تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: لوله باز کنی در جاجرود
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
چگونه از انسداد لوله های خانگی جلوگیری کنیم؟
خانه تنسنت · Shell2019-04-19
 لوله باز کنی در جاجرود
    بهبود منزل
 
در وی چت به اشتراک بگذارید
 
لوله های آب در زندگی روزمره ما با مشکلات مختلفی روبرو می شوند، چگونه می توانیم از این مشکلات جلوگیری کنیم، چگونه باید با مشکلات برخورد کنیم؟
 
2.png
 
1. روش های مختلف برای جلوگیری از گرفتگی لوله های آب
 
گرفتگی لوله تخلیه شایع ترین مشکل است.بنابراین انجام اقداماتی برای جلوگیری از گرفتگی لوله آب می تواند بهتر از مشکل گرفتگی لوله آب جلوگیری کند.روش های زیر باعث می شود دیگر نگران گرفتگی لوله تخلیه نباشید.
 
سوالات متداول: زهکشی ها توسط اجسام خارجی مسدود می شوند
 
به دلیل عدم نصب فیلتر روی لوله تخلیه، زمانی که اجسام خارجی یا اجسام بزرگ با هم تخلیه شوند، لوله تخلیه مسدود می شود که یکی از رایج ترین مشکلات انسداد لوله آب است.
 
راه حل: از بین روش های مختلف انتخاب کنید
 
روش لایروبی خط لوله توسط ویرایشگر به صورت زیر خلاصه شده است، اما روش فقط برای مرجع است، استفاده از روش فوق برای لایروبی خط لوله خطرناک است، لطفاً با فرض اطمینان از ایمنی از آن استفاده کنید.
 
مورد 1: روش لایروبی الوار. یک کنده با قطر بسیار نزدیک به سوراخ تخلیه را داخل سوراخ تخلیه قرار دهید، مقدار کافی آب را در استخر قرار دهید و به سرعت کنده را تحت فشار و مکش بالا و پایین کنید. زیر عمل، کثیفی در خط لوله ممکن است شسته شود
 
روش لایروبی فشار آب: یک لوله پلاستیکی (یا لوله لاستیکی فشار قوی: فشار 50 کیلوگرم) به قطر 15 میلی متر و طول حدود 10 متر بگیرید. سر دیگر دور لوله لاستیکی با پشم ابریشم پیچیده شده، به فاضلاب وصل شده، شیر آب را باز کنید و آن را تا حداکثر پیچ کنید، فشار و جریان سریع آب لوله کشی مسدود می شود.
 
مورد2: روش لایروبی پمپ. هنگامی که لوله کوچک مسدود می شود، شیلنگ لاستیکی پمپ را می توان وارد لوله زهکشی کرد و خروجی آب را می توان آب بندی کرد و سپس می توان مقدار کافی آب تمیز برای پمپاژ سریع هوا به فاضلاب اضافه کرد و لوله را می توان لایروبی کرد.
 
مورد سوم: سودا و سرکه برای پاک کردن روش. از پودر سودا پخته و سرکه با غلظت بالا استفاده کنید ابتدا مقدار مناسبی از پودر سودا پخته شده را در فاضلاب بریزید و سپس مقدار مناسبی سرکه با غلظت بالا بریزید واکنش شیمیایی شدید بین پودر سودا و سرکه می تواند باعث از بین رفتن آب شود. گریس و سایر چیزهای چسبنده در خط لوله.
 
3.jpg
 
نکات نگهداری: نصب فیلتر بسیار مهم است
 لوله باز کنی در جاجرود
اگر می خواهید از مسدود شدن لوله زهکشی توسط اجسام خارجی جلوگیری کنید، باید در نصب لوله آب توجه کافی داشته باشید. فیلترها یا زهکشی های کف را در دهانه لوله آب نصب کنید تا از گرفتگی قطعات بزرگ کثیفی لوله آب جلوگیری کنید این یک راه خوب برای جلوگیری از بروز آن است.
 
انجام لایروبی لوله آب در مقیاس کوچک به صورت منظم بسیار مهم است تنها با توجه به وضعیت لوله زهکشی می توان از گرفتگی لوله آب جلوگیری کرد.
 
2. جفت کردن فیلم محافظ روی لوله تامین آب ضد نشتی
 
نشتی معمولاً به دلیل وجود شکاف در رابط، کیفیت مواد، عملیات ساخت و ساز و استفاده نادرست روزانه، به ویژه دلایل عملیاتی ایجاد می شود.
 
