میانه و مدرن عمدتاً متعارف است، زیرا انتقال بین آنها بسیار تدریجی بود. یکی از معدود لحظاتی که زبان شناسان می توانند چیزی از یک انقلاب را تشخیص دهند، زمانی است که زبان استاندارد هلندی ظهور کرد و به سرعت خود را تثبیت کرد. توسعه زبان هلندی با جمله زیر در هلندی قدیم، میانه و مدرن نشان داده شده است: Irlôsin sol an frithe sêla شبیه fan thên thia ginâcont mi, wanda under managon he was mit mi (هلندی قدیمی)Erlossen sal [hi] in vrede siele mine van dien die genaken mi, want onder menegen hi was met mi (هلندی میانه)Verlossen zal hij in vrede ziel mijn van degenen die genaken mij, want onder menigen hij was met mij (هلندی مدرن، همان ترتیب کلمات)Hij zal mijn ziel in vrede verlossen van degenen die mij genaken, want onder menigen was hij met mij (هلندی مدرن، ترتیب کلمات پیش فرض)او روح مرا در آرامش از دست کسانی که به من نزدیک می شوند رهایی می بخشد، زیرا در میان بسیاری، او با من بود.

به همین دلیل پردیس‌فناوری‌کیش (کیش‌تک) به برگزاری دوره‌ آموزشی زبان‌ هلندی نموده است .
شما می‌توانید در هر کجای این جهان خاکی باشید از آموزش‌ زبان‌ هلندی با تکنیک‌های جدید و مدرن در این حوزه بهره‌مند شوید
همچنین پردیس‌فناوری‌کیش (کیش‌تک) برای زبان آموزانی که در دوره آموزشی شرکت کرده باشند
در پایان دوره با صدور مدرک معتبر و قابل ترجمه رسمی و مورد تایید سفارت خارجه صادر خواهد کرد .
 
ارتباط‌‌با‌ما :
تلفن : ۰۲۱۶۶۱۷۶۱۹۶       ۰۲۱۶۶۵۶۹۷۶۲      ۰۹۰۵۹۶۲۶۹۰۰
نشانی : خیابان جمالزاده‌شمالی بعد از بلوار‌کشاورز پلاک ۴۱۴ طبقه ۳ واحد ۵
شبکه‌های‌اجتماعی‌پردیس‌فناوری‌کیش :
سامانه‌آموزش‌مجازی‌رهیاران : www.rahyaranlms.ir 
کانال‌تلگرام kishtech@
 اینستاگرام    rahyaranlms            kishtech.ir