تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: معرفی رشته های تحصیلی پایه نهم به دهم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
همه ما یک بار تجربه انتخاب بین رشته های (علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، ریاضی و فیزیک، علوم و معارف اسلامی، کاردانش و فنی و حرفه ای) را داشته ایم و به راستی باید گفت انتخاب دشواری بود و به دلیل درک اهمیت موضوع در مقاله حاضر به معرفی رشته های تحصیلی پایه نهم به دهم می پردازیم تا شما عزیزان انتخابی آگاهانه انجام دهید. این انتخاب سرنوشت ساز در سال نهم و اتمام دوره متوسطه اول انجام می شود و برای هر دانش آموز پایه نهم خواندن این مقاله توصیه می گردد.
نقل‌قول: پیشنهاد می کنیم برای اینکه انتخاب صحیحی داشته باشید از مشاوره با کارشناسان مشاوران برتر غافل نشوید.
معرفی رشته های تحصیلی پایه نهم به دهم 99 - 1400
[list]
[*]چگونه انتخاب رشته انجام دهیم؟
[*]بازار کار کدام رشته ها بهتر است؟
[*]به 2 رشته تجربی و انسانی علاقه دارم و انتخاب برایم دشوار است...
[*]هیچ اطلاعاتی درباره درس ها و رشته ها ندارم...
[*]علایق مهم تر است یا استعداد؟
[*]و...
[/list]در زمان انتخاب رشته این سوالات و نمونه های مشابه، بسیار زیاد از کارشناسان مشاوران برتر پرسیده می شود و حائز اهمیت است که بگوییم مولفه هایی مثل (علاقه، استعداد، مهارت، آزمون های مشاوره ای، هدایت تحصیلی، سوابق تحصیلی، نظر والدین، مشاوران و معلمان) در انجام دادن انتخاب رشته نهم به دهم به صورت صحیح و اصولی موثر است.
آزمون های مشاوره ای کمک شایانی در کشف استعداد و توانایی های دانش آموزان ایفا می کند و با شرکت در این آزمون ها می توانند به شناخت نسبی از استعداد خود برسند. همچنین طی کردن فرآیند هدایت تحصیلی از طریق ورود به سامانه همگام مدارس و دریافت نتیجه آن نیز به شما برای انجام انتخاب رشته کمک بارزی خواهد نمود.


منبع: رشته های تحصیلی پایه نهم به دهم