مشکل رایج: نشت رابط لوله آب
 
نشتی رابط لوله آب شایع ترین مشکل نشتی است، بنابراین باید به این گونه مشکلات توجه بیشتری داشته باشیم، زیرا عملکرد نامناسب در هنگام نصب یا استفاده از علل شایع نشتی است.
 
4.jpg
 
راه حل: روی لوله آب یک فیلم محافظ قرار دهید
 
برای مشکل نشتی رابط لوله تامین آب، می توانید آن را با چسب رفع کنید یا نوار آب بندی را در موقعیت رابط آب بندی کنید تا از مشکل نشتی در موقعیت رابط جلوگیری کنید.
 
بهترین پیشگیری، تشخیص به موقع نشتی لوله های آب است.بنابراین خانوارها باید وضعیت لوله های آب خود را به طور مکرر بررسی کنند.اگر در هنگام استفاده از آب متوجه شدند جریان آب کند است، باید فورا بررسی کنند که آیا این نشتی ایجاد شده است یا خیر. با نشت لوله آب
 
لوله های آب عموماً به گونه ای طراحی نشده اند که ضد آب و ضد نشتی باشند. برای اطمینان از کیفیت در حین ساخت، باید یک دستگاه ضد آب و ضد نشتی اضافی اضافه شود و یک لوله pvc با قطر 50 میلی متر برای تخلیه آب راه اندازی شود. تخلیه کف به چاه فاضلاب مجاور، که می تواند به طور موثرتری از مشکلات نشتی در آینده جلوگیری کند.
 
3. در تابستان فشار لوله های آب زیاد است پس مراقب باشید و بیشتر بررسی کنید
 
ترکیدگی لوله های آب در زمستان عمدتاً به دلیل تغییر شکل و شکنندگی لوله های آب در اثر انبساط حرارتی و انقباض سرد است، در حالی که دلایل ترکیدگی لوله آب در تابستان کاملاً متفاوت است و عمدتاً به افزایش مصرف آب مربوط می شود. و افزایش فشار آب برای حفظ فشار ثابت به مدت 24 ساعت در اوج آبرسانی تابستانی باید به طور مداوم تحت فشار قرار گیرد بنابراین فصل تابستان زمانی است که لوله های آب تحت بیشترین فشار در سال قرار دارند. کارشناسان پیشنهاد می کنند که برای اطمینان از ایمنی آب، باید محصولات لوله آب را با کیفیت واجد شرایط تولید شده توسط تولید کنندگان معمولی خریداری کنیم.
لوله باز کنی در جاجرود
واحد نصب و ساخت و ساز ساختمان باید ظروف بهداشتی راحت، بهداشتی، ایمن و راحت را در اختیار کاربران قرار دهد که عملکردهای استفاده را برآورده کند. پس از تحویل پروژه آبرسانی و زهکشی داخلی برای استفاده، فاضلاب به دلیل مسدود شدن خط لوله در همه جا سرریز شد و محیط زندگی را آلوده کرد. و لوله ها گرفتگی دارند. لومن با آب پر می شود، به طوری که لوله فشار آب خاصی را تحمل می کند که منجر به نشت آب در لوله ها (به خصوص لوله های چدنی زهکشی معمولی) می شود و کاربران نظرات بسیار خوبی دارند.
 
گرفتگی لوله های زهکشی داخلی یکی از مشکلات کیفی رایج در پروژه های ساختمانی و تاسیساتی است و مشکلی قدیمی است که با همکاری لوله کشی و ساخت و ساز ساختمانی حل آن مشکل است.
 
در ساخت متقابل مهندسی عمران و تاسیسات، موارد زیادی از مسدود شدن خطوط لوله وجود دارد، به خصوص دهانه لوله زهکشی و زهکشی کف سرویس بهداشتی جدی تر است. حتی پس از نصب خط لوله، نازل با ملات سیمان بسته می شود و اغلب توسط افراد به عنوان خروجی فاضلاب برای پرداخت کف ترازو یا تمیز کردن و تسطیح زمین با سیمان باز می شود. حتی برخی از منافذ لوله های تهویه پشت بام و سطل های آب باران به نوارهای چوبی، شن، زباله، ملات و ... می افتند و در نتیجه لوله ها مسدود می شوند. لایروبی های سبک کار فشرده ای دارند، سنگ های سنگین تراشیدن زمین بتنی، دوباره کاری، برچیدن لوله ها و نصب مجدد آنها هستند که نه تنها کار و مصالح مصرف می کند، بلکه بر دوره ساخت نیز تأثیر می گذارد. برخی از لوله‌های زهکشی تا حدی در لومن مسدود شده‌اند که در طول فرآیند آزمایش آب به موقع پیدا نشدند.
 
