تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)
فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) اصطلاحی توسعه‌یافته برای فناوری اطلاعات (IT) است که بر نقش ارتباطات یکپارچه و یکپارچه‌سازی ارتباطات راه دور (خطوط تلفن و سیگنال‌های بی‌سیم) و رایانه‌ها و همچنین نرم‌افزارهای سازمانی ضروری، میان‌افزار تأکید می‌کند. ذخیره سازی و سمعی و بصری، که به کاربران امکان دسترسی، ذخیره، انتقال، درک و دستکاری اطلاعات را می دهد.

فناوری اطلاعات و ارتباطات همچنین برای اشاره به همگرایی شبکه‌های صوتی و تصویری و تلفن با شبکه‌های رایانه‌ای از طریق یک سیستم کابل‌کشی یا پیوند استفاده می‌شود. انگیزه های اقتصادی زیادی برای ادغام شبکه های تلفن با سیستم شبکه کامپیوتری با استفاده از یک سیستم واحد کابل کشی، توزیع سیگنال و مدیریت وجود دارد. فناوری اطلاعات و ارتباطات یک اصطلاح کلی است که شامل هر وسیله ارتباطی شامل رادیو، تلویزیون، تلفن‌های همراه، سخت‌افزار رایانه و شبکه، سیستم‌های ماهواره‌ای و غیره و همچنین خدمات و وسایل مختلف همراه با آن‌ها مانند ویدئو کنفرانس و آموزش از راه دور می‌شود. فناوری اطلاعات و ارتباطات همچنین شامل فناوری آنالوگ، مانند ارتباطات کاغذی، و هر حالتی است که ارتباطات را انتقال می دهد.

ICT یک موضوع گسترده است و مفاهیم در حال تکامل هستند.هر محصولی را پوشش می دهد که اطلاعات را به صورت الکترونیکی به شکل دیجیتال ذخیره، بازیابی، دستکاری، انتقال یا دریافت می کند (به عنوان مثال، رایانه های شخصی از جمله گوشی های هوشمند، تلویزیون دیجیتال، ایمیل، یا روبات). چارچوب مهارت‌ها برای عصر اطلاعات یکی از مدل‌های متعدد برای توصیف و مدیریت شایستگی‌ها برای متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات در قرن بیست و یکم است.

 

[تصویر:  i5-300x300.png]

ارتباط‌‌با‌ما :
تلفن : ۰۲۱۶۶۱۷۶۱۹۶       ۰۲۱۶۶۵۶۹۷۶۲      ۰۹۰۵۹۶۲۶۹۰۰
نشانی : خیابان جمالزاده‌شمالی بعد از بلوار‌کشاورز پلاک ۴۱۴ طبقه ۳ واحد ۵
شبکه‌های‌اجتماعی‌پردیس‌فناوری‌کیش :
سامانه‌آموزش‌مجازی‌رهیاران : www.rahyaranlms.ir 
کانال‌تلگرام kishtech@
 اینستاگرام    rahyaranlms            kishtech.ir