تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: زبان فرانسوی چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تاریخچه:
فرانسوی یک زبان رومی است (به این معنی که اساساً از لاتین مبتذل گرفته شده است) که از لهجه های گالو-رمانسی که در شمال فرانسه صحبت می شود تکامل یافته است. اشکال اولیه این زبان شامل فرانسوی باستان و فرانسوی میانه است.
 زبان فرانسوی چیست؟
(français [fʁɑ̃sɛ] یا langue française [lɑ̃ɡ fʁɑ̃sɛːz]) یک زبان رومی از خانواده هند و اروپایی است. این زبان از زبان لاتین مبتذل امپراتوری روم نشأت گرفته است، همانطور که همه زبان های رومی. زبان فرانسه از گالو-رومانس، لاتینی که در گال و به طور خاص در گال شمالی صحبت می شود، تکامل یافته است. نزدیک‌ترین خویشاوندان آن زبان‌های دیگری هستند که از لحاظ تاریخی در شمال فرانسه و در جنوب بلژیک صحبت می‌شده و فرانسوی (Francien) تا حد زیادی جایگزین آن‌ها شده است. زبان فرانسه نیز تحت تأثیر زبان‌های سلتی بومی گال روم شمالی مانند Gallia Belgica و زبان فرانکی (آلمانی) مهاجمان فرانک پس از روم قرار گرفت. امروزه، به دلیل گسترش گذشته فرانسه در خارج از کشور، زبان‌های کریول فرانسوی متعددی وجود دارد که مهم‌ترین آنها کریول هائیتی است. یک فرد یا ملت فرانسوی زبان ممکن است در هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی به عنوان فرانسوی زبان شناخته شود.
فرانسوی یک زبان رسمی در 29 کشور در سراسر قاره های مختلف است، که بیشتر آنها اعضای سازمان بین المللی فرانکفونی (OIF)، جامعه 84 کشوری هستند که استفاده رسمی یا آموزش زبان فرانسه را به اشتراک می گذارند. زبان فرانسه نیز یکی از شش زبان رسمی مورد استفاده در سازمان ملل است.این زبان به عنوان زبان اول (به ترتیب نزولی تعداد گویشوران) در فرانسه صحبت می شود. کانادا (به ویژه در استان های کبک، انتاریو و نیوبرانزویک، و همچنین سایر مناطق فرانسوی زبان)؛ بلژیک (والونیا و منطقه بروکسل پایتخت)؛ غرب سوئیس (به ویژه کانتون های تشکیل دهنده منطقه رماندی)؛ بخش هایی از لوکزامبورگ؛ بخش هایی از ایالات متحده (ایالت های لوئیزیانا، مین، نیوهمپشایر و ورمونت)؛ موناکو؛ منطقه دره آئوستا ایتالیا؛ و جوامع مختلف در جاهای دیگر.
در سال 2015، تقریباً 40٪ از جمعیت فرانسوی (شامل L2 و سخنرانان جزئی) در اروپا، 36٪ در جنوب صحرای آفریقا و اقیانوس هند، 15٪ در شمال آفریقا و خاورمیانه، 8٪ در قاره آمریکا و 1% در آسیا و اقیانوسیه.فرانسوی دومین زبان مادری رایج در اتحادیه اروپا است. از بین اروپایی‌هایی که به‌طور بومی به زبان‌های دیگر صحبت می‌کنند، تقریباً یک پنجم می‌توانند فرانسوی را به عنوان زبان دوم صحبت کنند. فرانسه دومین زبان خارجی است که در اتحادیه اروپا تدریس می شود. تمامی مؤسسات اتحادیه اروپا از زبان فرانسه به عنوان زبان کاری در کنار انگلیسی و آلمانی استفاده می کنند. در برخی موسسات، زبان فرانسه تنها زبان کاری است (مثلاً در دیوان دادگستری اتحادیه اروپا).فرانسوی همچنین هجدهمین زبان بومی در جهان، پنجمین زبان پر صحبت از نظر تعداد کل گویشوران و دومین یا سومین زبان مورد مطالعه در سراسر جهان است (با حدود 120 میلیون زبان‌آموز تا سال 2017). در نتیجه استعمار فرانسه و بلژیک از قرن شانزدهم به بعد، فرانسوی به سرزمین های جدیدی در قاره آمریکا، آفریقا و آسیا معرفی شد. اکثر سخنرانان زبان دوم در آفریقای فرانسوی، به ویژه گابن، الجزایر، مراکش، تونس، موریس، سنگال و ساحل عاج ساکن هستند.

ارتباط‌‌با‌ما :
تلفن : ۰۲۱۶۶۱۷۶۱۹۶       ۰۲۱۶۶۵۶۹۷۶۲      ۰۹۰۵۹۶۲۶۹۰۰
نشانی : خیابان جمالزاده‌شمالی بعد از بلوار‌کشاورز پلاک ۴۱۴ طبقه ۳ واحد ۵
شبکه‌های‌اجتماعی‌پردیس‌فناوری‌کیش :
سامانه‌آموزش‌مجازی‌رهیاران : www.rahyaranlms.ir 
کانال‌تلگرام kishtech@
 اینستاگرام    rahyaranlms            kishtech.ir