به منظور جلوگیری از پدیده انسداد خط لوله در ساخت و ساز متقاطع، قبل از نصب خط لوله، علاوه بر لایروبی دقیق لومن، حذف موارد مختلف و استفاده منطقی و صحیح از اتصالات زهکشی طبق مقررات، هنگام نصب خطوط لوله، از شیب اطمینان حاصل کنید. الزامات و مقررات طراحی و علاوه بر اقداماتی مانند آب بندی ملات سیمان، برای جلوگیری از گرفتگی خط لوله باید اقدامات فنی زیر انجام شود:
 
1. با توجه به نیاز سازه ساختمان، زمانی که یک لوله B شکل بر روی رایزر وجود دارد، با توجه به الزامات مشخصات، باید یک پورت بازرسی در قسمت بالایی لوله B شکل برای تسهیل ایجاد شود. نگهداری.
 
2. در صورت عدم نیاز به طراحی، با توجه به مشخصات ساخت و پذیرش، باید در لوله افقی فاضلاب یک پورت تمیز کننده نصب شود که 2 یا چند سرویس بهداشتی یا 3 یا چند ظروف بهداشتی را به هم وصل می کند و فاضلاب در گوشه ای کمتر از 135 درجه روشن است. لوله افقی، یک پورت بازرسی یا یک پورت تمیز کردن باید ارائه شود.
 
3. برای جلوگیری از آسیب آب بند آب بند که باعث حباب و سرریز شدن لوازم بهداشتی می شود که استفاده را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد اقدامات زیر انجام شود.
 
1) پدیده فشار مثبت: سرعت جریان آب بالابر فاضلاب زیاد است، در حالی که سرعت جریان آب لوله انشعاب جانبی فاضلاب کوچک است و فشار ایجاد شده توسط خط لوله در پایین رایزر بیشتر از فشار اتمسفر است. (مقدار فشار مثبت) سیل آب آسیب دیده در وسایل بهداشتی. به همین دلیل هنگام نصب لوله فاضلاب باید فاصله مشخصی بین پایین ترین لوله جانبی انشعاب متصل به رایزر و پایین رایزر حفظ شود: یعنی زمانی که تعداد ساختمان ها کمتر از 4 لایه (شامل 4 لایه) باشد. لایه ها)، فاصله باید ≥ 450 میلی متر باشد؛ زمانی که تعداد لایه ها 5 یا 6 باشد، فاصله ≥750 میلی متر است.
 
2) پدیده فشار منفی: هنگامی که سرویس بهداشتی به طور همزمان تخلیه می شود، فشار در لوله نوسان می کند و خلاء جزئی در خروجی تله آب ایجاد می شود. اثر مکش و در نتیجه آسیب آب بند آب ایجاد می شود. به همین دلیل، فشار منفی ایجاد شده در رایزر فاضلاب باید مهار شود و رایزر فاضلاب باید از لوله ناهموار ساخته شود که برای محافظت از آب بند آب مفید است.
 
3) پدیده خود سیفون: آسیب خود سیفون به آب بند آب تله آب نتیجه اثر سیفون در هنگام تخلیه لوازم بهداشتی است. تمرین ثابت کرده است که افزایش شیب لوله انشعاب عرضی فاضلاب برای محافظت از آب بند مفید است. به همین دلیل هنگام نصب لوله انشعاب عرضی فاضلاب، برای لوله چدنی زهکشی باید «شیب عمومی» مندرج در «آیین نامه ملی ساخت و پذیرش مهندسی گرمایش و بهداشت» و «حداقل شیب» در نظر گرفته شود. پذیرفته نشود؛ برای لوله پلاستیکی زهکشی، "شیب استاندارد" باید اتخاذ شود. "، "حداقل شیب" نباید استفاده شود.
 
4) عمل مویرگی: در سمت دریچه تخلیه تله آب، انواع موی مانند آویزان است و آب موجود در تله آب با عمل مویرگی مکیده می شود، به طوری که آب بند آب تله آب را می پوشاند. آسیب دیده است. به همین دلیل پس از نصب تله آب باید اقدامات انسداد موقتی انجام شود تا از مسدود شدن فضای داخلی تله آب توسط آوار جلوگیری شود.
 
