تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: موتور ژنراتور چیست و چه کاربردی در دیزل ژنراتور دارد ؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
موتور ژنراتور چیست و چه کاربردی در دیزل ژنراتور دارد ؟

برای توضیحات موتور ژنراتور ابتدا لازم است با دستگاه دیزل ژنراتور آشنا بشیم، زیرا موتور ژنراتور یکی از اجزا اصلی این دستگاه است.
[تصویر:  Createtumbnaill.aspx.jpg]
دیزل ژنراتور دستگاهی صنعتی محسوب میشود که در مکانهایی که به طور موقت نیاز مند برق هستند برای تولید برق به کار میرود و از دو قسمت (الترناتور) یا همان ژنراتور و موتور مکانیکی که قسمت محرک آن است تشکیل میشود، که طی عملیاتی انرژی مکانیکی را به برق تبدیل میکند.
دیزل ژنراتور موارد مصرفی مختلفی دارد و معمولا در مکانهایی که احتمال قطع برق در آنجا وجود دارد و نیاز به برق اضطراری در آن منطقه باشد مورد استفاده قرار میگیرد، از این دستگاه معمولا به صورت موقت استفاده میشود زیرا مخارج آن برای هر جایی به صرفه نیست و معمولا از دیزل ژنراتورها در بیمارستانها و سرد خانه ها که همیشه احتیاج به برق دارند به عنوان یک دستگاه کمکی در مواقع اضطراری استفاده میشود از کاربردهای دیگر آن میتوان به ساختمانهای بزرگ عمومی یا ساختمانهایی که بالای چهار طبقه هستند و دارای آسانسور هستند اشاره نمود، که نحوه سوخت آنها نیز در سه نوع میباشد که شامل سوخت گازوئیل، گاز سوز و دوگانه سوز میباشد.
لازم به ذکر است
موتور ژنراتور در توانهای مصرفی گوناگونی موجود میباشد که میتوان در مکانهای مختلفی نسبت به توان آنها استفاده نمود، به عنوان مثال موتور ژنراتورهایی با توان مصرفی 1 تا 20 کیلو وات آمپر موجود می باشند که مناسب برای استفاده در ساختمانهای مسکونی کوچک و یا شرکتهای کوچک ویا حتی در فروشگاهها نیز میباشند و دستگاههای بزرگتر آنها با توان مصرفی بالاتر که تا (2000) کیلو وات آمپر هم هستند برای مکانها و موسسسات و ساختمانهای بزرگ ویا کارخانجات استفاده میشوند، معمولا برای جلوگیری از صدای زیاد این موتور ژنراتورها از اتاق های ایزوله ای استفاده میشود که (کانوپی سایلنت) نامیده میشوند، این اتاق های مخصوص برای کاهش صدای آزار دهنده این ژنراتورها استفاده میشود، که میتوان برای ساختمانهای کوچک یا اداره جات از چندین ژنراتور 5 مگاواتی در یک اتاق ایزوله استفاده نمود و برای مکانهای بزرگتر به صورت مجزا استفاده کرد.
مولد ها انواع مختلف دارند که کارنجات سازنده بسته به نوع کاربرد، ؟آنها را به مشتریان خود پیشنهاد می کنند که تعدادی از این مولدها عبارت اند از:
که در مواقع قطع شدن برق به صورت اتومات عمل کرده و برق مورد نیاز را تامین می کند (STAND BY1.مولد اضطراری یا (
برخی از این ژنراتورها ممکن است در ماه کمتر از یک روز بازدهی ذاشته باشند اما در نوع های دیگر این دستگاه به طور مداوم باید عمل کنند.
نامیده می شود که برای مکانهایی استفاده می شود که کاربرد موقت دارند مانندSadPRIME2.نوع دیگر این مولدها مولد پایه یا (
نمایشگاهها و کمپ های موقت و یا در زمان اکتشافات معادن به کار می رود.
این نوع مولدها برای استفاده پیوسته با یک بار شارژ استفاده می شود که معمولا در نیروگاهها که با (CONTINOUS 3.مولد دائم )برق سراسری هستند استفاده می شود .
4.چهارمین نوع، مولد چند منظوره می باشد که معمولا توصیه می شود برای مکانهایی که اقتصادی ترند استفاده نشوند.منبع:موتور ژنراتور
دیزل ژنراتور (همچنین به عنوان دیزل ژنیت شناخته می شود) ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی (اغلب دینام) که برای تولید انرژی الکتریکی است. این مورد خاص موتور مولد است. موتور احتراق فشرده سازی دیزل معمولا برای کار با سوخت دیزل طراحی می شود، اما بعضی از انواع آن برای سایر سوخت های مایع یا گاز طبیعی سازگار است.
دستگاه دیزل ژنراتور کامینز در دو مدل تولید می شود که هرکدام ویژگی های خاصی دارند:

دستگاه دیزل ژنراتور کامینز بدون کانوپی
این نوع از دستگاه های دیزل ژنراتور کامینز، بدون پوشش یا بدون کانوپی هستند و دارای تابلوی کنترل دستی و اتوماتیک می باشند. همچنین این محصول دارای تانک سوخت با ظرفیت بسیار بالا، کلید اتوماتیک و منبع اگزوز صنعتی است که هزینه های نصب را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است.

دستگاه دیزل ژنراتور کامینز کانوپی دار
دستگاه دیزل ژنراتور کامینز کانوپی دار از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و کاملا به صورت بی صدا طراحی شده که این ویژگی سبب افزایش متقاضیان محصول شده است. به علاوه این محصول از استانداردهای لازم برخوردار بوده، انعطاف پذیری بالایی حین کار دارد و قابل رقابت با نوع بدون کانوپی است.
بسیار عالی، لطفا بیشتر درباره دیزل ژنراتور مطلب بذارید.
گجت تولید کننده انرژی الکتریکی، موتور ژنراتور یا به طور کلی به عنوان گجت دیزل ژنراتور برای تولید انرژی اضطراری یا انرژی پشتیبان شناخته می شود، مجموعه ای از یک گجت دیزلی و یک ژنراتور مطابق با انرژی خروجی یکدیگر است که مستقیماً روی شاسی قرار می گیرد. و یا در بازه زمانی جفت شده است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص دیزل ژنراتور کامینز مناسب چه مکان هایی است وارد شوید.