تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام ترمیم معدل کنکور سراسری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شرایط ثبت نام ترمیم معدل برای مهاجرت 1402
اخذ فاند تحصیلی یا پذیرش از دانشگاه های خارجی، به طور معمول مشروط بر دارا بودن معیار معدل تعیین شده از سوی آن دانشگاه ها می باشد. از همین رو افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، این سوال برایشان ایجاد می گردد که آیا امکان تغییر معدل و بهبود نمره نهایی مدرک وجود دارد؟ به خاطر داشته باشید که در نتیجه ترمیم معدل موثر، معدل مدرک کل دیپلم شما تغییری نخواهد کرد. بنابراین در پاسخ به افرادی که قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، بایستی متذکر گردیم که این طرح مشمول آنان نمی گردد.
با این حال دانستن این نکته خالی از لطف نمی باشد که داوطلبان کنکور قادر هستند با اقدام به طرح ثبت نام برای ترمیم معدل، تاثیر مثبت سوابق تحصیلی خود بر کنکور را افزایش داده و شانس قبولیشان در کنکور را بالا ببرند. در پی این امر احتمال پذیرش و بورسیه شدن آن ها از دانشگاه های ممتاز سایر کشورها بیشتر خواهد بود.
شرایط ثبت نام ترمیم معدل نظام قدیم 1402
پس از اجرایی شدن مصوبه مبنی بر ترمیم معدل و شرکت در آزمون مجدد دروس نهایی، این سوال برای برخی ایجاد می شود که آیا امکان بهبود نمره برای فارغ التحصیلان نظام قدیم نیز وجود دارد؟ و آیا افرادی که دیپلم خود را قبل از سال 84 دریافت نموده و فاقد سابقه تحصیلی هستند، می توانند جهت ثبت نام ترمیم معدل کنکور اقدام کنند؟ برای پاسخ به این سوال می بایست به بخشنامه جدید ترمیم معدل برای کنکور اشاره کنیم. طبق این اطلاعیه افراد دارای دیپلم نظام قدیم و کسانی که دیپلم خود را پیش از سال 84 دریافت نموده اند، می توانند به تغییر معدل کنکور خود بپردازند و برای خودشان سابقه تحصیلی ایجاد نمایند. 



منبع: ثبتنام ترمیم معدل