4. هنگام نصب لوله زهکشی، لوله تخلیه مدفون و لوله رایزر به طور موقت متصل نیستند و انتهای دوشاخه درگاه بازرسی رایزر باید با پالت یا روش های دیگر و سوراخ کف محل عبور لوله رایزر حمایت شود. از طریق طبقه دوم باید به موقع تعمیر شود، تا تایید شود پس از اینکه رایزر به طور ایمن ثابت شد، تکیه گاه موقت برداشته می شود و تا حد امکان باید از این نازل به عنوان یک خروجی موقت فاضلاب در طول ساخت و سازهای عمرانی اجتناب شود. پس از تکمیل دکوراسیون عمرانی و قبل از نصب لوله های انشعاب برای آبرسانی، آزمایش آبیاری لوله های طبقه همکف و بالای طبقه دوم را انجام دهید تا مطمئن شوید که هر قسمت لوله بدون مانع است و سپس استفاده کنید. یک لوله آستین مستقیم (لوله) برای اتصال لوله درگاه بازرسی به لوله تخلیه پایین.
 
5. در حین ساخت خط لوله زهکشی، پس از آبیاری کامل قسمت های فرعی خط لوله زهکشی، اگر سرعت جریان زهکشی در فرآیند تخلیه آب کند باشد، به این معنی است که در قسمت لوله انشعاب افقی انسداد وجود دارد. لوله انشعاب افقی باید به موقع بررسی شود، قطعات، زباله ها، زباله ها و غیره تمیز شوند.
 
6. به منظور اطمینان از عاری بودن زهکش کف و نازل سقف از ریزش شن و ماسه زرد، سنگ، زباله و غیره در لوله تخلیه. کلیه زهکش های کف، لوله های تهویه و لوله های آب باران که از سقف بیرون می آیند باید به موقع با ملات سیمان بسته شوند و لوله های بسته شده باید مرتباً بررسی شوند تا مشخص شود که آیا توسط کارگران ساختمانی جدا شده اند یا خیر. به موقع برای جلوگیری از انسداد خط لوله.
 لوله باز کنی در جاجرود
7. هنگامی که لوازم بهداشتی در جای خود قرار گرفت، ابتدا بسته شدن موقت لوله تخلیه را بردارید، بررسی کنید که آیا زباله در لوله وجود دارد یا خیر و نازل را تمیز کنید. در صورت امکان، هر خروجی تخلیه را با آب لوله کشی کنید تا آب آزادانه جریان یابد. باید به دقت بررسی شود که سوراخ های زهکشی سرویس بهداشتی مسدود نشده باشد و سپس سرویس بهداشتی در جای خود قرار گیرد.
 
پس از اینکه توالت نشسته در جای خود قرار گرفت و ثابت شد، زباله های اطراف خروجی فاضلاب توالت باید پاک شود و یک تا دو سطل آب در توالت ریخته شود تا از چسبیدن بتونه یا حتی مسدود شدن دهانه لوله فاضلاب جلوگیری شود. پس از نصب توالت، سوراخ تخلیه را ببندید و اقدامات موثری برای جلوگیری از آلودگی و مسدود شدن توالت انجام دهید.
 
بعد از اینکه وان در جای خود قرار گرفت، هنگامی که آزمایش آبیاری مسدود نشدن پلاگین تخلیه را تایید کرد، شمع تخلیه را با پارچه پلاستیکی ببندید و آن را با نوار چسب ببندید تا از ریزش ملات و زباله در دریچه تخلیه جلوگیری شود و لوله تخلیه مسدود شود. اقدامات حفاظتی پوشش برای جلوگیری از آلودگی و اطمینان از اینکه وان حمام مطابق با کیفیت اصلی به کاربر تحویل داده می شود.
 
8. هنگام ساخت دستگاه ادراری در مهندسی عمران، لوله فاضلاب را باید با شمع چوبی مسدود کرد تا هنگام گچ بری ادرار با ملات سیمان یا تزئین سطح کاشی و سرامیک، از ریختن ملات و زباله به داخل لوله فاضلاب جلوگیری شود. پلاگین تخلیه نوع هود را نصب کنید و اقدامات حفاظتی را انجام دهید.
لوله باز کنی در جاجرود
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru